MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2021 - Musicmeter's eigen Grammy Awards

zoeken in:
Edgar18 schreef:
Wat betreft die laatste categorie kan ik Lady Blackbird van harte aanbevelen. Op momenten denk je dat Nina Simone - onze Jordy's opperkoningin - uit de speakers schalt.

Lady Blackbird was zonder meer één van de aangenaamste verrassingen deze Jordy's.

Mooie eerste dag zo, ArthurDZ, ik kijk alvast uit naar de dag van morgen!

De Artisanale ArthurDZ krijgt iedereen maar weer mooi op de banken, en dan moeten de grootste hoogtepunten nog komen. Chapeau

Dolgelukkig met Eefje uiteraard die een jaar na dato alsnog krijgt waar ze recht op heeft.

Ik gunde Magdalena Bay ook de wereld, maar Billie hebben we ook een schitterende winnaar te pakken

De Nederpopvrouwen zaten elkaar natuurlijk kei- en keihard in de weg. Het is maar goed dat strategische stemmen hier niet mogelijk zijn

ArthurDZ schreef:
Koen koos in het voordeel van die eerste en zo wint Arooj Aftab haar eerste Jordy (de eerste van tien (!) die ze vanavond kan winnen).

3/4 nu en nog 6 categorieën voor Arooj te gaan, daarmee kan het imposante record van Eefje van 2020 nog serieus in gevaar komen

Uiteindelijk werd Eefje de Visser de grote winnaar van het weekend. Zij won vijf awards, waaronder de belangrijkste categorieën Artiest van het Jaar, Nummer van het Jaar en Album van het Jaar en tevens Beste Album - Pop.

Nu ik weet dat Froukje aan de Ultha is, ga ik haar EP prompt met een ster opwaarderen. Al zou Fluisteraars dan alsnog winnen, dus goed gedaan jongens!

BCNR wint de felbegeerde rocktitel, misschien met 1 stem verschil, Billie Eilish style? Nu ja, zolang black midi vandaag revanche neemt door de award der awards mee te nemen, ben ik blij. Al ben ik dat toch al dankzij alle drank en drugs, geleverd door Patrick van de dwangbuizenhandel, die zo een aardige bijverdienste heeft.

Zijn jullie klaar voor dag 2 van de Jordy's, jongens en meisjes?

Da's maar goed ook want dit is de categorie avant-garde-nummers!

Waaaaa we gaan swingelen!

Nee Samson, want dit is de categorie avant-garde-nummers.

Nummers: avant-garde

Bendik Giske - Cruising
Caroline - Skydiving Onto The Library Roof
Injury Reserve - Knees
Karoline Wallace - Plis Rosalin
Lingua Ignota - MAN IS LIKE A SPRING FLOWER
Patrick Shiroishi - The Long Bright Dark
Senyawa - Alkisah I

esteban, ik wist dat die twee gastpresentators boeken voor deze categorie niet zou werken hé. Jij mag fluiten naar je drie chocoladetaarten hoor meneertje!

Nee, waar Lingua Ignota bij de albums nog heel erg domineerde, daar had ze hier toch net iets meer concurrentie. Ze eindigde uiteindelijk op drie voorkeursstemmen, samen met Karoline en Caroline (misschien moeten die samen eens een project doen). Da's veel, maar niet genoeg om Bendik Giske zijn winst te ontzeggen, die kreeg namelijk vier stemmers achter zich. Te weten Arno, Choconas, Gretzen ikzelf.

Avant-garde-nummers hall of fame

1965: niet uitgereikt
1966: The Velvet Underground and Nico - All Tomorrow's Parties
1967: The Velvet Underground - Venus In Furs
1968: The Velvet Underground - Sister Ray
1969: The Mothers Of Invention - Dog Breath

2020: De Kift - Hoogriet
2021: Bendik Giske - Cruising

Oei, een flinke deceptie direct. Natuurlijk is Cruising een fantastisch nummer - zoals eigenlijk altijd elk nummer in deze categorie - maar het mag nog niet eens de schoenveters likken van Caroline, Karoline, Kristin, Patrick en de mannen van Injury Reserve.

