Muziek / Muziekgames / De Zwarte Lijst
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2021, 18:29 uur
Wat heeft jullie voorkeur?
3 - 1024 liedjes, speeltijd ongeveer 320 dagen.
8 - 1200 liedjes, speeltijd ongeveer 403 dagen.
3 - 1024 liedjes, speeltijd ongeveer 320 dagen.
0
geplaatst: 28 december 2021, 18:44 uur
4 - 1024 liedjes, speeltijd ongeveer 320 dagen.
4 - 1024 liedjes, speeltijd ongeveer 320 dagen.
0
geplaatst: 28 december 2021, 18:48 uur
aERodynamIC schreef:
Vervang ik die voor:
Otis Rush - Right Place, Wrong Time spotify:track:2dZUzknkNxAzrV4p3jfotq
(quote)
Vervang ik die voor:
Otis Rush - Right Place, Wrong Time spotify:track:2dZUzknkNxAzrV4p3jfotq
Heb jij deze al meegenomen Edgar18?
Vervanging van The O'Jays.
0
geplaatst: 28 december 2021, 18:50 uur
5 - 1024 liedjes, speeltijd ongeveer 320 dagen.
0
geplaatst: 28 december 2021, 19:07 uur
9 - 1200 liedjes, speeltijd ongeveer 403 dagen.
9 - 1200 liedjes, speeltijd ongeveer 403 dagen.
0
geplaatst: 28 december 2021, 20:43 uur
Maakt mij ook niet uit. Wel vervang ik Donna door Atmosphere:
Atmosphere - Painting spotify:track:24zsodLUzATgZLKbGXo4eF
Atmosphere - Painting spotify:track:24zsodLUzATgZLKbGXo4eF
1
geplaatst: 28 december 2021, 20:53 uur
Yes! Volgens mij ben ik up-to-date met vervangingen en aanpassingen.
0
geplaatst: 28 december 2021, 21:00 uur
Vreemd dat Donna Summer niet mag. En dan Atmosphere wel, terwijl die blank zijn? Snap er geen jordidj1 (lees: flikker) van.
1
geplaatst: 28 december 2021, 21:16 uur
Johnny Marr schreef:
Vreemd dat Donna Summer niet mag. En dan Atmosphere wel, terwijl die blank zijn? Snap er geen jordidj1 (lees: flikker) van.
Ja en dan mag Eminem ook nog eens!
0
geplaatst: 28 december 2021, 23:04 uur
0
geplaatst: 28 december 2021, 23:13 uur
Er mag ook niet over gepraat worden want het is al regelmatig aangestipt maar vanuit Edgar18 blijft het stil 

0
geplaatst: 28 december 2021, 23:23 uur
Lees anders gewoon de beginpostings nog eens na. Bijvoorbeeld dit gedeelte:
Bij twijfel, liever niet doen. Er is meer dan genoeg muziek te vinden waar geen twijfel over bestaat. Ik wil discussies over toelaatbaarheid graag voorkomen.
0
geplaatst: 28 december 2021, 23:37 uur
vigil schreef:
Mr. Serious...
Mr. Serious...
Het is gewoon vervelend als je veel moeite doet om iets te organiseren en mensen gaan zeuren.
1
geplaatst: 28 december 2021, 23:44 uur
Poek schreef:
Het is gewoon vervelend als je veel moeite doet om iets te organiseren en mensen gaan zeuren.
(quote)
Volgens mij is de stemming hier prima en is iedereen positief en enthousiast. Het zeurgehakte is erg laag mijns inziens en wordt er volop meegedacht zoals door de organisator gevraagd wordt.
Het is overigens ook vervelend om mensen op een belerende manier toe te spreken.
1
geplaatst: 28 december 2021, 23:48 uur
eens met vigil! (dat gebeurt niet gauw trouwens)
Als we RYM moeten geloven dan is I Feel Love zeer zeker rijp voor De Zwarte Lijst
Edgar18 schreef:
Disco (Boogie)
Disco (Boogie)
Als we RYM moeten geloven dan is I Feel Love zeer zeker rijp voor De Zwarte Lijst
0
geplaatst: 29 december 2021, 00:02 uur
jordidj1 schreef:
eens met vigil! (dat gebeurt niet gauw trouwens)
Grappig, dat is precies de reden waarom hij door onze onvolprezen organisator uitgesloten is.eens met vigil! (dat gebeurt niet gauw trouwens)
(quote)
0
geplaatst: 29 december 2021, 00:08 uur
remcodulac schreef:
(quote)
Grappig, dat is precies de reden waarom hij door onze onvolprezen organisator uitgesloten is. Uitgesloten is volgens mij het onjuiste woord. Liever niet, werd gezegd. Ik denk dat Edgar zelf maar even de kogel door de kerk moet schieten.
Nogmaals, Brunniepoo, ik nomineer toch al die nummers van Opgezwolle en Typhoon? Of wil je die per se zelf nomineren? Dan kies ik wel wat anders, hoor

