MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
17. The Best of What’s Around

15 punten, 3 keer genoemd
Oorspronkelijke album: Under the Table and Dreaming (1994)

16. What Would You Say

15 punten, 4 keer genoemd

15. Warehouse

17 punten, 4 keer genoemd

14. Funny the Way It Is

20 punten, 5 keer genoemd. Nummer 1 van vigil
Oorspronkelijke album: Big Whiskey and the GrooGrux King (2009)

13. Some Devil [Solo]

21 punten, 4 keer genoemd
Oorspronkelijke album: Some Devil (2003)

12. Crash into Me

23 punten, 4 keer genoemd
Oorspronkelijke album: Crash (1996)

11. Grey Street

24 punten, 6 keer genoemd
Oorspronkelijke album: Busted Stuff (2002)

10. Seek Up

25 punten, 3 keer genoemd. Nummer 1 van MarkS73 en remcodulac
Oorspronkelijke album: Remember Two Things (1993)

29 punten, 5 keer genoemd

8. Ants Marching

29 punten, 6 keer genoemd

7. Two Step

31 punten, 4 keer genoemd. Nummer 1 van All Day Watcher

6. Dancing Nancies

32 punten,5 keer genoemd. Nummer 1 van 50tracks

5. The Last Stop

34 punten, 6 keer genoemd
Oorspronkelijke album: Before These Crowded Streets (1998)

4. The Space Between

35 punten, 4 keer genoemd. Nummer 1 van Simon77
Oorspronkelijke album: Everyday (2001)

3. Gravedigger [Solo]

36 punten, 7 keer genoemd
Oorspronkelijke album: Some Devil (2003)

2. Crush

40 punten, 6 keer genoemd. Nummer 1 van motel matches

1. Don’t Drink the Water

49 punten, 7 keer genoemd. Nummer 1 van Hedser en Bonk

Daarmee is de Greatest Hits van Dave Matthews Band ten einde, maar geniet vooral nog even van dit geweldige concert! Nogmaals dank aan alle deelnemers en het deed me erg goed om te lezen dat ik niet de enige ben die genoten heeft van dit weekje extra aandacht voor deze geweldige muzikant en zijn muziek.

Ik wilde het stokje doorgeven, maar wie o wie moet ik het aan doorgeven. Geeft jullie wel extra kans te genieten van de muziek van Dave Matthews Band.
Ik zag dat Crowded House de laatste keer 9 jaar geleden langs gekomen is en toen ook nog in een soort versnelde versie. Het uitkomen van het nieuwe album is wat mij betreft een goede gelegenheid dit nog eens over te doen.

14 juni - wie o wie?
21 juni - motel matches (Rock Ballads)
28 juni - DjFrankie (The Sisters of Mercy)
5 juli - herman (Vampire Weekend)
12 juli - Scorpion_21 (Belgie deze eeuw)
19 juli -
26 juli - Shaky (Tom Jones)
3 augustus -
10 augustus - EttaJamesBrown - (VERA Poll Winners 1981 - 2005)
17 augustus -
24 augustus - Bonk (Crowded House)

Gezien de winnaar zou een Greatest Hits van Alanis Morissette wel op zijn plaats zijn

Bonkedonk, bedankt voor afgelopen week. De nr 2 had ik (lang) niet zo hoog verwacht.

Wel een goed idee, Alanis Morissette GH. Pak ik misschien ook later nog wel eens op.

Iemand bezwaar tegen als ik geheel onvoorbereid in het ontstane gat duik?
Iemand bezwaar tegen als ik dan The Pineapple Thief naar voren schuif voor de komende week?

Outlaw104 schreef:

Ga gerust je gang, een week geen GH zou jammer zijn. Ik doe zelf niet mee (te onbekend voor mij) maar zal wel meelezen.

Outlaw104 schreef:
Iemand bezwaar tegen als ik dan The Pineapple Thief naar voren schuif voor de komende week?

