Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2021 - Musicmeter's eigen Grammy Awards
zoeken in:
1
geplaatst: 27 februari 2022, 13:54 uur
Nummers: hitparade
Billie Eilish - Your Power
Doja Cat - Kiss Me More (feat. SZA)
Fred Again & The Blessed Madonna - Marea (We’ve Lost Dancing)
Måneskin - Zitti e Buoni
Meau - Dat Heb Jij Gedaan
Purple Disco Machine & Sophie And The Giants - Hypnotized
Silk Sonic - Leave the Door Open
En dan nu, de categorie waarin wij het MuMe-publiek aan de critici proberen te bewijzen dat we heus wel nog altijd down with the kids zijn en er in onze ivoren toren ook plaats is voor wat populair vertier. En wij hebben er niet eens een Twitter-only-categorie voor nodig, zoals de Oscars

Ook in deze categorie was het spannend, want zowel Billie (verleden jaar ook al winnares hier) als Doja Cat en SZA scoorden zes voorkeursstemmen. Maar één van de stemmers op Kiss Me More was Koenr, dus jullie snappen wel hoe het gegaan is. Maakten verder de winst voor Doja en SZA (zou ze familie zijn van RZA en GZA?) mogelijk: AstroStart, ArthurDZ, aerobag, 123poetertjes en Teunnis.
Voor de nieuwsgierigen: Kiss Me More kwam tot de 7de plek in NL, en 21ste in BE!
Beste hitparadenummer hall of fame
1965: Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1966: The Beach Boys - Good Vibrations
1967: The Doors - Light My Fire
1968: The Beatles - Hey Jude
1969: David Bowie - Space Oddity
2020: Billie Eilish - everything i wanted
2021: Doja Cat feat. SZA - Kiss Me More
3
geplaatst: 27 februari 2022, 14:04 uur
Overig: nieuwkomers
En zo zijn we alweer aanbeland bij de categorie overige! Mag ik naar voren roepen, onze favoriete nieuwkomer uit 2021: Black Country, New Road!
Arlo Parks
Black Country, New Road
Dry Cleaning
Magdalena Bay
Silk Sonic
Squid
De conversatie op het podium ging er ongeveer zo aan toe:
BC, NR: euh, welke award winnen we nu precies?
ArthurDZ: die van beste nieuwkomer! Proficiat jongens!
BC, NR: maar... we waren hier verleden jaar al.
ArthurDZ: ja, klopt.
BC, NR: we hebben toen zelfs ook al een award gewonnen....
ArthurDZ: klopt, die van beste nieuwkomer. Knap gedaan hoor!
BC, NR: deden we niet al in 2019 mee in Song Van Het Jaar?
ArthurDZ: gasten, wat is jullie punt nu precies?
BC, NR: *kijkend naar een nog steeds met lege handen verkerend Black Midi* Niks niks, geef maar hier die award.
Overigens: Silk Sonic haalde het op een na hoogste aantal stemmen op

Team Black Country, New Road: likeahurricane, Don Cappuccino, AOVV, Arno, aerobag, Koenr, Teunnis, Hedser
Nieuwkomers hall of fame
1965: Jackson C. Frank
1966: Boudewijn de Groot
1967: The Doors
1968: Os Mutantes
1969: Led Zeppelin
2020: Ela Minus
2021: Black Country, New Road
4
geplaatst: 27 februari 2022, 14:11 uur
Overig: beste comeback
ABBA
Arab Strap
Pharoah Sanders
Placebo
The Notwist
Promises blijft vooralsnog op 1 award steken, maar the man the legend Pharoah wordt apart ook nog even door ons beloond omdat hij dan toch nog niet op pensioen blijkt te zijn. Is in de jaren '60 ook nog genomineerd geweest voor de Jordy's, en nu komt het er eindelijk van. Hartverwarmend!
