MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
Ik gok voor deze ladder ook wel een rondje mee, maar morgen eerst alles eens luisteren (hoewel daar uiteraard bekende en zeer gerespecteerde namen tussenstaan)!

Ongelooflijk lastig kiezen tussen 'Ride The Lightning' en 'The Drapery Falls'. Jeugdsentiment vs Volwassenensentiment.
En een geweldig nummer van Cradle of Filth in de gelederen.
Slipknot had ik niet verwacht hier tegen te komen. Nooit fan geweest van de band, maar Slipknot is naar mijn mening welkom in de eindstrijd. Dit nummer vind ik best goed voor de dag komen.

Ditmaal op volgorde! De Top 3: Metallica, Opeth, Iron Maiden
Herkansing: Slipknot
Afvallers: Voivod, Shadow Gallery

Ladder 9:

1. Metallica - Ride the Lightning (1984 - SF)
2. Opeth - The Drapery Falls (2001 - W)
3. Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)
4. Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
5. Katatonia - Forsaker (2009 - SF)
6. Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
7. Slipknot - (Sic) (1999 - SF)
8. Shadow Gallery - Pain (2009 - F)
9. Voivod - Astronomy Domine (1989 - F)

Deadline: Dinsdag 17 september, 21h00

Holy shit wat een ladder... Keuze stress voor de bovenste regionen!!!

Ladder 9:

1. Metallica - Ride the Lightning (1984 - SF)
2. Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
3. Opeth - The Drapery Falls (2001 - W)
4. Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace
5. Slipknot - (Sic) (1999 - SF)
6. Katatonia - Forsaker (2009 - SF)
7. Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
9. Voivod - Astronomy Domine (1989 - F)

Ik ben goed in afkortingen raden, dus ik gok dat SF, F en W staan voor semifinal, final en winner?

Enfin, ik ga een beetje luisteren zodirect.
Die van Slipknot en Metallica ken ik al in elk geval.

EvilDrSmith schreef:
Mijn #1 in deze ladder is met afstand mijn #1. Aanstaande zaterdag ga ik ze eindelijk weer eens zien. Dat is godbetert dik 20 jaar geleden (!). Wie is er zaterdag ook bij (lees: Baroeg Open Air)?
odi schreef:
Heb ze vanavond in Willemeen in Arnhem gezien, fantastisch optreden, veel plezier morgen !
Ik was er vooraf een beetje huiverig voor. Nemtheanga loopt inmiddels tegen de 50 en zijn stem is een hele belangrijke factor van de impact van Primordial. Maar al tijdens de soundcheck werd mijn vrees de kop ingedrukt. Ik zag hem niet op het podium, maar hij zong even a cappella een riedeltje van Sabs 'Heaven & Hell' en Maidens 'The Trooper' en eerlijk waar: dit klonk als een volwaardige Dio-nazaat met een rauwer randje en beter dan Bruce de afgelopen 35 jaar heeft geklonken. Ik kreeg er gewoon kippenvel van en juichte (in mijn eentje?) zelfs spontaan eventjes. Dus vòòr de band überhaupt begon had ik al een hoogtepunt ervaren. Optreden was ook waanzinnig intens. Weliswaar weinig dynamiek, want bijna constant vol in het rood, alles op 11 en elke zanglijn met de dramatiek van een aanstormende apocalypse, maar machtig prachtig. En ze speelden 'The Coffin Ships' en 'Empire Falls'. Ik dacht trouwens dat de enige keer dat ik de band gezien had in de Goudvishal was (in 2006), maar ik heb ze ook nog een keer op Roadburn (2013) gezien.
Hier zijn wat kiekjes te zien.

Apollo schreef:
Bijna helemaal correct. AC/DC en Les Discrets had ik moeten omdraaien. Top 3 zelfs de volgorde goed, maar daar had ik in alle eerlijkheid bij het gokken geen rekening mee gehouden. Weet niet of EvilDrSmith daar rekening mee houdt bij zijn gokken?
Jazeker, de volgorde die ik aanhoud zijn dan ook resp. 1, 2 en 3. Jij had duidelijk beter gegokt. Edoch vind ik de uitslag prima, zeker omdat Triptykon in een keer door is. Ik twijfelde of de logheid genoeg stemmers zou aanspreken. Ja dus.