Nummers: dance, electronic

Chvrches (feat Robert Smith) - How Not To Drown
DJ Danny - Take My Heart Away
Lost Girls - Love, Lovers
Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off)
Low - White horses
Spellling - Boys at School

De categorie blues, country, roots-nummer heeft het zoals jullie zich wel nog herinneren niet gehaald dit jaar, dus gaan we maar gewoon over naar de categorie dance/electronic, waar speciaal voor Teunnis en Edgar18 een pop/electronic-crossover wint.

Bijna ontketenen de twee een gewapende opstand in de zaal, tot de namen van de stemmers worden afgelezen: AstroStart, Arno, aerobag, stardust_be, Choconas, Gretz en... Edgar18? Nu ja, die gaf bij het stemmen al aan dat hij Spellling er niet helemaal tussen vond passen, maar dat vertel ik er op de ceremonie natuurlijk niet bij zodat de opstand van binnenuit kapot gaat en de status quo behouden blijft. Als het op de Jordy's aankomt, ben ik een meedogenloze kapitalist.

Nee zelf ben ik voorstander van deze categorieën samenpakken en crossovers mee te laten dingen naar de prijzen, maar wie weet overtuigen jullie me na de voorstelling wel nog van het tegendeel. We zien wel!

Dit was trouwens ook een Koen-categorie, de andere potentiële winnaar was Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off), de rock-crossover

Dance, electronic-nummers hall of fame

2020: Bicep - Atlas en Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - Hypnotized
2021: Spellling - Boys At School

Oef, dat zijn twee matige winsten op een rij. Cruising is prima maar ik had hier echt gehoopt en gerekend op een Shiroishi-winst, en het feit dat er een synth in Boys at School zit maakt het natuurlijk geen elektronische muziek. Nou goed.

Nummers: folk

Arooj Aftab - Mohabbat
Big Red Machine feat. Fleet Foxes & Anaïs Mitchell - Phoenix
Cassandra Jenkins - Hard Drive
Ichiko Aoba - Asleep Among Endives
Katherine Priddy - Eurydice
Merope - Oi Toli
Natalia Lafourcade - Alfonsina & El Mar
San Salvador - La Grande Folie
Sufjan Stevens & Angelo De Augustine - Back to Oz

Jaaa Gretz dat record van Eef komt nu wel echt in gevaar hoor, heb je de relevante MuMeWiki-pagina alvast klaarstaan op je browser? Arooj Aftab wint nu ook de folknummer-categorie. Ze heeft trouwens heel erg veel geluk dat Koenr deze editie de opperrechter is, want ook hier koos hij in haar voordeel. Op hoeveel etentjes en dure cadeaus zal Arooj Koen getrakteerd hebben, denken jullie? Phoenix van Big Red Machine grijpt dus hierdoor net mis.

Team Arooj: ArthurDZ, Koenr, Edgar18, Choconas

Folknummers hall of fame

1965: Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
1966: Tim Hardin - How Can We Hang on to a Dream
1967: Leonard Cohen - Suzanne
1968: Leonard Cohen - Hey, That's No Way to Say Goodbye
1969: Nick Drake - River Man

2020: Phoebe Bridgers - I Know the End
2021: Arooj Aftab - Mohabbat

De grootste schande uut het Nederlandse awardshow ooit!

Dit is echt belachelijk. Dat synthriedeltje in de laatste tien seconden maakt dit electronica??!!1?!1

Als ik Arthur was, zou ik het spel direct stilleggen om snel Patrick naar mij toe te sturen.

Man man man…

Henk is net zo boos

En ik ben ook wel klaar met het strooien van awards naar Arooj.

Hier zou een Kanye-quote erg op zijn plaats zijn.

https://c.tenor.com/-VdAPkGu4pEAAAAC/mtv-awkward.gif

EDIT: oke, als het alternatief Phoenix was, dan kan ik Koenr hier in ieder geval niks kwalijk nemen.

Teunnis schreef:
Als ik Arthur was, zou ik het spel direct stilleggen om snel Patrick naar mij toe te sturen.

*Patrick tracht een briesende Teun in een dwangbuis te proppen en heeft hiervoor de hulp nodig van het halve London Symphony Orchestra, zo kwaad is onze Teun*

In alle consternatie klikt Teun op het verkeerde knopje, is de post verwijderd en nu ligt hij volledig geketend met prop in de mond en ducktape erop in de dwangbuis.

