MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2021) FINALE

zoeken in:
19.0 ▸ Bear's Den - All That You Are ▸ 7.0
20.7 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Blenda ▸ 6.5
21.5 ▸ English Teacher - Good Grief ▸ 3.0
22.5 ▸ High Hi - Return To Dust ▸ 6.0
27.0 ▸ Intergalactic Lovers - Crushing ▸ 8.0
19.5 ▸ Jan Verstraeten - GONE GONE GONE ▸ 6.5
25.5 ▸ King Hannah - All Being Fine ▸ 6.0
24.1 ▸ Nilüfer Yanya - stabilise ▸ 7.5
24.5 ▸ Pip Blom - I Know I'm Not Easy To Like ▸ 4.0
25.8 ▸ Porcupine Tree - Harridan ▸ 7.0
28.0 ▸ She Drew The Gun - Behave Myself ▸ 5.0
20.0 ▸ Tycho, Benjamin Gibbard - Only Love ▸ 7.0

Uitschieter : Intergalactic Lovers (bijzonder aangenaam)
Stinker : English Teacher (ça me tape sur les nerfs)
Doorbijten : Porcupine Tree (de tweede helft is de moeite)

26.0 ▸ Bear's Den - All That You Are ▸ 7
27.7 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Blenda ▸ 7
27.5 ▸ English Teacher - Good Grief ▸ 6
29.5 ▸ High Hi - Return To Dust ▸ 7
34.0 ▸ Intergalactic Lovers - Crushing ▸ 7
27.5 ▸ Jan Verstraeten - GONE GONE GONE ▸ 8
33.5 ▸ King Hannah - All Being Fine ▸ 8
32.1 ▸ Nilüfer Yanya - stabilise ▸ 8
32.5 ▸ Pip Blom - I Know I'm Not Easy To Like ▸ 8
33.8 ▸ Porcupine Tree - Harridan ▸ 8
35.0 ▸ She Drew The Gun - Behave Myself ▸ 7
27.0 ▸ Tycho, Benjamin Gibbard - Only Love ▸ 7

Vooral dat middengedeelte van Jan tot Porcupine was uitermate fijn.

ranja schreef:

10.0 ▸ Porcupine Tree - Harridan ▸1.0

Haha, die 1 voor Porcupine Tree!
Hier is iemand even geen fan van progrock

chartsmaster schreef:
(quote)

Haha, die 1 voor Porcupine Tree!
Hier is iemand even geen fan van progrock

vreselijk inderdaad

esteban schreef:

EvilDrSmith - Er komt niet altijd reactie op de neergeschreven meningen, maar weet wel dat ze gelezen worden.

Wat esteban zegt. Een cijferlijstje met motivatie heeft wat mij betreft meerwaarde (al kom ik er zelf niet elke week aan toe). Of het nou de liefde of de haat voor muziek is die er uit blijkt.

esteban schreef:

Vast onbedoeld, maar dit klinkt alsof alles wat Belgisch is automatisch slecht is? Het zou toch niet mogen uitmaken waar muziek vandaan komt? Ik heb ook al goede (en mindere) Hollandse nummers ontdekt. En van overal eigenlijk. Het laatste waar ik aan denk, is de oorsprong van een nummer. Uit De Afrekening en VOX zijn ook héél wat nummers door naar de finale, ondanks het feit dat ze niet persé in de NL lijsten opgedoken zijn. Ik vind die Jan Verstraeten, mij overigens totaal onbekend, trouwens best wel aangenaam klinken. Dat terzijde.
Niet perse, ik heb wel het idee dat de belgen de grens wat alternatief is en wat niet wat anders leggen dan nederland. Ik denk niet dat een nederlandse versie van Bart Peeters bijvoorbeeld de kinklijst zou halen.

Nog afgezien van het sowieso veel aanwezige minderwaardigheidscomplex van veel nederlandse media die iets wat nederlands is bij voorbaat al afkeuren. Bijvoorbeeld Pip Blom moest eerst in de UK voorprogramma van Breeders worden en op Glastonbury spelen voor ze in Hilversum overstag gingen.
Ik geloof niet dat in belgië het begip 'onbelgisch goed' bestaat. In nederland wordt het te pas en vooral vaak te onpas gebruikt (on-nederlands goed dan dus).