Ladder 9:
Over logheid gesproken: die vlieger gaat nu op voor Oranssi Pazuzu. Die gooien er dan ook nog eens een dissonant psychedelisch sausje overheen. Je moet het maar trekken.
Ik zeker wel, maar er zit een paar ouwe favorieten in deze ladder waardoor de band moet opboksen tegen mijn jeugdcement. En daar valt slecht een deuk in te slaan.

Ook valt me nu pas op dat zowaar Shadow Gallery deze finale heeft bereikt. Wat leuk! En het nummer heeft zelfs in het spel van 2009 de finale bereikt??? Dat zou met het huidig deelnemersveld vast niet zijn gebeurd. Hun debuutalbum heb ik destijds - en dan praat ik over 1992/1993 - zó verschrikkelijk vaak gedraaid, ik denk nog wel vaker dan 'Images & Words' van Dream Theater. Vooral omdat zanger Mike Baker zóveel beter... eh, was dan James LaBrie. Dit nummer is van veel, heel veel later. Dit is van het album dat is opgenomen ná zijn overlijden en met andere zanger(s). Het enige SG-album dat ik niet heb. Eigenlijk ook niet ken. Gaaf nummer, uitstekende (onbekende) zanger, maar wel een hoog, érg hoog DT-gehalte. Voor de aardigheid nog eens het magnum opus terug geluisterd van hun debuutalbum ('The Queen of the City of Ice') en, ondanks alle DT-referenties, ontbeert die juist deze DT-invloeden. Het is veel zoeter, naïever, symfonischer, heel erg 70s prog en nauwelijks metal te noemen, maar toch weet dat nummer meteen weer kippenvel op te wekken, terwijl ik dat nummer misschien wel 25 jaar niet meer had geluisterd. Die zou in deze ladder op #2 zijn geëindigd. Want mijn #1 is bijna onaantastbaar. Bijna. Ik weet niet welk nummer ik zou kiezen als het tegenover 'Deliverance' komt te staan.

Voivod: prima cover, uitstekend zelfs, maar het blijft een cover. Dat ik het album 'Nothingface' na het magistrale 'Dimension Hätross' een kleine deceptie vond, speelt onbewust wellicht ook een bijrolletje.
Slipknot vind ik lastig in te schatten in dit deelnemersveld. Nu metal zal hier wrs collectief worden gehekeld, maar met name de oude Slipknot heeft toch wel een klassieke status verworven. Katatonia vind ik, zoals verwacht, de minste in dit rijtje, al heb ik de band wel eens veel, heel veel apathischer en laffer gehoord. Dit nummer zou ik nog een klein 8je geven, terwijl ik normaal bij Katatonia erg van de zesjescultuur ben (op hun beginwerk na, natuurlijk).

Tenslotte, en dan houd ik echt op met mijn gewauwel: het nummer van Maiden vind ik geweldig, maar... het minste (MINSTE!) nummer van 'Killers'. Alle andere nummers, vanaf het intro 'Ides Of March' via 'Another Life' en 'Prodigal Son' tot 'Purgatory' en 'Drifter': allemaal nog cooler en vetter dan 'Rue Morgue'. Gelukkig komt het magistrale titelnummer in ladder 19 terecht nog langs.

Mijn gok op de Top 3: Metallica, Opeth, Iron Maiden
Herkansing: Slipknot
Afvallers: Shadow Gallery, Voivod

1 Opeth - The Drapery Falls (2001 - W)
2 Metallica - Ride the Lightning (1984 - SF)
3 Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)
4 Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
5 Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
6 Shadow Gallery - Pain (2009 - F)
7 Voivod - Astronomy Domine (1989 - F)
8 Slipknot - (Sic) (1999 - SF)
9 Katatonia - Forsaker (2009 - SF)

https://www.youtube.com/watch?v=ZSAJlzn8Gf8 - Pink Floyd - Astronomy Domine (Live). Was dat niet Vara's Vuurwerk destijds dat met die cover van Voivod op de proppen kwam? Wel wennen later de originelen op The Piper at the Gates of Dawn en Ummagumma te horen. Verder typisch trekje van mij muziek pas later te ontdekken of in het verleden te graven. Zo ontstond gisteravond het idee mezelf eens iets van Slipknot aan te schaffen terwijl dat al ruim vijfentwintig jaar bestaat. En om de daad bij het woord te voegen werd dat Slipknot - Antennas To Hell [us Import].

