MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
2-2

4-3

Apollo schreef:

Battle #5: Entropia vs Entropia in de eerste ronde, au.

Wat een lijst zeg, 64 battles...
Ik ben niet echt goed op de hoogte van de 2023 metal, dus ik zal veel en goed moeten luisteren.

Deze van de Noren ken ik wel en is super!

2-1

Gaaf en ambitieus stuk van AVKRVST, maar Tomb Mold vind ik nog net dat tikkeltje gaver.

4-2

Ah, we zijn weer begonnen.
Ik knap nog steeds enorm af op de grunter van Tomb Mold. Echt zó zonde....
AVKRVST kende ik niet, aangename kennismaking.
4-3

Daar ben ik het min of meer mee eens, EvilDrSmith, al stoor ik me er niet zo erg aan omdat ik zo opga in de vette sound en het technisch meesterschap van de muzikanten.

Apollo schreef:
Battle #5: Entropia vs Entropia in de eerste ronde, au.

De organisatie is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Ik knap er niet op af, maar ik kan mij wel in de kritiek vinden. Grootste probleem is dat de zanger weinig dynamiek en afwisseling kent, elk nummer is het diezelfde eentonige grunt. De instrumentatie maakt het meer dan goed voor mij, maar Tomb Mold zou 4,5*-scores bij mij kunnen halen met een andere zanger.

Apollo schreef:
Ik knap er niet op af, maar ik kan mij wel in de kritiek vinden. Grootste probleem is dat de zanger weinig dynamiek en afwisseling kent, elk nummer is het diezelfde eentonige grunt. De instrumentatie maakt het meer dan goed voor mij, maar Tomb Mold zou 4,5*-scores bij mij kunnen halen met een andere zanger.
Bij mij ook, daarom dat ik zijn eendimensionale en zelfs misplaatste putluchtgrunt dus zo enorm zonde vind. Van 4,5*-potentie naar *3/*2,5 in de praktijk. Ik vind het jammer dat ik me eraan erger.

DjFrankie (moderator)
4-4 kleine symfonie. Mooi nummer

2-1

Vorige is wel heel jammer en verrassend. Ik stoor me niet aan de grunt.

Ik vind de laatste Marduk misschien wel hun beste uit hun gigantische oeuvre.
END kende ik niet: ik dacht even aan een comeback van The End, die Relapse mathcoreband uit de jaren 00, en stilistisch had dat zomaar gekund, maar dit is toch een andere band. Best een lekkere kennismaking.
Maar deze razende Marduk vind ik echt fenomenaal.
2-2

DjFrankie (moderator)
2-3 eens hele goeie Marduk van 2023

EvilDrSmith schreef:
Ik vind de laatste Marduk misschien wel hun beste uit hun gigantische oeuvre.

Door de knaller 'Blood of the Funeral' zit ik weer de hele avond Marduk te luisteren. Momenteel staat 'Memento Mori' op een score van 4,03*, en 'Those of the Unlight' en 'Opus Nocturne' op respectievelijk 3,92* en 3,93*, terwijl Marduk toch veel harder raast op die laatste twee naar mijn mening. Ik sta een beetje beduusd naar de scores te kijken.

De band speelt strakker en heeft (natuurlijk) een vettere productie dan op hun vroege (ook geweldige) platen, waardoor het (op mij) nog agressiever en diabolischer overkomt. Ik ben helemaal niet zo'n Marduk-adept, maar ik ben behoorlijk onder de indruk van hun laatste album. Na dik dertig jaar.nog zó bezeten en urgent intens voor de dag komen: ik vind het knap. En verdomd lekker.

Wel een erg 'braaf' nummer van My Lament.
Niet dat het slecht is maar wellicht té braaf voor dit topic.

0-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.