Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 februari 2022, 12:50 uur
marsupilami schreef:
Vandaag niet vergeten stemmen op de MuMeLadder 2022 [De Top 2000 van MusicMeter], misschien komt Slayer's Angel of Death dan wel de lijst in
Vandaag niet vergeten stemmen op de MuMeLadder 2022 [De Top 2000 van MusicMeter], misschien komt Slayer's Angel of Death dan wel de lijst in
Kunnen idd nog wel wat punten gebruiken, metal is sowieso dun bezaaid in die lijst
0
geplaatst: 2 februari 2022, 13:09 uur
Trivium was al een jaar of 15 van mijn radar verdwenen, de laatste die ik kocht was 'Shogun', maar die wacht volgens mij nog steeds op een eerste draaibeurt. Omdat hun laatste album een opvallend hoog gemiddelde heeft op RYM en in allerlei (Amerikaanse) eindejaarslijstjes te zien was, had ik hun laatste album toch weer eens geluisterd. En ik snap wel waarom er men over te spreken is... "the American men" welteverstaan. Ik vind het wel aardig klinken, maar deze stijl doet me weinig meer en ik denk dat het meer iets is voor mijn 14-jarige zoon die steeds nadrukkelijker metal aan het luisteren is (nee, ik stuur op generlei wijze: 't komt helemaal uit hemzelf)
Dvne is veel meer mijn kopje thee. Het lijkt wel een soort proggy sludge? Naarmate het nummer vordert wordt het beter en beter en gaver en gaaf! Ik vind dit misschien wel beter en in ieder geval op het eerste gehoor spannender klinken dan de huidige Mastodon.
MuMeLadder 2022 nooit bekeken, ik vind dat ik al genoeg wauwel in diverse andere draadjes, maar wie weet blik ik een werp.
EDIT: Oh, werp ik een blik.
4-3
Dvne is veel meer mijn kopje thee. Het lijkt wel een soort proggy sludge? Naarmate het nummer vordert wordt het beter en beter en gaver en gaaf! Ik vind dit misschien wel beter en in ieder geval op het eerste gehoor spannender klinken dan de huidige Mastodon.
MuMeLadder 2022 nooit bekeken, ik vind dat ik al genoeg wauwel in diverse andere draadjes, maar wie weet blik ik een werp.

EDIT: Oh, werp ik een blik.

4-3
0
geplaatst: 2 februari 2022, 13:38 uur
DjFrankie schreef:
Kunnen idd nog wel wat punten gebruiken, metal is sowieso dun bezaaid in die lijst
Ik beschouw me nog steeds een beetje als de Jason Newsted van MuMe: the new kid. Kunnen idd nog wel wat punten gebruiken, metal is sowieso dun bezaaid in die lijst
Ergo: staat er ergens uitgelegd waar deze ladders voor bedoeld zijn? Hóe het nomineren gaat snap ik wel, maar wat wordt ermee gedaan en waar komen de, op mij lukraak en willekeurig gekozen overkomende nummers, vandaan?
1
geplaatst: 2 februari 2022, 14:47 uur
0
geplaatst: 2 februari 2022, 16:50 uur
0
geplaatst: 2 februari 2022, 17:21 uur
Toen ik Wheel voorbij zag komen in de lijst, dacht ik: Ha, toffe keuze! Onlangs ook ontdekt, echt een hele vette epic doommetalband!
Dus ik was een beetje in de war toen ik dit aan het luisteren was en een heel ander bandlogo zag. Huh, een ander wiel?
Ook trouwens absoluut niet het vijfde wiel aan het wagen. Fraaie en erg boeiende compositie. Gave shit!
Bij Impure Wilhelmina dacht ik metalcore te gaan horen, maar dat bleek het totaal niet te zien. Ik ben wellicht mij in de war met een Nederlandse metalcoreband die er qua naam wat op lijkt, maar waar ik even niet op de naam kan komen? Afijn, rare bandnaam. Zou Juliana hebben geweten dat ze een bastaarddochter was en geen zuivere bloedlijn meer is in de Oranje-Nassaus? 't Zou weer een zoveelste mooie reden zijn om die onzin op te heffen. Aardig nummer, maar het laatste deel doofde een beetje als een nachtkaars. Ik zie nu in mijn database dat ik zelfs een ouder cd'tje van deze band heb. Oh? Waarom draai ik mijn eigen shit niet?