Ladder 9:

3 Voivod - Astronomy Domine (1989 - F)
4 Katatonia - Forsaker (2009 - SF)
5 Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
6 Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)
7 Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
9 Shadow Gallery - Pain (2009 - F)

DjFrankie (moderator)
1 Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)
3 Opeth - The Drapery Falls (2001 - W)
4 Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
5 Slipknot - (Sic) (1999 - SF)
6 Voivod - Astronomy Domine (1989 - F)
7 Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
8 Katatonia - Forsaker (2009 - SF)

Wat een ladder weer zeg, met een enorme muzikale diversiteit en een kwaliteitsniveau waar je u tegen zegt... Het leukste van deze ronde vind ik misschien wel het feit dat ik niet alle jaargangen heb meegespeeld, en dus enkele van deze klasbakken voor het eerst mag ontdekken en luisteren. En ik ben nog jong en onwetend, dus ik mag het mij nog veroorloven om geen kennis te hebben van sommige - in jullie ogen - onmisbare metalen klassiekers.

Soms is het gewoon zo dat alleen een aanblik op de deelnemerslijst genoeg is om te bepalen wie de hoogste trede mag beklimmen. Er is geen twijfel en discussie over mogelijk dat dat in deze ladder om het wereldse nummer van Opeth gaan. Mocht de barrière tussen het hier en een transcendale plek tussen 2001 en 2024 eens zonder ons medeweten geslecht zijn, dan moet de muziek van The Drapery Falls toch zijn overgeleverd uit deze hogere regionen. Een fantastisch nummer waar ik superlatieven tekort voor kom en waarbij met name de pacing en het bespelen van de spanningsboog van de luisteraar van ongekend niveau zijn.

Een dik jaar geleden had ik Dusk and her Embrace van Filth nooit op een tweede plaats in een dergelijke ladder durven zetten. Maar na de band vorig jaar voor het eerst live aan het werk te hebben gezien (wat trouwens een toevalligheid was, want de band verving het verhinderde Exodus) was ik om. Dusk is, hoe kan dat bijna ook anders zou je zeggen, snel mijn ultieme favoriet van de band geworden. De combinatie van dramatiek en theatraliteit - bijna tegen het hoorbaar maniakale en waanzinnige aanzittende - en furieuze black metal met het welbekende gotische horrorsausje is een mengelmoes die mij gewoon ontzettend goed ligt. Wat mij betreft is dit niet het sterkste nummer van deze schijf - die eer gun ik toch A Gothic Romance (Red Roses For The Devils's Whore) - maar bevat het zeker genoeg genietmomenten en kwaliteit om een hoge positie in deze ladder te rechtvaardigen.

Ik merk dat ik mijn lulverhalen beknopter moet zien te houden. Goed, Metallica is - voor zover ik al mag spreken over 'jeugdsentiment' - voor mij toch in ieder geval muzikaal jeugdsentiment aan het worden, hoewel dat enigszins anachronistisch overkomt. Ride the Lightning was mijn eerste kennismaking met de band en het titelnummer heb ik altijd het eerste echte hoogtepunt van die plaat gevonden.

De hoge notering voor (sic) zal menig user hier misschien opvallen vanuit mijn kant, maar daar is eigenlijk weinig bijzonders aan. Slipknot is een speciale band voor me, eigenlijk vooral omdat die band mijn introductie tot de wijde wereld van de metal was. Sterker nog, het eerste echte concert dat ik ooit heb bijgewoond was Slipknot in de Ziggo Dome in 2019 met Behemoth (!) in het voorprogramma. De eerste plaat van de band waar voor mij het kwartje viel, was dan ook nog eens het selftitled debuut uit 1999. (sic) is het eerste volwaardige nummer van die plaat en belichaamt voor mij het Slipknot geluid, met onuitputtelijke energie, een flinke dosis frustratie en boosheid en een drive waar je u tegen zegt. Bovendien is het intro van het nummer de natte droom van elke zichzelf respecterende drummer, toch? RIP Joey Jordison.

