MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
2-2

DjFrankie (moderator)
2-4

3-4

3-5

Het zal nooit grote liefde worden tussen mij en Riverside, vrees ik. De muziek heeft iets klinisch en bedacht waarop ik een beetje afknap..
Al had deze indrukwekkende track van Deathspell Omega ook van heel veel andere nummers gewonnen, hoor!

1-1

1-3

DjFrankie (moderator)
1-5

Ah. Alchemist! Wat leuk dat die genomineerd is.
Ik word dan gelijk een beetje melancholisch vanwege een zondagmiddagconcert, waaaaay back in 2004. De laatste keer dat Mieszko in Nederland optrad, twee maanden voor de tsunami, en met Alchemist als support-act die langer optrad dan headliner Nasum zelf....

Niets ten nadele van Moonsorrow, die band wint deze battle toch wel, maar vanwege het sentiment krijgt Alchemist mijn punt.
1-1

Alchemist is fantastisch, maar Moonsorrow is echt magistraal, misschien wel het sterkste werk uit de discografie.

1-3

1-4

1-5

Ik sluit me volledig aan bij Don Cappuccino en durf zelfs zover te gaan V: Hävitetty een meesterwerk te noemen.

1-1

1-2

1-3

Exact hetzelfde manco als bij Halo bij Machine Head, veel te lang, overbodige herhalingen van riffs. Exodus biedt ook een lange track, maar die is constant in beweging.

Beide erg fijn. Ga toch voor Exodus, net even wat scherper en vileiner. En Machine Head doet een (opzettelijk?) Creeping Deathje, dat is iets te gemakkelijk.

2-4

2-5

Wederom een behoorlijk fijne track van Exodus. Deze van Machine Head vind ik ook nog steeds best goed hoor.

2-0

ABDrums schreef:
1-5

Ik sluit me volledig aan bij Don Cappuccino en durf zelfs zover te gaan V: Hävitetty een meesterwerk te noemen.

Meesterwerkje, inderdaad. Maar Moonsorrow is één van die bands die gewoon meerdere wereldplaten hebben uitgebracht, ik sla zelf Verisäkeet nog iets hoger aan.

AOVV schreef:
Meesterwerkje, inderdaad. Maar Moonsorrow is één van die bands die gewoon meerdere wereldplaten hebben uitgebracht, ik sla zelf Verisäkeet nog iets hoger aan.

Ik moet eerlijk bekennen me nog niet verder in Moonsorrows discografie te hebben verdiept. Kivenkantaja en Jumalten Aika heb ik beide een enkele keer beluisterd, maar Verisäkeet nog niet. Het album heeft in ieder geval een erg hoog gemiddelde, dus ik denk dat ik hem vanavond eens op ga zetten...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.