33.0 ▸ Bear's Den - All That You Are ▸ 7.00
30.6 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Blenda ▸ 2.90
29.4 ▸ English Teacher - Good Grief ▸ 1.90
36.6 ▸ High Hi - Return To Dust ▸ 7.10
38.4 ▸ Intergalactic Lovers - Crushing ▸ 4.40
32.4 ▸ Jan Verstraeten - GONE GONE GONE ▸ 4.90
37.8 ▸ King Hannah - All Being Fine ▸ 4.30
34.5 ▸ Nilüfer Yanya - stabilise ▸ 2.40
37.2 ▸ Pip Blom - I Know I'm Not Easy To Like ▸ 4.70
41.1 ▸ Porcupine Tree - Harridan ▸ 7.30
38.4 ▸ She Drew The Gun - Behave Myself ▸ 3.40
30.0 ▸ Tycho, Benjamin Gibbard - Only Love ▸ 3.00

Twee keer okee tot goed met Bear's Den en High Hi en Porcupine Tree is toch wel het beste, de rest is matig tot zeer matig.

Over de discussie België, ik volg 3 van de 4 hitlijsten, waaruit hier geput wordt en dan zie ik die Vox-nieuwkomers hier voorbijkomen, dat is toch echt bijna altijd de minste inbreng.

Blij dat de 1 van Ranja wel ruim gecompenseerd wordt door de andere deelnemers! Je kunt bij hem er wel altijd op rekenen dat de voorkeuren van vele anderen enigszins gecompenseerd worden, bij hier toch favoriete bands als Foals, Manchester Orchestra en nu dus weer Porcupine Tree altijd goed voor een relativerend laag cijfer, dat maakt het spelletje wel weer leuk.

SBube schreef:

Blij dat de 1 van Ranja wel ruim gecompenseerd wordt door de andere deelnemers!

Nog één 8 erbij en hij staat alweer een 7 gemiddeld

Oei, dan heb je aan mij ook een slechte. Ben absoluut geen prog liefhebber. Maar heel toevallig is hun laatste worp mijn eerste eigenlijk wel behoorlijk positieve ervaring met Porcupine Tree. Maar of dat dit nummer was? Dat hoop ik vanavond te gaan beluisteren.

ranja schreef:
(quote)
Niet perse, ik heb wel het idee dat de belgen de grens wat alternatief is en wat niet wat anders leggen dan nederland. Ik denk niet dat een nederlandse versie van Bart Peeters bijvoorbeeld de kinklijst zou halen.

I see. Kan er mij niet helemaal in vinden, maar ik kan de indruk begrijpen. De Outlaw41 is dan ook eerder de tegenhanger van De Afrekening, daar ga je ook geen hedendaagse Bart Peeters spotten. De VOX is wat ruimer, maar dan wel beide kanten op. Daar komen soms dingen binnen die je nergens anders hoort én je nu niet bepaald commercieel kan noemen, er komen anderzijds ook kleinschalige nummers van binnenlandse artiesten in voor die bijna nergens anders veelvuldig gedraaid worden. Ook in het voordeel van Nederlandse artiesten trouwens, denk maar aan Eefje en consoorten. Daarom is die lijst alternatiever. Ik heb de VOX ook bewust gekozen omwille van de afwisseling, anders is het wel heel erg veel van 't zelfde. En gelukkig zie ik vele VOX-only nummers ook opduiken in de weeklijsten, anders zou ik nog gaan twijfelen.

Nog afgezien van het sowieso veel aanwezige minderwaardigheidscomplex van veel nederlandse media die iets wat nederlands is bij voorbaat al afkeuren. Bijvoorbeeld Pip Blom moest eerst in de UK voorprogramma van Breeders worden en op Glastonbury spelen voor ze in Hilversum overstag gingen.
Ik geloof niet dat in belgië het begip 'onbelgisch goed' bestaat. In nederland wordt het te pas en vooral vaak te onpas gebruikt (on-nederlands goed dan dus).

