MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2021]

zoeken in:
Zeker een betere finale dan die van vorig jaar.

Uit: 6, 7, 11, 14, 15, 20, 21 (gemiddeld 13,4)
In: 2, 4, 8, 15, 17, 19, 22 (gemiddeld 12,4)

1-5: 5*
6-9: 4,5*
10: 4*
11-15: 3,5*
16-19: 3*
20-21: 2,5*
22-23: 2*
24: 1,5*

Mijn volledige top 11 ligt er over twee jaar helemaal uit, uitgezonderd een positie. 2011-2013 waren dan ook erg sterke muzikale jaren. Gelukkig komen er dit jaar toch nog twee nummers in de finale bij die komende jaren mijn lijstje zouden kunnen gaan aanvoeren.

Vergelijkbaar met vorig jaar voor mij. Het 6jes werk begint al vrij snel.
Overigens heb ik dit jaar veel minder meegestemd dan vorig jaar, veel ladders - zeker in de latere rondes - had ik al moeite meer dan 1 goed nummer te vinden en dan verloor ik de interesse al snel.

5*: 1
4½*: 2
4*: -
3½*:3-7
3*:8-11
2½*: 12
rest geen behoefte te besterren

Ik zal beginnen met luisteren nadat ik klaar ben met de MuMeladder. Daar moet ik nog ongeveer de helft van luisteren, maar in feite is er een extra week voorzien voor De Witte Trui dan voor de MuMeladder finale (deadline daar 3 dec, hier 10 dec). Een week is zeker meer dan genoeg om de 24 nummers te luisteren. Bovendien denk ik dat deze finale me wat meer ligt, dan die finale.

12 kneiters verstuurd

Onweerswolf kan je me ook een mention geven als de nominaties van start gaan?

Onweerwolf
TornadoEF5 schreef:
Onweerswolf kan je me ook een mention geven als de nominaties van start gaan?

Dat kan, maar ik heb maar 1 taglijst, als ik je daar op zet dan krijg je zo'n 6-10 mentions per jaar van mij, niet alleen als de noms van start gaan. Dus zeg het maar. Als je overigens een finale lijst instuurt kom je automatisch op de lijst.

Bij de way; de naam is Onweerwolf, niet Onweerswolf.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat kan, maar ik heb maar 1 taglijst, als ik je daar op zet dan krijg je zo'n 6-10 mentions per jaar van mij, niet alleen als de noms van start gaan. Dus zeg het maar. Als je overigens een finale lijst instuurt kom je automatisch op de lijst.

Bij de way; de naam is Onweerwolf, niet Onweerswolf.

Dat mag, ik kan niet genoeg mentions krijgen. Die finalelijst komt er ook nog trouwens.

Oké ingezonden.

5*: 1
4½*: 2-3
4*: 4-8
3½*:9-15
3*:16-21
2½*: 22
2*: 23
1½*: 24

Onweerwolf
Het 75e lijstje is een zojuist verwerkt, dat is wel reden om te lachen. Toch? WhyNotSmile?

Onweerwolf
Bij deze is het tijd voor de eerste herinnering. Onderstaande mensen zijn alle mensen die op mijn taglijst staan die tot dusverre geen finale lijstje hebben ingeleverd. Je hebt nog ruim 8 dagen de tijd om dit te doen.

Ben je in deze post getagged maar heb je al wel een lijstje ingestuurd dat moet je direct even aan de bel trekken want dan is er iets misgegaan.

123poetertjes, 7744leon, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Ataloona, Ceasar, charlotte2807, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, cosmic kid, Dance Lover, Dave82, dominicano fonso, dvdschaaf, dynamo d, Etiul, Fathead, forzautregivo, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, GrafGantz, herman, hoolie55, HugovdBos, iamsander, ineeeee, inquestos, jassn, Johnny Marr, Joren999, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, luigifort, Lukas, Maestrov, Manfield, music4life, MVW, nelis, Oldfart, panjoe, Poek, ranboy, remcodulac, riiiiiiiii, Rvdz, Salvadore, Simon77, Snoeperd, sokra, starbright boy, stardust_be, Sunderland, tbouwh, wandelindenatuur, wibro, Magick1

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Is dit niet dezelfde finale als bijna elk jaar? Ik zie weinig nieuws de finale halen...

Ik heb acht dezelfden als vorig jaar.
Nummers 4, 8, 10 en 11 zijn nieuw bij mij.
Toch 33 procent

Onweerwolf
Excuses aan de mensen die twee dagen geleden allemaal een tagje kregen in het V500 topic. Het was niet de bedoeling om de taglijst daar te plaatsen.

Heb hem zojuist opgestuurd! Dit topic eventjes een jaartje gelaten voor wat het is om het vastroestingseffect voor mezelf ietsjes te verzwakken maar ben op zich redelijk positief over de finale. Althans, de toptwaalf is gewoon erg goed, één van de sterkere van de afgelopen jaren. Daarna keldert het niveau wel echt heel snel tho, maar die liedjes pasten toch niet meer in mijn lijst dus die gun ik jullie dan maar. x

Dim
Ik meld hierbij alvast even dat aankomend weekend Orinoco Radio geheel in het teken zal staan van De Witte Trui.