De tweede keer dat hij zijn sterke relaas over Boys at School en genres doet, klinkt het voor de omstanders als volgt:

Hmhmhlflgjfksnmmsbnllls…

Nummers: hiphop

Armand Hammer & The Alchemist – Falling Out Of The Sky
Backxwash feat. Ada Rook - I Lie Here Buried With My Rings and My Dresses
BROCKHAMPTON feat. Danny Brown – BUZZCUT
Injury Reserve - Knees
JPEGMAFIA - HAZARD DUTY PAY!
Kanye West & André 3000 - Life of the Party
Little Simz - Introvert
Lushlife feat. Dälek - Dépaysement
Noname - Rainforest

Over Kanye gesproken, daar heb je hem juist! Maar niet als winnaar, want letterlijk iedere naam uit dit sterke rijtje wenst nu stiekem dat hij/zij een jaartje gewacht had met het uitbrengen van zo'n sterk A-game-materiaal. Want was het bij hiphopalbums al niet nipt, in deze categorie stond er helemaal geen maat meer op Simbi. Ze kreeg maar liefst 12 voorkeursstemmen, terwijl de rest het moet stellen met maximum 2. De meest klinkende overwinning van deze editie! Daar is zelfs Kanye stil van (of zou dat liggen aan het feit dat we hem uit voorzorgen voor deze categorie al in een bijpassende dwangbuis naast Teun gelegd hebben in wat wij eufemistisch het 'afkoelzaaltje' noemen? Wellicht heeft het er wel iets mee te maken).

Team Little Simz: Shaky, DjFrankie, SBube, AstroStart, dynamo d, Johnny Marr, Poek, stardust_be, Edgar18, esteban, Choconas, Gretz

Hiphopnummers hall of fame

2020: Run The Jewels - a few words for the firing squad
2021: Little Simz - Introvert

Nummers: jazz

Arooj Aftab - Mohabbat
Emily Steinwall - Welcome to the Garden
Floating Points feat. Pharoah Sanders and the London Symphony Orchestra - Movement 6
Irreversible Entanglements - Lágrimas Del Mar
James Brandon Lewis / Red Lily Quintet - Lowlands of Sorrow
Patrick Shiroishi - The Long Bright Dark

Voor een dwangbuis groot of klein, moet je bij Patrick Shiroishi zijn! Moet ik er alvast eentje voor je klaarleggen, Johnny Marr? Want opnieuw geen prijs voor Floating Points. Ook niet voor Arooj Aftab trouwens, zij kwam net een stem tekort om voorgetrokken te worden door Koen. Want onze sponsor haalde vier stemmen op en wint zo ook de jazznummers-categorie. Deze awardshow wordt met de minuut dubieuzer en dubieuzer

Krijgen vanaf vandaag een levenslange korting bij Patricks Dwangbuizenhandel: hoi123, 123poetertjes, Teunnis (hij zal het nodig hebben) en Edgar18.

Jazznummers hall of fame

1965: Nina Simone - Sinnerman
1966: Nina Simone - Four Women
1967: John Coltrane - Kulu Sé Mama (Juno Sé Mama)
1968: The Peter Brötzmann Octet - Machine Gun
1969: Frank Zappa - Willie the Pimp

2020: Tom Misch & Yussef Dayes - Lift Off
2021: Patrick Shiroishi - The Long Bright Dark

Nummers: metal

Fluisteraars - Verscheuring in de Schemering
Demoniac - So It Goes
Amenra - De Evenmens (We Zijn Even Mens)
Amenra - Voor Immer
Backxwash feat. Ada Rook - I Lie Here Buried With My Rings and My Dresses
Kaatayra - Iasá

Als de homie Johnny Marr bij de vorige categorie geen dwangbuis nodig had, dan is de ontknoping van de metalnummers-categorie misschien wat hem over de rand van de waanzin duwt, want ook hier won Kaatayra. En ook hier na bemoeienis van Koenr, die een tie-break met De Evenmens en So It Goes moest beslechtten ("als het uit Brazilië komt, dan moet het winnen" is dan ook de Koen-doctrine). Naast Koen stemden ook aerobag en 123poetertjes voor de Braziliaanse metal, die laatste wellicht omdat hij foutief dacht dat het hier om een potentieel knappe dame genaamd Kaat Ayra gaat, ik weet niet.

