MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Jammer dat Marc Almond nét tekort komt

Ik ruil Split Enz graag om voor Marc Almond als we het dan toch over de 80's hebben.

Edgar18 schreef:
(quote)
Split Enz zegt hallo! Message To My Girl bij de beste vierhonderd, lachwekkend.

Split Enz erin voor Gil Scott-Heron.

Potver, niet gestemd en wéér gaat het mis. Hopelijk redden de afvallers t/m WOD het nog.

Red Eyes geloof ik wel, ik vind niks mis met The War on Drugs, maar dat specifieke liedje vind ik niet heel bijzonder.

Ronde 3 - Ladder 15

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 400, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Radiohead - Exit Music (For A Film) [34] 568
2. The Rolling Stones - Gimme Shelter [42] 526
3. Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy [60] 507
4. The Waterboys - Don't Bang The Drum [411] 414
5. Tracy Chapman - Fast Car [347] 373
6. Pet Shop Boys - It's A Sin [239] 369
7. King Crimson - The Court Of The Crimson King [705] 347

Uitgeschakeld, echter - de beste 50 afvallers plaatsen zich alsnog.

8. Muse - Knights of Cydonia [331] 346
9. Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name [845] 334
10. Queens of The Stone Age - No One Knows [247] 329
11. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II [32] 307
12. Bruce Springsteen - Racing In The Street [562] 291
13. Cloud Nothings - Wasted Days [265] 264
14. Raymond Van Het Groenewoud - Twee Meisjes [1802] 264
15. Tears For Fears - Change [878] 254
16. The The - Slow Emotion Replay [819] 239
17. Wipers - Youth of America [945] 233
18. Isaac Hayes - Hyperbolicsyllabicsesquedalymistic [928] 225
19. Madvillain - All Caps [yeahyeahyeah] 209
20. Arcade Fire - We Used To Wait [686] 201

66 stemmers deze ronde.

En we hebben de eerste echt grote verrassing van deze ronde te pakken want Mobb Deep, vorig jaar nog finalist, vliegt er in deze ronde kansloos uit. Maar ook Queens of the Stone Age en Cloud Nothings gaan dit jaar geen top 400 scoren. The Waterboys en King Crimson zijn 2 promovendi naar de top 400 dit jaar. Verder gaat Muse het ook redden via de afvallerslijst en staat Iron Maiden nu precies op de virtuele scheidslijn, daarvoor wordt het nog spannend.

Mooi dat Mobb hier strand niet dat ik er perse iets tegen heb maar verre van een finalist

Wat een verschrikking deze uitslag. Supergoede ladder, maar wat hier afvalt - en zeker ivm vorig jaar - onvoorstelbaar...

Dit is denk ik de meest dramatische uitslag deze ronde. Als Iron Maiden het redt, verzacht dat de boel maar minimaal.

laxus11 schreef:
Mooi dat Mobb hier strand
Ik heb het idee dat ieder commentaar van jou dat in dit topic voorbij komt het "juichen" is over een nummer dat afvalt. Misschien leuker om gewoon je favorieten te supporteren?

Verrassende uitslag wel. Ik las hier pas iets over een (deels) ander stempubliek t.o.v. vorig jaar. Dat lijkt deze uitslag wel te onderschrijven. En hoewel Shook Ones zeker niet mijn favoriete hiphop track is, was het wel een fijne en opvallende finalist tussen de vele gitaar gedreven pop en rock songs.

Sterke ladder met een verrassend goede uitslag. Zou top zijn mocht één vd grootste Maiden klassiekers de top 400 halen!

dumb_helicopter schreef:
Wat een verschrikking deze uitslag.

Mausie schreef:
Dit is denk ik de meest dramatische uitslag deze ronde.

Hier kan ik weinig aan toevoegen. We zijn hard op weg naar de meest waardeloze top 400 ooit. Vrijwel elke ladder leveren we hiphop, electronic, soul of jazz voor een doorsnee pop/rock-nummer...

Dat plus het feit dat elk nummer bijna standaard van voor het jaar 2000 moet zijn om in de top-400 te staan. Een derde van de muziekgeschiedenis speelt zich af na dat jaartal maar toch is die periode duidelijk ondervertegenwoordigd, terwijl de 80's nummers enorm oververtegenwoordigd zijn.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik heb het idee dat ieder commentaar van jou dat in dit topic voorbij komt het "juichen" is over een nummer dat afvalt. Misschien leuker om gewoon je favorieten te supporteren?

Verrassende uitslag wel. Ik las hier pas iets over een (deels) ander stempubliek t.o.v. vorig jaar. Dat lijkt deze uitslag wel te onderschrijven. En hoewel Shook Ones zeker niet mijn favoriete hiphop track is, was het wel een fijne en opvallende finalist tussen de vele gitaar gedreven pop en rock songs.

Dat heb ik genoeg gedaan en ik zie genoeg mensen hier die dezelfde comments schrijven maar daar reageer je niet op.

Om maar positief te blijven mooi dat de waterjongens terug zijn en hopelijk haalt IM het ook!

dumb_helicopter schreef:
Dat plus het feit dat elk nummer bijna standaard van voor het jaar 2000 moet zijn om in de top-400 te staan. Een derde van de muziekgeschiedenis speelt zich af na dat jaartal maar toch is die periode duidelijk ondervertegenwoordigd, terwijl de 80's nummers enorm oververtegenwoordigd zijn.

