MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Grimes had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

cosmic kid (moderator)
Altijd leuk om mezelf voor te houden dat mijn punten voor Grimes én Sharon + Angel van doorslaggevende betekenis zijn geweest

Zo, keurige uitslagen van James en Oldfield!

Poek schreef:
Prefab Sprout

Some things hurt more, much more than cars and girls

Mooi puntenaantal voor die heerlijke plaat van James, top!

Moonlight Shadow maar in de finale dit jaar dacht ik.

Oeps, vergeten te stemmen, gelukkig zijn alle platen die ik punten zou geven door en is één van de twee enorme draken (waarschijnlijk) uitgeschakeld! Wat deze Queen zo hoog doet is me wel een raadsel, maar ja.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Some things hurt more, much more than cars and girls
Onwaarschijnlijk, wat een classic!

Joren999 schreef:
Oeps, vergeten te stemmen, gelukkig zijn alle platen die ik punten zou geven door en is één van de twee enorme draken (waarschijnlijk) uitgeschakeld! Wat deze Queen zo hoog doet is me wel een raadsel, maar ja.
Als ik zeg, met mijn nomi van de Marshall Tucker Band , dat Don't Stop Me Now het beste nummer is van Queen. Trekt je dat dan over de streep?

Leuke nieuwe entries, maar jammer dat Prefab Sprout niet kan profiteren van de Poeha-nominatie

Poeha schreef:
(quote)
Als ik zeg, met mijn nomi van de Marshall Tucker Band , dat Don't Stop Me Now het beste nummer is van Queen. Trekt je dat dan over de streep?
Nee, Innuendo is veel beter

Ik had het trouwens niet over de Marshall Tucker Band, dat kwam niet in aanmerking voor punten, maar vond ik verder prima luisterbaar hoor!

Casartelli (moderator)
Joren999 schreef:
is één van de twee enorme draken (waarschijnlijk) uitgeschakeld!
Ik las dat, ondanks een 18e plaats, Grimes waarschijnlijk toch doorgaat - kennelijk niet dus

Daar had ik graag nog een handje bij geholpen

Oef, gelukkig. Stem ik een keer niet, gaat mijn nominatie van Sam Cooke bijna ten onder.

Voor morgen zit er een nummer in van 18 minuten (!) lang... en dat van een album van 34 minuten van Earth & Fire. Ik kan goed begrijpen dat iemand dat mooi vind, maar dat past toch niet in zo een ladder. Dan ben ik geforceerd om 18 minuten naar muziek te luisteren waar ik niets van ken en dat niets met me doet, e dat buiten Nederland ook nog eens compleet onbekend is?

Stem het in een MuMe top 40 van een decennium of in de MuMe top 1000 als het echt goed is, maar ik ga echt geen 18 minuten luisteren naar een nummer gewoon voor te kunnen stemmen, maar ik stem wel morgen. De rest geef ik een eerlijke kans, ook al zitten er weer nummers tussen dat drie keer niets met me zal doen, maar je weet maar nooit.

Misschien moet er maar een prog rock ladder komen voor wie wilt.

Casartelli (moderator)
Schitterend nummer. Luister er gewoon eens met een open vizier naar. Overigens heeft Earth & Fire niet te klagen over bekendheid buiten Nederland en zelfs als ze dat wel hadden gehad, snap ik niet helemaal wat je daar nu precies mee wilt zeggen.

In de ladder van de dag erna zit trouwens nog een nummer van 20 minuten en zelfs een van 35 minuten.
TornadoEF5 schreef:
Maar een nummer van 18 minuten lang luister ik niet, zie het als protest.
O, je hebt er nog iets bij geschreven. Stoere jongen hoor.
TornadoEF5 schreef:
Misschien moet er maar een prog rock ladder komen voor wie wilt.
Hm, dat is een idee. Ik zal er eens over denken.

Casartelli schreef:
Schitterend nummer. Luister er gewoon eens met een open vizier naar. Overigens heeft Earth & Fire niet te klagen over bekendheid buiten Nederland en zelfs als ze dat wel hadden gehad, snap ik niet helemaal wat je daar nu precies mee wilt zeggen.

In de ladder van de dag erna zit trouwens nog een nummer van 20 minuten en zelfs een van 35 minuten.

Ja, je hebt nog gelijk ook...

Ik zal het dan maar sebiet opleggen.

Maar dat nummer van Fishmans hoort hier toch ook niet thuis, dat is gewoon een album dat niet is opgedeeld in nummers.

Gewoon 1 minuut luisteren en dan de skip-knop als je het niets vindt.

Poek schreef:
Gewoon 1 minuut luisteren en dan de skip-knop als je het niets vindt.

Normaal probeer ik alles volledig te luisteren, als ik het niet afkan skip ik na de helft, maar dan ben ik nog 10 min aan het luisteren. 1 minuut is misschien te weinig. Ik zal het wel eens proberen. Maar soms is het aantal lange nummers demotiverend voor een ladder.

Casartelli schreef:
O, je hebt er nog iets bij geschreven. Stoere jongen hoor.

Dat moest ik er niet bijgeschreven hebben, wist ook niet dat er zoveel lange nummers in de ladder zaten (langer dan 15 minuten). Het is wat demotiverend om een ladder te luisteren als zo een hoog percentage voor mij ongekend is (daar kunnen jullie niet aan doen, akkoord).

Casartelli (moderator)
TornadoEF5 schreef:
Maar dat nummer van Fishmans hoort hier toch ook niet thuis, dat is gewoon een album dat niet is opgedeeld in nummers.
Ik heb hem inmiddels dus beluisterd en kan eventueel verdedigen dat het één nummer is

Ik hoop maar dat de nomineerder het echt heel mooi vond dat hij dit met ons wilde delen.