Metalnummers hall of fame

2020: Deftones – Ohms
2021: Kaatayra - Iasá

Nummers: neoklassiek

Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Movement 6
Jan Swerts - Alles Vergaat, Alles Verdwijnt
Jan Swerts - Dezen Killen Grond
Jan Swerts - Het Ongekend Nadezen
Jan Swerts - Lig Hier Zacht en Stil
Jan Swerts - Uw Lied Was Kort en Broos
Reinhard Vanbergen - Cosmic Silence

Gerechtigheid voor Promises! Oud Zeer was zoals jullie aan de shortlist kunnen zien ook erg populair hier, maar in dit spelletje is het nu eenmaal niet altijd slim om je eieren te verspreiden over verschillende mandjes.

Team Promises: hoi123, Don Cappuccino, AOVV, aerobag, 123poetertjes, Koenr, Choconas

Neoklassieke nummers hall of fame

2020: niet uitgereikt
2021: Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Movement 6

Nummers: pop

Beach House - Superstar
Cassandra Jenkins - Hard Drive
Doja Cat feat. SZA - Kiss Me More
Magdalena Bay - You Lose!
Spellling - Boys at School
Taylor Swift - All Too Well (10 minute version)

Dit was ook een echte thriller, waarin Cassandra en Taylor het nipt moesten afleggen tegen Beach House. Deze laatste kreeg één stem meer dan hen, namelijk zes, en wel van DjFrankie, likeahurricane, Johnny Marr, Don Cappuccino, stardust_be en esteban.

Taylor Swift zit met de handen in het haar: ze heeft het al geprobeerd door albums op te nemen met de mannen van The National, nu probeert ze het met een progressief werkje van tien minuten vol grote emoties, en weer niks! Wat moet ze toch in hemelsnaam doen om op Musicmeter een Jordy te kunnen winnen? Plots, in een vlaag van inspiratie, krijgt ze een geweldig idee, en besluit ze om op de afterparty aan het tafeltje van Johnny Greenwood te gaan zitten en een gesprek aan te knopen. Die samenwerking kan niet anders dan prijzen op Musicmeter opleveren, toch?

Popnummers hall of fame

1965: The Mamas & The Papas - California Dreamin'
1966: The Beatles - Eleanor Rigby
1967: Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning
1968: Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Summer Wine
1969: David Bowie - Space Oddity

2020: Matt Berninger - One More Second
2021: Beach House - Superstar

#justice4harddrive

Nummers: punk

Amyl & The Sniffers - Guided By Angels
Squid - Narrator
Taqbir - Sma3
Turnstile - Holiday

Phoe, op dit punt van de presentatie voelt dit niet meer aan als de Jordy's voor de beste nummers van 2021, maar de Jordy's voor de beste nummers van 2021 die geen Teun-topfavorieten zijn Want nee vriend Teunnis, Taqbir valt ook hier naast de prijzen. Met hun vier voorkeursstemmen deden ze het niet slecht, maar ze bleven klein Taqbir (*de drummer van de huisband doet een badum-tsss*) vergeleken met de zes stemmen die Squid en hun Narrator vergaarden. Welke trouwens, na Morgan Freeman, de beste narrator ooit is. Ik heb gezegd. Team Squid: ArthurDZ, Johnny Marr, AOVV, Arno, aerobag, Edgar18. Vind je het nog leuk hier, Teun?

Overigens mogen de Sniffersfans nog het meest verbolgen zijn van al, want zij kwamen net één stem tekort om een tie-break te forceren. En Turnstile? Die hadden net zo goed al op vakantie kunnen vertrekken.

Punknummers hall of fame

2020: IDLES - GROUNDS en Touché Amoré - Limelight
2021: Squid - Narrator

Nummers: reggae, ska

Arooj Aftab - Last Night
Catbite - Call Your Bluff
Koffee - West Indies

Kun je nagaan, Arooj Aftab is vanavond gewoon zo populair dat ze zelfs de reggae-award mee naar huis mag nemen. Catbite en Koffee zouden laaiend zijn, als ze niet zo knetterstoned waren geweest. Gretz is zo bedwelmd door hun walmen dat hij zich plots niet meer kan herinneren of Arooj het record van Eefje vorig jaar nu al geëvenaard heeft of niet. Gelukkig komt de man met de gele colbert hem te hulp (die stond al de hele avond achter een van de plantenbakken het tafereel gaande te slaan) en fluistert hem in zijn oor dat de twee nu gelijk staan.

