Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
2
geplaatst: 3 mei 2024, 23:55 uur
3. The Prodigy - No Good (Start the Dance) ( 344 punten, 30 keer genoemd)
Come on, who can, who can, can hear the bass drum?
De meest genoemde plaat in deze finale, al stond 'ie bijna niemand op 1. Maar 5 2e plekken tikt natuurlijk ook wel lekker aan. Een stoere wat duistere clip die mij destijds ook erg aansprak. The Prodigy was naast de de gebroeders Boer een van de 2 artiesten die drie keer deze finale wist te halen.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum?
De meest genoemde plaat in deze finale, al stond 'ie bijna niemand op 1. Maar 5 2e plekken tikt natuurlijk ook wel lekker aan. Een stoere wat duistere clip die mij destijds ook erg aansprak. The Prodigy was naast de de gebroeders Boer een van de 2 artiesten die drie keer deze finale wist te halen.
6
geplaatst: 4 mei 2024, 00:02 uur
2. Jaydee - Plastic Dreams ( 349 punten, 26 keer genoemd) en de nummer 1 van DjFrankie, musicfriek, Teunnis en Brunniepoo
Robin Albers was in die jaren al een veteraan. Vanaf 1978 actief als DJ in een Rhenense discotheek en een paar jaar later als radio-dj. In de vroege jaren '90 presenteerde hij -inmiddels ook in de ban geraakt van de housemuziek- het legendarische houseprogramma For Those Who Like to Groove op 3FM. En niet veel later was daar dan Plastic Dreams, een geweldige houseplaat met hammondorgel. Het werd geen hit (nummer 2 in de tipparade), maar dat vind ik niet eens heel raar als je de single-edit hoort met dat plotselinge einde. In de volle 10 minuten is het gelukkig uitgegroeid tot een enorme houseklassieker en nog weer wat jaren later zou Albers nog een zakcentje bij verdienen met Jody Bernal en The Sunclub (die trouwens ook een paar prima houseplaten hebben).
Robin Albers was in die jaren al een veteraan. Vanaf 1978 actief als DJ in een Rhenense discotheek en een paar jaar later als radio-dj. In de vroege jaren '90 presenteerde hij -inmiddels ook in de ban geraakt van de housemuziek- het legendarische houseprogramma For Those Who Like to Groove op 3FM. En niet veel later was daar dan Plastic Dreams, een geweldige houseplaat met hammondorgel. Het werd geen hit (nummer 2 in de tipparade), maar dat vind ik niet eens heel raar als je de single-edit hoort met dat plotselinge einde. In de volle 10 minuten is het gelukkig uitgegroeid tot een enorme houseklassieker en nog weer wat jaren later zou Albers nog een zakcentje bij verdienen met Jody Bernal en The Sunclub (die trouwens ook een paar prima houseplaten hebben).
6
geplaatst: 4 mei 2024, 00:09 uur
1. Kristine W. - Feel What You Want ( 392 punten, 28 keer genoemd) en de nummer 1 van yeahyeahyeah
You think a little love is all you need
But love is such a small thing can`t you see
I think you find it sits in the book and
Changes the words that you read
Ergens deze week schreef een van jullie dat dit nummer mede is geschreven door Faithless' Rollo en Rob Dougan (alias The O.T. Quartet en bekend van Clubbed to Death van The Matrix soundtrack). Dat was wel nieuw voor mij, maar verklaart wel waarom dit zo'n dijk van een nummer is. Afgelopen zomer had ik nog een gaaf moment met dit nummer, toen we op een zomeravond nog een tochtje deden door de Rotterdamse havens met de Speedo. Op de Waalhaven lag een boot waar keihard dit nummer werd gedraaid en dat was over heel die haven hoorbaar, want geluid draagt ver over het water. Dijk van een plaat en een winnaar die ik niet meteen aan had zien komen, maar die ik zeer zeer waardig vind.