Dan nog één laatste opmerking over Uraanisula van Oranssi Pazuzu, één van de meest gare, fascinerende en eigenzinnige bands die ik ooit ben tegengekomen. Ik kon het niet helpen om tijdens het luisteren van dit nummer te denken aan het muzikale equivalent van een immens logge, zware, onverzetbare megatrein die is aangekleed met een vrolijk en in het oog springend kleurenpalet vol vreemde en fascinerende figuren. Dit is nu eenmaal het lot van beelddenkers. En om jullie toch enigszins mee te kunnen nemen in mijn gedachtegang heb ik AI gevraagd de daad bij het woord te voegen, door een dergelijk treinstel te visualiseren. Dat leverde het volgende resultaat op...:
https://api.deepai.org/job-view-file/b5ff4f7a-b2b5-4683-aba6-f242970ffc40/outputs/output.jpg?art-image=true

Nu breid ik toch maar een eind aan dit veel te lang wordende uittreksel en stort ik me weer op mijn studieverplichtingen. Aangezien zich al een redelijk betrouwbaar patroon begint af te tekenen voor de mogelijke einduitslag van deze ladder, laat ik het gokken voor nu voor wat het is. Volgende keer beter!

Ladder 9:

1. Opeth - The Drapery Falls (2001 - W)
2. Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)
3. Metallica - Ride the Lightning (1984 - SF)
4. Slipknot - (Sic) (1999 - SF)
5. Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
6. Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
7. Voivod - Astronomy Domine (1989 - F)
8. Katatonia - Forsaker (2009 - SF)
9. Shadow Gallery - Pain (2009 - F)

Deadline: Dinsdag 17 september, 21h00.

B.Robertson schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=ZSAJlzn8Gf8 - Pink Floyd - Astronomy Domine (Live). Was dat niet Vara's Vuurwerk destijds dat met die cover van Voivod op de proppen kwam? Wel wennen later de originelen op The Piper at the Gates of Dawn en Ummagumma te horen.
Inderdaad! Nu je het zegt, kan ik me dit nog vaag herinneren. Had destijds bijna àlle uitzendingen van Vara's Vuurwerk opgenomen (op spotgoedkoop op de kop getikte cassettebandjes van het Amsterdams Blinden Instituut: kwaliteit was nog minder dan Ferro, maar ik had dan in ieder geval de opname). Ik had er in die jaren maar een paar gemist. Nu ben ik best een verzamelaar (een hoarder in ogen der onwetenden), maar toch heb ik in een moment van opruimverbijstering bijna al die tapes weggeflikkerd. Zó zonde. Alleen de DOA-opnames bewaard en enkele andere dingen.

ABDrums schreef:
En om jullie toch enigszins mee te kunnen nemen in mijn gedachtegang heb ik AI gevraagd de daad bij het woord te voegen, door een dergelijk treinstel te visualiseren. Dat leverde het volgende resultaat op...:
(afbeelding)
Ik ben blijkbaar geen beelddenker, want ik zie niets.

EvilDrSmith schreef:
Ik ben blijkbaar geen beelddenker, want ik zie niets.

Die afbeeldingsadressen van AI-websites zijn blijkbaar niet houdbaar, dus ik hoop dat deze wel blijft staan:
https://r2.starryai.com/results/1032140133/9bbd8253-9b20-4989-b2b9-7e8ed071922a.webp

1 Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)
3 Opeth - The Drapery Falls (2001 - W)
7 Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
8 Katatonia - Forsaker (2009 - SF)

ABDrums schreef:
(quote)

Die afbeeldingsadressen van AI-websites zijn blijkbaar niet houdbaar, dus ik hoop dat deze wel blijft staan:
(afbeelding)
Ik snap je punt èn je trein, maar toch krijg ik bij jouw trein meer een Ozzy's 'Crazy Train'-vibe.

