Muziek / Muziekgames / NLstalige Ladder
zoeken in:
1
geplaatst: 19 september 2021, 18:10 uur
Onweerwolf, ik heb zo'n voorgevoel dat jij bovenstaande vraag kunt beantwoorden.
2
Onweerwolf
geplaatst: 19 september 2021, 21:05 uur
Ik gebruik tegenwoordig een betaalde cloud dienst.
Als Jorg de uitzending al netjes klaar en geknipt heeft dan wil ik die best op mijn cloud zetten en de link hier delen. Dat was ik anders sowieso al van plan met mijn eigen opname.
Als Jorg de uitzending al netjes klaar en geknipt heeft dan wil ik die best op mijn cloud zetten en de link hier delen. Dat was ik anders sowieso al van plan met mijn eigen opname.
1
geplaatst: 19 september 2021, 21:06 uur
Scorpion_21 schreef:
Vraagje: voor geïnteresseerden wil ik de uitzending van de top 100 (in 2 delen) uploaden. Kent iemand een platform waar je gratis zulke grote bestanden kunt uploaden en waar iedereen die dat wil ze vandaan kan plukken? (dus geen WeTransfer want dan moet je emailadres van de ontvanger invullen)
Vraagje: voor geïnteresseerden wil ik de uitzending van de top 100 (in 2 delen) uploaden. Kent iemand een platform waar je gratis zulke grote bestanden kunt uploaden en waar iedereen die dat wil ze vandaan kan plukken? (dus geen WeTransfer want dan moet je emailadres van de ontvanger invullen)
WeTransfer werkt in principe ook zonder e-mailadres. Als je op het cirkeltje met de drie puntjes klikt kun je kiezen voor 'transfer link ophalen'.
Een andere optie is een betaalde cloud zoals STACK (Onweerwolf maakt hier ook gebruik van) of Dropbox. Het voordeel daarvan is dat de bestanden zolang als je wilt beschikbaar blijven. Bij WeTransfer en consorten zit je toch aan de tijdsbeperking.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 september 2021, 21:06 uur
Onweerwolf maakt geen gebruik meer van dat leugenachtige stack nee. 
En Stack is dus niet meer gratis.

En Stack is dus niet meer gratis.
0
geplaatst: 19 september 2021, 21:07 uur
Niet meer?
Hoezo leugenachtig?Heb je een tip voor een opvolger die meer waar geeft voor z'n geld?
1
Onweerwolf
geplaatst: 19 september 2021, 21:08 uur
De belofte was gratis voor altijd een TB. Die belofte hebben ze begin dit jaar gebroken.
0
geplaatst: 19 september 2021, 21:08 uur
Onweerwolf schreef:
De belofte was gratis voor altijd een TB. Die belofte hebben ze begin dit jaar gebroken.
(quote)
Oh ja. Dat is niet zo netjes. Ik betaal nu een bedrag per maand, maar heb al een tijd niet meer uitgezocht of er betere opties zijn. Bij welke cloud zit jij nu?
1
Onweerwolf
geplaatst: 19 september 2021, 21:09 uur
Gretz schreef:
Oh ja. Dat is niet zo netjes. Ik betaal nu een bedrag per maand, maar heb al een tijd niet meer uitgezocht of er betere opties zijn. Bij welke cloud zit jij nu?
(quote)
Sync.com
Ik heb nu ook echt 1,5 TB aan radio opnames online staan, alsmede een backup van al mijn 50.000 flacs en mp3's en andere data.

0
geplaatst: 19 september 2021, 21:12 uur
Onweerwolf schreef:
Dank voor je antwoord! Ik ga morgen even kijken of ik er wat van maken. Jij wil 'm zeker in blokjes van een uur geknipt hebben?
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 september 2021, 21:13 uur
Scorpion_21 schreef:
Dank voor je antwoord! Ik ga morgen even kijken of ik er wat van maken. Jij wil 'm zeker in blokjes van een uur geknipt hebben?
(quote)
Nee hoor, het maakt me helemaal niets uit.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 september 2021, 21:58 uur
Dank Scorpion_21 voor dit overwegend zeer mooie festijn. Hieronder mijn inzending, traditioneel met de rapportcijfers erbij.
01 [05] Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder - 10,0
02 [02] Het Goede Doel - Alles Geprobeerd - 9,5
03 [21] Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
04 [10] Het Goede Doel - België - 9,0
05 [20] Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
06 [08] De Dijk - Niemand In De Stad
07 [07] Boudewijn de Groot - Testament
08 [15] Wim De Craene - Tim
09 [03] Gorky - Mia - 8,5
10 [23] Stef Bos - Papa
11 [22] Het Goede Doel - Vriendschap
12 [09] Eefje de Visser - De Parade - 8,0
13 [01] Klein Orkest - Over de Muur
14 [11] Het Zesde Metaal - Ploegsteert
15 [18] The Scene - Iedereen Is van de Wereld - 7,5
16 [06] Spinvis - Kom Terug
17 [13] Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
18 [04] Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park - 7,0
19 [16] Ramses Shaffy - Laat Me
20 [24] Gorky - Lieve Kleine Piranha
21 [12] Wim Sonneveld - Het Dorp - 6,5
22 [19] Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
23 [17] Spinvis - Wespen op de Appeltaart - 6,0
24 [14] Spinvis - Bagagedrager - 5,5
25 [25] Spinvis - Voor ik vergeet - 4,0
Ik was afwezig en heb hem dus ook net even teruggelezen. De klassering van Tim was een negatieve verrassing. Kronenburg Park heeft eerder hoog gescoord, dus de hoge klassering voor dit wel aardige, maar toch wat te gezwollen nummer verrast niet meer. Er deden duidelijk meer puntenwaardige nummers mee dan de 12 die we voor de punten mochten rangschikken; de beluistering voor de finale duwde De Parade net over de drempel; voor mij wel degelijk een van Eefje de Vissers beste.