You think a little love is all you need
But love is such a small thing can`t you see
I think you find it sits in the book and
Changes the words that you read
Ergens deze week schreef een van jullie dat dit nummer mede is geschreven door Faithless' Rollo en Rob Dougan (alias The O.T. Quartet en bekend van Clubbed to Death van The Matrix soundtrack). Dat was wel nieuw voor mij, maar verklaart wel waarom dit zo'n dijk van een nummer is. Afgelopen zomer had ik nog een gaaf moment met dit nummer, toen we op een zomeravond nog een tochtje deden door de Rotterdamse havens met de Speedo. Op de Waalhaven lag een boot waar keihard dit nummer werd gedraaid en dat was over heel die haven hoorbaar, want geluid draagt ver over het water. Dijk van een plaat en een winnaar die ik niet meteen aan had zien komen, maar die ik zeer zeer waardig vind.
0
geplaatst: 4 mei 2024, 00:09 uur
Mooi, geen anticlimax gelukkig en een terechte winnares.
Edit: Move On Baby blijft een omissie op die albums. Die had bij mij op #1 gestaan.
Edit: Move On Baby blijft een omissie op die albums. Die had bij mij op #1 gestaan.
0
geplaatst: 4 mei 2024, 00:12 uur
trebremmit schreef:
De stonebridge mix komt ook al uit 1990, kwam uit op een Nederlands label meen ik.
De stonebridge mix komt ook al uit 1990, kwam uit op een Nederlands label meen ik.
Ik zie hem zo gauw niet eerder dan in 1992 staan op Discogs. Maar zou kunnen.
3
geplaatst: 4 mei 2024, 00:14 uur
Nog even de volledige lijst:
NR Artiest - Titel PTN X Genoemd
1. Kristine W. - Feel What You Want 392 28
2. Jaydee - Plastic Dreams 349 26
3. The Prodigy - No Good (Start the Dance) 344 30
4. Nightcrawlers - Push the Feeling On 320 26
5. Moby - Feeling So Real 309 23
6. Robin S. - Show Me Love 290 25
7. The Prodigy - Out of Space 289 25
8. Haddaway - What Is Love? 268 24
9. Dominica - Got to Let You Go 268 22
10. 2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone 258 23
11. Dance 2 Trance - Power of American Natives 245 21
12. N-Trance - Set You Free 233 20
13. The Prodigy - Voodoo People 190 18
14. Ken Ishii - Extra 189 18
15. Whigfield - Saturday Night 188 18
16. Format#1 - Solid Session 185 12
17. Corona - The Rhythm of the Night 184 21
18. Jam & Spoon - Right in the Night (Fall in Love with Music) 178 22
19. Josh Wink - Higher State of Consciousness 178 17
20. Klatsch! - God Save The Queer 173 17
21. DJ Paul Elstak - Rainbow in the Sky 171 15
22. The O.T. Quartet - Hold That Sucker Down 167 17
23. 2 Unlimited - No Limit 165 16
24. The Good Men - Give It Up 164 17
25. Urban Cookie Collective - The Key, the Secret 162 16
26. 2 Brothers on the 4th Floor - Dreams 161 16
27. 2 Brothers on the 4th Floor - Come Take My Hand 159 15
28. Moby - Move (You Make Me Feel So Good) 147 16
29. Cappella - U Got 2 Know 122 15
30. Strike - U Sure Do 122 9
31. Party Animals - Have You Ever Been Mellow [Radio Mix] 118 14
32. Cappella - U Got 2 Let the Music 110 13
33. Whigfield - Think of You 108 15
34. Technohead - I Wanna Be a Hippy 103 14
35. Robin S. - Luv 4 Luv 99 12
36. Klatsch! - Oh Boy 97 10
37. Livin' Joy - Dreamer [Rollo Mix] 79 11