Ik zou dan eerder aan een trein als deze denken: from the psychedelic lights into the depths of diabolical darkness https://w0.peakpx.com/wallpaper/271/671/HD-wallpaper-one-way-ticket-to-hell-grass-heaven-and-hell-hell-clouds-fantasy-train-heaven-hot-smoke-birds-abstract-fire-tree-cool-flames-mountains-dark-digital-sunshine.jpg

Nog beter, gaaf! Jij schijnt bevoegd te zijn toe te treden tot mijn imaginaire wereld

AOVV, ik doe nog een kleine aanpassing, met uw welbevinden.
5 Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
6 Shadow Gallery - Pain (2009 - F)
7 Voivod - Astronomy Domine (1989 - F)
9 Katatonia - Forsaker (2009 - SF)

Ladder 9:

1. Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
4. Voivod - Astronomy Domine (1989 - F)
5. Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)
6. Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
7. Slipknot - (Sic) (1999 - SF)
9. Shadow Gallery - Pain (2009 - F)

Ladder 9:

1. Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
2. Metallica - Ride the Lightning (1984 - SF)
3. Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
4. Opeth - The Drapery Falls (2001 - W)
5. Voivod - Astronomy Domine (1989 - F)
6. Slipknot - (Sic) (1999 - SF)
7. Shadow Gallery - Pain (2009 - F)
9. Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)

Ik vind Murders in the Rue Morgue net wel een hoogtepunt op Killers, EvilDrSmith.

Johnny Marr schreef:
Ik vind Murders in the Rue Morgue net wel een hoogtepunt op Killers, EvilDrSmith.
Elke gek heeft recht op zijn gebrek, dus jij natuurlijk ook.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Elke gek heeft recht op zijn gebrek, dus jij natuurlijk ook.

Nou, dan ben ik zeker niet de enige gek, kijk de statistieken bij het album maar eens na

Johnny Marr schreef:
(quote)

Nou, dan ben ik zeker niet de enige gek, kijk de statistieken bij het album maar eens na
De hele wereld is gek, behalve ik.

Ladder 9:

1. Shadow Gallery - Pain (2009 - F)
5. Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
6. Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)
7. Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
9 Slipknot - (Sic) (1999 - SF)

EvilDrSmith schreef:
(quote)
De hele wereld is gek, behalve ik.

Jacoto schreef:
Ladder 9:
Ik wist wel dat ik je hierop kon vertrouwen.

Ladder 9:

2. Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
3. Slipknot - (Sic) (1999 - SF)
4. Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
5. Metallica - Ride the Lightning (1984 - SF)
6. Opeth - The Drapery Falls (2001 - W)
7. Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)
8. Voivod - Astronomy Domine (1989 - F)
9. Katatonia - Forsaker (2009 - SF)

odi
4 Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF
7 Katatonia - Forsaker (2009 - SF)
8 Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)

Ladder 9:

1. Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF)
5. Slipknot - (Sic) (1999 - SF)
6. Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF)
7. Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF)
9. Katatonia - Forsaker (2009 - SF)

Toffe ladder, enkel Shadow Gallery en Katatonia zijn wat minder mijn ding - deze van Slipknot vind ik verrassend tof!

Zo meteen de uitslag.

EvilDrSmith schreef:
AOVV, ik doe nog een kleine aanpassing, met uw welbevinden.

Gelukkig had Oranssi geen extra punten nodig, anders weet ik niet of ik dit wel had bevonden..

Over tot de orde van de dag. Het stemt me alvast blij te moede dat we weer "compleet" zijn: 14 stemmers! Proficiat, allemaal.

1. Metallica - Ride the Lightning (1984 - SF): 204
2. Opeth - The Drapery Falls (2001 - W): 191
3. Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace (1996 - SF): 136
4. Oranssi Pazuzu - Uraanisula (2013 - SF): 124
5. Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue (1981 - SF): 102
6. Slipknot - (Sic) (1999 - SF): 78

7. Voivod - Astronomy Domine (1989 - F): 73

8. Shadow Gallery - Pain (2009 - F): 60
9. Katatonia - Forsaker (2009 - SF): 40

Dat Metallica en Opeth de lijst, met voorsprong, zouden toppen; dat had iedereen wel kunnen voorspellen zeker? Hoewel The_CrY zoals vanouds tegen de gevestigde orde ingaat, waarvoor ook weer een soort van hulde. Helaas voor jou (en Jacoto) heeft dat Shadow Gallery niet voldoende punten opgeleverd. Nochtans de finale gehaald in 2009, en hier neemt het ook de maat van halve finalist Katatonia dat jaar - wie had voorspeld dat zij kansloos laatste zouden eindigen?

