MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
2-0

Aan mekaar gewaagd. Vorige battle waren beide nominaties van mij en ook ik zou Wizard Master stemmen

DjFrankie (moderator)
3-0

4-0

5-1

Fijn dat iemand deze van Stortregn nog genomineerd heeft.

1-1

DjFrankie (moderator)
1-2

Apollo schreef:
Fijn dat iemand deze van Stortregn nog genomineerd heeft.

Ja, één van mijn favoriete metalplaten van 2023!

2-2 dus

Gaat er iemand de 30e nog naar De Vloek van Twenthe? Ik zou er alleen voor Stortregn al heen willen gaan (maar ik ga toch niet).
Ook een van mijn favoriete metalplaten van het jaar (ik had 'em volgens mij zelfs op #2 gezet).
5-2

32. Ne Obliviscaris - Equus vs. Lamp of Murmuur - Saturnian Bloodstorm

Damn, dat is (ook al) een vette battle. Maar ik ga voor de eerste: volgens mij had ik juist déze plaat op #2 gezet, besef ik nu.
1-0

'Dumpvalve' headliner? Wie zijn dat dan? Stortregn voor 20 euro had ik meegepakt als ik niet al plannen had.

Goede Immortal worship van Lamp of Murmuur. 'Equus' finalekandidaat. Ook top 3 of zo, geen idee.

2-0

3-0

Apollo schreef:
'Dumpvalve' headliner? Wie zijn dat dan?
Noem die band i.p.v. headliner maar de afterparty, of de cooling-down, of desnoods de anticlimax.

EvilDrSmith schreef:
Noem die band i.p.v. headliner maar de afterparty, of de cooling-down, of desnoods de anticlimax.

Even wat live beeldmateriaal opgezocht. Aan de accenten te horen hoeven ze niet ver te reizen en op zich spelen ze best aardig. Ze spelen bekende hardrock- en metalnummers, maar af en toe in een soort medley vorm, net als De Toppers dat doen met popnummers. Dus beginnen met de intro van Master of Puppets, om dan over te gaan in Ace of Spades. En ze schromen niet om iets als 'Everybody Dance Now' of 'Toeter op mijn Waterscooter' met distortion te spelen. De zang is niet meer dan 1,0* waard. Wel lachen als je het gehele biermenu hebt geprobeerd.

Perfecte afsluiter van een avondje (brute) metal dus.

Mogen wat mij betreft beiden doorgaan..

Vooruit dan maar: 4-3!

DjFrankie (moderator)
5-3 dit mag van mij winnen

1-1

2-1

Oh, hier was ik wel benieuwd naar. Ik ben erg gecharmeerd van Full Of Hell en live was dat een bak met indrukwekkende kolereherrie, maar Primitive Man vind ik een zwaar overrated kutband. Paar keer gezien op Roadburn - ik probeer het dus wel - maar iedere keer wisten ze mijn steeds lager gelegde lat niet te halen en hield ik het niet lang vol. Saaie schijtbaggerzooi.
Dus hoe zou indrukwekkende kolereherrie met saaie schijtbaggerzooi dan samen klinken?

De eerste vier minuten klinken meer als good ole' Einstürzende Neubauten, maar dan totaal zonder spanningsboog. Daarna een beetje Sunn O)))-achtige feedback en dan.. ja, hoor: daar is-ie weer. Die tergend trage, maar dodelijke saaie drumbeat. Ik hoor vooral Primitive Man en weinig Full Of Hell, al zijn die blackened tremelogitaartjes vast Full Of Hells aandeel. Dat maakt het in ieder geval nog net dragelijk en uit te houden - alsmede de distorted en vervormde lagen noise die er steeds dikker op worden gelegd - en is het iets minder saaie poep te noemen. Maar poep blijft poep.

Heel gaaf nummer van Riverside. Top! Oh wacht, dat was mijn nominatie. Dat had ik dan ook wel kunnen weten zonder te luisteren.
3-1

4-1 Niet veel uit die 2e te ontwarren met mijn hoofd net wakker

Vorige, wtf...

5-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:22 uur

geplaatst: vandaag om 05:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.