Muziek / Muziekgames / De Zwarte Lijst
zoeken in:
0
geplaatst: 10 maart 2023, 21:33 uur
Controversy lijkt mij ook een grote kanshebber, of anders Back Stabbers.
0
geplaatst: 10 maart 2023, 22:47 uur
Poek schreef:
Gok ik op Grandma's Hands.
Gok ik op Grandma's Hands.
Dat denk ik ook, helaas.
0
geplaatst: 10 maart 2023, 23:14 uur
In totaal heb ik zesentwintig finalelijstjes mogen ontvangen, dank allemaal!
0
geplaatst: 10 maart 2023, 23:19 uur
Alvorens ik de nummers 23 en 24 bekendmaak krijgen jullie van mij de startlijst. Dit is de 'ranglijst' op basis van alle voorgaande ronden die zijn gespeeld. In geval van een gelijke stand (en dat is 3x het geval) bepaald deze ranglijst welk nummer de hoogste eindpositie scoort.
1. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
2. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
3. Nina Simone - Four Women
4. Curtis Mayfield - Superfly
5. Curtis Mayfield - Move On Up
6. Stevie Wonder - Living for the City
7. Marvin Gaye - What's Going On
8. Nina Simone - Sinnerman
9. Bobby Womack - Across 110th Street
10. Otis Redding - Try a Little Tenderness
11. Bill Withers - Use Me
12. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is
13. Bill Withers - Ain't No Sunshine
14. Marlena Shaw - California Soul
15. Bill Withers - Grandma's Hands
16. Billie Holiday and Her Orchestra - Strange Fruit
17. Prince - Sign O' the Times
18. Bill Withers - Harlem
19. Public Enemy - Fight the Power
20. O'Jays - Back Stabbers
21. Stevie Wonder - Superstiton
22. Michael Jackson - Billie Jean
23. Prince - Controversy
24. Al Green - Let's Stay Together
De vraag is natuurlijk, kunnen de nummers een beetje gelijke tred houden met hoe ze door het spel heen gescoord hebben? Om alvast een tipje van de sluier op te lichten, er is één nummer dat veel hoger scoort dan tijdens de voorrondes, maar er is ook één nummer dat veel slechter scoort dan tijdens de voorrondes.
Uiteraard mogen jullie gokken. Wel snel, want we komen de tegenvaller al in het eerste blokje van twee tegen!
1. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
2. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
3. Nina Simone - Four Women
4. Curtis Mayfield - Superfly
5. Curtis Mayfield - Move On Up
6. Stevie Wonder - Living for the City
7. Marvin Gaye - What's Going On
8. Nina Simone - Sinnerman
9. Bobby Womack - Across 110th Street
10. Otis Redding - Try a Little Tenderness
11. Bill Withers - Use Me
12. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is
13. Bill Withers - Ain't No Sunshine
14. Marlena Shaw - California Soul
15. Bill Withers - Grandma's Hands
16. Billie Holiday and Her Orchestra - Strange Fruit
17. Prince - Sign O' the Times
18. Bill Withers - Harlem
19. Public Enemy - Fight the Power
20. O'Jays - Back Stabbers
21. Stevie Wonder - Superstiton
22. Michael Jackson - Billie Jean
23. Prince - Controversy
24. Al Green - Let's Stay Together
De vraag is natuurlijk, kunnen de nummers een beetje gelijke tred houden met hoe ze door het spel heen gescoord hebben? Om alvast een tipje van de sluier op te lichten, er is één nummer dat veel hoger scoort dan tijdens de voorrondes, maar er is ook één nummer dat veel slechter scoort dan tijdens de voorrondes.
Uiteraard mogen jullie gokken. Wel snel, want we komen de tegenvaller al in het eerste blokje van twee tegen!
1
geplaatst: 10 maart 2023, 23:26 uur
Poek en Titmeister boeken hun eerste voorspel succesje, want de nummer laatst van deze finale is geworden:
24. Bill Withers - Bill Withers - Grandma's Hands (1971)
https://i.ebayimg.com/images/g/0BEAAOSw0iBjyIze/s-l500.jpg
Album: Just as I Am (1971)
Label: Sussex Records
Genre: Smooth Soul, Deep Soul
Punten: 53
Aantal keer genoemd: 7
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: Titmeister (plek 3)
Een autobiografisch nummer waarin Withers herinneringen ophaalt aan zijn grootmoeder. Als kind ging Withers met zijn oma naar de kerk waar zij mee zong en klapte met de liederen. Deze herinneringen liggen aan de basis van dit nummer waarin - vooral tijdens het laatste couplet - de beschermende en verzorgende kracht van grootmoeders handen als centraal thema fungeert.
