MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste Songfestivalwinnaar K.O.

zoeken in:
Waar waren we?

Ow ja 7-6

8-7 Arcade is idd beter

Martial
8-8

Ik kies voor de nostalgie

10-8 Arcade ownt

3. Loreen - Euphoria (Zweden, 2012) vs. Bucks Fizz - Making Your Mind Up (Verenigd Koninkrijk, 1981)

1-0 zilver of goud tegen Arcade graag

Valt me van je tegen Geert...

Geert en moderne muziek

luigifort schreef:
Valt me van je tegen Geert...

Ik volg het Songfestival pas actief sinds 2001, dus ja

Als een tennies nummer wint dan mag je mij opvegen. Krijg nog steeds een heel warm gevoel van Euphoria en Arcade, otherworldly kippenvelsongs

Gretzional Millennial...

2-1

3-1 Ik ben het niet vaak eens met Geert maar in deze heeft hij gelijk.

Valt mij nu ook op dat ik qua Esf de nieuwere muziek beter vind dan de wat oudere terwijl dat normaal andersom is

4-1

Zie nu dat De troubadour van Ding-a-Dong heeft verloren.

Ik herinner me weer waarom ik in 2000 vrijwel niets heb meegekregen van het Songfestival. Hele avond naar de beelden uit Enschede gekeken

Fly on the Wings of Love ontdekte ik pas dankzij deze cover ☺️

Voor Nederland werd het Eurovisie Songfestival 2000 vooral overschaduwd door de vuurwerkramp in Enschede, die op dezelfde dag plaatsvond. De NOS startte om negen uur 's avonds nog wel met de uitzending van het songfestival, maar het programma werd rond tien uur gestaakt, net na de dertiende deelnemer, Spanje. Hierdoor kon Nederland nog wel het optreden van Linda Wagenmakers zien, die als tweede aantrad. Het optreden van de Olsen Brothers, de uiteindelijke winnaars, was als veertiende en werd pas de volgende dag uitgezonden, samen met alle andere liedjes en een samenvatting van de puntentelling. Wagemakers kreeg pas net voor de puntentelling te horen wat er in Enschede was gebeurd en sprak met de Nederlandse delegatie af dat bij eventuele winst van Nederland er geen optreden meer in de zaal zou worden gegeven.

5-2

7-4

8-4

4. Johnny Logan - What's Another Year (Ierland, 1980) vs. Dana Scallon - All Kinds of Everything (Ierland, 1970)

0-1

1-2 twee classics

Martial
1-3

1-4

2-4

Gast
geplaatst: vandaag om 21:14 uur

geplaatst: vandaag om 21:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.