0
geplaatst: 29 december 2021, 00:12 uur
Uitgesloten van de startlijst, bedoelde ik.
Zoals ik ook zij bedoelde in plaats van hij, maar dit terzijde.
Zoals ik ook zij bedoelde in plaats van hij, maar dit terzijde.
0
geplaatst: 29 december 2021, 00:19 uur
Waarom switcht Titmeister van nominatie dan? Ik snap het niet meer 

1
geplaatst: 29 december 2021, 06:44 uur
Ik heb in goed overleg met Edgar mijn nominatie van Donna teruggetrokken. Bovendien vond ik Atmosphere nog een duidelijke omissie in de lijst.
0
geplaatst: 29 december 2021, 11:34 uur
Ik heb ook over Atmosphere getwijfeld. Maar er zullen altijd artiesten in de lijst ontbreken die tot (enige) ontevredenheid leiden. Donna Summer zou ik hier zeker laten meedoen, maar ik heb ook niet de moeite genomen om dit leuke topic te starten.
Ik zal later nog best een keer klagen, maar het is nooit als aanval op de organisator (of deelnemer) bedoeld. Als dat wel het geval is, zal dat overduidelijk zijn.
Ik zal later nog best een keer klagen, maar het is nooit als aanval op de organisator (of deelnemer) bedoeld. Als dat wel het geval is, zal dat overduidelijk zijn.

0
geplaatst: 29 december 2021, 11:35 uur
10- 1200 liedjes, speeltijd ongeveer 403 dagen.
10- 1200 liedjes, speeltijd ongeveer 403 dagen.
0
geplaatst: 29 december 2021, 11:36 uur
Geen voorkeur. Ik ga mee in wat voor de organisator het prettigst is.
0
geplaatst: 29 december 2021, 11:47 uur
Poek schreef:
Edgar18 schreef:
Voor het nomineren van liedjes is het belangrijkste criterium dat de muziek hoofdzakelijk zwart is. Luister zelf naar je nominaties en probeer in te schatten of ze passend zijn binnen deze lijst. Bij twijfel, liever niet doen. Er is meer dan genoeg muziek te vinden waar geen twijfel over bestaat. Ik wil discussies over toelaatbaarheid graag voorkomen.
Dank je Poek, dit is precies wat het is, en tegelijk eigenlijk het enige dat ik erover kwijt wil, want ik wil de discussie dus graag voorkomen. Voor het nomineren van liedjes is het belangrijkste criterium dat de muziek hoofdzakelijk zwart is. Luister zelf naar je nominaties en probeer in te schatten of ze passend zijn binnen deze lijst. Bij twijfel, liever niet doen. Er is meer dan genoeg muziek te vinden waar geen twijfel over bestaat. Ik wil discussies over toelaatbaarheid graag voorkomen.
Een aantal quotes over het nummer I Feel Love en de genretags die het meekrijgt op RYM:
Within club culture, “I Feel Love” pointed the way forward and blazed the path for genres such as Hi-NRG, Italo, house, techno, and trance. All the residual elements in disco—the aspects that connected it to pop tradition, show tunes, orchestrated soul, funk—were purged in favor of brutal futurism: mechanistic repetition, icy electronics, a blank-eyed fixated feel of posthuman propulsion.
"I Feel Love" was covered or remixed by many important Hi-NRG artists and contained the following stylistic characteristics: octave basslines; an upbeat, sometimes aggressive four-on-the-floor rhythm; high-pitched, dreamy vocals, and usually no funk elements. Along with Moroder, Bobby O and Patrick Cowley were the most successful and influential producers.
European style that moved away from the genre's Rhythm & Blues and Soul roots, speeding up the tempo and adding Electronic instruments like synthesizers and drum machines as a backing for more melodic Europop-influenced vocals.
En nog veel belangrijker, als ik ernaar luister hoor ik geen nummer dat voor mij in deze lijst past. Daar mogen jullie het uiteraard mee oneens zijn, maar dit is zoals ik er tegenaan kijk.
Andere liedjes van Donna Summer kunnen natuurlijk wel. Dan denk ik bijv. aan Love To Love You Baby, Last Dance en MacArthur Park
* denotes required fields.