Het minst genoemd van alle liedjes in deze finale en ook nog eens (ruim) de minste punten.
24. Bill Withers - Bill Withers - Grandma's Hands (1971)
https://i.ebayimg.com/images/g/0BEAAOSw0iBjyIze/s-l500.jpg
Punten: 53
Aantal keer genoemd: 7
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: Titmeister (plek 3)
Een autobiografisch nummer waarin Withers herinneringen ophaalt aan zijn grootmoeder. Als kind ging Withers met zijn oma naar de kerk waar zij mee zong en klapte met de liederen. Deze herinneringen liggen aan de basis van dit nummer waarin - vooral tijdens het laatste couplet - de beschermende en verzorgende kracht van grootmoeders handen als centraal thema fungeert.
Het minst genoemd van alle liedjes in deze finale en ook nog eens (ruim) de minste punten.
0
geplaatst: 10 maart 2023, 23:27 uur
Doe ik ook een ranglijst. Op basis van de MuMeladder zou de volgorde als volgt moeten zijn:
Nina Simone - Sinnerman 14
Curtis Mayfield - Move On Up 27
Bobby Womack - Across 110th Street 32
Marvin Gaye - What's Going On 40
Prince - Sign O' the Times 42
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) 51
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come 52
Nina Simone - Four Women 142
Stevie Wonder - Living for the City 145
Stevie Wonder - Superstition 156
Bill Withers - Ain't No Sunshine 199
Billie Holiday and Her Orchestra - Strange Fruit 256
O'Jays - Back Stabbers 332
Michael Jackson - Billie Jean 411
Marlena Shaw - California Soul 485
Curtis Mayfield - Superfly 534
Prince - Controversy 576
Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is 662
Bill Withers - Use Me 945
Al Green - Let's Stay Together 1181
Otis Redding - Try a Little Tenderness 1192
Bill Withers - Harlem 1208
Bill Withers - Grandma's Hands 1512
Public Enemy - Fight the Power 1874
Qua nummer laatst klopt dat dus bijna (al had ik 'm zelf op 9).
Nina Simone - Sinnerman 14
Curtis Mayfield - Move On Up 27
Bobby Womack - Across 110th Street 32
Marvin Gaye - What's Going On 40
Prince - Sign O' the Times 42
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) 51
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come 52
Nina Simone - Four Women 142
Stevie Wonder - Living for the City 145
Stevie Wonder - Superstition 156
Bill Withers - Ain't No Sunshine 199
Billie Holiday and Her Orchestra - Strange Fruit 256
O'Jays - Back Stabbers 332
Michael Jackson - Billie Jean 411
Marlena Shaw - California Soul 485
Curtis Mayfield - Superfly 534
Prince - Controversy 576
Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is 662
Bill Withers - Use Me 945
Al Green - Let's Stay Together 1181
Otis Redding - Try a Little Tenderness 1192
Bill Withers - Harlem 1208
Bill Withers - Grandma's Hands 1512
Public Enemy - Fight the Power 1874
Qua nummer laatst klopt dat dus bijna (al had ik 'm zelf op 9).
1
geplaatst: 10 maart 2023, 23:27 uur
Nog even een kanttekening:
Ik benoem bij ieder nummer het genre. Hierbij ga ik uit van de genres zoals RateYourMusic deze aanhoudt.
Ik benoem bij ieder nummer het genre. Hierbij ga ik uit van de genres zoals RateYourMusic deze aanhoudt.
0
geplaatst: 10 maart 2023, 23:32 uur
23. Curtis Mayfield - Superfly (1972)
https://e.snmc.io/i/1200/s/b469f2b1ce51a7cb2b5db937417dc1a6/3292068
Album: Superfly (1972)
Label: Curtom Records
Genre: Funk, Chicago Soul, Film Soundtrack
Punten: 73
Aantal keer genoemd: 12
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: vigil, remcodulac en mijzelf (plek 6)
Net als Bobby Womacks Across 110th Street is ook dit de titelsong van een gelijknamige blaxploitation film. Een nummer vol sociaal bewuste en maatschappijkritische teksten over armoede en drugsgebruik in de armste wijken van Amerika.