Gunden het de beste farao sinds Ramses II: hoi123, Don Cappuccino, AOVV, aerobag, 123poetertjes, Koenr, Teunnis, Edgar18, Choconas
Comebacks hall of fame
2020: Fiona Apple
2021: Pharoah Sanders
2
geplaatst: 27 februari 2022, 14:18 uur
Overig: mooiste hoes
Oh snap, de laatste categorie voor de grote ontknoping alweer! Laat ons nog even rustig naar adem happen met de hoezen-categorie, want hierna wordt het één grote adrenaline-rush.
black midi - Cavalcade
Cassandra Jenkins - An Overview on Phenomenal Nature
Jan Swerts - Oud Zeer
King Buffalo - Acheron
Parannoul / Asian Glow / Sonhos Tomam Conta - Downfall of the Neon Youth
Villagers - Fever Dreams
Hoewel, dat was deze categorie ook wel een beetje hoor. Letterlijk elke hoes maakte kans, het minimum aantal stemmen die een kandidaat hier kreeg was drie, het maximum vier. Dus aan Koenr de taak om een levensgrote knoop te ontwarren, waar Black Midi, Cassandra, Jan en King Buffalo allemaal in terecht waren gekomen. Hij koos voor Cassandra en zo wint al voor het tweede jaar op rij een natuurkiekje in deze categorie. Proficiat Cassandra (toch één awardje, joepie!) en hoi123, AOVV, Choconas en Gretz!
Hoezen hall of fame
1965: Bob Dylan - Highway 61 Revisited
1966: 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators
1967: The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
1968: The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland
1969: Miles Davis - In A Silent Way
2020: Spinvis - 7.6.9.6.
2021: Cassandra Jenkins - An Overview on Phenomenal Nature
0
geplaatst: 27 februari 2022, 14:18 uur
Nu even een korte pauze voor we de Grote Ontknoping tegemoet gaan! Wat vinden jullie tot nu toe van Jordy's dag 2, jongens? 

1
geplaatst: 27 februari 2022, 14:37 uur
Dat je heel goed bezig bent als onze presentator en Grote Leider, Arthur, keep up the good work!
Qua uitslagen mixed feelings, maar uiteindelijk overheerst de tevredenheid wel, en Cassandra Jenkins wint in extremis toch nog een award. Zij is bij deze uitgenodigd in de lounge die ik voor de gelegenheid van de Jordy's 2021 heb geboekt.
1
geplaatst: 27 februari 2022, 14:53 uur
Fuck zeg, wat een kutbeslissing bij mooiste hoes. Pakt ie de kutste hoes, manman.
2
geplaatst: 27 februari 2022, 15:20 uur
Taylor Swift-hoes:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/791000/791702.jpg?cb=1608649146
Fluisteraars-hoes:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/821000/821694.jpg?cb=1626096485
Conclusie: Taylor Swift brengt dit jaar een blackmetalplaat uit en wint daarmee beste metalalbum in de Jordy's 2022. Ze komt er eindelijk achter dat dit haar echte roeping is.
0
geplaatst: 27 februari 2022, 15:25 uur
Johnny Marr schreef:
Fuck zeg, wat een kutbeslissing bij mooiste hoes. Pakt ie de kutste hoes, manman.
Vond sowieso de nominaties in de hoezen-categorie tegenvallen (al vond ik Jan Swerts de mooiste van deze selectie), vooral als je deze van Richard Dawson & Circle ziet:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/827000/827170.jpg?cb=1631625433
0
geplaatst: 27 februari 2022, 16:54 uur
Ik zit op het puntje van mijn stoel (en ik kan niet wachten op de afterparty van Arooj).
3
geplaatst: 27 februari 2022, 17:00 uur
Als eerste de award voor album van het jaar 2021. All rise!
