Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2024, 20:12 uur
21. Wishbone Ash - Throw Down the Sword (1972) vs. High Tide - Death Warmed Up (1969)
Deze was me niet zo meteen opgevallen, maar ook een pittige! High Tide vind ik erg intrigerend, al gaat die song misschien net een tikkeltje te lang door (en hebben ze nog beter materiaal?), Wishbone Ash wel in optima forma hier:
1-0
Deze was me niet zo meteen opgevallen, maar ook een pittige! High Tide vind ik erg intrigerend, al gaat die song misschien net een tikkeltje te lang door (en hebben ze nog beter materiaal?), Wishbone Ash wel in optima forma hier:
1-0
2
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 juni 2024, 20:19 uur
1-1
Heb ook de topic naam aangepast. Trekt misschien zo nog meer liefhebbers aan.
Heb ook de topic naam aangepast. Trekt misschien zo nog meer liefhebbers aan.
1
geplaatst: 4 juni 2024, 23:52 uur
AOVV schreef:
High Tide vind ik erg intrigerend, al gaat die song misschien net een tikkeltje te lang door (en hebben ze nog beter materiaal?)
Te lang door? Nee jôh, gekkie: het kan me juist niet lang genoeg duren. Geweldige en HEAVY riff-o-rama-marathon en dat in medio 1969. High Tide vind ik erg intrigerend, al gaat die song misschien net een tikkeltje te lang door (en hebben ze nog beter materiaal?)
Negentiennegenenzestig! Toen Black Sabbath nog Earth heette en bluesmoppies speelde.
Jammer dat ze tegen Wishbone Ash geprogrammeerd staan, want die laten zich ook van hun beste en allermooiste kant horen. Superlastig kiezen.
Aangezien het een metalbattle is, ga ik voor de heavieste van de twee.
4-3
0
geplaatst: 5 juni 2024, 10:10 uur
Totaal verschillend, maar beide fraai.
Gun past beter in dit topic, dus 0-1
Gun past beter in dit topic, dus 0-1
1
geplaatst: 5 juni 2024, 11:30 uur
1
geplaatst: 5 juni 2024, 12:19 uur
Bij High Tide vermeldde ik nog dat het misschien wat te lang doorging (om de Dokter te jennen, uiteraard), Bakerloo kan me niet lang genoeg duren. Na één plaat er meteen mee gestopt, zie ik. Of de overige songs ook zo indrukwekkend zijn, dat is misschien aan mij om eens uit te zoeken..
0-1
0-1
0
geplaatst: 5 juni 2024, 14:00 uur
EvilDrSmith schreef:
***EARRING INTERMEZZO***
Trouwens, over Lemming (niet) gesproken: als die band deze lijst heeft gehaald, dan hadden we ook wel iets van de Earring kunnen nomineren. Zelf niet aan gedacht, gek genoeg (want groot early 70s Earringliefhebber). Ik dacht er pas zojuist aan, omdat in het Top 40-spelletje op dit forum de Earring vandaag genomineerd is. Echter, ik zou dan wel een ander (en voor deze battle veel toepasselijker) nummer hebben genomineerd.
Voor hen die maar oppervlakkig bekend zijn met de Earring, check deze hell of a brilliant song:
From Heaven, From Hell
***EARRING INTERMEZZO***
Trouwens, over Lemming (niet) gesproken: als die band deze lijst heeft gehaald, dan hadden we ook wel iets van de Earring kunnen nomineren. Zelf niet aan gedacht, gek genoeg (want groot early 70s Earringliefhebber). Ik dacht er pas zojuist aan, omdat in het Top 40-spelletje op dit forum de Earring vandaag genomineerd is. Echter, ik zou dan wel een ander (en voor deze battle veel toepasselijker) nummer hebben genomineerd.
Voor hen die maar oppervlakkig bekend zijn met de Earring, check deze hell of a brilliant song:
From Heaven, From Hell
Ja wtf, hoe kunnen we Earring vergeten zijn? En dat voor een bende Hollanders dan nog, foei, schaam op jullie!!
2-1
0
geplaatst: 5 juni 2024, 14:40 uur
Weer twee van mijn cultfavorieten tegenover elkaar. Buffalo is weliswaar een stuk bekender dan Bakerloo en ik vermoed dat die eerste doorgaat. Het is mij om het even, maar dan kies ik voor de lengte van Bakerloo. Net als High Spirit ongekend "extreem" voor die tijd (het tweede deel althans).
Twee bandleden doken later op in May Blitz, een band die in de early 70s twee geweldige platen maakte en die ik ook vergeten was te nomineren.
2-2
Twee bandleden doken later op in May Blitz, een band die in de early 70s twee geweldige platen maakte en die ik ook vergeten was te nomineren.
2-2
0
geplaatst: 5 juni 2024, 18:16 uur
Dat is de 'break-the-glass' / 112 / reanimatiedienst wanneer Deep Purple een battle dreigt te verliezen.
0
geplaatst: 5 juni 2024, 18:29 uur
Oef, heel moeilijk weer. Twee ontdekkingen, twee geweldige nummers. Heb helaas geen tijd om nu al die albums te luisteren, maar het smaakt naar meer. Aanvankelijk voelde ik iets meer voor Buffalo, toch wat meer to-the-point in de goede zin, maar zo onderuitgezakt in het zonnetje na een werkdag voel ik wat meer voor Bakerloo.
3-3
3-3
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.