Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
1
geplaatst: 30 januari 2024, 18:47 uur
EvilDrSmith schreef:
Maar wat zie ik nu? Hebben ze de vingerverf in 2022 weer tevoorschijn gehaald? Na 25 jaar doodse stilte de band toch weer bij elkaar geschraapt? Althans, volgens Metal-Archives, Last.fm. Ik zie echter verder nergens een digitaal teken van écht leven.
Maar wat zie ik nu? Hebben ze de vingerverf in 2022 weer tevoorschijn gehaald? Na 25 jaar doodse stilte de band toch weer bij elkaar geschraapt? Althans, volgens Metal-Archives, Last.fm. Ik zie echter verder nergens een digitaal teken van écht leven.
In 2022 hebben ze een "nieuw" nummer op een compilatieschijf gezet. Kan ook een oud nummer zijn wat onder het stof vandaan is gehaald. Link
1
geplaatst: 30 januari 2024, 19:53 uur
Als hetgeen ik online lees waar is, is één van de oorspronkelijke Kvist-leden, Hallvard Wennersberg Hagen (bij Kvist gekend onder het pseudoniem Vergrimm) na de eeuwwisseling gewoon gezellig nu-jazz gaan maken. 
Xploding Plastix - Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents
Maar voor het overige vind ik weinig tot niets terug.
En wat deze battle betreft: 4-2

Maar voor het overige vind ik weinig tot niets terug.
En wat deze battle betreft: 4-2
0
geplaatst: 30 januari 2024, 19:58 uur
1
geplaatst: 30 januari 2024, 21:43 uur
EvilDrSmith schreef:
Apollo schreef:
In 2022 hebben ze een "nieuw" nummer op een compilatieschijf gezet. Kan ook een oud nummer zijn wat onder het stof vandaan is gehaald. Link
Kijk eens aan! Of beter: luister eens aan!In 2022 hebben ze een "nieuw" nummer op een compilatieschijf gezet. Kan ook een oud nummer zijn wat onder het stof vandaan is gehaald. Link
Het klinkt wel HEUL ERG demo, dus ik dacht in eerste instantie: dit instrumentaaltje moet wel uit de mid nineties dateren. Evenzogoed best sfeervol. Moest even zoeken, maar uiteindelijk vond ik op bandcamp wat info omtrent de Peaceville-verzamelaar waar dit nummer opstaat: "A very special demo version in instrumental form, of a new track to kickstart the next leg of Kvist’s legacy, over 25 years since their one and only studio album ‘For Kunsten Maa Vi Evig Vike’ made its mark on the world as a highlight of mid-90s atmospheric and melodic black metal."
Dus toch nieuw!
Dank voor de link, man.

1
geplaatst: 30 januari 2024, 22:02 uur
AOVV schreef:
Als hetgeen ik online lees waar is, is één van de oorspronkelijke Kvist-leden, Hallvard Wennersberg Hagen (bij Kvist gekend onder het pseudoniem Vergrimm) na de eeuwwisseling gewoon gezellig nu-jazz gaan maken.
Haha, geweldig! Als hetgeen ik online lees waar is, is één van de oorspronkelijke Kvist-leden, Hallvard Wennersberg Hagen (bij Kvist gekend onder het pseudoniem Vergrimm) na de eeuwwisseling gewoon gezellig nu-jazz gaan maken.

Dit moet wel een van de meest extreme stijlveranderingen in iemands carrière zijn. Dit maakt zelfs Frank Zappa, David Bowie en Mike Patton tot narrow-minded musici. Okay, Mike Patton toch niet. Maar die plaat staat hiet nu op en... verdomd zeg: behoorlijk goeie shit! Deze formatie heeft zelfs twee maanden geleden nog een nieuwe plaat uitgebracht. Nou, ik wacht de tour van een double package van Kvist en Xploding Plastix rustig af. Nu jazz & blackmetal unite!

Oja, we zijn hier met metal bezig. Sorry Biff, maar een kansloze strijd.
5-1
0
geplaatst: 30 januari 2024, 22:05 uur
9. Absu - The Coming of War vs. Blut aus Nord - The Last Journey of Ringhorn
Potverdikkie, da's een lastige.
Potverdikkie, da's een lastige.
1
geplaatst: 30 januari 2024, 22:14 uur
Dit is een hele lastige, maar ik ga het mijzelf makkelijk maken en mijn eigen nominatie een puntje schenken.
1-0
Trouwens EvilDrSmith, heb je lucht gekregen dat Thy Catafalque voor hun allereerste Europese tour ooit naar Eindhoven komt op 4 april?
1-0
Trouwens EvilDrSmith, heb je lucht gekregen dat Thy Catafalque voor hun allereerste Europese tour ooit naar Eindhoven komt op 4 april?
2
geplaatst: 30 januari 2024, 22:22 uur
Apollo schreef:
Jazeker! Ik had die lucht al eerder mogen opsnuiven (een vriend van mij is bevriend met de manager), maar nu is de lucht eindelijk in de open lucht. Ik ben daar zó gruwelijk blij mee. Hier heb ik twaalf jaar op gewacht, waarvan de eerste negen jaar er totaal geen fiducie was dát er überhaupt zou worden opgetreden. Maar eerst ga ik over anderhalve week naar Budapest om Thy Catafalque op zijn geboortegrond te zien optreden. Trouwens EvilDrSmith, heb je lucht gekregen dat Thy Catafalque voor hun allereerste Europese tour ooit naar Eindhoven komt op 4 april?

0
geplaatst: 31 januari 2024, 11:30 uur
1-3 nipt maar dit is de finale, Absu moet ook door. Kunnen we geen matig nummer lozen?
0
geplaatst: 31 januari 2024, 21:28 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.