Black Country, New Road - For the First Time
black midi - Cavalcade
Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises
Jan Swerts - Oud Zeer
Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
Low - HEY WHAT
Magdalena Bay - Mercurial World
Patrick Shiroishi - Hidemi
Wolf Alice - Blue weekend
Nee gelukkig gaat niet Blue met de prijs aan de haal (dat was pas een plot twist geweest), maar ons aller Simbi! Deze vijf heren applaudiseren het luidst: Shaky, dynamo d, Edgar18, esteban en Choconas. Simbi zelf was nog het liefst van al Koenr om de hals gevlogen, want door zijn opperrechter-powers wint ze het van Black Country, New Road. Gaat ze niet doen hoor, want ja, introverts he. Dus Koen heeft voor niks aftershave op.
De nummer 3 op gepaste afstand (drie stemmen): Wolf Alice.
1965: John Coltrane - A Love Supreme
1966: The Beach Boys - Pet Sounds
1968: Van Morrison - Astral Weeks
1969: The Beatles - Abbey Road
2020: Eefje De Visser - Bitterzoet
2021: Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
Album van het jaar 2021
Black Country, New Road - For the First Time
black midi - Cavalcade
Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises
Jan Swerts - Oud Zeer
Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
Low - HEY WHAT
Magdalena Bay - Mercurial World
Patrick Shiroishi - Hidemi
Wolf Alice - Blue weekend
Nee gelukkig gaat niet Blue met de prijs aan de haal (dat was pas een plot twist geweest), maar ons aller Simbi! Deze vijf heren applaudiseren het luidst: Shaky, dynamo d, Edgar18, esteban en Choconas. Simbi zelf was nog het liefst van al Koenr om de hals gevlogen, want door zijn opperrechter-powers wint ze het van Black Country, New Road. Gaat ze niet doen hoor, want ja, introverts he. Dus Koen heeft voor niks aftershave op.
De nummer 3 op gepaste afstand (drie stemmen): Wolf Alice.
Album van het jaar hall of fame
1965: John Coltrane - A Love Supreme
1966: The Beach Boys - Pet Sounds
1968: Van Morrison - Astral Weeks
1969: The Beatles - Abbey Road
2020: Eefje De Visser - Bitterzoet
2021: Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
1
geplaatst: 27 februari 2022, 17:12 uur
En als tweede, de songs.
Black Country, New Road - Opus
black midi - John L
Cassandra Jenkins - Hard Drive
JPEGMAFIA - HAZARD DUTY PAY!
Little Simz - Introvert
San Salvador - La Grande Folie
Spellling - Boys at School
Squid - Narrator
Wolf Alice - The Last Man On Earth
Black Country, New Road en Black Midi? Tsss, niet meer dan de bitches van Little Simz! Voor Shaky, dynamo d, Arno, esteban en Choconas Was Introvert het beste nummer uit deze selectie. John L stond lang aan kop maar werd op de laatste stemdag toch nog door Simbi gewipt. Opus haalde drie stemmen, evenveel als Hard Drive.
Vervolledigt Simbi zo meteen haar late game sweep?
1965: Nina Simone - Sinnerman
1966: Nina Simone - Four Women
1967: The Doors - The End
1968: The Rolling Stones - Sympathy For the Devil
1969: Led Zeppelin - Dazed And Confused
2020: Eefje de Visser - De Parade
2021: Little Simz - Introvert
Nummer van het jaar 2021
Black Country, New Road - Opus
black midi - John L
Cassandra Jenkins - Hard Drive
JPEGMAFIA - HAZARD DUTY PAY!
Little Simz - Introvert
San Salvador - La Grande Folie
Spellling - Boys at School
Squid - Narrator
Wolf Alice - The Last Man On Earth
Black Country, New Road en Black Midi? Tsss, niet meer dan de bitches van Little Simz! Voor Shaky, dynamo d, Arno, esteban en Choconas Was Introvert het beste nummer uit deze selectie. John L stond lang aan kop maar werd op de laatste stemdag toch nog door Simbi gewipt. Opus haalde drie stemmen, evenveel als Hard Drive.
Vervolledigt Simbi zo meteen haar late game sweep?