Filth behaalt een vies goeie derde plek, de eigenzinnige Finnen van Oranssi Pazuzu verrassen wat mij betreft ook. Hoewel.. na hen eindigen nog een minder Maiden uit het Di'Anno-tijdperk (toch wel JM, ik ben team Smith in deze), het in deze middens niet bijster populaire Slipknot en... een cover???

Herkansingen voor Voivod, maar in 1989 toch maar mooi de finale gehaald.

Ik stop overigens met plaatsen van het totale overzicht na elke uitslag wegens te onoverzichtelijk. Wie volgt het nog? Juist ja..

Na ladders 10, 15 & plaats ik wel een overzicht. En zo meteen de volgende ladder!

We zijn bijna halfweg, en dit wordt een pittige ladder denk ik hoor.. Liefst 4 jaarwinnaars and then some.. Benieuwd!

Ladder 10:

- Cult of Luna - Finland (2006 - W)
- Converge - You Fail Me (2004 - W)
- Heaven & Hell - Atom and Evil (2009 - W)
- Mastodon - The Hunter (2011 - W)
- Death Angel - Thrashers (1987 - SF)
- Agalloch - Limbs (2006 - F)
- Black Sabbath - Black Sabbath (1979 - SF)
- Tool - Vicarious (2006 - SF)
- In the Woods… - 299 796 km/s (1997 - SF)

Deadline: Donderdag 19 september, 21h00

Ladder 10:

1 Agalloch - Limbs (2006 - F)
2 Tool - Vicarious (2006 - SF)
3 Mastodon - The Hunter (2011 - W)
4 Black Sabbath - Black Sabbath (1979 - SF)
5 Heaven & Hell - Atom and Evil (2009 - W)
6 Cult of Luna - Finland (2006 - W)
7 Death Angel - Thrashers (1987 - SF)
8 Converge - You Fail Me (2004 - W)
9 In the Woods… - 299 796 km/s (1997 - SF)

Deadline: Donderdag 19 september, 21h0

Had al snel spijt dat ik Cradle of Filth niet op plek 3 had gegokt. Katatonia als laatste had ik niet verwacht.

Het zijn niet enkel 4 winnaars, maar ook 3/4 nummers uit 2006.
Dit is echt een verdraaid lastige ladder in het middensegment. Veel nummers die ik een gelijke verdeling van de punten zou willen toekennen, maar helaas moeten er keuzes gemaakt worden. Top 2 is voor mij geen speld tussen te krijgen. En de laatste plek ook niet. Death Angel doet mij een stuk minder dan vroeger, dus een karige 8e plek voor dit stukje jeugdsentiment. Waarmee verrassend genoeg geen winnaar in mijn bovensegment te vinden is, maar wel onderaan.
Er is trouwens een typefoutje ingeslopen: 'Black Sabbath' is uit 1970.

Top 3: Black Sabbath, Tool, Agalloch
Herkansing: Heaven & Hell
Afvallers: Converge, Death Angel

Ladder 10:

1. Black Sabbath - Black Sabbath (1970 - SF)
2. Agalloch - Limbs (2006 - F)
3. Tool - Vicarious (2006 - SF)
4. In the Woods… - 299 796 km/s (1997 - SF)
5. Heaven & Hell - Atom and Evil (2009 - W)
6. Mastodon - The Hunter (2011 - W)
7. Cult of Luna - Finland (2006 - W)
8. Death Angel - Thrashers (1987 - SF)
9. Converge - You Fail Me (2004 - W)

Deadline: Donderdag 19 september, 21h00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:34 uur

geplaatst: vandaag om 16:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.