MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2021

zoeken in:

01-02: Abayomy Afrobeat Orquestra feat. Orlando Julius - Adará (Titmeister / 9 / 7.18)
02-02: Billie Eilish & ROSALÍA - Lo Vas A Olvidar (Choconas / 8 / 6.38)
03-02: dj poolboi - before you go (Titmeister)

Zal ik dan zelf maar stemmen? Lekkere mix van outsider house met acid: 8,5

01-02: Abayomy Afrobeat Orquestra feat. Orlando Julius - Adará (Titmeister / 9 / 7.18)
02-02: Billie Eilish & ROSALÍA - Lo Vas A Olvidar (Choconas / 8 / 6.38)
03-02: dj poolboi - before you go (Titmeister / 1 / 8,5)
04-02: Skullcrusher - Song for Nick Drake (Titmeister)

Maak Kennis Met... - Google Spreadsheets - docs.google.com

dj poolboi: 3,5 - bonuspuntje voor de artiestennaam, het nummer zelf vond ik bijzonder saai.

Billie Eilish & ROSALÍA: 6,7

Ome Gretz heeft er kijk op.

dj poolboi - 5,5 - heel saai inderdaad, maar niet slecht.
Skullcrusher - 5,5 - idem, eigenlijk

Billie Eilish & ROSALÍA - 4
dj poolboi - 7,5
Skullcrusher - 5

Poolboi saai? Jullie zijn niet goed wijs. Van Skullcrusher snap ik het, die viel mij vooral op door de combinatie titel + artiestennaam. Wel een fraai nummer, beetje Phoebe Bridgers-achtig, maar niet heel enerverend idd.

6,8

Skullcrusher: 8.2

02-02: Billie Eilish & ROSALÍA - Lo Vas A Olvidar (Choconas / 10 / 6.17)
03-02: dj poolboi - before you go (Titmeister / 4 / 6.25)
04-02: Skullcrusher - Song for Nick Drake (Titmeister / 4 / 6.38)
05-02: Sophie Straat feat. Goldband - Tweede Kamer (Gretz)

#StemOpEenVrouw Sophie Straat en Goldband maken stem-op-een-vrouw-anthem - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl Nieuwe single Sophie Straat - "Tweede Kamer" (feat. Goldband) - dansendeberen.be

8,5 blij dat politiek weer mag

Niet aanvallend bedoeld naar degene die dit wel waarderen hoor, ik zal wel weer teveel een snob zijn, maar artiesten met een kunstschool of muziekproductie achtergrond die dan pretenderen lage middenklassers/working class heroes te zijn, ik heb daar toch mijn bedenkingen bij. Het voelt allemaal niet zo oprecht. Daarbij dan ook volledig leunend op een voorgebakken Doe Maar-sound en met een halfgebakken boodschap over 'te weinig vrouwen in de politiek' op de proppen komen. Nobel streven, maar de boodschap blijft zo oppervlakkig. Ik weet het niet zo, het is niet mijn ding.

3

Ik ben inmiddels echt allergisch voor dat neppe accent van Sophie Straat. En verder precies wat aerobag zegt.

4

1,5

Wil je dit nooit meer doen, Gretz? Kijk me es aan, nooit meer, ok?

Wat een ontzettend flutnummer, precies wat Tim ook zegt. Verder ga ik sowieso wel op een vrouw stemmen volgende maand, daar hoeft niemand mij toe te manen.

2

8,7
Gretz schreef:
Geweldige skabanger, oorwurm & maatschappijkritisch anthem!! En ook een leuke rol voor Goldband in deze track. Kan alleen maar een grote hit worden, niet?

Skullcrusher - 6,5
Sophie Straat feat. Goldband - 2,5

Het liedje gaat nog wel, maar de intentie erachter staat me nogal tegen. Stemmen doe ik op een partij die mijn idealen het best vertegenwoordigd, niet op een poppetje. Jammer dat Goldband zich hiervoor laat lenen, die gasten kan ik - los hiervan - wel waarderen.

aerobag schreef:
Niet aanvallend bedoeld naar degene die dit wel waarderen hoor, ik zal wel weer teveel een snob zijn, maar artiesten met een kunstschool of muziekproductie achtergrond die dan pretenderen lage middenklassers/working class heroes te zijn, ik heb daar toch mijn bedenkingen bij. Het voelt allemaal niet zo oprecht. Daarbij dan ook volledig leunend op een voorgebakken Doe Maar-sound en met een halfgebakken boodschap over 'te weinig vrouwen in de politiek' op de proppen komen. Nobel streven, maar de boodschap blijft zo oppervlakkig. Ik weet het niet zo, het is niet mijn ding.

3

Iets met spijkers en een kop.

Dan doe ik ook een 3.

03-02: dj poolboi - before you go (Titmeister / 4 / 6.25)
04-02: Skullcrusher - Song for Nick Drake (Titmeister / 5 / 6.4)
05-02: Sophie Straat feat. Goldband - Tweede Kamer (Gretz / 10 / 4.42)
06-02: Chelsea Wolfe & Emma Ruth Rundle - Anhedonia

Een soort gothic Lana Del Rey. Eerste indruk is erg positief in ieder geval.

8

8,4

Mooie folk noir song van de dames. Qua geluid moest ik denken aan Vera Sola. Wanneer zou die weer eens met nieuw materiaal komen?!

Een inhaalslag:

dj poolboi: Bij momenten best leuk, maar wat langdradig. 6
Skullcrusher: Aardig! 6
Sophie Straat: Wil je ons dat nooit meer aandoen, Gretz? Johnny Marr wordt er nog, rillend van het angstzweet, wakker van. Volledig eens met aerobag, eigenlijk! 3
Chelsea Wolfe & Emma Ruth Rundle: Van Emma Ruth recent nog haar samenwerking(en) met de sludge metalband Thou onder de loep genomen, maar dit mag er ook wezen. Slepend en duister, de stemmen gaan erg goed samen. 8

03-02: dj poolboi - before you go (Titmeister / 5 / 6.20)
04-02: Skullcrusher - Song for Nick Drake (Titmeister / 6 / 6.33)
05-02: Sophie Straat feat. Goldband - Tweede Kamer (Gretz / 11 / 4.29)
06-02: Chelsea Wolfe & Emma Ruth Rundle - Anhedonia (Edgar18 / 4 / 8.03)
07-02: Squid - Narrator (AOVV)

Anhedonia - 9

Magistraal mooi nummer.

ja echt geweldig nummer

9

Ik hat het over Anhedonia, aerobag. Deze? Mwah niet zo.

Haha grapje, spannend nummer natuurlijk, maar de stem van die zanger trek ik niet zo. Soms denk ik 'waar doet het nou pijn, jongen?'

Op het einde krijg ik hoofdpijn, willen ze great gig in the sky en Lingua Ignota blenden/faken ofzo? Desalniettemin toch een:

8,1

Gast
geplaatst: vandaag om 06:23 uur

geplaatst: vandaag om 06:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.