Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 15 juni 2024, 19:17 uur
Ha, een van mijn huidige favoriete bands. Heb zo'n beetje alles van de ananas diefjes. Bijna dan. Ik ga er 10 optrommelen.
1
geplaatst: 15 juni 2024, 19:54 uur
Outlaw104 schreef:
Iemand bezwaar tegen als ik geheel onvoorbereid in het ontstane gat duik?
Iemand bezwaar tegen als ik dan The Pineapple Thief naar voren schuif voor de komende week?
Iemand bezwaar tegen als ik geheel onvoorbereid in het ontstane gat duik?
Iemand bezwaar tegen als ik dan The Pineapple Thief naar voren schuif voor de komende week?
Alleen al door dit enthousiasme wil ik deze week ergens aanhaken. Agenda is wel vol met WFT-trainingen, afdelingsuitjes met bierdrinkende collega’s en een VERA-concert met bierdrinkende vrienden. Zo’n week
0
geplaatst: 15 juni 2024, 21:32 uur
Alone at Sea
My Debt to You
No Man's Land
Parted Forever
Run a Mile
Shoot First
So We Row
Tightly Wound
We Subside
Who Will Light Up Your Eyes
My Debt to You
No Man's Land
Parted Forever
Run a Mile
Shoot First
So We Row
Tightly Wound
We Subside
Who Will Light Up Your Eyes
1
geplaatst: 16 juni 2024, 00:20 uur
Ik luister graag naar deze band, soms wel een hele middag nonstop. Op mijn oortjes tijdens het werk met Spotify dus op de achtergrond. Prima natuurlijk, nadeel is dat ik aan het eind geen idee waar ik naar geluisterd heb dus ik kan even geen serie titels uit mijn mouw schudden. Ben absoluut geen TPT kenner.
De enige nummers die ik aangevinkt heb als favorieten en die niet in de lijst staan wil ik dan wel opvoeren:
Alone At Sea
No Man's Land
Fend for Yourself
Als ik tijd heb maandag overdag kom ik misschien wel met een paar aanvullingen, anders blijft het bij deze 3.
De finale wil ik wel serieus mee doen!
De enige nummers die ik aangevinkt heb als favorieten en die niet in de lijst staan wil ik dan wel opvoeren:
Alone At Sea
No Man's Land
Fend for Yourself
Als ik tijd heb maandag overdag kom ik misschien wel met een paar aanvullingen, anders blijft het bij deze 3.
De finale wil ik wel serieus mee doen!

2
geplaatst: 16 juni 2024, 08:07 uur
meneer schreef:
Ik ben deze dagen (en al sinds een langere tijd eigenlijk) de albums van de band kris-kras door elkaar heen aan het beluisteren. Misschien komt dat doordat alle albums eigenlijk, voor mij dan, één groot album lijken wat door deze muzikanten eindeloos gemaakt is en wordt. Eén grote flow. Sommige nummers komen wat minder sterk naar voren maar sommigen juist heel sterk.
Eigenlijk ben ik een beetje in de war door deze band. Verspreid over 25 jaar is de basis zo duidelijk maar ik hoor geen groei maar ook geen neergang. Ergens heb ik het gevoel dat ik alles al een keertje gehoord heb maar elke keer als ik weer een (ander) album opzet is het vernieuwend of nieuw voor mij.
Ik laat bv. het nummer ‘Too many Voices’ ook net aan mijn vrouw horen en vraag haar of ze het mooi vindt. Geeft ze aan dat ze het nummer al een paar jaar in een playlist heeft staan omdat ik het toen al aan haar heb laten horen. En nee, ik ben 56 en nog geen beginnende dementie of zoiets..
(hoop ik dan).
Is deze band dus tijdloos ?
Ik ben deze dagen (en al sinds een langere tijd eigenlijk) de albums van de band kris-kras door elkaar heen aan het beluisteren. Misschien komt dat doordat alle albums eigenlijk, voor mij dan, één groot album lijken wat door deze muzikanten eindeloos gemaakt is en wordt. Eén grote flow. Sommige nummers komen wat minder sterk naar voren maar sommigen juist heel sterk.
Eigenlijk ben ik een beetje in de war door deze band. Verspreid over 25 jaar is de basis zo duidelijk maar ik hoor geen groei maar ook geen neergang. Ergens heb ik het gevoel dat ik alles al een keertje gehoord heb maar elke keer als ik weer een (ander) album opzet is het vernieuwend of nieuw voor mij.
Ik laat bv. het nummer ‘Too many Voices’ ook net aan mijn vrouw horen en vraag haar of ze het mooi vindt. Geeft ze aan dat ze het nummer al een paar jaar in een playlist heeft staan omdat ik het toen al aan haar heb laten horen. En nee, ik ben 56 en nog geen beginnende dementie of zoiets..
(hoop ik dan).Is deze band dus tijdloos ?
musicborst schreef:
Ik luister graag naar deze band, soms wel een hele middag nonstop. Op mijn oortjes tijdens het werk met Spotify dus op de achtergrond. Prima natuurlijk, nadeel is dat ik aan het eind geen idee waar ik naar geluisterd heb dus ik kan even geen serie titels uit mijn mouw schudden.
Ik luister graag naar deze band, soms wel een hele middag nonstop. Op mijn oortjes tijdens het werk met Spotify dus op de achtergrond. Prima natuurlijk, nadeel is dat ik aan het eind geen idee waar ik naar geluisterd heb dus ik kan even geen serie titels uit mijn mouw schudden.
Deze twee berichten geven aan dat ik het dus ook moeilijk vind om nummers van de band te kunnen categoriseren in mindere en betere nummers. Moeilijke is ook dat ik ook niet zomaar titels van nummers kan opnoemen omdat het er zoveel zijn die de band gemaakt heeft en ik ze niet echt van elkaar kan scheiden. Ja: Vapour Trails en What Have We Sown. Voor mij klassiekers (en misschien ook door de lengtes). Moeilijk deze deelname