Op basis van de virtuele ranglijst over de voorgaande rondes is dit wel één van de tegenvallers deze finale. Superfly is één van de drie liedjes die niet voorbij de honderd punten komt, ondanks dat ie best regelmatig genoemd is. Maar, het ontbrak aan hoge posities (en dus dikke punten) getuige de drie maximale zesde plaatsen in een finalelijstje.
https://e.snmc.io/i/1200/s/b469f2b1ce51a7cb2b5db937417dc1a6/3292068
Album: Superfly (1972)
Label: Curtom Records
Genre: Funk, Chicago Soul, Film Soundtrack
Punten: 73
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: vigil, remcodulac en mijzelf (plek 6)
Net als Bobby Womacks Across 110th Street is ook dit de titelsong van een gelijknamige blaxploitation film. Een nummer vol sociaal bewuste en maatschappijkritische teksten over armoede en drugsgebruik in de armste wijken van Amerika.
Op basis van de virtuele ranglijst over de voorgaande rondes is dit wel één van de tegenvallers deze finale. Superfly is één van de drie liedjes die niet voorbij de honderd punten komt, ondanks dat ie best regelmatig genoemd is. Maar, het ontbrak aan hoge posities (en dus dikke punten) getuige de drie maximale zesde plaatsen in een finalelijstje.
0
geplaatst: 10 maart 2023, 23:34 uur
Als ik niet in slaap gevallen ben dan krijgen jullie over een uurtje nog de nummers 22 en 21 van me. Er mag weer geraden worden!
0
geplaatst: 10 maart 2023, 23:50 uur
Nu is het wel tijd voor de nummers 23 en 24 van de startlijst.
0
geplaatst: 10 maart 2023, 23:54 uur
Choconas schreef:
Nu dan wel?
0
geplaatst: 11 maart 2023, 01:02 uur
22. Bill Withers - Bill Withers - Harlem (1971)
https://i.discogs.com/jJHleJs-8ntCc62d4YApR1CORaGV9_vi8gUdkdROgoU/rs:fit/g:sm/q:90/h:588/w:590/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTIzMjUy/OTgtMTM1NTQ2OTQ3/OS03MjQ4LmpwZWc.jpeg
Punten: 81
Aantal keer genoemd: 10
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: vigil (plek 3)
Zelden werd een plek zo treffend bezongen als het New Yorkse stadsdeel Harlem in dit nummer. Toch is dit zeker geen lofzang. Withers bezingt in dit nummer de mooie kanten van de wijk, maar zeker ook de schaduwzijde van een stadsdeel gehuld in armoede, waar een ieder onverschillig lijkt te staan tegenover zijn of haar naasten.
Het derde en laatste nummer dat onder de honderd punten blijft, hierna maken we een sprong van ruim dertig punten.
https://i.discogs.com/jJHleJs-8ntCc62d4YApR1CORaGV9_vi8gUdkdROgoU/rs:fit/g:sm/q:90/h:588/w:590/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTIzMjUy/OTgtMTM1NTQ2OTQ3/OS03MjQ4LmpwZWc.jpeg
Punten: 81
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: vigil (plek 3)
Zelden werd een plek zo treffend bezongen als het New Yorkse stadsdeel Harlem in dit nummer. Toch is dit zeker geen lofzang. Withers bezingt in dit nummer de mooie kanten van de wijk, maar zeker ook de schaduwzijde van een stadsdeel gehuld in armoede, waar een ieder onverschillig lijkt te staan tegenover zijn of haar naasten.
Het derde en laatste nummer dat onder de honderd punten blijft, hierna maken we een sprong van ruim dertig punten.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 01:04 uur
21. Al Green - Let's Stay Together (1971)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0e/Letsstaytogether_cover.jpg
Album: Let's Stay Together (1972)
Label: Hi Records
Genre: Southern Soul, Smooth Soul
Punten: 110
Aantal keer genoemd: 11
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: herman (plek 2)
Al Greens ultieme liedjesliedje. Wat er ook gebeurt en in welke fase van zijn leven hij ook is, hij zal altijd van deze vrouw houden. Liefde gevangen in een liedje van ruim drie minuten.