Nummer van het jaar hall of fame
1965: Nina Simone - Sinnerman
1966: Nina Simone - Four Women
1967: The Doors - The End
1968: The Rolling Stones - Sympathy For the Devil
1969: Led Zeppelin - Dazed And Confused
2020: Eefje de Visser - De Parade
2021: Little Simz - Introvert
1
geplaatst: 27 februari 2022, 17:18 uur
Koenr schreef:
Ik zit op het puntje van mijn stoel (en ik kan niet wachten op de afterparty van Arooj).
Is de harpiste er ook? Anders kom ik niet.
2
geplaatst: 27 februari 2022, 17:20 uur
Artiest van het jaar 2021
Arlo Parks
Arooj Aftab
Black Country, New Road
black midi
JPEGMAFIA
Lana Del Rey
Lingua Ignota
Little Simz
Low
Magdalena Bay
Hell yeah dat doet ze zeker! Zo'n totale dominantie van de drie hoofdcategorieën, het is Eefjemania all over again. Little Simz was voor volgende acht users de artiest van het jaar: Shaky, hoi123, DjFrankie, AstroStart, dynamo d, Arno, Edgar18 en Choconas. Vier mensen, de helft minder dus, vonden BC, NR de titel verdienen. Black Midi bleef op 1 stem steken en blijft dus officieel met lege handen achter, Don Cappuccino zou er iets van gezegd hebben met een nieuwe podiumbestorming maar Simbi's bodyguards kunnen hem offstage nog nipt in bedwang houden. En Arooj Aftab? Daar stemde niemand op in deze categorie

Artiest van het jaar hall of fame
1965: Bob Dylan
1966: The Beach Boys
1967: The Velvet Underground (& Nico)
1968: Aretha Franklin
1969: Frank Zappa
2020: Eefje De Visser en SAULT
2021: Little Simz
2
geplaatst: 27 februari 2022, 17:23 uur
Oef, slechts één keer getagd tijdens de hele uitslag, waardeloze winnaars dus. 
Wel een erg leuke presentatie!

Wel een erg leuke presentatie!
0
geplaatst: 27 februari 2022, 17:28 uur
Teunnis schreef:
In alle consternatie klikt Teun op het verkeerde knopje, is de post verwijderd en nu ligt hij volledig geketend met prop in de mond en ducktape erop in de dwangbuis.
De tweede keer dat hij zijn sterke relaas over Boys at School en genres doet, klinkt het voor de omstanders als volgt:
Hmhmhlflgjfksnmmsbnllls…
In alle consternatie klikt Teun op het verkeerde knopje, is de post verwijderd en nu ligt hij volledig geketend met prop in de mond en ducktape erop in de dwangbuis.
De tweede keer dat hij zijn sterke relaas over Boys at School en genres doet, klinkt het voor de omstanders als volgt:
Hmhmhlflgjfksnmmsbnllls…
Dit wilde ik zeggen:
ArthurDZ schreef:
Nee zelf ben ik voorstander van deze categorieën samenpakken en crossovers mee te laten dingen naar de prijzen, maar wie weet overtuigen jullie me na de voorstelling wel nog van het tegendeel. We zien wel!
Nee zelf ben ik voorstander van deze categorieën samenpakken en crossovers mee te laten dingen naar de prijzen, maar wie weet overtuigen jullie me na de voorstelling wel nog van het tegendeel. We zien wel!
Nee, het probleem hier is niet de samenvoeging van de twee genres. Ook als de twee genres los waren gekoppeld had Boys at School geen recht op een titel in één van de twee genres. Boys at School is progressieve pop met een vleugje rock. Als je dan toch per se creatief wilt zijn, zou je haar nog eerder moeten nomineren in de categorie avant-garde. Het zal wel te wijten zijn aan een of andere onverlaat die hier op MusicMeter het album het genre "Electronic" heeft meegegeven (naast pop).