38. Playahitty - The Summer Is Magic 69 12
39. Ice MC - Think About the Way 66 8
40. Scooter - Hyper Hyper 53 8
41. The Todd Terry Project - Weekend 33 5
NR Artiest - Titel PTN X Genoemd
1. Kristine W. - Feel What You Want 392 28
2. Jaydee - Plastic Dreams 349 26
3. The Prodigy - No Good (Start the Dance) 344 30
4. Nightcrawlers - Push the Feeling On 320 26
5. Moby - Feeling So Real 309 23
6. Robin S. - Show Me Love 290 25
7. The Prodigy - Out of Space 289 25
8. Haddaway - What Is Love? 268 24
9. Dominica - Got to Let You Go 268 22
10. 2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone 258 23
11. Dance 2 Trance - Power of American Natives 245 21
12. N-Trance - Set You Free 233 20
13. The Prodigy - Voodoo People 190 18
14. Ken Ishii - Extra 189 18
15. Whigfield - Saturday Night 188 18
16. Format#1 - Solid Session 185 12
17. Corona - The Rhythm of the Night 184 21
18. Jam & Spoon - Right in the Night (Fall in Love with Music) 178 22
19. Josh Wink - Higher State of Consciousness 178 17
20. Klatsch! - God Save The Queer 173 17
21. DJ Paul Elstak - Rainbow in the Sky 171 15
22. The O.T. Quartet - Hold That Sucker Down 167 17
23. 2 Unlimited - No Limit 165 16
24. The Good Men - Give It Up 164 17
25. Urban Cookie Collective - The Key, the Secret 162 16
26. 2 Brothers on the 4th Floor - Dreams 161 16
27. 2 Brothers on the 4th Floor - Come Take My Hand 159 15
28. Moby - Move (You Make Me Feel So Good) 147 16
29. Cappella - U Got 2 Know 122 15
30. Strike - U Sure Do 122 9
31. Party Animals - Have You Ever Been Mellow [Radio Mix] 118 14
32. Cappella - U Got 2 Let the Music 110 13
33. Whigfield - Think of You 108 15
34. Technohead - I Wanna Be a Hippy 103 14
35. Robin S. - Luv 4 Luv 99 12
36. Klatsch! - Oh Boy 97 10
37. Livin' Joy - Dreamer [Rollo Mix] 79 11
38. Playahitty - The Summer Is Magic 69 12
39. Ice MC - Think About the Way 66 8
40. Scooter - Hyper Hyper 53 8
41. The Todd Terry Project - Weekend 33 5
2
geplaatst: 4 mei 2024, 00:15 uur
Heerlijke winnares idd
Bedankt voor deze leuke editie, herman!
Blijkt dat deze muziek nog erg leeft onder velen
Bedankt voor deze leuke editie, herman!
Blijkt dat deze muziek nog erg leeft onder velen

1
geplaatst: 4 mei 2024, 00:15 uur
Ja, heb het bericht al aangepast.
Mooi gedaan verder, bedankt! De nummer 1 vind ik zelf niet zo boeiend maar de rest is heerlijk.
Mooi gedaan verder, bedankt! De nummer 1 vind ik zelf niet zo boeiend maar de rest is heerlijk.
1
geplaatst: 4 mei 2024, 00:18 uur
Gelijk maar weer op de wachtlijst.
3 mei - Edgar18 (Eurovisie Songfestival)
10 mei - EvilDrSmith (Palm Desert Scene: Masters Of Reality, Kyuss, Queens Of The Stone Age, Hermano e.a.)
17 mei - jordidj1 (Kurt Vile)
24 mei - dynamo d (Earth, Wind & Fire)
31 mei - EttaJamesBrown (World Party)
7 juni - Bonk (Dave Matthews (Band))
14 juni - Arno (De Jeugd van Tegenwoordig)
21 juni - motel matches (Rock Ballads)
28 juni - DjFrankie (The Sisters of Mercy)
5 juli - herman: Vampire Weekend
3 mei - Edgar18 (Eurovisie Songfestival)
10 mei - EvilDrSmith (Palm Desert Scene: Masters Of Reality, Kyuss, Queens Of The Stone Age, Hermano e.a.)
