menu

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2022

zoeken in:
Leuk idee voor een volgende tattoo

Jammer van de missende typografie maar vind dit wel een mooi plaatje:

7

Niet echt veel beter dan die van Bowie.

4

5,54 uit 13 voor de rode kool

Top 10:
01. Joni Void + Sarah Pagé - Code Versus - 5,54 (13)
02. David Bowie - Toy - 2,57 (16)

Nieuwe:

https://www.musicmeter.nl/images/cover/834000/834769.jpg

Orphax - Less Is More (2022)

Da's het soort kunst waar ik niet veel van snap. Ik krijg er in elk geval geen dit-album-moet-ik-zeker-eens-beluisteren-gevoel bij.

5

4,5

inspiratieloos

3.8

5

Ik weet niet of dit een fysieke release is, maar ik denk dat de afbeelding op groter formaat en als iets tastbaars het beter doet.

Tien jaar geleden had ik dit uitgelachen om het lachwekkend simplisme, ik zou er bijna agressief van zijn geworden: hoe durven ze dit kunst te noemen, laat staan dit soort werkjes ook ophangen in musea met moderne/hedendaagse kunst? Of in dit geval op een albumhoes te drukken?

Edoch, wellicht onder invloed van mijn vriendin, kunstdidactisch docent en wild van en actief in hedendaagse minimale abstracte kunst, heb ik dit toch leren waarderen.
Ik liet deze hoes aan haar zien en ze vindt 'em prachtig. Ze liet mij wat werken zien in de stijl 'hard edge': een substroming van postabstract-expressionisme
Al scrollende door die stijl doet mij deze hoes denken aan de werken van Gary Andrew Clarke.
En aanvullend op wat itchy schrijft: het zou mooi zijn als het zwart embossed op de hoes zal zijn gedrukt en/of dat ze het witte en/of zwarte deel een glossy opdruk zouden geven.

7,5

7

7,4

Mooi en gepast voor de titel.

7,5

16 stemmers stemmen Less Is More naar een mooie tweede plek in zowel de top- als de floptien.

Top 10:
01. Joni Void + Sarah Pagé - Code Versus - 5,54 (13)
02. Orphax - Less Is More - 5,36 (16)
02. David Bowie - Toy - 2,57 (16)

Flop 10:
01. David Bowie - Toy - 2,57 (16)
02. Orphax - Less Is More - 5,36 (16)
03. Joni Void + Sarah Pagé - Code Versus - 5,54 (13)

Nieuwe: Fort Romeau - Beings of Light
https://www.musicmeter.nl/images/cover/831000/831297.jpg?cb=1637127090

7,5

6,5

Wat een rococokolderkitch.

5

1,5

3.7

Gast
geplaatst: vandaag om 15:20 uur

geplaatst: vandaag om 15:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.