Oh, maar Belgen kraken erg graag hun eigen artiesten af hoor, vergis je niet. Of ze minimaliseren het nogal. "Wij" hebben het niet graag wanneer iemand teveel belangstelling krijgt, dat heeft snel een omgekeerd effect. "Doe maar al gewoon." lijkt hier de leuze wel.

Als de Outlaw 41 dan de tegenhanger moet zijn van De Afrekening, dat gaat dan voor de Graadmeter t.o.v. de Vox-lijst niet op, kan me niet herinneren dat er iets Nederlandstaligs in de Graadmeter stond, dat is echt extreem indie meestal, die Vox is veel Belgische kleinkunst, daar heb ik persoonlijk zelden iets mee!

Persoonlijk vind ik Belgische kleinkunst een welkome aanvulling op mijn muziekmenu. Boeit mij verder niet wat in welke lijst gestaan heeft. Het is muziek die mij wél interesseert en die ik anders nooit gehoord zou hebben. En ik pik er af en toe nog een blijvertje tussenuit ook. Van mij mag dat blijven

SBube schreef:
Als de Outlaw 41 dan de tegenhanger moet zijn van De Afrekening, dat gaat dan voor de Graadmeter t.o.v. de Vox-lijst niet op, kan me niet herinneren dat er iets Nederlandstaligs in de Graadmeter stond, dat is echt extreem indie meestal, die Vox is veel Belgische kleinkunst, daar heb ik persoonlijk zelden iets mee!

Veel? Hm, neen, dat is niet waar. Misschien lijkt dat voor jou zo omdat die nummers je extra gaan opvallen, maar procentueel gezien is dat echt wel een heel kleine minderheid. Het grote merendeel is niet Belgisch en van de Belgische nummers is er slechts een klein deeltje dat je als kleinkunst kan bestempelen. Of je moet dat begrip wel extreem ruim gaan interpreteren.

Klopt wel helemaal wat je zegt overigens. De VOX is niet echt de tegenhanger van De Graadmeter of omgekeerd. Dat was ook nooit de bedoeling, denk ik. Beide lijsten lijken gevoelsmatig ook geen tegenhanger te hebben in het buurland. Het zijn wel beide lijsten met buitenbeentjes.

Verder helemaal eens met chartsmaster. Het laatste waar ik naar kijk is uit welke lijst een nummer komt. Dat is ook de reden waarom ik vorig jaar de vermelding van de lijsten uiteindelijk achterwege gelaten heb bij binnen gekomen nummers, dat heeft wel degelijk een positieve invloed gehad op het gemiddelde van de punten. En ook de reden waarom de wekelijkse lichting nu alfabetisch staan gerangschikt en niet meer gegroepeerd per lijst. 't Gaat om de muziek op zich.

41.0 ▸ Bear's Den - All That You Are ▸ 8,0
34.1 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Blenda ▸ 3,5
35.4 ▸ English Teacher - Good Grief ▸ 6,0
43.1 ▸ High Hi - Return To Dust ▸ 6,5
44.9 ▸ Intergalactic Lovers - Crushing ▸ 6,5
39.4 ▸ Jan Verstraeten - GONE GONE GONE ▸ 7,0
43.8 ▸ King Hannah - All Being Fine ▸ 6,0
41.0 ▸ Nilüfer Yanya - stabilise ▸ 6,5
45.7 ▸ Pip Blom - I Know I'm Not Easy To Like ▸ 8,5
48.1 ▸ Porcupine Tree - Harridan ▸ 7,0
45.4 ▸ She Drew The Gun - Behave Myself ▸ 7,0
35.5 ▸ Tycho, Benjamin Gibbard - Only Love ▸ 5,5

Bear's Den groeit iedere luisterbeurt meer, zal de tijd van het jaar zijn
Blenda is vooral irritant.
English Teacher, fijn basloopje maar verder valt het niet mee
High Hi, aardig, 't is geen Daggers en wat aftrek voor het einde.
Intergalactic Lovers kabbelt rustig voort, niet storend maar ook niet bijzonder
Jan Verstraeten, fijne stem, aardig nummer
King Hannah, tikkeltje aan de saaie kant
Nilüfer Yanya, muzikaal interessant, zang valt tegen
Pip Blom, heerlijk. Hier hou ik van
Harridan is een prima nummer, maar weet me niet het hele nummer te boeien
She Drew the Gun, fijn nummer
Only Love doet me niet zo veel, heel slecht is het niet, vandaar een nipte voldoende

esteban schreef:

Verder helemaal eens met chartsmaster. Het laatste waar ik naar kijk is uit welke lijst een nummer komt. [..] 't Gaat om de muziek op zich.