Team Arooj: ArthurDZ, AOVV, aerobag, 123poetertjes, Teunnis, stardust_be, Edgar18, Choconas

Reggae, ska-nummers hall of fame

1966: niet uitgereikt
1967: Dawn Penn - You Don't Love Me
1968: Desmond Dekker & The Aces - Israelites
1969: Toots & The Maytals - Monkey Man

2021: Arooj Aftab - Last Night

Vergeten te stemmen op beste folknummer, maar ook mijn stem zou naar mah gurl Aroesj of Arooj gegaan zijn. Is het aroesj of arooi, Arthur, hoe spreek je het uit?

Nummers: rock

Tijd voor ronde 2 van ieders favoriete muzikale bokswedstrijd: Gaat Black Midi weer tegen de grond, of weten de boys hun vrienden/rivalen van BCNR ook eens knock-out te meppen? Het antwoord is...

Black Country, New Road - Opus
black midi - John L
Squid feat. Martha Skye Murphy - Narrator
Butch Kassidy - Heath
Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off)
Mdou Moctar - Afrique Victime

...dat ze deze ronde beiden heel hard op hun bolle blauwe ogen kregen van de Hendrix van Niger, het woestijnwonder, de enige echte Mdou Moctar! Tijdens de hele stemronde hebben ze eigenlijk in de achtervolging gezeten van Mdou, die uiteindelijk zes stemmen wist te vergaren, eentje meer dan Opus, en twee meer dan John L. Dit met dank aan DjFrankie, SBube, AstroStart, Johnny Marr, Poek en esteban. Tevens zullen zij ook paraat staan wanneer Mdou Moctar straks aan de schoolpoort wordt opgewacht door Black Midi, New Road.

Rocknummers hall of fame

1965: Bob Dylan - Like A Rolling Stone
1966: The Rolling Stones - Paint It Black
1967: The Velvet Underground - Venus In Furs
1968: The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
1969: The Rolling Stones – Gimme Shelter

2020: Black Country, New Road - Science Fair
2021: Mdou Moctar - Afrique Victime

Johnny Marr schreef:
Vergeten te stemmen op beste folknummer, maar ook mijn stem zou naar mah gurl Aroesj of Arooj gegaan zijn. Is het aroesj of arooi, Arthur, hoe spreek je het uit?

Ik zeg 'Arooi' maar geen idee of dit klopt, Koenr weet jij meer (anders roep ik haar naam al de hele ceremonie verkeerd af, awkwarddddd)?

Nummers: soul, funk, R&B

Arlo Parks - Black Dog
Doja Cat - Kiss Me More (feat. SZA)
Erika de Casier - Drama
Jessie Ware - Remember Where You Are
L'Rain - Two Face
Little Simz feat. Cleo Sol - Woman
Silk Sonic - Leave the Door Open
Silk Sonic - Skate
Silk Sonic - Smokin Out the Window

Bruno Mars en Anderson Paak. doen wat Jan Swerts daarnet niet lukte: met meerdere nummers meedoen en toch gewoon winnen. Wat is hun geheim? Het feit dat niemand op Smokin' Out The Window gestemd heeft, en maar één iemand voor Skate (it's-a me!) zal er wel veel mee te maken gehad hebben. Voor zes mensen was het een open deur voor welke Silk Sonic gegaan moest worden, en dat was genoeg voor de winst. Arlo is met vier stemmen runner-up.

Team Silk Sonic bestond uit: Shaky, hoi123, SBube, dynamo d, Edgar18, esteban.

En net wanneer ik denk dat ook de soulnummers-categorie volledig vredig zal verlopen, komt plots Tyler, The Creator het podium opgelopen om een oude belofte aan een imaginaire vriend waar te maken, en steekt Bruno Mars in zijn godverdomse slokdarm.

