MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #5a: John Coltrane

zoeken in:
Aangename verrassing dat er in de vorige k.o. uiteindelijk toch voldoende stemmers waren én dat mijn favoriet door is naar de laatste vier.

In deze battle heb ik toch een voorkeur voor de wat meer spirituele jazz van Suite, al is met Sun Ship ook niet veel mis (alleen vind ik nummers van zes minuten eigenlijk vooral een intro )

2-4

3-4

4-4

Eh gasten, hou es op! Zo maken jullie van Sun Ship een Sinking Ship. Da kan nie de bedoeling zijn, he?

Ik zal jou nog eens taggen....

en toen bleef het stil...

Brunniepoo schreef:
en toen bleef het stil...

Koenr en spoon hebben eerder meegedaan maar deze ronde nog niet...

7-5

Niet helemaal wat ik bedoelde, maar okee...

Morgen de halve finales, Brunniepoo mag de tegenstanders bepalen, of werken we volgens speelschema, W1 tegen W2 en W3 tegen W4?

1-2

1-3

2-3

2 - 4

2-5

Wat een bijzondere halve finales. Beiden niet vergelijkbaar met elkaar, maar okee, het gaat om de winst, he?

Tja, dit had de finale mogen zijn en dan kies ik toch voor Ascension, schrik er zelf een beetje van, want vantevoren had ik waarschijnlijk Part II gezegd. Ben de laatste dagen veel post-Love Supreme werk aan het luisteren en deze Ascension steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit.

4-5

Qua einduitslag kan het nog alle kanten op. Ik ga intussen die Suite nog eens goed beluisteren, want die stond nog niet op mijn lijstje van allerbeste Coltrane topcomposities...

Soledad
Doen Tony want die suite is echt wel heel bijzonder. De ene climax na de andere. Fantastische opbouw en thematiek en een aantal van Tranes meest intense solo’s. Maar niet op YouTube beluisteren zoals The Call van Tapscott

Ik ben juist weer een beetje meer in A Love Supreme gedoken omdat ik die onlangs op LP heb gekocht dus ondanks dat het een onmogelijke keuze is doe maar 4-6

Soledad schreef:
Doen Tony want die suite is echt wel heel bijzonder. De ene climax na de andere. Fantastische opbouw en thematiek en een aantal van Tranes meest intense solo’s. Maar niet op YouTube beluisteren zoals The Call van Tapscott

Ik heb Transition om een of andere onverklaarbare reden niet in huis. Staat al jaren op de lijst, maar gewoon nog steeds niet van gekomen. Ik ben dan ook blij dat dit soort muziek tegenwoordig te beluisteren is zonder dat je het huis uit hoeft. Een weelde is het.

Sandokan-veld schreef:
Ik ben juist weer een beetje meer in A Love Supreme gedoken omdat ik die onlangs op LP heb gekocht dus ondanks dat het een onmogelijke keuze is doe maar 4-6

De Acoustic Sounds reissue?

1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.