Ondertussen ben ik al weer een tijdje bekoeld en de tijd gehad om het te checken. Het is zelfs erger: "Electronic / Pop". Zal wel een kwestie zijn geweest van copy + paste van de genretags bij haar vorige albums. Ik dien wel een correctie in, maar het kwaad is al geschied. Een wijze les voor mij om bij de volgende Jordy's in ieder geval de kanshebbers even langs te lopen en zo nodig te corrigeren.
7
geplaatst: 27 februari 2022, 17:34 uur
En met een champagne- en confettiregen eindigt deze editie van de Jordy's. Afterparty's zijn er bij Arooj Aftab, Patrick Shiroishi , AOVV en de Man In De Gele Colbert (die, hoewel hij nooit iets zegt, een echt feestbeest blijkt te zijn). Kanye West, Teun en Don worden uit hun dwangbuizen bevrijd, Hedser wordt nog een tweede keer getagd (blij dat je het alsnog leuk vond om te volgen, misschien een volgende keer meer geluk/overlap!), Gretz gaat vroeger naar huis om alvast de wikipagina van het event aan te maken (en omdat Taylor Swift met Johnny Greenwood over contracten aan het gaan is en geen oog meer heeft voor hem), en zo kan ik vast nog wel even doorgaan. Hebben jullie nog leuke dingen te melden over de ceremonie of jullie avonturen op de afters, laat het me zeker weten!
Ik ben mijn budget weer stevig te buiten gegaan aan dit hele extravaganza dus ik heb tijdens het afroepen van de metalnummers-categorie maar even snel mijn ziel aan de duivel verkocht om dat allemaal te kunnen betalen, alle kosten zijn dus voor mekaar maar nu mag ik voor de rest van mijn leven alleen maar naar Muse luisteren van hem, help! Uit schrik voor mijn nieuwe duiveltjeshorens is de kuisploeg ook nog eens verschrikt weggerend, dus als je mij nog zoekt, ik en Satan ruimen de zaal op en bespreken ondertussen Origin Of Symmetry track per track. Fijne avond nog, en bedankt voor het nomineren, stemmen, reageren en stil meelezen!
Ik ben mijn budget weer stevig te buiten gegaan aan dit hele extravaganza dus ik heb tijdens het afroepen van de metalnummers-categorie maar even snel mijn ziel aan de duivel verkocht om dat allemaal te kunnen betalen, alle kosten zijn dus voor mekaar maar nu mag ik voor de rest van mijn leven alleen maar naar Muse luisteren van hem, help! Uit schrik voor mijn nieuwe duiveltjeshorens is de kuisploeg ook nog eens verschrikt weggerend, dus als je mij nog zoekt, ik en Satan ruimen de zaal op en bespreken ondertussen Origin Of Symmetry track per track. Fijne avond nog, en bedankt voor het nomineren, stemmen, reageren en stil meelezen!
1
geplaatst: 27 februari 2022, 17:36 uur
ArthurDZ schreef:
Oud Zeer was zoals jullie aan de shortlist kunnen zien ook erg populair hier, maar in dit spelletje is het nu eenmaal niet altijd slim om je eieren te verspreiden over verschillende mandjes.
Oud Zeer was zoals jullie aan de shortlist kunnen zien ook erg populair hier, maar in dit spelletje is het nu eenmaal niet altijd slim om je eieren te verspreiden over verschillende mandjes.
Heeft dan niet gewoon iedereen voor Ongekend Nadezen gekozen?
0
Nu moet ik zeggen dat ik op lang niet alle categorieën gestemd heb, maar toch. 

0
Was met vier stemmen nog de populairste van Jan, maar helaas!
1
geplaatst: 27 februari 2022, 17:37 uur
Wel eens met Teunniss wat betreft Spellling, hoort niet in electronic/dance thuis. Zie The Turning Wheel (album) - Wikipedia - en.wikipedia.org en kijk naar Personell. Los daarvan weer props voor ArthurDZ voor de organisatie en presentatie!
0
geplaatst: 27 februari 2022, 17:46 uur
ArthurDZ schreef:
Want nee vriend Teunnis, Taqbir valt ook hier naast de prijzen. [...] Vind je het nog leuk hier, Teun?
