Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2023, 21:23 uur
Ja, het is wel duidelijk dat wie dit wint, ook de finale wint.
Tenzij iemand gaat lobbyen bij de deelnemers van het Prog-spelletje om ook mee te doen.
3-2
Tenzij iemand gaat lobbyen bij de deelnemers van het Prog-spelletje om ook mee te doen.
3-2
1
geplaatst: 10 december 2023, 12:49 uur
Dieter schreef:
6-4 nipt. Beide fenomenaal
Betekent jouw stem nu dat voor het eerst sinds mensenheugenis jij de finale niet gaat winnen (want eerlijk gezegd acht ik de andere halvefinalisten kansloos), maar dat jij als schrale troost nu wél bepalend is geweest welk nummer heeft gewonnen? 6-4 nipt. Beide fenomenaal
Ja.
2. Dream Theater - The Glass Prison vs. Krux - Krux
Even over nadenken.
1
geplaatst: 10 december 2023, 13:25 uur
EvilDrSmith schreef:
Ja.
(quote)
Betekent jouw stem nu dat voor het eerst sinds mensenheugenis jij de finale niet gaat winnen (want eerlijk gezegd acht ik de andere halvefinalisten kansloos), maar dat jij als schrale troost nu wél bepalend is geweest welk nummer heeft gewonnen? Ja.
Ere wie ere toekomt! Deliverance gaat met twee vingers in d e neus winnen, maar dat wisten we al voordat we gingen beginnen.
0
geplaatst: 11 december 2023, 10:52 uur
Eigenlijk om het even, dus laat ik de schijn van spanning nog iets terugbrengen.
5-4
5-4
1
geplaatst: 11 december 2023, 11:00 uur
0
geplaatst: 11 december 2023, 16:20 uur
Jammer van Krux, maar bijzonder fijne song van Dream Theater ook hoor. Je gaat mij niet horen beweren dat dit een prutfinale is. Maakt Opeth er een clean sweep van, of krijgen we hier toch te maken met een opstoot van DT-adoratie?
Opeth - Deliverance
vs.
Dream Theater - The Glass Prison
De live-uitvoeringen hierboven krijgen jullie er gratis & voor niets bij!
Opeth - Deliverance
vs.
Dream Theater - The Glass Prison
De live-uitvoeringen hierboven krijgen jullie er gratis & voor niets bij!
1
geplaatst: 11 december 2023, 17:02 uur
Dream Theater heb ik live helaas (nog) niet mogen aanschouwen, maar vorig jaar heb ik mijn favoriete metalband allertijden live kunnen zien in Utrecht. Aanvankelijk was ik teleurgesteld dat Deliverance gespeeld werd, omdat het een 'By request'-setlist was ter gelegenheid van het dertigjarig bestaan van de band. Deliverance is steevast dé setlistafsluiter van Opeth, maar ik had graag een nummer van het album Deliverance willen horen die wat minder vaak is gespeeld.
Desalniettemin kreeg ik ontzettend veel kippenvelrillingen over mijn lijf toen Deliverance als laatste nummer van de avond werd ingezet. Wat een beestachtig, kolossaal en imposant nummer blijft dat toch. De moeiteloze afwisseling tussen strelende liefkozing en brute agressie blijft toch een ongeëvenaarde kwaliteit van deze Zweedse meesters. En dan natuurlijk nog het hersen- en nekbrekende hypnotiserende ritme waarmee het titelnummer wordt afgesloten. Simpelweg magnifiek, metal van de bovenste plank.
Derhalve kies ik voor mijn eigen nominatie (en stem ik tegelijkertijd ook tegen mijn andere nominatie
).
1-0
Desalniettemin kreeg ik ontzettend veel kippenvelrillingen over mijn lijf toen Deliverance als laatste nummer van de avond werd ingezet. Wat een beestachtig, kolossaal en imposant nummer blijft dat toch. De moeiteloze afwisseling tussen strelende liefkozing en brute agressie blijft toch een ongeëvenaarde kwaliteit van deze Zweedse meesters. En dan natuurlijk nog het hersen- en nekbrekende hypnotiserende ritme waarmee het titelnummer wordt afgesloten. Simpelweg magnifiek, metal van de bovenste plank.
Derhalve kies ik voor mijn eigen nominatie (en stem ik tegelijkertijd ook tegen mijn andere nominatie
).1-0
1
geplaatst: 11 december 2023, 20:00 uur
Oh, dus het is ABDrums vs. ABDrums? Had ik niet door! Je bent me er natuurlijk wel eentje met een uitgekiende smaak.. 
Ook ik ga ruim voor Opeth. Ik vind het zelf niet eens hun beste riedeltje, maar desalniettemin meesterlijk.
3-0
Benieuwd hoever we raken, laat ons voor de finale de grens op 8 zetten, dan heeft iedereen wel de kans om te stemmen, denk ik.

Ook ik ga ruim voor Opeth. Ik vind het zelf niet eens hun beste riedeltje, maar desalniettemin meesterlijk.
3-0
Benieuwd hoever we raken, laat ons voor de finale de grens op 8 zetten, dan heeft iedereen wel de kans om te stemmen, denk ik.
1
geplaatst: 12 december 2023, 01:31 uur
En wat voor een finale. Is het ooit eerder gebeurd dat het zo'n afgetekende en eigenlijk gruwelijk saaie finale werd? Een clean sweep, een love game, een walkover, een knock-out, noem het maar op. Hoe gaaf DT ook is, de winnaar was 25 oktober al bekend. Daar had ook Krux niets aan kunnen veranderen.
Opeths beste, ook wat mij betreft. Van harte ABDrums en vooral dat je ein-de-lijk Dieter een keer van zijn troon hebt afgemept, want hij zat daar jaar in jaar uit als een Koningin zijn Bohemian Rhapsody te zingen.
8-0
EDIT: ik zie nu dat in het vorige spelletje Dieter ook al niet had gewonnen, dus zijn reputatie is toch wel tanende. Kom op man, raak je je metalen fingerspitzengefühl kwijt?
Opeths beste, ook wat mij betreft. Van harte ABDrums en vooral dat je ein-de-lijk Dieter een keer van zijn troon hebt afgemept, want hij zat daar jaar in jaar uit als een Koningin zijn Bohemian Rhapsody te zingen.
8-0
EDIT: ik zie nu dat in het vorige spelletje Dieter ook al niet had gewonnen, dus zijn reputatie is toch wel tanende. Kom op man, raak je je metalen fingerspitzengefühl kwijt?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.