MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
26. Highway Robbery - Promotion Man (1972) vs. Black Flame - Letter to a Dead Friend (1978)

Aarrgghhhh, wat een enorme k*tbattle!
Mijn vroegere dorpsgenoten tegen de allervetste gitaarsound anno 1972.
Make Deep Purple and Black Sabbath sound like fucking scary pussies. Protospeedmetal avant la lettre.
Ik ga even langs de zijlijn staan.

Voor een iets neutralere stemmer toch een vrij duidelijke battle lijkt me (waarmee ik overigens geen afbreuk wil doen aan Black Flame, aangezien het een erg genietbaar nummer is): 1-0.

DjFrankie (moderator)
3-0

Huh, ik krijg een heel sterk déjà vu bij Black Flame. Kan het alleen niet plaatsen...

De gitaarsound van Highway Robbery is vet, maar de allervetste sound anno 1972? Nee man.

4-2

Apollo schreef:
De gitaarsound van Highway Robbery is vet, maar de allervetste sound anno 1972? Nee man.
Voorbeelden? Ik lees ze graag. Alleen ontkennen is zó makkelijk. Te makkelijk.

Black Flame heeft veel leentjebuur gespeeld bij Uriah Heep en Black Sabbath: misschien is het die combinatie?

Ik zou het alvast niet kunnen zeggen maar hé, wat weet ik nou ook? Erg vette track van Highway Robbery. Black Flame ook alleraardigst.

5-2

27. Uriah Heep - July Morning (1971) vs. Montrose - Space Station #5 (1975)

Houdt Montrose de Heep.. van een clean sweep?
Ik wacht even af.

Ik heb veel respect, bewondering en enthousiasme voor Montrose, maar er kan maar een de beste zijn. De allerbeste. De allerallerallerbeste. Mocht ik sterven in de maand juli, dan is een deel van mijn uitvaartmuziek alvast bezegeld.
1-0

EvilDrSmith schreef:
Voorbeelden? Ik lees ze graag. Alleen ontkennen is zó makkelijk. Te makkelijk.

Black Flame heeft veel leentjebuur gespeeld bij Uriah Heep en Black Sabbath: misschien is het die combinatie?

Je noemde ze zelf al: Black Sabbath en Deep Purple. En ik vind het eerlijk gezegd geen wedstrijd tussen Black Flame en deze twee.

2-0

Apollo schreef:
Black Sabbath en Deep Purple.
Haha, "nee man"
(Ik doelde trouwens op de moddervette gitaarsound bij Highway Robbery, hè?)

En Black Flame haalt het niveau van de betere nummers van die twee genoemde bands idd niet, maar voor een volkomen onbekend hobbybandje uit een dorpje van 5000 inwoners dat niet verder kwam dan één eigen beheersingletje, vind ik het toch van een meer dan verdienstelijk niveau. Zelfs op zijn merites beoordeeld een sterk nummer. Sowieso weet ik geen andere Nederlandse band die anno 1978 zo stevig voor de dag kwam. Nederland liep tien jaar achter op de UK.

DjFrankie (moderator)
4-1

5-1 maar Montrose is ook heel fijn

Rush doet het bij mij niet, maar die hoef ik ook niet te horen. Magistraal! Wel een leuke versie van Prowler.

1-0

Up the Irons, maar in dit geval geen enkele twijfel.

2-0

DjFrankie (moderator)
4-0 Rush hier ook geblocked

Ik kan het niet over mijn hart verdragen dat Maiden met een lovegame tegen van de mat wordt geveegd. Zeker niet met de primale versie van een van hun beste nummers.
4-1

4-2 idd

Buuuurp

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:03 uur

geplaatst: vandaag om 18:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.