Soul, funk, R&B-nummers hall of fame

1965: Nina Simone - Sinnerman
1966: Nina Simone - Four Women
1967: Nina Simone - I Wish I Knew How It Would Feel to Be Free
1968: Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
1969: Isaac Hayes - Walk On By

2020: The Weeknd - Blinding Lights
2021: Silk Sonic - Leave the Door Open

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ik zeg 'Arooi' maar geen idee of dit klopt, Koenr weet jij meer (anders roep ik haar naam al de hele ceremonie verkeerd af, awkwarddddd)?

https://www.youtube.com/watch?v=fPX8mGSaLhU

Sheryl zegt 'Aroesj'. Awkwaaaaaaaaaard

Nummers: wereld

Arooj Aftab - Mohabbat
Mdou Moctar - Chismiten
Natalia Lafourcade - Alfonsina Y El Mar

Ok da's wel een beetje gênant inderdaad, tenzij het Sheryl is die het verkeerd zegt natuurlijk. Weet je wat, we vragen het Arooj Aftab gewoon zelf even, want ze wint net haar recordverpulverende zesde award van de avond voor albumhoogtepunt Mohabbat.

ArthurDZ: zeg euh, hoe spreek je jouw naam eigenlijk correct uit, Arooj..sh..euh, mevrouw Aftab?
Arooj Aftab: als Arosh
ArthurDZ en Sheryl, ergens in het publiek: shit
*pijnlijke stilte*
Arooj Aftab: euh, krijg ik nou mijn award nog of hoe zit het?

Wereldnummers hall of fame

1965: Nara Leão - Suite Dos Pescadores
1966: Violeta Parra - Gracias a la vida
1967: Nara Leão - Quem Te Viu, Quem Te Vê
1968: Os Mutantes - A Mihna Menina
1969: Gal Costa - Tuareg

2020: niet uitgereikt (gek he?)
2021: Arooj Aftab - Mohabbat

Nummers: anderstalig

Arooj Aftab - Mohabbat
Bastarda & João de Sousa - Livre
Maria Arnal i Marcel Bagés - Fiera de Mí
Mdou Moctar - Chismiten
Natalia Lafourcade - Alfonsina y el Mar

OMG, bij de anderstalige nummers wint Arooj dan weer niet, maar Mdou Moctar! Alsof Messi een schot voor open doel mist! Het was nochtans nipt, want beide nummers vergaarden vijf stemmen. Maar Koenr had zoiets van, fuck it, Mdou mag ook wel eens wat winnen, en aldus geschiedde. Davidjes DjFrankie, SBube, AstroStart, Arno en esteban mogen een overwinning vieren op Goliath!

Anderstalige nummers hall of fame

1965: France Gall - Poupée De Cire, Poupée De Son
1966: Jacques Brel - Ces gens lá
1967: Jacques Brel - La Chanson des Vieux Amants
1968: Jacques Dutronc - (Il est cinq heures) Paris s'éveille
1969: Joe Dassin - Les Champs-Elysées

2021: Mdou Moctar - Afrique Victime

Nummers: Nederlandstalig

Terwijl Fluisteraars nog snel een lam aan Satan offeren, MEAU haar haar vast goed legt (want die wint de laatste tijd alles toch?) en Eefje snel nog even controleert of ze haar pepperspray in haar tasje heeft zitten en nerveus een blik richting Gretz werpt...

Aafke Romeijn - South Park
Donnie & Frans Duijts - Frans Duits
Eefje de Visser - Storm
Fluisteraars - Verscheuring in de Schemering
Jan Swerts - Het Ongekend Nadezen
MEAU - Dat Heb Jij Gedaan

... mogen Donnie en Frans Duijts uiteindelijk het podium bestijgen, wat ze doen in de vorm van een lange polonaise met feestvierende moeders, vaders, ooms en tantes, zoals het hoort. Want wat blijkt, dit olijke duo heeft gewoon vijf stemmers achter zich gekregen. En warempel ja, als je goed kijkt, kan je ergens diep in de polonaise ook Shaky, SBube, Poek, 123poetertjes en Edgar18 ontwaren. En zo blijkt deze categorie opnieuw een vat vol verrassingen te zijn, of hadden jullie dit wel zien aankomen dan?

Nederlandstalige nummers hall of fame

1966: Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
1967: niet uitgereikt
1968: Boudewijn de Groot - Eva
1969: Wannes van de Velde - 't Is Vlaams 't Trekt op Geen Kloten

2020: Broeder Dieleman - Jakobsladder
2021: Donnie & Frans Duijts - Frans Duits

Beste winnaar tot nu toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.