MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
4-3

DjFrankie (moderator)
2-2

Pfoe, twee klasbakken tegenover elkaar. Mijn geschiedkundige hart begint toch net iets sneller te kloppen van het nummer van Hail of Bullets; ik waan me bijna zelf in één van de Panzerkampfwagens die in de ijskoude Russische winter vast kwamen te zitten...

2-4

4-4

Schitterend nummer van Enslaved.

Idd een taaie battle.
Fraaie Pink Floyd-take van Enslaved, maar laat ik toch eens chauvinistisch zijn en mijn pacifistische inborst loslaten. Al is het maar dat Martin van Drunen zo'n geniale strot heeft en ook nog eens bezoek krijgt van Dan Swanö met ook al zo'n geweldige grunt, iets waarbij Enslaved juist de bottleneck [sic] zit.
Al had ik over een uurtje anders kunnen beslissen.
4-5

13. Horn - Naturkraft vs. Opeth - Heir Apparent

Voor metalbattles in de jaren 00 is het voor bands helemaal niet leuk om tegenover Opeth te staan. Eervol of roemloos ten onder dan maar?
0-1

Jammer dat het laatste kruisbestuivingsproject tussen death metal en prog uit de jaren '70 van Opeth alweer uit 2008 stamt. Heir Apparent kan zich wat mij betreft makkelijk meten met de beste nummers die de Zweden hebben uitgebracht. Wat mij betreft is het dan ook meteen het beste nummer van Watershed. Wanneer ik In Cauda Venenum uit 2019 luister vraag ik me altijd af hoe het zou klinken als Opeth zou besluiten om op de volgende plaat weer, zoals vanouds, death metal en prog met elkaar te combineren. Misschien zullen we het nooit weten...

Ik blijf overigens het drumwerk van Martin Axenrot op dit album echt een verademing vinden; zijn drumritmes en fills zijn ontzettend jazzy en 'ademen' enorm, terwijl hij ook enorm bruut en venijnig uit de hoek weet te komen. Samen met het werk van Martin Lopez op Ghost Reveries is Watershed drumtechnisch wel één van mijn favoriete drumplaten ooit.

Ik lul weer te veel en heb nog geen stem uitgebracht, maar die mag niet verbazen, toch?

0-2

Dekadent zit ook in de hoek van symfonische (black)metal, Juul1998B, ben benieuwd wat je daarvan vindt. Ik kan hier in ieder geval veel meer mee dan met Summoning!

Ik kies toch nipt voor de verstikkende en loodzware metalen razernij van Darkspace: 0-1.

ABDrums schreef:
Dekadent zit ook in de hoek van symfonische (black)metal, Juul1998B, ben benieuwd wat je daarvan vindt. Ik kan hier in ieder geval veel meer mee dan met Summoning!

Ik kies toch nipt voor de verstikkende en loodzware metalen razernij van Darkspace: 0-1.

Klinkt episch! Dank voor de tip!

De hectische werkweek heeft helaas al veel energie opgeslorpt dus ben hier wat minder actief geweest. Opeth door mag niet verbazen, Darkspace mag het wat mij betreft ook erg ver schoppen.

0-2

1-3

Weer een subliem nummer, nu van Dekadent. Tuurlijk is ook Darkspace oke.

DjFrankie (moderator)
2-5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:08 uur

geplaatst: vandaag om 07:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.