Leuk, ik ken ze alleen van naam, dus zal in de finale aansluiten

WELKOM BIJ DE GH VAN THE PINEAPPLE THIEF
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/20190227_Batschkapp_Frankfurt_051_Pineapple_Thief.jpg/1920px-20190227_Batschkapp_Frankfurt_051_Pineapple_Thief.jpg

The Pineapple Thief ontstaat in 1999 uit de resten van Vulgar Unicorn. Centrale man is Bruce Soord, een in Duitsland geboren musicus en componist. TPT speelt muziek in het segment progressieve rock.
Nadat Steven Wilson zijn Porcupine Tree op een wel heel laag pitje had gezet, besloot hun zeer veelzijdige drummer Gavin Harrison (ook o.a. in King Crimson actief geweest) zich omstreeks 2016 aan te sluiten bij Bruce Soord en kompanen.

Werden er in de begintijd steevast vergelijkingen gemaakt met Porcupine Tree, heden ten dage staat The Pineapple Thief mijn inziens toch wat meer aan de toegankelijke kant van de progressieve rock, maar is toch net te tegendraads om een groot publiek te bereiken, hoewel ze zeker niet vies zijn van ingetogen toegankelijke pop/rock.

De startlijst dan. Ik wil wel opmerken, dat ik geheel onvoorbereid het gat ingedoken ben, maar zoals Poek al aangaf: een week geen GH zou jammer zijn. Dus gauw 20 nummers opgetrommeld:

Bond
Different World
I Will Light Up Your Eyes
In Exile
It Leads to This
Our Mire
Part Zero
Preparation for Meltdown
Private Paradise
PVS
Reaching Out
Remember Us
Snowdrops
The Final Thing on My Mind
The World I Always Dreamed Of
Too Much to Lose
Vapour Trails
We Love You
What Have We Sown?
White Mist

Aan jullie de taak om maximaal 10 nummers te noemen die ik in de haast niet in deze startlijst heb gezet, maar wel mee zouden moeten doen in dit spel. De 10 meest genoemde nummers gaan door naar ronde twee. Daarin brengen we de lijst van 30 nummers weer terug naar een lijst van 20 nummers door de 10 minst goede nummers weg te stemmen. Uit de overgebleven lijst mag je dan je top 10 maken.

Maar eerst dus de eerste ronde! Noem maximaal 10 nummers die niet in de startlijst staan. De 10 meest genoemde gaan mee naar de tweede ronde. Die start maandag om 20.30 uur. Dat is ook de deadline!

Casartelli, panjoe of cosmic kid, wil één van jullie de titel veranderen in The Pineapple Thief? Alvast bedankt. Meespelen mag uiteraard ook!

Onderstaande link om de startlijst te streamen. Zeker handig voor degenen die de band (nog) niet zo goed kennen, want er zitten nogal behoorlijk lange nummers bij.

TPT Luisterlijst

Nog even ongevraagd wellicht geïnteresseerde users taggen. Misschien weten jullie zelf nog anderen.

50tracks ABDrums Alicia Bonk BoyOnHeavenHill Bravejester Brunniepoo Dieter divart dynamo d Finidi Floydje FrodoK Gebruiker43757 Jacoto Jake Bugg Jester Johnny Marr laxus11 legian marsupilami meesterdch meneer Mindscapes mulver64 musicborst Noordpool Outlaw104 Papartis ProGNerD riesj68 Rogyros Rudi S SBube thelion TONYLUNA uffing vigil

TPT Luisterlijst

Misschien haak ik aan in de finale

Casartelli (moderator)
Outlaw104 schreef:
Meespelen mag uiteraard ook!
Nou vooruit.

And So Say All of You
Give It Back
My Debt to You
Resident Alien
Shoot First
So We Row
Tightly Wound
Tuesday: Haboob
We Subside
Who Will Light Up Your Eyes

Even kijken of ik vanavond wat tijd heb voor wat nummers. Deze spreekt mij, als TPT liefhebber natuurlijk wel erg aan.

Leuk ! Ik ga eens wat proberen mee te spelen. Ik ken nog lang niet alles van de band maar hier zal ik dan weer wat meer van ze horen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:10 uur

geplaatst: vandaag om 03:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.