2
geplaatst: 16 juni 2024, 08:38 uur
Ik had ongeveer dezelfde ervaring bij The Pineapple Thief. Maar gisteren tijdens het beluisteren bloeiden er weer enkele albums mooi open. De hoeveelheid TPT in korte tijd behappen als je de band niet goed kent is niet zo eenvoudig als de vermeende toegankelijkheid in eerste instantie doet vermoeden. En ook bij deze band vind ik zeker niet alles even mooi.
Maar... ik heb weer twintig of meer liedjes gevonden die ik wil nomineren. En dan mag je er maar tien.
Maar... ik heb weer twintig of meer liedjes gevonden die ik wil nomineren. En dan mag je er maar tien.

3
geplaatst: 16 juni 2024, 10:42 uur
Ik was even benieuwd waar de naam vandaan komt. Een Italiaan die ananassen steelt uit een pizzeria? Maar nee, het was geïnspireerd op een film (Eve's Bayou) waarin een meisje een ananas steelt. Bij de eerste twee albums was de bandnaam zonder lidwoord, maar als je sowieso al veel vergeken wordt met Porcupine Tree is het niet handig ook nog dezelfde initialen te hebben.
0
geplaatst: 16 juni 2024, 10:47 uur
0
geplaatst: 16 juni 2024, 10:58 uur
Jawel, maar....tijd. is de beperking. Wacht niet op mij. Ik volg het wel met plezier!
2
geplaatst: 16 juni 2024, 11:00 uur
Perfect voor deze zondagse Vaderdag (ik mag alles vandaag
) maar ook voor aankomende dagen op de koptelefoon waar dan ook !En ik zie net dat ik mijn 15-jarig jubileum hier vandaag mag vieren ! Nou, wat een mooie dag ! Nu de ☀️ nog !
1
geplaatst: 16 juni 2024, 11:09 uur
En vergeet toch vooral niet de niet genomineerde nummers ook te beluisteren. Want wie weet vind je die ook mooi. Of nog mooier. Ben nog even aan het schrappen om tot 10 nummers te komen. 

1
geplaatst: 16 juni 2024, 15:02 uur
All You Need to Know
Give it Back
In Exile
My Debt to You
No Man's Land
Part Zero
Thightly Wound
Threatening War
Versions of the Truth
We Love You
Give it Back
In Exile
My Debt to You
No Man's Land
Part Zero
Thightly Wound
Threatening War
Versions of the Truth
We Love You
1
geplaatst: 16 juni 2024, 15:11 uur
Pffff... gelukt. Lastig, leuk en tijdrovend, maar ik heb 10 liedjes! 
Put It Right
Alone At Sea
My Debt to You
Rubicon
Now It's Yours
Wilting Violet
All You Need to Know
No Man's Land
Versions of the Truth
To Forget