Zeker, ik ken die lijsten ook helemaal niet dus zegt me sowieso niks.
Het is natuurlijk wel duidelijk dat de vlaamstalige nummers uit de vlaamse lijsten komen
Met die lijsten heb ik geen probleem, die muziek is meestal niks voor mij.

ranja schreef:
(quote)

Het is natuurlijk wel duidelijk dat de vlaamstalige nummers uit de vlaamse lijsten komen

Haja, dat is logisch. Grappig is wel dat ook de Nederlandstalige (Holland) singles langskomen dankzij de VOX.

Simon77 schreef:
Bear's Den groeit iedere luisterbeurt meer, zal de tijd van het jaar zijn

Dat zou wel eens kunnen, ik ben in deze periode ook makkelijker te verleiden door muziek als deze.

▶ DEADLINE ▸ WO 1 DEC ▸ 23u

46.5 ▸ Bear's Den - All That You Are ▸ 5,5
40.1 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Blenda ▸ 6
41.9 ▸ English Teacher - Good Grief ▸ 6,5
49.3 ▸ High Hi - Return To Dust ▸ 6,2
50.9 ▸ Intergalactic Lovers - Crushing ▸ 6
43.4 ▸ Jan Verstraeten - GONE GONE GONE ▸ 4
48.8 ▸ King Hannah - All Being Fine ▸ 5
47.8 ▸ Nilüfer Yanya - stabilise ▸ 6,8
51.7 ▸ Pip Blom - I Know I'm Not Easy To Like ▸ 6
52.6 ▸ Porcupine Tree - Harridan ▸ 4,5
51.6 ▸ She Drew The Gun - Behave Myself ▸ 6,2
41.5 ▸ Tycho, Benjamin Gibbard - Only Love ▸ 6

Het mag gezegd: Tot nu toe heeft november nog maar weinig overtuigende TOP 10 kandidaten meegebracht. Dit lijkt voorlopig de 'minste' maand van 2021 te worden. Afgelopen week brengt een magere uitslag. Of is er een nieuwe dynamiek van kracht wat de punten betreft? Zal deze laatste lichting alsnog verandering brengen? Aan jullie om dat te bepalen. Alweer veel luisterplezier gewenst.

▶ UITSLAG VORIGE RONDE

5.81 ▸ Bear's Den - All That You Are
5.01 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Blenda
5.23 ▸ English Teacher - Good Grief
6.16 ▸ High Hi - Return To Dust
6.36 ▸ Intergalactic Lovers - Crushing
5.42 ▸ Jan Verstraeten - GONE GONE GONE
6.10 ▸ King Hannah - All Being Fine
5.97 ▸ Nilüfer Yanya - stabilise
6.46 ▸ Pip Blom - I Know I'm Not Easy To Like
6.57 ▸ Porcupine Tree - Harridan
6.45 ▸ She Drew The Gun - Behave Myself
5.18 ▸ Tycho, Benjamin Gibbard - Only Love

▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2021 ◂ MusicMeter on Spotify - open.spotify.com

▶ NIEUWE LICHTING ▸ NOVEMBER - WEEK 4/4 ▸ 12 NUMMERS

0.0 ▸ Bastille - No Bad Days
0.0 ▸ Beach House - Once Twice Melody
0.0 ▸ Big Thief - Time Escaping
0.0 ▸ Bloc Party - Traps
0.0 ▸ Silk Sonic - Smokin Out The Window
0.0 ▸ Delv!s - Walk Alone Track
0.0 ▸ The Lazy Eyes - Fuzz Jam
0.0 ▸ Lewsberg - The Corner
0.0 ▸ Rosalía, The Weeknd - LA FAMA
0.0 ▸ The Sore Losers - Shareek the Greek
0.0 ▸ Stereophonics - Do Ya Feel My Love?
0.0 ▸ Surf Curse - Freaks

▶ DEADLINE ▸ WO 8 DEC ▸ 23u

0.0 ▸Sylvie Kreusch - Walk Walk▸0.0

Deze kwam ook binnen in De Afrekening (en hebben we ook nog niet in een andere lijst gehad, dacht ik)?

