MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
Eens met EvilDrSmith; dit hoort absoluut niet tot de beste tracks van Voivod. Daarentegen levert Abigor een prachtig symfonisch blackmetalwerkje af.

5-4

Hm, met het huidige aantal deelnemers was ik beter tot de 6 gegaan.. Dat zal voor ronde 2 zijn!

Deze twee liggen dicht tegen elkaar, maar ik heb net iets meer met de Sabbathesque doom van Electric Wizard.

0-1

Volledig mee eens, hoewel Gamma Ray zeker een leuke song aflevert hier!

0-2

Ik heb dan weer helemaal niets met Gamma Ray.

0-3

DjFrankie (moderator)
0-4

DjFrankie (moderator)
3-1

4-1

Vette stonerbak.

Inderdaad een vette stonerbak, maar dan van de andere partij.
4-4

EDIT: en nog een postuum troostpunt voor Gamma Ray. Ik vind het maar een matig, inwisselbaar nummer van de Wizard: die kunnen echt (een paar jaar later) heel erg veel beter. Eigenlijk best wel schandalig dat zo'n sterk nummer van Gamma Ray het moet afleggen tegen zo'n doorsnee doomnummer, laat staan met een love game tegen.

O ja en nog 1-6 voor Electric Wiz, blind. Gamma Ray vind ik echt bloedirritant.

Beide keer stoner, maar wint de desert rock-achtige of de spacende variant het? Mijn persoonlijke voorkeur neigt over het algemeen naar de eerstgenoemde variant, waarbij ik logischerwijs meteen denk aan de legendarische desertstonergigant Kyuss. Kyuss zit wel echt een paar niveau's boven Down, maar dat maakt de laatstgenoemde band niet minder gaaf: de band weet de heerlijke, zanderige fuzzy-riffs in een vrij compacte en aanstekelijke compositie te gieten.

5-4

Ligt dicht tegen elkaar.

0-1

Is Kvist in 1995 of 1996 uitgebracht? Volgens de bandcamp op 1 januari 1996, maar in hun eigen tekst is het 1995? Discogs, RYM etc. noemen allemaal 1996 als jaar van uitgave.

0-2 dan maar.

DjFrankie (moderator)
0-3

Als hier nog stouterds rondwaarden die de spelleider ervan verdachten de loting te manipuleren, is met deze battle het ultieme tegenbewijs geleverd: twee van mijn absolute 1995-favorieten (laten we Kvist maar geloven inderdaad) zou ik toch nooit tegen elkaar uitspelen?

Tweemaal symfo/black van het hoogste niveau, waarbij ik nipt voor de underdog ga. Gruwelijk geniaal en naargeestig.

1-3

Erg lastig, maar ik neig toch nipt naar Kvist.

3-3

Dit is vrij close idd.
Kvist krijgt het voordeel van de twijfel.

4-3

Kvist kan in de laatste dagen van '95 uitgebracht zijn. Amazon zegt bij een heruitgave: Digitally remastered reissue of this 1995 release from the Norwegian Black Metal band.

4-4 om het spannend te houden.

Kvist is eigenlijk de ultieme blackmetalbeleving. Een demo, een (fantastische) plaat en dan... opgeheven en nooit meer wat van gehoord. Alsof de bandleden ook collectief zelfmoord hebben gepleegd. Of gewoon ambtenaar zijn geworden in de suburbs van Oslo?

Maar wat zie ik nu? Hebben ze de vingerverf in 2022 weer tevoorschijn gehaald? Na 25 jaar doodse stilte de band toch weer bij elkaar geschraapt? Althans, volgens Metal-Archives, Last.fm. Ik zie echter verder nergens een digitaal teken van écht leven.

Oh, en nu is Laboomza mij net voor. Dat gewauwel van mij ook.

B.Robertson schreef:
Kvist kan in de laatste dagen van '95 uitgebracht zijn. Amazon zegt bij een heruitgave: Digitally remastered reissue of this 1995 release from the Norwegian Black Metal band.
Gek genoeg heb in mijn archiefgegevens van mijn collectie ook vermeld dat de cd uit 1995 komt, maar op het cd-label staat toch heel duidelijk een jaartal. Wellicht waren promo's e.d. al eind 1995 verstuurd, maar staat de officiële release op 1-1-1996.
https://i.discogs.com/RZkTbNy_AWKctq0r8ZRfX1w52Oc57TorXfQ_UvDTISg/rs:fit/g:sm/q:90/h:592/w:596/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTQ0NjM5/NS0xMzgzOTkwNDYy/LTc2MTQuanBlZw.jpeg

Dooms finest moment. (Almost) 15 minutes of ultimate doom fame.

1-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:23 uur

geplaatst: vandaag om 16:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.