01 [05] Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder - 10,0
02 [02] Het Goede Doel - Alles Geprobeerd - 9,5
03 [21] Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
04 [10] Het Goede Doel - België - 9,0
05 [20] Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
06 [08] De Dijk - Niemand In De Stad
07 [07] Boudewijn de Groot - Testament
08 [15] Wim De Craene - Tim
09 [03] Gorky - Mia - 8,5
10 [23] Stef Bos - Papa
11 [22] Het Goede Doel - Vriendschap
12 [09] Eefje de Visser - De Parade - 8,0
13 [01] Klein Orkest - Over de Muur
14 [11] Het Zesde Metaal - Ploegsteert
15 [18] The Scene - Iedereen Is van de Wereld - 7,5
16 [06] Spinvis - Kom Terug
17 [13] Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
18 [04] Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park - 7,0
19 [16] Ramses Shaffy - Laat Me
20 [24] Gorky - Lieve Kleine Piranha
21 [12] Wim Sonneveld - Het Dorp - 6,5
22 [19] Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
23 [17] Spinvis - Wespen op de Appeltaart - 6,0
24 [14] Spinvis - Bagagedrager - 5,5
25 [25] Spinvis - Voor ik vergeet - 4,0
Ik was afwezig en heb hem dus ook net even teruggelezen. De klassering van Tim was een negatieve verrassing. Kronenburg Park heeft eerder hoog gescoord, dus de hoge klassering voor dit wel aardige, maar toch wat te gezwollen nummer verrast niet meer. Er deden duidelijk meer puntenwaardige nummers mee dan de 12 die we voor de punten mochten rangschikken; de beluistering voor de finale duwde De Parade net over de drempel; voor mij wel degelijk een van Eefje de Vissers beste.
0
geplaatst: 20 september 2021, 20:04 uur
Mijn Top 12 voor de NLstalige Ladder:
1 Stef Bos - Papa
2 Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
3 Het Goede Doel - Vriendschap
4 Het Goede Doel - België
5 The Scene - Iedereen Is van de Wereld
6 Klein Orkest - Over de Muur
7 Wim Sonneveld - Het Dorp
8 De Dijk - Niemand In De Stad
9 Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
10 Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
11 Gorky - Lieve Kleine Piranha
12 Gorky - Mia
1 Stef Bos - Papa
2 Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
3 Het Goede Doel - Vriendschap
4 Het Goede Doel - België
5 The Scene - Iedereen Is van de Wereld
6 Klein Orkest - Over de Muur
7 Wim Sonneveld - Het Dorp
8 De Dijk - Niemand In De Stad
9 Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
10 Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
11 Gorky - Lieve Kleine Piranha
12 Gorky - Mia
0
geplaatst: 21 september 2021, 19:06 uur
Mijn ingezonden lijst was:
1 Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
2 Gorky - Mia
3 The Scene - Iedereen Is van de Wereld
4 Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
5 Gorky - Lieve Kleine Piranha
6 Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
7 Ramses Shaffy - Laat me
8 Wim De Craene - Tim
9 Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
10 Het Goede Doel - Vriendschap
11 Stef Bos - Papa
12 Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
Leuk om mee te doen!
1 Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
2 Gorky - Mia
3 The Scene - Iedereen Is van de Wereld
4 Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
5 Gorky - Lieve Kleine Piranha
6 Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
7 Ramses Shaffy - Laat me
8 Wim De Craene - Tim
9 Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
10 Het Goede Doel - Vriendschap
11 Stef Bos - Papa
12 Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
Leuk om mee te doen!
0
geplaatst: 22 september 2021, 15:17 uur
El Ninjo Komt er een automatische nominatie vanuit dit topic voor de MuMeladder?
2
geplaatst: 22 september 2021, 15:20 uur
Dat zou zomaar kunnen, ik vind dit wel 1 van de topics die daarvoor in aanmerking komt....weet je al wat het hoogstgenoteerde nummer is dat niet in de ladder staat of moet ik dat nog even uitzoeken?
0
geplaatst: 22 september 2021, 15:52 uur
Klopt!
En de hoogste uit het That's Soul topic die ontbreekt in de ladder is: Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You dus die kun je ook alvast opschrijven voor komende editie El Ninjo.
