Muziek / Muziekgames / De beste Songfestivalwinnaar K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2021, 11:08 uur
3. Loreen - Euphoria (Zweden, 2012) vs. Bucks Fizz - Making Your Mind Up (Verenigd Koninkrijk, 1981)
1-0 zilver of goud tegen Arcade graag
1-0 zilver of goud tegen Arcade graag
1
geplaatst: 18 mei 2021, 11:14 uur
luigifort schreef:
Valt me van je tegen Geert...
Valt me van je tegen Geert...
Ik volg het Songfestival pas actief sinds 2001, dus ja

Als een tennies nummer wint dan mag je mij opvegen. Krijg nog steeds een heel warm gevoel van Euphoria en Arcade, otherworldly kippenvelsongs

2
geplaatst: 18 mei 2021, 11:20 uur
3-1 Ik ben het niet vaak eens met Geert maar in deze heeft hij gelijk.
Valt mij nu ook op dat ik qua Esf de nieuwere muziek beter vind dan de wat oudere terwijl dat normaal andersom is
Valt mij nu ook op dat ik qua Esf de nieuwere muziek beter vind dan de wat oudere terwijl dat normaal andersom is

1
geplaatst: 18 mei 2021, 11:33 uur
Ik herinner me weer waarom ik in 2000 vrijwel niets heb meegekregen van het Songfestival. Hele avond naar de beelden uit Enschede gekeken 
Fly on the Wings of Love ontdekte ik pas dankzij deze cover ☺️

Fly on the Wings of Love ontdekte ik pas dankzij deze cover ☺️
Voor Nederland werd het Eurovisie Songfestival 2000 vooral overschaduwd door de vuurwerkramp in Enschede, die op dezelfde dag plaatsvond. De NOS startte om negen uur 's avonds nog wel met de uitzending van het songfestival, maar het programma werd rond tien uur gestaakt, net na de dertiende deelnemer, Spanje. Hierdoor kon Nederland nog wel het optreden van Linda Wagenmakers zien, die als tweede aantrad. Het optreden van de Olsen Brothers, de uiteindelijke winnaars, was als veertiende en werd pas de volgende dag uitgezonden, samen met alle andere liedjes en een samenvatting van de puntentelling. Wagemakers kreeg pas net voor de puntentelling te horen wat er in Enschede was gebeurd en sprak met de Nederlandse delegatie af dat bij eventuele winst van Nederland er geen optreden meer in de zaal zou worden gegeven.
0
geplaatst: 18 mei 2021, 12:56 uur
4. Johnny Logan - What's Another Year (Ierland, 1980) vs. Dana Scallon - All Kinds of Everything (Ierland, 1970)
0-1
0-1
* denotes required fields.