Hekkensluiter van een rijtje van vijf dat binnen tien punten van elkaar is geëindigd.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0e/Letsstaytogether_cover.jpg
Album: Let's Stay Together (1972)
Label: Hi Records
Genre: Southern Soul, Smooth Soul
Punten: 110
Aantal keer genoemd: 11
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: herman (plek 2)
Al Greens ultieme liedjesliedje. Wat er ook gebeurt en in welke fase van zijn leven hij ook is, hij zal altijd van deze vrouw houden. Liefde gevangen in een liedje van ruim drie minuten.
Hekkensluiter van een rijtje van vijf dat binnen tien punten van elkaar is geëindigd.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 07:48 uur
Edgar18 schreef:
Poek en Titmeister boeken hun eerste voorspel succesje, want de nummer laatst van deze finale is geworden:
Noem het maar een succes, gezien de plaats in mijn lijst
aan de andere kant mooi dat ie überhaupt de finale heeft gehaald. Bij de volgende 4 verwacht ik Controversy, Back Stabbers, Use Me en -helaas- Fight the Power.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 09:41 uur
11. Bill Withers - Harlem
13. Curtis Mayfield - Superfly
16. Al Green - Let's Stay Together
18. Bill Withers - Grandma's Hand
0
geplaatst: 11 maart 2023, 10:06 uur
Ik denk dat Public Enemy wel eens de grote verrassing van de finale kan worden.
En ik ben bang dat de songs van Bill Withers elkaar behoorlijk in de weg zitten in de finale.
En ik ben bang dat de songs van Bill Withers elkaar behoorlijk in de weg zitten in de finale.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 14:12 uur
Titmeister schreef:
Bij de volgende 4 verwacht ik Controversy, Back Stabbers, Use Me en -helaas- Fight the Power.
Een uit vier Bij de volgende 4 verwacht ik Controversy, Back Stabbers, Use Me en -helaas- Fight the Power.
. Zometeen de volgende twee nummers!
0
geplaatst: 11 maart 2023, 14:34 uur
20. Bill Withers - Ain't No Sunshine (1971)
https://lastfm.freetls.fastly.net/i/u/500x500/09d3d0ff821e7549d023c87ebc25c032.jpg
Punten: 113
Nummer één van: jeroentjuhh
Hoogst genoteerd bij:
Debuutsingle van Bill Withers die zich bij het schrijven liet inspireren door de film 'Days of Wine and Roses'. Toen Withers dit lied componeerde had hij nog geen platencontract en was werkzaam als toiletbouwer voor Boeing 747-ens. Het succes van dit nummer hangt overigens van toevalligheden aan elkaar. Withers was van plan het derde couplet meer tekst te geven maar zag hier - op advies van anderen - vanaf, waardoor het nummer zijn karakteristieke I Know, I Know, I Know gekregen heeft. Ook werd het nummer oorspronkelijk uitgeven als b-kantje (van Harlem) maar dj's speelden steevast Ain't No Sunshine af als single en droegen er zo mede toe bij dat dit nummer zo'n succes is geworden.
https://lastfm.freetls.fastly.net/i/u/500x500/09d3d0ff821e7549d023c87ebc25c032.jpg
Punten: 113
Nummer één van: jeroentjuhh
Hoogst genoteerd bij:
Debuutsingle van Bill Withers die zich bij het schrijven liet inspireren door de film 'Days of Wine and Roses'. Toen Withers dit lied componeerde had hij nog geen platencontract en was werkzaam als toiletbouwer voor Boeing 747-ens. Het succes van dit nummer hangt overigens van toevalligheden aan elkaar. Withers was van plan het derde couplet meer tekst te geven maar zag hier - op advies van anderen - vanaf, waardoor het nummer zijn karakteristieke I Know, I Know, I Know gekregen heeft. Ook werd het nummer oorspronkelijk uitgeven als b-kantje (van Harlem) maar dj's speelden steevast Ain't No Sunshine af als single en droegen er zo mede toe bij dat dit nummer zo'n succes is geworden.