17 mei - jordidj1 (Kurt Vile)
24 mei - dynamo d (Earth, Wind & Fire)
31 mei - EttaJamesBrown (World Party)
7 juni - Bonk (Dave Matthews (Band))
14 juni - Arno (De Jeugd van Tegenwoordig)
21 juni - motel matches (Rock Ballads)
28 juni - DjFrankie (The Sisters of Mercy)
5 juli - herman: Vampire Weekend
2
geplaatst: 4 mei 2024, 00:26 uur
2
geplaatst: 4 mei 2024, 00:49 uur
herman schreef:
Verder nog een fun fact: de zangeres op The Key The Secret heet Diane Charlemagne en je zou haar ook kunnen kennen van Goldie's Inner City Life en Moby, want ze was lange tijd zangeres bij zijn liveshows.
Verder nog een fun fact: de zangeres op The Key The Secret heet Diane Charlemagne en je zou haar ook kunnen kennen van Goldie's Inner City Life en Moby, want ze was lange tijd zangeres bij zijn liveshows.
Kijk, dat wist ik dus helemaal niet.
RIP Diane

2
geplaatst: 4 mei 2024, 00:56 uur
Dank voor deze fijne editie, de nummer 1 absoluut verrassend. Ook een editie die je over 5 jaar weer zou kunnen doen. Verder een beetje onverwachte top 5 kijkend naar wat er allemaal meedeed, maar dat hou je altijd. Jaydee ook niet verwacht op 2 
En 2 Unlimited mist een beetje ( en Move on baby en qua beleefwereld Reel 2 Real)
Dank herman

En 2 Unlimited mist een beetje ( en Move on baby en qua beleefwereld Reel 2 Real)
Dank herman
2
geplaatst: 4 mei 2024, 01:04 uur
Ik dacht vooraf dat The Prodigy, Jaydee of Robin S zou winnen, maar zeker niet Kristine W. Leuke verrassing en ook een terechte winnaar. Hartelijk dank herman voor deze overheerlijke editie. Had van mij wel de hele maand mogen duren 

1
geplaatst: 4 mei 2024, 07:22 uur
Dat was weer een heerlijke editie, dank herman. Na de 80s en 90s maar eens denken over een Greatest Hits met dance uit de 00s 

1
geplaatst: 4 mei 2024, 07:33 uur
Ja erg leuk weer, fijn ochtendleesvoer, dank herman! Geweldige winnaar ook, mooie verrassing.
1
geplaatst: 4 mei 2024, 08:20 uur
Bedankt voor de fijne "those were the days" editie, herman bedankt!
2
geplaatst: 4 mei 2024, 09:44 uur
Wat een fantastische week was het, met veel nieuwe (her)ontdekkingen! Dank Hermanitor herman 
Fijne winnaar, niet verwacht inderdaad. Had het goud al opgestuurd richting Jaydee.
Met terugwerkende kracht ook nog over de Greatest Hits van vorige week heen gelezen. Nog bedankt Poek voor je enthousiasme voor een prachtig genre. Zowaar ook Lisa & The Flirts ontdekt!

Fijne winnaar, niet verwacht inderdaad. Had het goud al opgestuurd richting Jaydee.
Met terugwerkende kracht ook nog over de Greatest Hits van vorige week heen gelezen. Nog bedankt Poek voor je enthousiasme voor een prachtig genre. Zowaar ook Lisa & The Flirts ontdekt!

1
geplaatst: 4 mei 2024, 09:55 uur
Goeie genade, wat een fantastisch podium! (Toevallig ook mijn eigen podium).
Heerlijke twee weken waren dit!
Heerlijke twee weken waren dit!
2
geplaatst: 4 mei 2024, 11:55 uur
Thx for the memories, herman 
Leuk ook om aan de lijstjes van iedereen hun eigen beleving van die tijd terug te zien.
