MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Back to the beginning (KO)

zoeken in:
3-0

Dat laat inderdaad niets aan de verbeelding over...

Ast
4-0

53. Comedian Harmonists - Veronika, der Lenz Ist Da vs The Golden Gate Quartet - Joshua Fit the Battle of Jerico

0-1

Ast
0-2

54. Arthur "Big Boy" Crudup - That's All Right vs Hank Williams - My Bucket's Got a Hole in It

1-0

2-0 nipt

Ast
4-0

55. Memphis Minnie - Dirty Mother For You vs Roy Acuff - Tennessee Waltz

Ast
1-0

2-1

Ik heb maar weer eens een munt opgegooid!

2-2

3-2

4-2

56. Blind Roosevelt Graves - Crazy About My Baby vs Blind Willie McTell - Statesboro Blues

Ik las op internet dat sommige Crazy About My Baby het eerste rock 'n' roll nummer noemen. Het swingt in ieder geval de pan uit! Satesboro Blues is mijn inbreng, maar ik ga toch voor
1-0

2-0

3/0

4-0

Tja, wat is het eerste rock 'n roll nummer geweest? Ikzelf denk niet dat het dit nummer is, dit is meer Boogie Woogie, maar het is zeker een voorloper die al een tip van de rock 'n roll sluier doet oplichten.

Ik wil overigens toch ook even mijn teleurstelling uiten van de tweede 4-0 nederlaag van Comedian Harmonists. Heerlijke muziek, jammer dat er niet meer liefhebbers van zijn hier op MM.

In de reacties op een YouTube filmpje van Crazy About My Baby stond de opmerking dat het voor mij onbekende nummer Hastings Street van Charlie Spand (samen met Blind Blake) een maand eerder opgenomen was (in 1929). Ook een heerlijk swingend nummer dat dus net iets eerder was.

57. Robert Johnson - Hell Hound on My Trail vs The Carter Family - Worried Man Blues

0-1

The Carter Family krijgt het wel voor de kiezen, alweer een topper als tegenstander.

3-1

Het beste nummer volgens mij van The Carter Family tegen een grootse Robert Johnson,
4-1

58. Charles Trenet - La Mer vs The Nat King Cole Trio – (Get Your Kicks on) Route 66

0-1

0-2

Gast
geplaatst: vandaag om 23:39 uur

geplaatst: vandaag om 23:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.