MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #5a: John Coltrane

zoeken in:

Soledad
Jeetje deze is wel heel erg moeilijk. Doe maar:

2-1.

Maar over een uur zou het andersom kunnen zijn....

2-2

Ik realiseer me dat ik pas bij het belangrijkste moment ben gaan meedoen

Tony schreef:

De Acoustic Sounds reissue?

Deze versie. Mooie reissue wel.

2-4

3-5

4-5

5 - 5

6-6

Okee, komt ie....

6-7 Wise One in de Finale! Dat wordt dan:

Part II: Resolution (A Love Supreme, 1965) - Wise One (Crescent, 1964)

En daarmee wint het klassieke quartet deze KO, zoals ik hoopte. Zie mijn bericht 30 mei, 17:12 uur. Strategisch gespeeld Tony.

Ga hier wel weer even over nadenken en luisteren welke deze KO wint, ik neig zelf naar Wise One. Zie mijn bericht 30 mei, 16:20 uur....

Nou Tony, moest je daar nou anderhalve dag over nadenken?

De finale wordt inderdaad

Part II: Resolution (A Love Supreme, 1965) - Wise One (Crescent, 1964)

Tot de 8

Toen ik ging slapen was het 5-5 dus wilde ik nog even wachten met mijn stem... Ik had vandaag van alles te doen en ben nog niet zo lang geleden pas thuis gekomen. Gelukkig mocht ik de winnende alsnog inkoppen.

Nou, ik heb ze allebei eerst nog maar eens beluisterd. Uiteraard zijn dit beide prachtnummers, en hoewel het niet per se mijn finalisten zouden zijn geweest, staan ze hier beide dik verdiend, gezien alle tegenstanders die ze verslagen hebben.

A Love Supreme vind ik echt een prachtalbum, Coltranes één-na-beste, maar het geheel doet me eigenlijk nog wat meer dan de losse delen. Wise One is daarentegen het onbetwiste hoogtepunt van het verder toch ook niet misselijke Crescent.

0-1

Je hebt helemaal gelijk Brunniepoo. A Love Supreme is een suite, een aaneensluitend geheel, en daarmee meer dan de som der delen. Dus een winst voor deel II voelt voor mij niet helemaal okee. Wise One komt van het voor mij onvolprezen Crescent, niet voor niets het nummer 2 album in mijn top 10 en vormt daarop het onbetwiste hoogtepunt. Ik ben eruit...

0-2

Soledad
1-3

2-4

3-4

4-4

Moeilijke keuze toch wel. Inderdaad twee stukken waarin de kracht van het klassieke kwartet mooi uitkomt. Uiteindelijk vind ik toch ook wel A Love Supreme het best beluisterd worden als geheel, en heb ik nét iets meer met Crescent.

4-5

De finale loopt toch wel erg langzaam zo. Waar blijven bijvoorbeeld aerobag, Barney Rubble, Noordpool en vigil?

5-5

6 - 5

Dikke keuze stress hier. Ik kan ook gewoon niet naar een deel van A Love Supreme luisteren zonder gelijk de hele compositie te horen. Oh wel

7-6

aerobag schreef:
Dikke keuze stress hier. Ik kan ook gewoon niet naar een deel van A Love Supreme luisteren zonder gelijk de hele compositie te horen. Oh wel

7-6

Uhm, ik heb alle begrip voor de keuzestress, maar om dan maar meteen beide nummers punten te geven...

Brunniepoo schreef:
(quote)

Uhm, ik heb alle begrip voor de keuzestress, maar om dan maar meteen beide nummers punten te geven...

7-5

Gekke ikke

Gast
geplaatst: vandaag om 19:23 uur

geplaatst: vandaag om 19:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.