MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:

4-1 wat steun voor Stray.

DjFrankie (moderator)
5-1

Ik ga voor de naam.

0-1

DjFrankie (moderator)
0-2

Ik vond die andere van Bang toch een stuk beter. Sterker nog: eigenlijk geen partij voor de Flower Travellin' Band, dus de tussenstand verbaast me een beetje. Alhoewel, die laatste is natuurlijk wel an acquired taste met de vreemde zang, eigenzinnige ritmes en warse Sabbathiaanse doompassages.
1-3

Flower Travellin' Band ligt daardoor net prima in mijn straatje, dus:

2-3

1-3 Set Me Free verdient zeker een punt

Laat ik eens onverwacht nomineren. Niet om recalcitrant te zijn, noch om The Sweet een troostpunt te geven.
Nee, ik vind het echt een heel gaaf nummer: die (twin)solo's vanaf 1'30", hoe Thin Lizzy/Iron Maiden can you get? Een van de beste glam (hard)rocksongs, terwijl ik deze van Sab een tikje overrated vind.

Oh, Dieter geeft inmiddels ook al een punt. Wordt het misschien nog spannend ook!
2-3

Jullie kennen allemaal deze metalversie toch wel? Dat was destijds mijn kennismaking met het nummer.

Glow
3-4

DjFrankie (moderator)
3-5

DjFrankie (moderator)
1-1

Gevalletje 50,01/49,99 voor mij, maar de publieke opinie duidelijk niet: 5-1

12. Jerusalem - Frustration (1972) vs. Armageddon - Buzzard (1975)

Ook hier is het een close call, twee gave songs. Dan ga ik nipt voor Buzzard, omdat die langer duurt (en je er dus ook langer van kan genieten )

0-1

We hebben er behoorlijk de sokken in. Battle #11 even teruggeluisterd, want beide songs al een jaar of dertig niet meer gehoord (van The Godz draai ik alleen incidenteel hun cover van een van mijn favoriete nummers van de Golden Earring). Tof om weer eens te horen: allebei erg sterk. Die percentages van AOVV voel ik ook.

Ouch... deze battle vind ik geen leuke. Twee van mijn "underground"favorieten/cultclassics tegenover elkaar.
Edoch, daarom passen ze ook wel weer mooi tegenover elkaar.
0-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:59 uur

geplaatst: vandaag om 00:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.