MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:

Ik heb in deze eerste ronde een beetje last van FOMO: ik probeer alles te luisteren, om de honger naar recente (en door anderen genomeerde, dus goede en/of interessante en/of er toe doende) metal een beetje bij te houden. Dat heb ik meer dan in rondes waar de spinnenraggen en stofnesten zich al op de muziek hebben genesteld. VOLA had ik al eens eerder geprobeerd, maar ondanks dat het een stuk origineler is dan In Mourning, beviel mij die laatste toch beter.

Afijn, At The Gates kan me sinds hun reünie niet meer zo boeien. Van een eigenzinnige band uit de 90s is het verworden tot ongezouten dertien-in-een-dozijn Göteburgmetal. Zelfs Tomas Lindbergs strot vind ik hier maar zuinigjes. Dan luister ik liever naar Disfear en zelfs, júist zelfs naar The Great Deceiver. Disappointing.

Die eerste zin die Glenn Hughes van The Dead Daisies zingt: holy fuck, wat hebben ze daar de autotune op losgegooid! Maar wacht eens even... krijg nou de rambam? Ze flikken dat blasfemische trucje door het hele nummer heen. Gloeiendegloeiende, zijn ze nu helemaal van de pot gerukt? Glenn, godverdomme man, wat flik je me nou? Je bent een van de iconen in de hardrock! Als je de hoge noten niet meer haalt, zing dan voor mijn part vals, schor of een octaaf lager - of zet desnoods je soulstem op, maar ga niet als een minderjarig dancepopkutje je stem zo anaal laten verkrachten. Zo zonde, want het nummer zelf vind ik verdomd lekker met toffe riffs. Maar wat je her en der met je zangpartijen hebt laten flikken... echt, serieus: FUCK OFF!

Voor straf houd ik mijn punten op zak, jullie zoeken het maar verder zelf uit. Kan me niks verdomme deze tyfuszooi.

Kort gezegd, Smitje is boos.
Maar, Glenn Hughes

3-2

Al word ik ook niet heel erg enthousiast van dit At the Gates-nummer.

DjFrankie (moderator)
5-2

1-0

Mooie ontdekking, dat Ananke! die EP van Cult of Luna vorig jaar was daarbij niet het meest geïnspireerde materiaal, had ik de indruk. Gelukkig krijgen we binnen tien dagen weer nieuw werk!

't Was weer een hele zit, maar de moeite waard.

2-0

DjFrankie (moderator)
0-1

Ik heb vorig jaar hun ouwe albums nog op vinyl gekocht, maar Pestilence doet me sinds de reünie he-le-maal niks meer. Ook dit nummer gaat aan me voorbij zonder dat ook maar een haarzakje, oogwimper of zenuwcel zich verroert.

Need was idd erg fraai, fijne tip!

1-4

Vandaag niet vergeten stemmen op de MuMeLadder 2022 [De Top 2000 van MusicMeter], misschien komt Slayer's Angel of Death dan wel de lijst in

2-5

Mooi opgebouwde song.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:56 uur

geplaatst: vandaag om 17:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.