Sommige van jullie haalden meer uit de house-kant, voor anderen was het meer een eurodance-tijdperk.. of iets ertussenin of ernaast.
Hebben jullie nog duidelijk iets "meegenomen" uit die tijd? Een stempel op de rest van jullie muzieksmaak? (Of meer een schandvlek?)

Leuk ook om aan de lijstjes van iedereen hun eigen beleving van die tijd terug te zien.
Sommige van jullie haalden meer uit de house-kant, voor anderen was het meer een eurodance-tijdperk.. of iets ertussenin of ernaast.
Hebben jullie nog duidelijk iets "meegenomen" uit die tijd? Een stempel op de rest van jullie muzieksmaak? (Of meer een schandvlek?)

2
geplaatst: 4 mei 2024, 12:24 uur
voskat schreef:
Hebben jullie nog duidelijk iets "meegenomen" uit die tijd? Een stempel op de rest van jullie muzieksmaak?
Hebben jullie nog duidelijk iets "meegenomen" uit die tijd? Een stempel op de rest van jullie muzieksmaak?
Zeker, ik ben nog steeds een sucker voor dit geluid, ook bij nieuwe muziek die hierop teruggrijpt. Bijvoorbeeld die zomerhit van Peggy Gou van vorig jaar jat van alles uit de 90's schaamteloos bij elkaar, maar bij mij gaat het erin als koek.
In de mid-90's zelf luisterde ik eigenlijk meer naar rock zoals Metallica, Nirvana, Pumpkins etc, maar dat is later op een lager pitje komen te staan. Veel dance vond ik toen ook al wel tof, maar meer iets voor op feestjes of als achtergrondmuziek (radio), dan om zelf te kopen/luisteren. De nummers uit deze editie die destijds geen hits waren, heb ik dus ook pas later ontdekt.
3
geplaatst: 4 mei 2024, 14:22 uur
Scorpion_21 schreef:
Nu t Songfestival toch?:)
Nu t Songfestival toch?:)
Traditioneel doet Nederland nooit mee aan het Songfestival als het op 4 mei valt.
2
geplaatst: 4 mei 2024, 14:31 uur
GREATEST HITS OF..... EUROVISION
https://dynamicmedia.livenationinternational.com/l/t/i/63d8fd0b-8427-4016-9ad6-5838271dee31.jpeg
Vandaag over een week is de finale van alweer het 68e Eurovisie Songfestival. Daarom lijkt het mij leuk de komende week eens terug te blikken op de rijke geschiedenis van dit liedjesfestijn.
Het eerste Songfestival werd gehouden in 1956 en kende slechts zeven deelnemers. Om de avond toch wat body te geven trad ieder land twee keer op (met verschillende liedjes). Zwitserland werd de winnaar van deze eerste editie. Het festival won snel aan populariteit en het volgende jaar waren er al tien deelnemers. Dit was ook de eerste keer dat Nederland het festival won (Corry Brokken - Net Als Toen). Naarmate de jaren vorderde kwamen er meer en meer deelnemers bij. Sommigen voor één keertje, anderen structureel. Als ik het goed heb is het record aantal deelnemende landen drieënveertig (2008, 2011 en 2018). Om de finale-avond enigszins beheersbaar te houden wordt er vanaf 2004 een halve finale georganiseerd. Komen landen deze door, dan mogen ze (op zaterdagavond) meedoen aan de grote finale.
Recordwinnaars van het festival zijn Zweden en Ierland die beide zeven keer de winst pakten. Frankrijk, Luxemburg, Het Verenigd Koninkrijk en Nederland volgen met vijf overwinningen. Het is in songfestivalkringen een goed gebruik dat de winnaar van een editie de volgende editie organiseert. Toch lukt dit in de praktijk niet altijd, denk bijvoorbeeld aan Oekraïne vorig jaar. In zo'n geval wordt gekeken welk land de organisatie dan op zich kan en wil nemen. Het Verenigd Koninkrijk heeft deze handschoen een aantal keer opgepakt en is zodoende record organisator met negen edities.
