MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:

Zo, dat was een zware bevalling tussen Absu en Blut Aus Nord.

Goh, Sodom in de 90s. Zou ik deze cd hebben? Ik weet het echt niet.
[check]
Nope, wel het album ervoor en 'Code Red' uit 1999. Maar ook geen idee (meer) hoe die klinken.
Maar dit klinkt niet al te best, hoor. Vooral geluidstechnisch: alsof er een onbedoelde ruis (als van een cassettebandje) over de muziek heen ligt. Een andere versie op YT geluisterd en die heeft hetzelfde.
Het nummer zelf is wel aardig, maar ook niet bepaald een Sodomy and Lust, laat staan een Nuclear Winter.
4-1

DjFrankie (moderator)
2-1

DjFrankie (moderator)
2-1

Fragmenter av en Fortid is ook een heel sterk nummer zeg. Mooie ontdekking. 't is dat Grind mijn nominatie is...

Ik heb een fout gemaakt. Mijn stem moest naar Moonspell gaan. Deze battle is dus nog niet gedaan en staat nu 4-2.

Dan wordt het bij deze voor battle 12 ook 4-3!

Dan wordt het bij deze voor battle 12 ook 4-4.

Releasejaar van Fleurety's Min Tid Skal Komme trouwens gewijzigd naar 1995 hier, want dat stond verkeerdelijk op 1997. Als je het zo bekijkt, was het een meer dan aardig jaar voor de black metal!

4-4 voor de ‘nieuwe’

Heren, heren, heren...., wat maken jullie er toch een potje van.
Ik vond het al frappant dat de (geweldige) progband Shadow Gallery zo afgetekend won van nota bene Moonspells signatuur song. Bijzondere comeback van Moonspell, als uit de dood herrezen (iets wat je van de zanger van Shadow Gallery dan weer niet kan zeggen). Bijzonder lastige battle voor mij, want Shadow Gallery was ten tijde van hun eerste drie albums mijn favoriete progmetalband, nog boven Dream Theater.

Fleurety gek genoeg destijds nooit echt de aandacht gegeven. Ik denk dat het komt vanwege de bandnaam: die associeerde ik met fleurige bloemetjes. Niet echt blackmetal-approved. Tsja, je maakt zo je keuzes. Wel een verkeerde keuze, zo blijkt. Onverwachte en prachtige entree van vrouwenzang in die heerlijke, sloppy old school blackmetal-met-een-twist: dat verwacht je dan weer niet. Dank Apollo voor deze soort van reminder om ein-de-lijk eens naar deze band te luisteren.

De twijfelachtige eer om bij beide battles de knoop door te hakken.

12. Shadow Gallery - Crystalline Dream vs. Moonspell - Alma Mater
4-5

13. Alice in Chains - Grind vs. Fleurety - Fragmenter av en Fortid
4-5

14. At the Gates - Blinded by Fear vs. Iron Maiden - Man on the Edge
Ook met Bruce en/of Paul achter de mic zou mijn keuze dezelfde zijn gebleven:
1-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:26 uur

geplaatst: vandaag om 10:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.