Klopt! Ik zat met die vorige single in mijn hoofd tijdens 't toevoegen van de nummers. Dit is de volledige lijst:

▶ NIEUWE LICHTING ▸ NOVEMBER - WEEK 4/4 ▸ 13 NUMMERS

0.0 ▸ Bastille - No Bad Days ▸
0.0 ▸ Beach House - Once Twice Melody ▸
0.0 ▸ Big Thief - Time Escaping ▸
0.0 ▸ Bloc Party - Traps ▸
0.0 ▸ Silk Sonic - Smokin Out The Window ▸
0.0 ▸ Delv!s - Walk Alone Track ▸
0.0 ▸ The Lazy Eyes - Fuzz Jam ▸
0.0 ▸ Lewsberg - The Corner ▸
0.0 ▸ Rosalía, The Weeknd - LA FAMA ▸
0.0 ▸ The Sore Losers - Shareek the Greek ▸
0.0 ▸ Stereophonics - Do Ya Feel My Love? ▸
0.0 ▸ Surf Curse - Freaks ▸
0.0 ▸ Sylvie Kreusch - Walk Walk▸

▶ DEADLINE ▸ WO 8 DEC ▸ 23u

De spits afbijten, I do.

5.5 ▸ Bastille - No Bad Days ▸
7.0 ▸ Beach House - Once Twice Melody ▸
2.5 ▸ Big Thief - Time Escaping ▸
6.5 ▸ Bloc Party - Traps ▸
7.0 ▸ Silk Sonic - Smokin Out The Window ▸
6.5 ▸ Delv!s - Walk Alone Track ▸
6.5 ▸ The Lazy Eyes - Fuzz Jam ▸
5.5 ▸ Lewsberg - The Corner ▸
2.0 ▸ Rosalía, The Weeknd - LA FAMA ▸
6.0 ▸ The Sore Losers - Shareek the Greek ▸
7.0 ▸ Stereophonics - Do Ya Feel My Love? ▸
7.5 ▸ Surf Curse - Freaks ▸
7.5 ▸ Sylvie Kreusch - Walk Walk ▸

Veel slechter dan die van Big Thief hebben we ze hier nog niet zo vaak gehad, dacht ik zo. Toen kwam La Fama langs. Misschien moet die Bloc Party nog wat groeien, maar ik had stiekem op een straffere comeback gehoopt. Deze Stereophonics is beter dan de vorige, vind ik. Klinkt een beetje als vanouds ook. Sylvie Kreusch zien we voor de vierde keer langskomen, met haar beste tot nu toe. Toch? Surf Curse kon mij 't meest bekoren.

8.5 ▸ Bastille - No Bad Days ▸3.0
14.0 ▸ Beach House - Once Twice Melody ▸7.0
11.5 ▸ Big Thief - Time Escaping ▸9.0
15.0 ▸ Bloc Party - Traps ▸8.5
15.0 ▸ Silk Sonic - Smokin Out The Window ▸8.0
11.0 ▸ Delv!s - Walk Alone Track ▸4.5
12.5 ▸ The Lazy Eyes - Fuzz Jam ▸6.0
13.5 ▸ Lewsberg - The Corner ▸8.0
7.0 ▸ Rosalía, The Weeknd - LA FAMA ▸5.0
13.0 ▸ The Sore Losers - Shareek the Greek ▸7.0
15.0 ▸ Stereophonics - Do Ya Feel My Love? ▸8.0
13.5 ▸ Surf Curse - Freaks ▸6.0
15.8 ▸ Sylvie Kreusch - Walk Walk ▸8.3