Want nee vriend Teunnis, Taqbir valt ook hier naast de prijzen. [...] Vind je het nog leuk hier, Teun?
Nou, in deze categorie in ieder geval de prijs naar de best of the rest.
1
geplaatst: 27 februari 2022, 17:47 uur
ArthurDZ schreef:
En net wanneer ik denk dat ook de soulnummers-categorie volledig vredig zal verlopen, komt plots Tyler, The Creator het podium opgelopen om een oude belofte aan een imaginaire vriend waar te maken, en steekt Bruno Mars in zijn godverdomse slokdarm.
En net wanneer ik denk dat ook de soulnummers-categorie volledig vredig zal verlopen, komt plots Tyler, The Creator het podium opgelopen om een oude belofte aan een imaginaire vriend waar te maken, en steekt Bruno Mars in zijn godverdomse slokdarm.
Hoogtepunt van de ceremonie.
2
geplaatst: 27 februari 2022, 17:50 uur
Een laatste keer:
https://c.tenor.com/-VdAPkGu4pEAAAAC/mtv-awkward.gif
Om daar aan toe te voegen: geweldig gepresenteerd weer, ArthurDZ. Mijn dank is groot voor dit geweldige event, wat er elke editie voor zorgt dat ik een aantal gemiste platen van dat jaar inhaal en nog een paar geweldige ontdekkingen doe.
Dit jaar de leukste ontdekkingen: Magdalena Bay - Mercurial World nog voor de nominatieronde* en Tyler, the Creator - Call Me If You Get Lost , Karoline Wallace - Stiklinger, John Coltrane - A Love Supreme: Live in Seattle en Maria Arnal i Marcel Bagés - Clamor na de nominatieronde. Al deze platen stonden al op mijn vizier, maar dankzij deze awards dwing ik mezelf om ze ook daadwerkelijk te gaan luisteren.
*EDIT: Ik vergeet Ethereal Shroud - Trisagion, Cory Hanson - Pale Horse Rider, Rural Internet - Escape Room en νλλ Έμ [Parannoul] / Asian Glow / sonhos tomam conta - Downfall of the Neon Youth die ik speciaal voor de nominatieronde heb geprobeerd en geweldig vond (maar helaas alle vier geen nominatie wisten te verdienen in de albumcategorieën).
2
geplaatst: 27 februari 2022, 18:00 uur
Overzicht winnaars:
Album van het jaar: Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
Avant-garde: Lingua Ignota - Sinner Get Ready
Blues, country, roots: Allison Russell - Outside Child
Dance, electronic: Low - HEY WHAT
Folk: Arooj Aftab - Vulture Prince
Hiphop: Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
Jazz: Patrick Shiroishi - Hidemi
Live: John Coltrane - A Love Supreme: Live in Seattle
Metal: Kaatayra - Inpariquipê
Neoklassiek: Jan Swerts - Oud Zeer
Pop: Billie Eilish - Happier Than Ever
Punk: Squid - Bright Green Field
Rock: Black Country, New Road - For the First Time
Score: Jonny Greenwood - Spencer
Soul, funk, R&B: Arlo Parks - Collapsed in Sunbeams
Wereld: Arooj Aftab - Vulture Prince
Anderstalig: Arooj Aftab - Vulture Prince
Nederlandstalig: Fluisteraars - Gegrepen door de Geest der Zielsontluiking
Nummer van het jaar: Little Simz - Introvert
Avant-garde: Bendik Giske - Cruising
Dance, electronic: Spellling - Boys at School
Folk: Arooj Aftab - Mohabbat
Hiphop: Little Simz - Introvert
Jazz: Patrick Shiroishi - The Long Bright Dark
Metal: Kaatayra - Iasá
Neoklassiek: Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Movement 6
Pop: Beach House - Superstar
Punk: Squid - Narrator
Reggae, ska: Arooj Aftab - Last Night