Tsja, gisteren hadden we Again van Archive, dat was ook ruim 16 minuten schoon aan de haak.

Het lijkt mij eerlijk gezegd zonde om lange nummers te ontwijken, je weet nooit wat voor potentieel meesterwerk je mist. Bovendien is er van dwang natuurlijk helemaal geen sprake, niemand dwingt je om op een bepaalde ladder te stemmen.

Casartelli schreef:
(quote)
Ik heb hem inmiddels dus beluisterd en kan eventueel verdedigen dat het één nummer is

Ik hoop maar dat de nomineerder het echt heel mooi vond dat hij dit met ons wilde delen.

Het is ook een mooi album - ik heb het zelf ook al geluisterd - maar ik vind het gewoon niet passen in een ladder. Dan vergelijk je een album of nummer van 35 minuten met een nummer van 3 minuten en je kan toch niet weten na x aantal keer hoe het album gaat. Je kan enkel misschien het gevoel dat het oproepte je je nog herinneren (de meerdere keren dat je het luistert). Ik heb het 2x geluisterd maar geen idee hoe het gaat hoor.

Fishmans zal vast wel meer in je straatje liggen TornadoEF5, nog een grotere RYM-classic dan Sweet Trip. en het album Long Season bestaat uit 1 nummer dat het hele album behelst en dezelfde naam heeft, dus tja wat doe je eraan. Ik vind 'm alvast zeker in de lijst passen, nu eens zien wat de meerderheid denkt

Zelf heb ik bij het ladderluisteren overigens altijd de volgende regel: van zodra ik zoiets heb van, deze gaat sowieso geen punten van me krijgen, dan mag ie geskipt worden. Of dit nu na één minuut is of tien, of twintig seconden voor het einde van de song. Ik heb zoiets van, zolang ik het maar probeer. Is het niks dan is het niks, niemand vindt alles mooi.

Ik moest twee keer naar de wc tijdens het luisteren van Fishmans door dat middelste deel met het water. Niet te doen.

Ik voel me trouwens ja geforceerd om mee te doen aan de ladders omdat mensen me in het verleden hebben getagd "waar is TornadoEF5" als bijvoorbeeld Donimo vorig jaar eruit vlieg in de ladders, en er niet veel CT nummers in de ladder zijn. Niet dat het dit jaar geholpen heeft, maar bon. Ik probeer altijd elk nummer een kans te geven, maar één keer luisteren kan soms niet voldoende zijn. Dat is een groot nadeel. En veel nummers zijn niet mijn stijlen. Het is niet dat ik geen nieuwe muziek wil leren kennen, maar het is zelfs binnen het brede scala aan stijlen die ik wel goed vind, ik ook nog zoveel moet luisteren. Vandaag heb ik Sister en dat album van Dinosaur jr. en ik wist dat de kans er dik in zat dat ik ze goed zou vinden. Maar het was er nog niet van gekomen. Soms leer ik inderdaad eens een leuk nummer kennen (Kerosene van Big Black, Passing Me By van The Pharcyde, Intergalactic van Beastie Boys bijvoorbeeld). Maar de luisterdruk is enorm groot, en dan is het soms frustrerend als er heel lange nummers inzitten en demotiverend om daaraan te starten, zeker als er gemiddeld ook nog eens 15 andere nummers per ladder zijn die ik totaal niet ken. Daarom doe ik ook niet elke ladder mee, maar enkel als ik een "nummer" wil redden.

Voorlopig is dat zelfs nog geen enkele keer gelukt. Ik denk dat op dit moment in de vier ladders waar ik meedeed de nummer 1 het niet haalde. (2x eigen nominatie, Donimo en Kill V. Maim) Al heeft ontdekking (en mijn nummer 2 van die ladder) "Kerosene" het wellicht wel gehaald door mijn stem.

Maar dus vandaar die comment, mijn excuses want dat was inderdaad niet juist.

Neil Young zal mogelijk ook van Spotify verdwijnen trouwens, dus dan gaan we hetzelfde moeten doen als bij Joanna Newsom en ergens op YT een versie moeten vinden wat vervelend is als je al niet zo een fan bent van de artiest.

Ach, genoeg artiesten/nummers die ik het ene jaar geen punten geef, dan valt plots het kwartje en het volgende jaar dat ze hier meedoen staan ze bij mij bovenin. Het is bedoeld als leuk/leerijk spelletje en momentopname van de smaak van een heleboel users samen, niet als een in steen gebeitelde standaardlijst. Zeker ook niet te druk in maken (maar wel alles een eerlijke kans/eerste indruk geven) denk ik dan

Extreem lange nummers

Vismannen

Drol-in-water-geluiden in Long Season

ArthurDZ schreef:
Ach, genoeg artiesten/nummers die ik het ene jaar geen punten geef, dan valt plots het kwartje en het volgende jaar dat ze hier meedoen staan ze bij mij bovenin. Het is bedoeld als leuk/leerijk spelletje en momentopname van de smaak van een heleboel users samen, niet als een in steen gebeitelde standaardlijst. Zeker ook niet te druk in maken (maar wel alles een eerlijke kans/eerste indruk geven) denk ik dan

Klopt.

Casartelli Ik heb het trouwens helemaal geluisterd. Ik vond het zeker niet slecht, maar de ladder van vandaag vind ik wel goed. In een ladder waar ik mee deed een tweetal weken terug had het zeker een top 7 plekje gekregen (de ladder met yeule).

EDIT: Trouwens zie nu pas dat Grimes wellicht wel doorgaat ondanks de 18e plaats. Dus dan heeft mijn stem deze keer wel het verschil gemaakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:59 uur

geplaatst: vandaag om 13:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.