jeroentjuhh schreef:
Een waar woord, dat bewijst deze twintigste plek voor Ain't No Sunshine wel. Voorafgaand aan de finale had ik deze met gemak in de top tien verwacht, maar jullie besloten anders. Overigens is dit het eerste liedje dat door iemand op plek één is gezet. Meer dan terecht, want het blijft een wonderschoon liedje.En ik ben bang dat de songs van Bill Withers elkaar behoorlijk in de weg zitten in de finale.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 14:38 uur
19. Stevie Wonder - Superstition (1972)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b1/Stevie_wonder-superstition_single.jpg
Album: Talking Book (1972)
Label: Tamla
Genre: Funk, Soul
Punten: 117
Aantal keer genoemd: 14
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: vigil (plek 2)
Superstition gaat over de gevaren van bijgeloof, zoals angst om onder een ladder te lopen, een spiegel te breken of het getal 13. Aanvankelijk schreef Stevie Wonder het lied voor Jeff Beck, die als gitarist meespeelde op Wonders album Talking Book. Beck nam het nummer ook op, maar wachtte zo lang met uitbrengen dat de platenmaatschappij alsnog Stevies versie uitbracht. En de rest is geschiedenis....
Op plek negentien vinden we de eerste van twee Stevie Wonder songs. Superstition werd vrij vaak genoemd, maar in veel gevallen betrof het een plek onderin iemands lijstje en dat zet weinig zoden aan de dijk. Superstition scoort overigens evenveel punten als de nummer achttien, maar die komen we later vanmiddag pas tegen omdat dat nummer een hoger percentage scoorde in de reguliere rondes.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b1/Stevie_wonder-superstition_single.jpg
Album: Talking Book (1972)
Label: Tamla
Genre: Funk, Soul
Aantal keer genoemd: 14
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: vigil (plek 2)
Superstition gaat over de gevaren van bijgeloof, zoals angst om onder een ladder te lopen, een spiegel te breken of het getal 13. Aanvankelijk schreef Stevie Wonder het lied voor Jeff Beck, die als gitarist meespeelde op Wonders album Talking Book. Beck nam het nummer ook op, maar wachtte zo lang met uitbrengen dat de platenmaatschappij alsnog Stevies versie uitbracht. En de rest is geschiedenis....
Op plek negentien vinden we de eerste van twee Stevie Wonder songs. Superstition werd vrij vaak genoemd, maar in veel gevallen betrof het een plek onderin iemands lijstje en dat zet weinig zoden aan de dijk. Superstition scoort overigens evenveel punten als de nummer achttien, maar die komen we later vanmiddag pas tegen omdat dat nummer een hoger percentage scoorde in de reguliere rondes.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 14:46 uur
1. Bill Withers - Ain't No Sunshine
2.
3.
4.
5.
6. Al Green - Let's Stay Together
7.
8.
9. Stevie Wonder - Superstition
10.
11.
12. Curtis Mayfield - Superfly
Ik heb 13 t/m 24 voor mezelf niet op een rijtje gezet, maar jammer dat mijn nummer 1 al is geweest.
Die andere 2 van Bill vielen net buiten mijn top 12 helaas.
2.
3.
4.
5.
6. Al Green - Let's Stay Together
7.
8.
10.
11.
12. Curtis Mayfield - Superfly
Ik heb 13 t/m 24 voor mezelf niet op een rijtje gezet, maar jammer dat mijn nummer 1 al is geweest.
Die andere 2 van Bill vielen net buiten mijn top 12 helaas.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 14:48 uur
Edgar18 schreef:
Superstition scoort overigens evenveel punten als de nummer achttien, maar die komen we later vanmiddag pas tegen omdat dat nummer een hoger percentage scoorde in de reguliere rondes.
Superstition scoort overigens evenveel punten als de nummer achttien, maar die komen we later vanmiddag pas tegen omdat dat nummer een hoger percentage scoorde in de reguliere rondes.