Stereophonics: zoals gebruikelijk, een lekkere, maar licht anonieme rocker
Silk Sonic: leuke tekst, lekkere oldschool track
Surf Curse: opnieuw een degelijke gitaarplaat, niets verheffends, onopvallend
the Lazy Eyes: het stevige tussenstuk voorkomt helaas niet dat de saaiheid overheerst
Lewsberg: best een intrigerend plaatje!
Rosalía: tsja, moeilijk om hier iets van te vinden; dit is gewoon niet mijn wereld. Ik vind het niet goed, ik vind het niet slecht, het is niet irritant, maar ik hoef het ook niet vaker te horen. Ik zal 'm een 5 geven, want ik verwacht dat ie bij andere beoordelaars ook niet door de keuring gaat komen.
Bastille: zoals gewoonlijk strontvervelend
Beach House: ik snap de hype niet zo. Aan de positieve kant: dromerig, sfeervol. Aan de negatieve kant: saaiig, kabbelt voorbij.
Big Thief: veel leuker dan deze hebben we ze de laatste tijd hier niet gehad! Originele, opvallende percussie en een liedje dat bij mij beklijft.
Bloc Party: lekker felle track wel; geen uitblinker, maar ik kan 'm goed hebben
the Sore Losers: ik vind Shareek helemaal geen Griekse naam. Eerder Indiaas of Egyptisch of zo.
Delv!s: slappe R&B die mij niet zo ligt.
Sylvid Kreusch: dit is onderhand al een golden oldie hoor. Er zit een Kreusch-fan in het panel van een van de alternatieve lijsten, en dit keer is dat terecht. Prettig plaatje. En ik houd van liedjes met een hond erin; altijd leuk voor in een popquiz of zo.

Of hoe bepaalde liedjes totaal het omgekeerde kunnen oproepen bij mensen. Nog even Big Thief opgezet, voor de zekerheid. Ik zou hem alleen nóg lager quoteren nu.

Maar goed dat deze Sylvie Kreusch na twee maand (release clip) nog opgepikt werd, want die blijft toch wel hangen, merk ik.

Over Beach House zijn we 't eens. Hetzelfde gevoel.

Als iedereen dezelfde muziek leuk zou vinden dan zou het hééél saai worden

ik moet nog even zin maken in dit rijtje artiesten

15.6 ▸ Bastille - No Bad Days ▸7.1
14.0 ▸ Beach House - Once Twice Melody ▸3.7
12.6 ▸ Big Thief - Time Escaping ▸1.1
22.5 ▸ Bloc Party - Traps ▸7.5
22.5 ▸ Silk Sonic - Smokin Out The Window ▸7.5
15.3 ▸ Delv!s - Walk Alone Track ▸4.3
15.6 ▸ The Lazy Eyes - Fuzz Jam ▸3.1
14.7 ▸ Lewsberg - The Corner ▸1.2
12.0 ▸ Rosalía, The Weeknd - LA FAMA ▸5.0
19.8 ▸ The Sore Losers - Shareek the Greek ▸6.8
23.4 ▸ Stereophonics - Do Ya Feel My Love? ▸8.4
20.7 ▸ Surf Curse - Freaks ▸7.2
19.5 ▸ Sylvie Kreusch - Walk Walk ▸3.7

Tja. Lewsberg en Big Thief is echt het allergrootste drama, The Lazy Eyes is al niet veel beter, Beach House is idd ook zwaar overgewaardeerd, Sylvie Kreusch begin ik steeds minder te waarderen en dit is zeker niet haar beste, Delv!s doet me ook niks. mijn waardering voor Rosalia gaat vooral over het wel zeer erotische clipje, mooie dame is het en het oog wil ook wat, dan komen we bij de voldoendes, The Sore Losers is altijd wel okee, al hebben ze al beter gedaan, Surf Curse is ook aardig, bij Bastille vind ik het altijd wel leuk, maar ook niet overdreven, Bloc Party en Silk Sonic leveren weer een dikke voldoende en ik heb gewoon een zwak voor Stereophonics, je denkt altijd dat heeft zijn tijd gehad, maar ze blijven gewoon heel lekkere nummers maken.

