Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
1
geplaatst: 28 december 2023, 21:45 uur
0-3
Nostradamus is objectief kut, niet echt Priests finest moment zeg maar.
Nostradamus is objectief kut, niet echt Priests finest moment zeg maar.
0
geplaatst: 29 december 2023, 08:44 uur
0
geplaatst: 29 december 2023, 11:47 uur
Wtf is hier aan de hand?
Ok, het is Enslaved, maar we hebben het hier ook over Voodoo Dust: beste epic van Nederlandse bodem van dit millennium. Iets meer chauvinisme is wel op zijn plaats.
4-1
Ok, het is Enslaved, maar we hebben het hier ook over Voodoo Dust: beste epic van Nederlandse bodem van dit millennium. Iets meer chauvinisme is wel op zijn plaats.
4-1
0
geplaatst: 29 december 2023, 11:50 uur
Ja, niet mis dat Devil's Blood, en de doodsrochel van Enslaved vind ik eerder irri dus ik ga ook voor de laatste.
5-2
Wel niet heel erg metal, en de gitaarsolo is een beetje boomer - maar het is een sympathiek deuntje. Geen hoogvlieger deze battle. Twee zesjes.
5-2
Wel niet heel erg metal, en de gitaarsolo is een beetje boomer - maar het is een sympathiek deuntje. Geen hoogvlieger deze battle. Twee zesjes.
0
geplaatst: 29 december 2023, 12:56 uur
Johnny Marr schreef:
Twee zesjes.
Van al die honderd(duizenden) keren dat je misplaatst finale loopt te brullen, was het juist in deze battle wel gepast. Twee zesjes.
(Al is die grunt in dit Floydiaanse Enslaved idd een "acquired taste", dat geef ik je na. Nouja, alsof Roger Waters zo goed kan zingen).
Death Angel. Ik vind de band veelal op zijn best als het van het platgetreden thrashpad afwijkt (tenzij het van het debuutalbum afkomstig is, die plaat is goud). Maar dat doet het steeds minder: 15 jaar geleden was ik nog redelijk enthousiast over dit nummer en het album in het algemeen (lees ik terug in een recensie), maar ik vind dit inmiddels een beetje generiek klinken. Er staan (gelukkig) wel veel betere, interessantere nummers op die plaat, zoals de thrashswinger 'Carnival Justice' en het groovy hakkende (á la Metallica, maar dan góed) 'Buried Alive' met harmonievocalen die rechtstreeks van het geniale 'Act III' komen. Al zou laatstgenoemde dan wel met afstand het minste nummer zijn op 'Act III', dat dan weer wel.
Wel leuk dat Zozobra is genomineerd. Lang niet geluisterd. Was daar niet een bandlid onlangs van overleden? [google...]
Jôh, verrek... dat is zo, maar dat was dus Caleb Scofield, een heel stuk bekender van Cave In. Was ik even vergeten.
Wat loop ik toch weer te ouwenelen.
0-2
1
geplaatst: 29 december 2023, 16:51 uur
Zozobra voelt alsof er een opgevoerde bulldozer met 100 km/h op me af komt rijden. En ik vind het geweldig.
1-5
1-5
0
geplaatst: 29 december 2023, 16:51 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.