Nog steeds geen Controversy dus, voor mij toch echt wel het "minste" nummer van deze finale.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 16:27 uur
6. Bill Withers - Ain't No Sunshine
0
geplaatst: 11 maart 2023, 16:38 uur
18. Billie Holiday and Her Orchestra - Strange Fruit (1939)
https://e.snmc.io/i/1200/s/a7f86e6bfe76e4ae52b7e8e805c7e953/4747142
Album: Lady Sings the Blues (1956)
Label: Commodore Records
Genre: Vocal Jazz
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: El Ninjo (plek 2)
Gedicht van de Joodse Amerikaan Abel Meeropol geschreven als reflectie op het lynchen van J. Thomas Shipp en Abraham S. Smith in Marion, Indiana. Het gedicht is door de vrouw van Meeropol op muziek gezet en kwam later bij Billie Holiday terecht die het lied beroemd maakte. Volgens de overlevering werd aan het einde van ieder optreden de bediening gestopt, de ruimte donker gemaakt en werd één spot op Holiday gericht, waarna zij het nummer vertolkte. Vermoedelijk is dit de eerste protestsong ooit, en zeker de eerste
die de rassenhaat in Amerika aan de kaak stelde.
In onze finale is dit één van de weinige niet soulsongs. Billie Holiday werd best regelmatig genoemd, maar het ontbrak haar aan hoge posities waardoor ze uiteindelijk niet verder komt dan deze achttiende plaats.
https://e.snmc.io/i/1200/s/a7f86e6bfe76e4ae52b7e8e805c7e953/4747142
Album: Lady Sings the Blues (1956)
Label: Commodore Records
Genre: Vocal Jazz
Nummer één van:
Hoogst genoteerd bij: El Ninjo (plek 2)
Gedicht van de Joodse Amerikaan Abel Meeropol geschreven als reflectie op het lynchen van J. Thomas Shipp en Abraham S. Smith in Marion, Indiana. Het gedicht is door de vrouw van Meeropol op muziek gezet en kwam later bij Billie Holiday terecht die het lied beroemd maakte. Volgens de overlevering werd aan het einde van ieder optreden de bediening gestopt, de ruimte donker gemaakt en werd één spot op Holiday gericht, waarna zij het nummer vertolkte. Vermoedelijk is dit de eerste protestsong ooit, en zeker de eerste
die de rassenhaat in Amerika aan de kaak stelde.
In onze finale is dit één van de weinige niet soulsongs. Billie Holiday werd best regelmatig genoemd, maar het ontbrak haar aan hoge posities waardoor ze uiteindelijk niet verder komt dan deze achttiende plaats.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 16:41 uur
17. Prince - Controversy (1981)
https://e.snmc.io/i/600/s/28b25d0bfc8155941a643be49ae21622/2919230/prince-controversy-when-you-were-mine-Cover-Art.jpg
Album: Controversy (1981)
Label: Warner Records
Genre: Synth Funk, Minneapolis Sound
Punten: 119
Aantal keer genoemd: 8
Nummer één van: johan de witt
Hoogst genoteerd bij:
Vroege single van Prince die tevens fungeerde als laadsingle van het gelijknamige album. Het nummer gaat in op speculaties die er destijds waren over Prince religie, seksualiteit en raciale achtergrond.
Waar Strange Fruit weinig hoge posities kreeg toebedeeld lukt dat Controversy juist wel. Het nummer is na nummer laatst Grandma's Hands het minst vaak genoemd in een finalelijstje, maar dankzij één eerste en twee tweede plaatsen weet Prince toch nog tot plek zeventien te geraken.
https://e.snmc.io/i/600/s/28b25d0bfc8155941a643be49ae21622/2919230/prince-controversy-when-you-were-mine-Cover-Art.jpg
Album: Controversy (1981)
Label: Warner Records
Genre: Synth Funk, Minneapolis Sound
Punten: 119
Aantal keer genoemd: 8
Nummer één van: johan de witt
Hoogst genoteerd bij:
Vroege single van Prince die tevens fungeerde als laadsingle van het gelijknamige album. Het nummer gaat in op speculaties die er destijds waren over Prince religie, seksualiteit en raciale achtergrond.
Waar Strange Fruit weinig hoge posities kreeg toebedeeld lukt dat Controversy juist wel. Het nummer is na nummer laatst Grandma's Hands het minst vaak genoemd in een finalelijstje, maar dankzij één eerste en twee tweede plaatsen weet Prince toch nog tot plek zeventien te geraken.
* denotes required fields.