En de hoogste uit het That's Soul topic die ontbreekt in de ladder is: Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You dus die kun je ook alvast opschrijven voor komende editie El Ninjo.
1
geplaatst: 22 september 2021, 16:49 uur
El Ninjo, hoe wordt er bepaald welke topics in aanmerking komen voor een automatische nominatie?
3
Onweerwolf
geplaatst: 22 september 2021, 19:24 uur
Het Dorp stond van 2007 t/m 2013 in de MuMeLadder.
https://i.vgy.me/rLj8Yx.png
De Man in De Wolken is de hoogste die er nooit instond. Tenzij die het dit jaar heeft gehaald.
Ook Marvin Gaye stond er al eerder in trouwens:
https://i.vgy.me/TfySun.png
https://i.vgy.me/rLj8Yx.png
De Man in De Wolken is de hoogste die er nooit instond. Tenzij die het dit jaar heeft gehaald.
https://i.vgy.me/TfySun.png
0
geplaatst: 22 september 2021, 20:43 uur
Onweerwolf schreef:
Maakt dat uit? In dat geval gok ik op Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know en anders Bettye LaVette - Let Me Down Easy. Maar mijn administratie is niet zo uitgebreid dus (zeker) weten doe ik het niet.Ook Marvin Gaye stond er al eerder in trouwens:
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 september 2021, 21:57 uur
Ik meen dat ik daar vroeger wel rekening mee hield ja. Ik doe het iig nog altijd bij DWT.
Maar je zou het Erminio moeten vragen om zeker te weten hoe het nu zit.
In dat geval gok ik op Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know en anders Bettye LaVette - Let Me Down Easy. Maar mijn administratie is niet zo uitgebreid dus (zeker) weten doe ik het niet.
Die hebben beide nog nooit de ladder gehaald.
0
geplaatst: 22 september 2021, 23:12 uur
Ik heb me hier niet laten zien, maar ik luister veel Nederlandstalig de laatste tijd, Ik overweeg ook om eind dit jaar bij de mumeladder een Nederlands rijtje te nomineren. Robert Long is wat mij betreft ondergewaardeerd in de ladder van dit jaar. Meerdere van zijn beste liedjes zijn er niet bij (Jij En Ik, Thorbeckeplein en vooral Waarom Huil Je Nou? , misschien wel zijn allerbeste en waarschijnlijk het fraaiste Nederlandstalige break up lied (Iets dat Long sowieso goed kon))
0
geplaatst: 22 september 2021, 23:54 uur
Onweerwolf schreef:
Ik meen dat ik daar vroeger wel rekening mee hield ja. Ik doe het iig nog altijd bij DWT.
Klopt, doe ik in principe ook nog steeds....ik twijfel nu even of we de hoogste namen die nooit de ladder heeft gehaald of zelfs de hoogste die nog nooit genomineerd was geweest.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 september 2021, 23:56 uur
El Ninjo schreef:
Klopt, doe ik in principe ook nog steeds....ik twijfel nu even of we de hoogste namen die nooit de ladder heeft gehaald of zelfs de hoogste die nog nooit genomineerd was geweest.
(quote)
Wat ik mij kan herinneren is dat we eigenlijk dat laatste wilden maar dat is praktisch niet meer uit te voeren.
1
geplaatst: 22 september 2021, 23:59 uur
Mausie schreef:
El Ninjo, hoe wordt er bepaald welke topics in aanmerking komen voor een automatische nominatie?
Puur willekeur vanuit de organisatie
.... maar wel meestal uit ladder achtige topics die we vanuit de organisatie relevant vonden om uit te nomineren en niet uit KO topics....komt vaak neer op topics als De Witte Trui, Anderstalige Ladder, Alternatieve Top 152 etc en daar passen wat mij betreft ook het That's Soul Topic en de NL Ladder prima in.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 september 2021, 10:54 uur
starbright boy schreef:
Robert Long is wat mij betreft ondergewaardeerd in de ladder van dit jaar.
Je kunt de laatste zes woorden uit die zin gerust weglaten.Robert Long is wat mij betreft ondergewaardeerd in de ladder van dit jaar.
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 september 2021, 11:04 uur
We gaan nu een beetje offtopic (is er een moderator in de zaal?), maar naast de hoogste noteringen uit de NL-talige ladder en de Soul ladder, meld ik ook graag dat er dit jaar weer een Prog Ladder in een eindlijst geresulteerd is. Hoogste nummer dat nu niet in de MML staat is Genesis - The Musical Box (#4). Hoogste nummer dat er nooit in gestaan heeft is IQ - The Road of Bones (#12).
0
geplaatst: 23 september 2021, 11:20 uur
Was er niet ooit besloten om geen genrespecifieke lijsten als instroombron te gebruiken? Da's de reden die ik in het verleden alvast te horen kreeg mbt de Metalladder etc.?
1
geplaatst: 3 december 2021, 10:46 uur
Nederpop op 2 in mijn meest beluisterde genres bij Spotify Wrapped 2021: dat verbaasde mij even, maar ik geloof dat voornamelijk in dit topic de verklaring ligt. 

* denotes required fields.