Meer info hierover volgt in dit topic.

Voor de luie mensen (you know who you are) plaats ik die post ook gewoon even hier

https://i.imgur.com/NMFJ1.png
Dim schreef:

Eerder dit jaar was wielrenner Tadej Pogačar oppermachtig in de Tour De France en won zowel het algemeen klassement als het jongerenklassement - voor het winnen van dat laatste mocht hij De Witte Trui aantrekken. De kans dat hij de top 400 van het jongerenklassement van Music Meter heeft gehaald, is echter bijzonder klein, want daar draait het niet om hoe snel je kunt fietsen, maar om de vraag of je goede muziek maakt. Wat is dan de link met "Witte Trui"? Wel, je komt alleen voor deze lijst in aanmerking als je 10 jaar of minder geleden het levenslicht zag - als plaat, welteverstaan - de uitvoerenden zijn soms wel (stok)oud.

Op de fora van MusicMeter is het hele jaar "geladderd" en daar is een prachtige lijst uit voortgekomen die dit weekend uitgezonden wordt op Orinoco Radio. Een groot aantal DJ's neemt een of meerdere blokjes voor zijn rekening, dus niet alleen wat betreft de muziek, maar ook wat betreft de presentatie is er volop variatie. Pak de agenda er maar bij en doe alvast je boodschappen. Want ja, voor 400 nummers hebben we natuurlijk wel het grootste deel van het weekend nodig.

Vrijdag 10 december van 18.00 tot 01.00
DJ's van dienst: kaj_666, Riesdude, sokra

Zaterdag 11 december van 09.00 tot 01.00
DJ's van dienst: chevy93, Scorpion_21, forzautregivo, Dim, Grafmat

Zondag 12 december van 09.00 tot 00.00
DJ's van dienst: chevy93, Robbie34, kaj_666, sokra, Grafmat

Op naar een prachtweekend!

Onweerwolf
En inmiddels heb ik 87 lijstjes binnen gekregen en verwacht ik er nog enkele, zoals bv die van bovenstaande meneer.

En uiteraard zal ik deze allemaal weer een voor een gaan publiceren. Het grootste deel op de zondag en een klein deel op de zaterdag. Een aanpassing die ik momenteel overweeg is om het zaterdag-deel niet te verdelen over de gehele dag maar het alleen op zaterdagavond te doen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik steeds vaker het bos door de bomen niet meer zie. Zeker nu alle eindejaars-edities er nog eens bovenop komen. Constant aan 't twijfelen of ik nu al dan niet meegedaan heb en wat nu precies waar verschenen is en wat nu wanneer afloopt en ... aaargh. Overload-stress!

Onweerwolf
Tijd voor een laatste herinnering. Onderstaande users zijn alle users die vorig jaar wel een finalelijstje in hebben geleverd maar die dat dit jaar, vooralsnog, niet hebben gedaan. Je hebt nog ruim twee etmalen de tijd. Vrijdag om 23:59 is de deadline en die is onverbiddelijk.

Krijg je hier een tag terwijl je wel een lijstje hebt ingeleverd dan moet je het direct even laten weten want dan is er iets fout gegaan.

Andres4, arcade monkeys, charlotte2807, Choconas, corn1holio1, cosmic kid, Dance Lover, dominicano fonso, Fathead, forzautregivo, Gebruiker43757, gerre, inquestos, Joren999, kaj_666, luigifort, Salvadore, Snoeperd, sokra, tbouwh

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Mijn lijstje komt er vanochtend/middag aan, moet nog een klein beetje schaven. Duurde allemaal wat langer dan gehoopt maar het gaat lukken. Voor de meesten die mij een beetje kennen zal er een flinke verrassing in te vinden zijn.

Heb er zin in om dit weekend weer lekker mee te luisteren!

Dim
Om 18.00 vanavond gaat het los! Schakel allemaal in via Orinoco Radio

Onweerwolf

Dim schreef:
Om 18.00 vanavond gaat het los! Schakel allemaal in via Orinoco Radio

Is dat met of zonder Last Christmas van Wham! na afloop?

Onweerwolf
Chevy hoor je pas morgen.

Onweerwolf schreef:
Chevy hoor je pas morgen.
Ik kan je verzekeren dat daar geen Wham! bij zit.

Poek schreef:
(quote)

Is dat met of zonder Last Christmas van Wham! na afloop?

Over de zondag afterparty moeten we nog even overleggen, maar eerlijk gezegd.. Ik heb er al rekening mee gehouden (kaj_666) ... En aangezien Chevy bij de Ladder menig Whamageddon al om zeep heeft geholpen, denk ik dat we dit keer wel zonder kunnen.

Onweerwolf
We zijn los!

Luisterend!

kom chat x

Aan het luisteren.

#385 Tether

Gast
geplaatst: vandaag om 01:59 uur

geplaatst: vandaag om 01:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.