Put It Right
Alone At Sea
My Debt to You
Rubicon
Now It's Yours
Wilting Violet
All You Need to Know
No Man's Land
Versions of the Truth
To Forget
1
geplaatst: 16 juni 2024, 16:25 uur
Hmm, ik zal wel iets beter opletten 
Ze worden vervangen door:
Alone at Sea
February 13th
The Frost

Ze worden vervangen door:
Alone at Sea
February 13th
The Frost
1
geplaatst: 16 juni 2024, 17:18 uur
Alone at Sea
Magnolia
Nothing at Best
Prey for Me
Run a Mile
Run Me Through
Simple As That
Ster
Too Far Gone
We Subside
Schitterende band. Ik heb 8x TPT-werken toegevoegd op MuMe. De deluxe edities in surround sound van TPT zijn altijd de moeite waard.
Magnolia
Nothing at Best
Prey for Me
Run a Mile
Run Me Through
Simple As That
Ster
Too Far Gone
We Subside
Schitterende band. Ik heb 8x TPT-werken toegevoegd op MuMe. De deluxe edities in surround sound van TPT zijn altijd de moeite waard.
1
geplaatst: 16 juni 2024, 23:11 uur
Deze komen er bij:
Run Me Through
Far Below
Don't Tell Me
West Winds
1
geplaatst: 17 juni 2024, 08:30 uur
Het duurde iets langer, maar bij deze 10 nummers (uit de vele, vele toppers die ze hebben)
We Subside
My Debt to You
Shoot First
Sinners
All the Wars
Give it Back
One More Step Away
The One You Left to Die
God Bless the Child
So We Row
We Subside
My Debt to You
Shoot First
Sinners
All the Wars
Give it Back
One More Step Away
The One You Left to Die
God Bless the Child
So We Row
2
geplaatst: 17 juni 2024, 16:06 uur
Is echt een moeilijke opgave voor mij om nummers van deze band te gaan scheiden in 'wat laat ik nu door en wat niet'. Ik heb ze (denk ik) een 7 jaar geleden leren kennen bij de onvolprezen Prog Ladders van 2017 (hadden ze nog maar 2 nominaties in de startlijst tegenover 7 nominaties in de startlijst van 2023 - er is dus ook daar langzaam een zekere gestage groei).
Ik luister nu bv naar de Spotifylijst van deze Greatest Hits Game maar hoor 'Preparation for Meltdown' echt pas voor het eerst (geloof ik). En dat is zo'n heerlijk nummer maar ik ken het dus nog maar echt nu een 30 minuten en het staat op repeat. En dan moeten er nog -tig wat nummers komen die ik nog niet allemaal ken.
Maar ik heb er wel heel veel lol en plezier in om steeds dieper (eigenlijk is 'breder' een beter woord) in het repertoire van de band te komen.
Ik luister nu bv naar de Spotifylijst van deze Greatest Hits Game maar hoor 'Preparation for Meltdown' echt pas voor het eerst (geloof ik). En dat is zo'n heerlijk nummer maar ik ken het dus nog maar echt nu een 30 minuten en het staat op repeat. En dan moeten er nog -tig wat nummers komen die ik nog niet allemaal ken.
Maar ik heb er wel heel veel lol en plezier in om steeds dieper (eigenlijk is 'breder' een beter woord) in het repertoire van de band te komen.
1
geplaatst: 17 juni 2024, 19:15 uur
137
Build a World
No Man's Land
Rubicon
Threatening War
Tightly Wound
Too Far Gone
Versions of the Truth
Warm Seas
You Don't Look So Innocent
Build a World
No Man's Land
Rubicon
Threatening War
Tightly Wound
Too Far Gone
Versions of the Truth
Warm Seas
You Don't Look So Innocent
1
geplaatst: 17 juni 2024, 20:46 uur
Er werden acht nominatie lijstjes aangeleverd, waarvoor veel dank.
De acht deelnemers brachten maar liefst 45 verschillende nummers binnen, waarvan er 9 drie of meer keer genoemd werden. Die mogen dus door naar de gevreesde eliminatieronde:
My Debt to You
Alone at Sea
No Man's Land
Tightly Wound
We Subside
Give It Back
Shoot First
So We Row
Versions of the Truth
De acht deelnemers brachten maar liefst 45 verschillende nummers binnen, waarvan er 9 drie of meer keer genoemd werden. Die mogen dus door naar de gevreesde eliminatieronde:
My Debt to You
Alone at Sea
No Man's Land
Tightly Wound
We Subside
Give It Back
Shoot First
So We Row
Versions of the Truth
2
geplaatst: 17 juni 2024, 20:51 uur
TWEEDE RONDE VAN DE GREATEST HITS OF THE PINEAPPLE THIEF
https://apeconcerts.com/wp-content/uploads/2024/05/the-pineapple-thief-1024.png
Dan is het nu tijd voor de gevreesde eliminatieronde! Selecteer uit de onderstaande lijst van 29 nummers je 10 minst favoriete. De 9 nummers die het vaakst genoemd worden, gaan niet mee naar de finale.
Alone at Sea
Bond
Different World
Give It Back
I Will Light Up Your Eyes
In Exile
It Leads to This
My Debt to You
No Man's Land
Our Mire
Part Zero
Preparation for Meltdown
Private Paradise
PVS
Reaching Out
Remember Us
Shoot First
Snowdrops
So We Row
The Final Thing on My Mind
The World I Always Dreamed Of
Tightly Wound
Too Much to Lose
Vapour Trails
Versions of the Truth
We Love You
We Subside
What Have We Sown?
White Mist
Deadline: woensdag 19 juni omstreeks 20:30 uur
https://apeconcerts.com/wp-content/uploads/2024/05/the-pineapple-thief-1024.png
Dan is het nu tijd voor de gevreesde eliminatieronde! Selecteer uit de onderstaande lijst van 29 nummers je 10 minst favoriete. De 9 nummers die het vaakst genoemd worden, gaan niet mee naar de finale.
Alone at Sea
Bond
Different World
Give It Back
In Exile
It Leads to This
My Debt to You
No Man's Land
Our Mire
Part Zero
Preparation for Meltdown
Private Paradise
PVS
Reaching Out
Remember Us
Shoot First
Snowdrops
So We Row
The Final Thing on My Mind
Tightly Wound
Too Much to Lose
Vapour Trails
Versions of the Truth
We Love You
We Subside
What Have We Sown?
White Mist
Deadline: woensdag 19 juni omstreeks 20:30 uur
1
geplaatst: 17 juni 2024, 21:01 uur
TPT Luisterlijst (bijgewerkt)
Statistiekje:
De gemiddelde tracklengte van de 20 nummers in de startlijst was overigens 9:54
Met de 9 nominaties erbij is die gezakt naar 8:35