3-0
Voor hen die het andere wheel aan de wagen willen horen, zeker de doomadepten onder ons, ook een verdoomd gave tip, wier album ook vorig jaar is verschenen (en die zou het bij mij zelfs winnen van dit wheel). WHEEL - At Night They Came Upon Us
Dus ik was een beetje in de war toen ik dit aan het luisteren was en een heel ander bandlogo zag. Huh, een ander wiel?
Ook trouwens absoluut niet het vijfde wiel aan het wagen. Fraaie en erg boeiende compositie. Gave shit!
Bij Impure Wilhelmina dacht ik metalcore te gaan horen, maar dat bleek het totaal niet te zien. Ik ben wellicht mij in de war met een Nederlandse metalcoreband die er qua naam wat op lijkt, maar waar ik even niet op de naam kan komen? Afijn, rare bandnaam. Zou Juliana hebben geweten dat ze een bastaarddochter was en geen zuivere bloedlijn meer is in de Oranje-Nassaus? 't Zou weer een zoveelste mooie reden zijn om die onzin op te heffen. Aardig nummer, maar het laatste deel doofde een beetje als een nachtkaars. Ik zie nu in mijn database dat ik zelfs een ouder cd'tje van deze band heb. Oh? Waarom draai ik mijn eigen shit niet?
3-0
Voor hen die het andere wheel aan de wagen willen horen, zeker de doomadepten onder ons, ook een verdoomd gave tip, wier album ook vorig jaar is verschenen (en die zou het bij mij zelfs winnen van dit wheel). WHEEL - At Night They Came Upon Us
1
geplaatst: 2 februari 2022, 19:20 uur
EvilDrSmith schreef:
Is zeker ook de moeite waard, dank voor de tip.Voor hen die het andere wheel aan de wagen willen horen, zeker de doomadepten onder ons, ook een verdoomd gave tip, wier album ook vorig jaar is verschenen (en die zou het bij mij zelfs winnen van dit wheel). WHEEL - At Night They Came Upon Us
Hyperion vind ik wel het prijsnummer van Resident Human, een beetje op z'n Tool's.
13. Autarkh - Turbulence vs. Hippotraktor - Mover of Skies
0
geplaatst: 2 februari 2022, 20:05 uur
Ik heb iets meer met voorganger Dodecahedron, maar dit Turbulence is wel waanzinnig goed.
2-1
2-1
0
geplaatst: 3 februari 2022, 09:18 uur
Zonde trouwens dat 'Impure Wilhelmina' er met 5-0 af ging. Nummers (en albums) waren zeker gelijkwaardig. Mijn stem hadden ze zeker gekregen. Wheel ook niet verkeerd natuurlijk.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 11:39 uur
Hoe fascinerend Autarkh ook, ik neem, na lang dubben, toch de nijlpaardtrekker.
2-5
2-5
0
geplaatst: 3 februari 2022, 12:57 uur
Ik ben Evergrey al een jaar of tien een beetje uit het zicht verloren, maar dit klinkt toch zeker niet verkeerd.
Seven Spires klinkt dat ook niet, maar spreekt me toch net wat minder aan. De screams van die zangeres lijken wel een beetje op die van Dani Filth, dat vind ik dan wel weer grappig.
1-1
Seven Spires klinkt dat ook niet, maar spreekt me toch net wat minder aan. De screams van die zangeres lijken wel een beetje op die van Dani Filth, dat vind ik dan wel weer grappig.
1-1
0
geplaatst: 3 februari 2022, 14:48 uur
Twee van mijn meest favoriete tracks van afgelopen jaar tegenover elkaar. Wat mij betreft allebei fantastisch op een eigen manier, maar er kan er maar eentje doorgaan.
1-2
1-2
0
geplaatst: 3 februari 2022, 15:18 uur
3-4
Seven Spires is cool. Niet iets waar ik een gehele plaat van kan hebben, maar af en toe eens een track valt goed in de smaak.
Seven Spires is cool. Niet iets waar ik een gehele plaat van kan hebben, maar af en toe eens een track valt goed in de smaak.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.