Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2023, 21:02 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 december 2023, 21:33 uur
2-0
Boris is ook een vreemde eend in de metal
Boris is ook een vreemde eend in de metal
1
geplaatst: 30 december 2023, 23:55 uur
Oorverblindende combinatie van een metalen geluidsmuur van noise en atonale chaos, met daar dwars doorheen dromerige emo-shoegazezanglijnen en spoken word. Ik heb door de decennia heen veel te weinig naar Boris geluisterd (al heb ik hier wel wat cd's ervan liggen en heb ik ze ook een keer live gezien) en/of ik kreeg niet (altijd) een klik met die band, maar dit vind ik een geweldig stukje eendenborst.
4-1
4-1
1
geplaatst: 31 december 2023, 07:43 uur
Agalloch modern classical, dark folk, prog rock, ambient oftewel non-metal volgens Metal Music Archives, maar m.i. wel iets wat je bij een metalband kan beleven. Denk dat we daar in de loop der jaren ook wat meegaander in zijn geworden.
0
geplaatst: 31 december 2023, 14:02 uur
1
geplaatst: 1 januari 2024, 13:17 uur
Nu ben ik een behoorlijk grote Sava-fan, maar ik besef nu pas dat ik, behoudens het debuut, nooit deze solocarrière van Jon heb gevolgd. Wat raar eigenlijk. En de waarderingen op MM en RYM zijn nu ook niet van dien aard om te zeggen: bespaar je de moeite. Integendeel. Een omissie die ik maar eens moet inhalen, al vind ik dit nummer wel erg aan de gladde kant. Te glad. Meer Trans-Siberian Orchestra dan Savatage (op de laatste, fraaie minuut na). Dus mijn twijfel groeit toch weer. Maar niet zo erg als de buik van Jon.
Dan is Dir En Grey toch wat spannender met die minutenlang ingehouden spanning. En als het dan eindelijk losgaat, dan is het toch weer net even op een wat dwarsere, Japanserige manier dan bij menig Amerikaanse of Europese bands.
2-3
Dan is Dir En Grey toch wat spannender met die minutenlang ingehouden spanning. En als het dan eindelijk losgaat, dan is het toch weer net even op een wat dwarsere, Japanserige manier dan bij menig Amerikaanse of Europese bands.
2-3
0
geplaatst: 2 januari 2024, 15:00 uur
Haha, grappige verwijzing naar Mary Poppins en Abba. Destijds was me dat wrs niet opgevallen.
Lastig kiezen, al is het alleen maar dat Mgła bijna zes keer (!) zolang duurt.
En bij herbeluistering toch ook wat minder urgent, strak en bezeten klinkt dan op hun latere albums.
3-0
Lastig kiezen, al is het alleen maar dat Mgła bijna zes keer (!) zolang duurt.
En bij herbeluistering toch ook wat minder urgent, strak en bezeten klinkt dan op hun latere albums.
3-0
0
geplaatst: 2 januari 2024, 17:11 uur
Phoe, dat Scars of Broadway is niet door te komen.
Een soort hele slechte pipo metal.

3-1
Een soort hele slechte pipo metal.

3-1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.