Albumverdeling:
5x - Tightly Unwound (2008)
4x - Variations on a Dream (2003)
3x - Your Wilderness (2016)
2x - Versions of the Truth (2020)
2x - Magnolia (2014)
2x - All the Wars (2012)
2x - Someone Here Is Missing (2010)
2x - Little Man (2006)
2x - 10 Stories Down (2005)
1x - It Leads to This (2024)
1x - Dissolution (2018)
1x - What We Have Sown (2007)
1x - 137 (2002)
1x - Abducting the Unicorn (1999)
Statistiekje:
De gemiddelde tracklengte van de 20 nummers in de startlijst was overigens 9:54
Met de 9 nominaties erbij is die gezakt naar 8:35

Albumverdeling:
5x - Tightly Unwound (2008)
4x - Variations on a Dream (2003)
3x - Your Wilderness (2016)
2x - Versions of the Truth (2020)
2x - Magnolia (2014)
2x - All the Wars (2012)
2x - Someone Here Is Missing (2010)
2x - Little Man (2006)
2x - 10 Stories Down (2005)
1x - It Leads to This (2024)
1x - Dissolution (2018)
1x - What We Have Sown (2007)
1x - 137 (2002)
1x - Abducting the Unicorn (1999)
0
geplaatst: 17 juni 2024, 22:04 uur
Nou, deze ronde vind ik klaarblijkelijk een stuk minder lastig. Ik haalde ze er zo tussenuit. Deze tien liedjes mogen van mij weg! 
So We Row
Preparation for Meltdown
Shoot First
Tightly Wound
Bond
PVS
Preparation for Meltdown
Private Paradise

So We Row
Preparation for Meltdown
Shoot First
Tightly Wound
Bond
PVS
Preparation for Meltdown
Private Paradise
2
geplaatst: 18 juni 2024, 10:48 uur
Voilá!
So We Row
Part Zero
Shoot First
Tightly Wound
Bond
PVS
Preparation for Meltdown
Private Paradise
So We Row
Part Zero
Shoot First
Tightly Wound
Bond
PVS
Preparation for Meltdown
Private Paradise
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.