Dat ook idd; wellicht kunnen we de topictitel veranderen in de Grijze Trui

Tja, ik snap op zich het commentaar dat de ladder zo wel erg eenvormig wordt, maar ik moet dan direct toegeven dat ik met Shook Ones echt niets heb en die dus niet ga missen. De top 8 vind ik daarentegen wel erg sterk dus in die zin vind ik het wel een vooruitgang.
Dat Nietswolkjes niet doorgaan vind ik wel een gemis echter. Wordt dan wel weer goed gemaakt door de enorme stijging van Twee Meisjes.

Titmeister schreef:
(quote)

(quote)

We zijn hard op weg naar de meest waardeloze top 400 ooit. Vrijwel elke ladder leveren we hiphop, electronic, soul of jazz voor een doorsnee pop/rock-nummer...

Maar ook King Crimson en dat is dan wel weer eens een ander geluid

Hoewel ik zelf nét geen punten meer over had voor Shook Ones wel jammer dat ie hier al strandt, had nog wel een rondje verder gekund op zich. Zeker als je ziet wat er wel door is vind ik dat wel jammer.

Maar goed, de vervangers van King Crimson en The Waterboys kan ik dan wél weer waarderen.

vigil schreef:
(quote)

Maar ook King Crimson en dat is dan wel weer eens een ander geluid

Eens, samen met LCD Soundsystem de positieve uitzondering deze ronde

Een opleving van de prog zie ik graag zitten. Moet toegeven dat ik dan weer met deze King Crimson specifiek iets minder heb, maar als het een trend aankondigt is dat helemaal niet verkeerd.

King Crimson is positief in de uitslag.
The Waterboys begrijpikdan weer niet.
The Rolling Stones ben ik beu gehoord

Die eerste drie sowieso

15, 16, 17 voor 1, 2 en 3 en dan had je de bijna perfecte uitslag...

Ja of ipv 7, 8 en 9 die ook ws doorgaan

dumb_helicopter schreef:
Altijd leuk dit soort uitspraken. (in een oprechte, niet-cynische manier)

Over dit jaar kunnen we uiteraard nog geen uitspraken doen, maar vorig jaar:
2010+ : 39 nummers in de top 400
2000+ : 86

Dat is 21,5% van na 2000. Laten we voor het gemak stellen dat de moderne popmuziek 60 jaar bestaat zou je inderdaad verwachten dat een derde van de laatste twintig jaar komt. Tegelijkertijd kun je ook stellen dat moderne klassiekers wat langer de tijd moeten hebben om te komen bovendrijven, een breed publiek voor zich te winnen en zich te nestelen tussen de geijkte klassiekers. Dan vind ik 21,5% niet per se een overdreven lage score.

chevy93 schreef:
(quote)
Altijd leuk dit soort uitspraken. (in een oprechte, niet-cynische manier)

Over dit jaar kunnen we uiteraard nog geen uitspraken doen, maar vorig jaar:
2010+ : 39 nummers in de top 400
2000+ : 86

Dat is 21,5% van na 2000. Laten we voor het gemak stellen dat de moderne popmuziek 60 jaar bestaat zou je inderdaad verwachten dat een derde van de laatste twintig jaar komt. Tegelijkertijd kun je ook stellen dat moderne klassiekers wat langer de tijd moeten hebben om te komen bovendrijven, een breed publiek voor zich te winnen en zich te nestelen tussen de geijkte klassiekers. Dan vind ik 21,5% niet per se een overdreven lage score.

Over de laatste 12 jaar tot daar aan toe, maar je zou ondertussen wel mogen verwachten dat de muziek van 2000 tot 2009 al genesteld is, terwijl dit ook maar 11% van de top 400 omvat waar dit normaal bijna 17% zou moeten zijn. Dat is voor mij dan toch een duidelijke ondervertegenwoordiging.

Ronde 3 - Ladder 16

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 400, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. David Bowie - "Heroes" [6] 592
2. Joy Division - Transmission [282] 407
3. Visage - Fade To Grey [204] 330
4. Archive - Bullets [643] 329
5. Black Sabbath - Paranoid [320] 320
6. Kanye West Feat. Pusha T - Runaway [148] 317
7. Roxy Music - Love Is The Drug [557] 302

Uitgeschakeld, echter - de beste 50 afvallers plaatsen zich alsnog.

8. Talking Heads - Slippery People [250] 301
9. Low - Lullaby [670] 300
10. The Killers - Somebody Told Me [777] 294
11. Curtis Mayfield - (Don't Worry) If There's A Hell Below, We're All Going To Go [157] 281
12. The Smiths - Panic [402] 280
13. Earth, Wind and Fire - Fantasy [1097] 277
14. The National - Conversation 16 [473] 271
15. Elvis Presley - Suspicious Minds [630] 267
16. Radiohead - Lucky [301] 256
17. Grauzone - Eisbär [392] 253
18. Interpol - Stella Was A Diver And She Was Always Down [424] 232
19. Toto - Africa [1387] 209
20. The Specials - Gangsters [1770] 182

60 stemmers deze ronde.

Archive en Roxy Music komen dit jaar de top 400 binnen en we verliezen heel wat ex top 400 nummers zoals bijv Grauzone, Radiohead, Curtis Mayfield en Talking Heads. De laatste gaat net wat tekortkomen om zich nog via de afvallerslijst te plaatsen al hebben ze nog wel een waterkansje.

Ook hier valt veel moois weg. Gelukkig zijn Runaway en Paranoid wel door.

Mooie top-3, voor de rest snel vergeten

Ik ben in paniek...over deze uitslag.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.