Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2023, 19:06 uur
Lekker intens hoor, die lo-fi bak van Ulver. Maar de manier waarop Arcturus experiment en risico in de compositie legt, en dat ook nog 'ns op een ongehoord aanstekelijke wijs doet, levert bonuspunten op.
Geen idee welke track onze youngster hierboven het meest weet te begeesteren, mijn stem gaat naar Arcturus.
Geen idee welke track onze youngster hierboven het meest weet te begeesteren, mijn stem gaat naar Arcturus.

0
geplaatst: 19 maart 2023, 19:35 uur
AOVV schreef:
Ik heb dat wel vaker dat de site bij mij plots wat achterloopt. Dan klopt mijn score niet meer. Moet ik 'youngster' opvatten als een compliment?

3-2.
De remaster van Nattens Madrigal klinkt overigens veel beter dan het origineel uit 1997. Daar is mijn stem dan ook op gebaseerd...
0
geplaatst: 20 maart 2023, 08:36 uur
Oh sorry, niet goed gekeken. Het is maandagochtend...
Ik haal het direct weg.
Ik haal het direct weg.
0
geplaatst: 20 maart 2023, 14:08 uur
0
geplaatst: 20 maart 2023, 14:45 uur
2-2
Beide tracks vind ik niet bepaald geweldig. Saxon heeft veel beter dan dit, dan toch maar Nightwish.
Beide tracks vind ik niet bepaald geweldig. Saxon heeft veel beter dan dit, dan toch maar Nightwish.
0
geplaatst: 20 maart 2023, 16:23 uur
3-2 Saxon heeft idd veel beter dan dit, maar wint wel gemakkelijk van Nightwish
1
geplaatst: 20 maart 2023, 16:28 uur
Ik kan me nog herinneren dat ik deze cd in de kringloop/tweedehands spullenwinkel tegenkwam, en dat terwijl-ie pas nét uit was. Die nam ik dus natuurlijk meteen mee, ondanks dat ik Saxon zelfs toen al jaren niet meer volgde, omdat hun gloriejaren al 15 jaar achter hun lagen. Maar het album werd nogal opgehemeld in de Aarschok en ik vond bij het luisteren dat volkomen terecht. Eindelijk weer Saxon met Angelsaksiche heavymetalpower.
Evenzogoed het album toch al een kwart eeuw niet meer gehoord, op het titelnummer na.
Dit nummer bevalt me nog steeds, ook al is het allemaal wel erg degelijk en netjes volgens een logisch formule uitgevoerd.
Nightwish vermoedelijk zelfs nooit (goed) geluisterd, ik stapte pas in bij het volgende album. Nu heb ik volgens mij dit album wel, maar dat was meer uit verzamelwoede dan uit luisterinteresse. Al is het nummer wat avontuurlijker dan die van Saxon, het mist productionele pit, hooks en finesse die de band op 'Oceanborn' wel had.
Waarom schrijf ik deze onzin allemaal? Oja, ik moet eigenlijk aan het werk...
4-2
Evenzogoed het album toch al een kwart eeuw niet meer gehoord, op het titelnummer na.
Dit nummer bevalt me nog steeds, ook al is het allemaal wel erg degelijk en netjes volgens een logisch formule uitgevoerd.
Nightwish vermoedelijk zelfs nooit (goed) geluisterd, ik stapte pas in bij het volgende album. Nu heb ik volgens mij dit album wel, maar dat was meer uit verzamelwoede dan uit luisterinteresse. Al is het nummer wat avontuurlijker dan die van Saxon, het mist productionele pit, hooks en finesse die de band op 'Oceanborn' wel had.
Waarom schrijf ik deze onzin allemaal? Oja, ik moet eigenlijk aan het werk...
4-2
0
geplaatst: 20 maart 2023, 16:30 uur
Kom op, de vorige uitslag. Menen jullie dit nu? Echt vreemd.
5-2
5-2
0
geplaatst: 20 maart 2023, 16:43 uur
Johnny Marr schreef:
Kom op, de vorige uitslag. Menen jullie dit nu? Echt vreemd.
Och, Ulver is de Beck van de experimentele/extreme muziek. Welk genre ze ook uitproberen, het is het allemaal net niet en verbleekt bij de genretoppers. Het enige écht prachtige album van Ulver vind ik deze.Kom op, de vorige uitslag. Menen jullie dit nu? Echt vreemd.
0
geplaatst: 20 maart 2023, 16:45 uur
0
geplaatst: 20 maart 2023, 17:14 uur
Kom op, de huidige tussenstand. Menen jullie dit nu? Echt vreemd.
1-2 heel ruim
1-2 heel ruim
0
geplaatst: 21 maart 2023, 08:15 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.