Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 maart 2023, 13:56 uur
Louter om het spannend te maken en omdat de band het verdient, maar niet omdat ik Ultha minder vind.
2-4
2-4
2
geplaatst: 9 maart 2023, 19:01 uur
3-5
Ik gun jullie een dagje om te bekomen, halve finales volgen morgenavond!
Ik gun jullie een dagje om te bekomen, halve finales volgen morgenavond!
0
geplaatst: 10 maart 2023, 20:55 uur
Halve finales!
1. Blut Aus Nord - Tales of the Old Dreamer vs. Ultha - Rats Gorged the Moon... And All Fell Silent
2. Cave In - Wavering Angel vs. Cult of Luna - An Offering to the Wild
We doen eens krankjorum: tot de 6, 1 verschil (of 24 uur)!
1. Blut Aus Nord - Tales of the Old Dreamer vs. Ultha - Rats Gorged the Moon... And All Fell Silent
We doen eens krankjorum: tot de 6, 1 verschil (of 24 uur)!
0
geplaatst: 10 maart 2023, 21:21 uur
Schier onmogelijk, deze battle. Die kronkelende koortsdroom recht uit de afgrond tegenover een fabeltastisch black metal theaterspektakel.. Omdat ik werkelijk niet kan kiezen tussen beide meesterwerkjes laat ik mijn albumwaardering meespelen en ga ik voor Ultha!
0-1
Oh, jullie hoeven op de tweede battle overigens niet te stemmen want dit is de finale.
Schier onmogelijk, deze battle. Die kronkelende koortsdroom recht uit de afgrond tegenover een fabeltastisch black metal theaterspektakel.. Omdat ik werkelijk niet kan kiezen tussen beide meesterwerkjes laat ik mijn albumwaardering meespelen en ga ik voor Ultha!
0-1
Oh, jullie hoeven op de tweede battle overigens niet te stemmen want dit is de finale.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 00:21 uur
Zo krankjorum lijkt je gedachte niet te zijn, als het nu al 0-5 staat.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 08:25 uur
Ik blijf erbij dat Cave In niet écht metal is. Dat had beter in de Prog Ladder thuisgehoord wat mij betreft. Mede daarom, maar ook vanwege de sterke tegenstander: 0-1.
Ik blijf erbij dat Cave In niet écht metal is. Dat had beter in de Prog Ladder thuisgehoord wat mij betreft. Mede daarom, maar ook vanwege de sterke tegenstander: 0-1.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 19:02 uur
Cave In imponeert, maar moet nipt de duimen leggen tegen de (mijns inziens) beste track van The Long Road North. Met dank aan Colin Stetson.
2-5
2-5
1
geplaatst: 12 maart 2023, 12:48 uur
Introduceer u, als spelleider, de finale (met de nodige toeters en bellen, bombarie, u noemt he), oh waarde AOVV? 

5
geplaatst: 12 maart 2023, 17:28 uur
Welaan dan!
Op 23 december vorig jaar begonnen we aan een wedstrijd tussen 108 metalsongs (randgevallen incluis) uit 2022. Een deluxe edition dus, die ons als deelnemers er echter ook meermaals attent op wist te maken dat het met onze wiskundige kwaliteiten niet bepaald een vetpot is - geen probleem natuurlijk, we zijn hier om naar muziek te luisteren, en uit erbarmen werd er geen mathcore genomineerd, toch?
Afijn, na een slordige 30 pagina's te hebben volgestouwd met scores, opinies en de occasioneel verantwoorde slowchat (verzachtende omstandigheid: we zijn wij toch wel een gezellige bende, wij!) zijn we uiteindelijk gekomen tot de finale (ditmaal de echte, Johnny Marr!). En, wat mij betreft, is het smullen geblazen. Ik heb tijdens deze editie weer veel mooie muziek mogen ontdekken, of gekend materiaal net wat beter tot waarde gaan schatten, maar deze 2 hebben hun plek niet bepaald gestolen.
Ultha - Rats Gorged the Moon... And All Fell Silent vs. Cult of Luna - An Offering to the Wild
Laat ons zeggen dat er tijd is om te stemmen tot maandagavond 20h, wie dan op voorsprong staat is de winnaar!
Op 23 december vorig jaar begonnen we aan een wedstrijd tussen 108 metalsongs (randgevallen incluis) uit 2022. Een deluxe edition dus, die ons als deelnemers er echter ook meermaals attent op wist te maken dat het met onze wiskundige kwaliteiten niet bepaald een vetpot is - geen probleem natuurlijk, we zijn hier om naar muziek te luisteren, en uit erbarmen werd er geen mathcore genomineerd, toch?
Afijn, na een slordige 30 pagina's te hebben volgestouwd met scores, opinies en de occasioneel verantwoorde slowchat (verzachtende omstandigheid: we zijn wij toch wel een gezellige bende, wij!) zijn we uiteindelijk gekomen tot de finale (ditmaal de echte, Johnny Marr!). En, wat mij betreft, is het smullen geblazen. Ik heb tijdens deze editie weer veel mooie muziek mogen ontdekken, of gekend materiaal net wat beter tot waarde gaan schatten, maar deze 2 hebben hun plek niet bepaald gestolen.
Ultha - Rats Gorged the Moon... And All Fell Silent vs. Cult of Luna - An Offering to the Wild
Laat ons zeggen dat er tijd is om te stemmen tot maandagavond 20h, wie dan op voorsprong staat is de winnaar!
0
geplaatst: 12 maart 2023, 17:33 uur
AOVV schreef:
Een beslissing waar ik me in kan vinden. Dat lijkt me de meest eerlijke manier om deze titanenstrijd, want zo mogen we deze finale toch wel betitelen, te beslissen.
Ik ga mezelf het komende kleine halfuur onderdompelen in de zwartgallige wereld van Ultha en in de woeste emotionele landschappen van Cult of Luna. Maar eerst moet ik toch echt deze deathmetal topper afluisteren.
Overigens ben ik benieuwd wie er aan het langste eind gaat trekken. Ik heb oprecht geen flauw idee.
0
geplaatst: 12 maart 2023, 17:46 uur
ABDrums schreef:
Maar eerst moet ik toch echt deze deathmetal topper afluisteren.
Overigens ben ik benieuwd wie er aan het langste eind gaat trekken. Ik heb oprecht geen flauw idee.
Ah, een ouwe smerige, ranzige, vieze cultklaszieker. Destijds heb ik die volledig over het hoofd gezien, maar inmiddels staat-ie in de kast.Maar eerst moet ik toch echt deze deathmetal topper afluisteren.
Ik heb wel een flauw idee welke band gaat winnen. Al vergis ik me net zo vaak als dat ik een idee heb.
1
geplaatst: 12 maart 2023, 17:53 uur
EvilDrSmith schreef:
Ah, een ouwe smerige, ranzige, vieze cultklaszieker. Destijds heb ik die volledig over het hoofd gezien, maar inmiddels staat-ie in de kast.
Ah, een ouwe smerige, ranzige, vieze cultklaszieker. Destijds heb ik die volledig over het hoofd gezien, maar inmiddels staat-ie in de kast.
In dat geval zou ik die klassieker ook gauw van een stem voorzien als ik jou was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.