Anyhow, genoeg gekletst. Tijd voor de muziek! Ik heb een startlijst samengesteld bestaande uit vijfentwintig liedjes. drieëntwintig oud-winnaars aangevuld met twee 'klassiekers' die wat mij betreft wel in deze startlijst thuishoren. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik geen groot kenner van het festival, dus bij voorbaat excuses als er wat omissies in de startlijst zitten. Gelukkig gaan jullie mij helpen deze recht te zetten.
De startlijst:
Domenico Modugno - Nel Blu Dipinto Di Blu (1958) 🇮🇹
France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (1965) 🇱🇺
Sandie Shaw - Puppet on a String (1967) 🇬🇧
Dana - All Kinds of Everything (1970) 🇮🇪
Vicky Leandros - Après Toi (1972) 🇱🇺
Mocedades - Eres Tú (1973) 🇪🇸
Anne-Marie David - Tu Te Reconnaîtras (1973) 🇱🇺
ABBA - Waterloo (1974) 🇸🇪
Teach-In - Ding-a-Dong (1975) 🇳🇱
Brotherhood of Man - Save Your Kisses For Me (1976) 🇬🇧
Milk & Honey - Hallelujah (1979) 🇮🇱
Johnny Logan - What's Another Year (1980) 🇮🇪
Buckz Fizz - Making Your Mind Up (1981) 🇬🇧
Nicole - Ein Bißchen Frieden (1982) 🇩🇪
Sandra Kim - J'aime La Vie (1986) 🇧🇪
Céline Dion - Ne Partez Pas Sans Moi (1988) 🇨ðŸ‡
Secret Garden - Nocturne (1995) 🇳🇴
Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997) 🇬🇧
Sertab Erener - Everyway That I Can (2003) 🇹🇷
Lordi - Hard Rock Hallelujah (2006) 🇫🇮
Loreen - Euphoria (2012) 🇸🇪
Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (2014) 🇦🇹
Jamala - 1944 (2016) 🇺🇦
Duncan Laurence - Arcade (2019) 🇳🇱
Måneskin - Zitti e Buoni (2021) 🇮🇹
Aan jullie de schone taak om twintig ontbrekende pareltjes uit de rijke geschiedenis van het festival te nomineren. Ieder lied dat aan het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan mag genomineerd worden, ook als het in de halve finale is uitgeschakeld. Ook de liedjes die komende editie deel gaan nemen mogen genomineerd worden. Liedjes uit de nationale voorrondes die het festival NIET gehaald hebben zijn uitgesloten van deelname.
De deadline voor het nomineren (ronde 1) is a.s. maandagavond 20:00.
Ik leen even Hermans taglijstje en voeg daar Songfestivalliefhebbers Onweerwolf, starbright boy en jasper1991 aan toe. Maar natuurlijk is iedereen van harte welkom om mee te spelen.
aERodynamIC, All Day Watcher, andré, Arno, Arrie, ArthurDZ, Ast, Bonk, Brunniepoo, Casartelli, catdog, Choconas, Dance Lover, Dim, dumb_helicopter, Edgar18, esteban, Fathead, Finn, FunkStar, GrafGantz, Gretz, Hedser, HugovdBos, jeroentjuhh, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, likeahurricane, LucM, Marco dB, Martijn Jonkers, Mausie, musicfriek, panjoe, Poeha, Poek, pureshores, ranboy, ranja, remcodulac, remcodurez, Ries_1972, sheep67, shimahero, Simon77, Superbitch, T.O., Teunnis, thelion, Titmeister, tnf, trebremmit, vigil, wavanbuuren, wendyvortex, yeahyeahyeah
PS. Is twintig nominaties wat veel dan mag je er ook vijf, tien of vijftien doen.
https://dynamicmedia.livenationinternational.com/l/t/i/63d8fd0b-8427-4016-9ad6-5838271dee31.jpeg
Vandaag over een week is de finale van alweer het 68e Eurovisie Songfestival. Daarom lijkt het mij leuk de komende week eens terug te blikken op de rijke geschiedenis van dit liedjesfestijn.