Rock: Mdou Moctar - Afrique Victime
Soul, funk, R&B: Silk Sonic - Leave the Door Open
Wereld: Arooj Aftab - Mohabbat
Anderstalig: Mdou Moctar - Afrique Victime
Nederlandstalig: Donnie & Frans Duijts - Frans Duits
Hitparade: Doja Cat - Kiss Me More (feat. SZA)
Artiest van het jaar: Little Simz
Beste nieuwkomer: Black Country, New Road
Beste comeback: Pharoah Sanders
Beste hoes: Cassandra Jenkins - An Overview on Phenomenal Nature
Albums:
Album van het jaar: Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
Avant-garde: Lingua Ignota - Sinner Get Ready
Blues, country, roots: Allison Russell - Outside Child
Dance, electronic: Low - HEY WHAT
Folk: Arooj Aftab - Vulture Prince
Hiphop: Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
Jazz: Patrick Shiroishi - Hidemi
Live: John Coltrane - A Love Supreme: Live in Seattle
Metal: Kaatayra - Inpariquipê
Neoklassiek: Jan Swerts - Oud Zeer
Pop: Billie Eilish - Happier Than Ever
Punk: Squid - Bright Green Field
Rock: Black Country, New Road - For the First Time
Score: Jonny Greenwood - Spencer
Soul, funk, R&B: Arlo Parks - Collapsed in Sunbeams
Wereld: Arooj Aftab - Vulture Prince
Anderstalig: Arooj Aftab - Vulture Prince
Nederlandstalig: Fluisteraars - Gegrepen door de Geest der Zielsontluiking
Nummers:
Nummer van het jaar: Little Simz - Introvert
Avant-garde: Bendik Giske - Cruising
Dance, electronic: Spellling - Boys at School
Folk: Arooj Aftab - Mohabbat
Hiphop: Little Simz - Introvert
Jazz: Patrick Shiroishi - The Long Bright Dark
Metal: Kaatayra - Iasá
Neoklassiek: Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Movement 6
Pop: Beach House - Superstar
Punk: Squid - Narrator
Reggae, ska: Arooj Aftab - Last Night
Rock: Mdou Moctar - Afrique Victime
Soul, funk, R&B: Silk Sonic - Leave the Door Open
Wereld: Arooj Aftab - Mohabbat
Anderstalig: Mdou Moctar - Afrique Victime
Nederlandstalig: Donnie & Frans Duijts - Frans Duits
Hitparade: Doja Cat - Kiss Me More (feat. SZA)
Overig:
Artiest van het jaar: Little Simz
Beste nieuwkomer: Black Country, New Road
Beste comeback: Pharoah Sanders
Beste hoes: Cassandra Jenkins - An Overview on Phenomenal Nature
1
geplaatst: 27 februari 2022, 18:25 uur
Ik weet dat het allemaal niet zo belangrijk is, maar het is een schande dat black midi geen enkele prijs heeft binnen gehaald tijdens deze editie van de Jordy's.
Als revanche zal black midi in alle nominatie-genres een plaat maken en volgend jaar alle categorieën winnen, behalve metal natuurlijk, want die wint Taylor Swift door haar nieuwe inzichten.
Als revanche zal black midi in alle nominatie-genres een plaat maken en volgend jaar alle categorieën winnen, behalve metal natuurlijk, want die wint Taylor Swift door haar nieuwe inzichten.
2
geplaatst: 27 februari 2022, 18:29 uur
ArthurDZ schreef:
ik en Satan ruimen de zaal op en bespreken ondertussen Origin Of Symmetry track per track.
ik en Satan ruimen de zaal op en bespreken ondertussen Origin Of Symmetry track per track.
Er gingen ook geruchten dat Satan's favoriete track Papillon van Editors is, wat jij Johnny Marr?
1
geplaatst: 27 februari 2022, 18:38 uur
Blijkbaar luistert satan het liefst naar Kutschurft en Cliteater.
* denotes required fields.