21.6 ▸ Bastille - No Bad Days ▸ 6
20.0 ▸ Beach House - Once Twice Melody ▸ 6
17.6 ▸ Big Thief - Time Escaping ▸ 5
30.5 ▸ Bloc Party - Traps ▸ 8
28.5 ▸ Silk Sonic - Smokin Out The Window ▸ 6
21.3 ▸ Delv!s - Walk Alone Track ▸ 6
22.6 ▸ The Lazy Eyes - Fuzz Jam ▸ 7
21.7 ▸ Lewsberg - The Corner ▸ 7
18.0 ▸ Rosalía, The Weeknd - LA FAMA ▸ 6
26.8 ▸ The Sore Losers - Shareek the Greek ▸ 7
32.4 ▸ Stereophonics - Do Ya Feel My Love? ▸ 9
27.7 ▸ Surf Curse - Freaks ▸ 7
26.5 ▸ Sylvie Kreusch - Walk Walk ▸ 7

Eigenlijk niet veel soeps deze week. Gelukkig nog een fijn nummer van Bloc Party en dan hebben we natuurlijk ook nog de Stereophonics. Da's toch wel een kanshebber om de jaarlijst aan te voeren.

27.6 ▸ Bastille - No Bad Days ▸ 6,0
28.2 ▸ Beach House - Once Twice Melody ▸ 8,2
24.6 ▸ Big Thief - Time Escaping ▸ 7,0
38.0 ▸ Bloc Party - Traps ▸ 7,5
33.5 ▸ Silk Sonic - Smokin Out The Window ▸ 5,0
25.8 ▸ Delv!s - Walk Alone Track ▸ 4,5
28.8 ▸ The Lazy Eyes - Fuzz Jam ▸ 6,2
28.0 ▸ Lewsberg - The Corner ▸ 6,3
22.5 ▸ Rosalía, The Weeknd - LA FAMA ▸ 4,5
33.6 ▸ The Sore Losers - Shareek the Greek ▸ 6,8
40.6 ▸ Stereophonics - Do Ya Feel My Love? ▸ 8,2
34.2 ▸ Surf Curse - Freaks ▸ 6,5
32.5 ▸ Sylvie Kreusch - Walk Walk ▸ 6,0

Beach House: niet het beste nummer op de EP, maar is wel een groeier.
Big Thief: ik hou van Adrianne's stem, maar muzikaal irriteer ik me wel wat aan Time Escaping
Bloc Party: redelijk geslaagde come back, Traps staat op de drempel van mijn weeklijst.
Stereophonics: veel beter dan de vorige single
De rest hoef ik eigenlijk niet nog een keer te horen.

28.6 ▸ Bastille - No Bad Days ▸ 1.0
34.2 ▸ Beach House - Once Twice Melody ▸ 6.0
30.7 ▸ Big Thief - Time Escaping ▸ 6.1
42.4 ▸ Bloc Party - Traps ▸ 6.4
36.5 ▸ Silk Sonic - Smokin Out The Window ▸3.0
28.3 ▸ Delv!s - Walk Alone Track ▸ 2,5
35.4 ▸ The Lazy Eyes - Fuzz Jam ▸ 6.6
35.1 ▸ Lewsberg - The Corner ▸ 7.1
28.7 ▸ Rosalía, The Weeknd - LA FAMA ▸ 6.2
40.1 ▸ The Sore Losers - Shareek the Greek ▸ 6.5
47.9 ▸ Stereophonics - Do Ya Feel My Love? ▸ 7.3
41.7 ▸ Surf Curse - Freaks ▸ 7.5
39.9 ▸ Sylvie Kreusch - Walk Walk ▸ 7.4

stuk positiever dan ik op voorhand dacht.
Van Lewsberg vind ik het eerste album erg goed, het 2e ga ik me meer ergeren aan het steenkolenengels en op deze nieuwe is de muziek ook minder interessant. Maar goed veel lager dan dit hoeft ook nog niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:46 uur

geplaatst: vandaag om 17:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.