Het eerste Songfestival werd gehouden in 1956 en kende slechts zeven deelnemers. Om de avond toch wat body te geven trad ieder land twee keer op (met verschillende liedjes). Zwitserland werd de winnaar van deze eerste editie. Het festival won snel aan populariteit en het volgende jaar waren er al tien deelnemers. Dit was ook de eerste keer dat Nederland het festival won (Corry Brokken - Net Als Toen). Naarmate de jaren vorderde kwamen er meer en meer deelnemers bij. Sommigen voor één keertje, anderen structureel. Als ik het goed heb is het record aantal deelnemende landen drieënveertig (2008, 2011 en 2018). Om de finale-avond enigszins beheersbaar te houden wordt er vanaf 2004 een halve finale georganiseerd. Komen landen deze door, dan mogen ze (op zaterdagavond) meedoen aan de grote finale.
Recordwinnaars van het festival zijn Zweden en Ierland die beide zeven keer de winst pakten. Frankrijk, Luxemburg, Het Verenigd Koninkrijk en Nederland volgen met vijf overwinningen. Het is in songfestivalkringen een goed gebruik dat de winnaar van een editie de volgende editie organiseert. Toch lukt dit in de praktijk niet altijd, denk bijvoorbeeld aan Oekraïne vorig jaar. In zo'n geval wordt gekeken welk land de organisatie dan op zich kan en wil nemen. Het Verenigd Koninkrijk heeft deze handschoen een aantal keer opgepakt en is zodoende record organisator met negen edities.
Anyhow, genoeg gekletst. Tijd voor de muziek! Ik heb een startlijst samengesteld bestaande uit vijfentwintig liedjes. drieëntwintig oud-winnaars aangevuld met twee 'klassiekers' die wat mij betreft wel in deze startlijst thuishoren. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik geen groot kenner van het festival, dus bij voorbaat excuses als er wat omissies in de startlijst zitten. Gelukkig gaan jullie mij helpen deze recht te zetten.
De startlijst:
Domenico Modugno - Nel Blu Dipinto Di Blu (1958) 🇮🇹
France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (1965) 🇱🇺
Sandie Shaw - Puppet on a String (1967) 🇬🇧
Dana - All Kinds of Everything (1970) 🇮🇪
Vicky Leandros - Après Toi (1972) 🇱🇺
Mocedades - Eres Tú (1973) 🇪🇸
Anne-Marie David - Tu Te Reconnaîtras (1973) 🇱🇺
ABBA - Waterloo (1974) 🇸🇪
Teach-In - Ding-a-Dong (1975) 🇳🇱
Brotherhood of Man - Save Your Kisses For Me (1976) 🇬🇧
Milk & Honey - Hallelujah (1979) 🇮🇱
Johnny Logan - What's Another Year (1980) 🇮🇪
Buckz Fizz - Making Your Mind Up (1981) 🇬🇧
Nicole - Ein Bißchen Frieden (1982) 🇩🇪
Sandra Kim - J'aime La Vie (1986) 🇧🇪
Céline Dion - Ne Partez Pas Sans Moi (1988) 🇨ðŸ‡
Secret Garden - Nocturne (1995) 🇳🇴
Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997) 🇬🇧
Sertab Erener - Everyway That I Can (2003) 🇹🇷
Lordi - Hard Rock Hallelujah (2006) 🇫🇮
Loreen - Euphoria (2012) 🇸🇪
Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (2014) 🇦🇹
Jamala - 1944 (2016) 🇺🇦
Duncan Laurence - Arcade (2019) 🇳🇱
Måneskin - Zitti e Buoni (2021) 🇮🇹
Aan jullie de schone taak om twintig ontbrekende pareltjes uit de rijke geschiedenis van het festival te nomineren. Ieder lied dat aan het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan mag genomineerd worden, ook als het in de halve finale is uitgeschakeld. Ook de liedjes die komende editie deel gaan nemen mogen genomineerd worden. Liedjes uit de nationale voorrondes die het festival NIET gehaald hebben zijn uitgesloten van deelname.
De deadline voor het nomineren (ronde 1) is a.s. maandagavond 20:00.
Ik leen even Hermans taglijstje en voeg daar Songfestivalliefhebbers Onweerwolf, starbright boy en jasper1991 aan toe. Maar natuurlijk is iedereen van harte welkom om mee te spelen.
aERodynamIC, All Day Watcher, andré, Arno, Arrie, ArthurDZ, Ast, Bonk, Brunniepoo, Casartelli, catdog, Choconas, Dance Lover, Dim, dumb_helicopter, Edgar18, esteban, Fathead, Finn, FunkStar, GrafGantz, Gretz, Hedser, HugovdBos, jeroentjuhh, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, likeahurricane, LucM, Marco dB, Martijn Jonkers, Mausie, musicfriek, panjoe, Poeha, Poek, pureshores, ranboy, ranja, remcodulac, remcodurez, Ries_1972, sheep67, shimahero, Simon77, Superbitch, T.O., Teunnis, thelion, Titmeister, tnf, trebremmit, vigil, wavanbuuren, wendyvortex, yeahyeahyeah
PS. Is twintig nominaties wat veel dan mag je er ook vijf, tien of vijftien doen.
0
geplaatst: 4 mei 2024, 14:35 uur
Oh ja, zou iemand de topictitel aan willen passen? Casartelli, panjoe of ...... ??
0
geplaatst: 4 mei 2024, 14:43 uur
Spiek vooral bij Greatest Hits of #6: EUROVISION - MusicMeter.nl , daar zijn recent veel oude nummers besproken.
Het beste songfestivalnummer ooit mist in de startlijst, maar tot twintig ga ik vast niet komen (de helft wordt al lastig voor mij).
Het beste songfestivalnummer ooit mist in de startlijst, maar tot twintig ga ik vast niet komen (de helft wordt al lastig voor mij).
1
geplaatst: 4 mei 2024, 15:13 uur
Alexander Rybak - Fairytale
Alice & Franco Battiato - I treni di Tozeur
Anouk - Birds
Barbara Pravi - Voila
Blanche - City Lights
Cliff Richards - Congratulations
Dana International - Diva
Joan Franka - You and Me
Johnny Logan - Hold Me Now
Lena Landrutt Meyer - Sattelite
Lenny Kuhr - De Troubadour
Maggie MacNeal - Amsterdam
Mans Zelmerlõw - Heroes
Maribelle - Ik hou van jou
Michelle - Out on my own
Paul Harrington & Charlie McGettingan - Rock 'n Roll Kids
Olsen Brothers - Fly on the wings of love
Ruth Jacott - Vrede
Salvador Sobral - Amor Pelos Dois
S10 - De Diepte
Alice & Franco Battiato - I treni di Tozeur
Anouk - Birds
Barbara Pravi - Voila
Blanche - City Lights
Cliff Richards - Congratulations
Dana International - Diva
Joan Franka - You and Me
Johnny Logan - Hold Me Now
Lena Landrutt Meyer - Sattelite
Lenny Kuhr - De Troubadour
Maggie MacNeal - Amsterdam
Mans Zelmerlõw - Heroes
Maribelle - Ik hou van jou
Michelle - Out on my own
Paul Harrington & Charlie McGettingan - Rock 'n Roll Kids
Olsen Brothers - Fly on the wings of love
Ruth Jacott - Vrede
Salvador Sobral - Amor Pelos Dois
S10 - De Diepte
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.