Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 18 juni 2024, 12:22 uur
het nieuwere werk valt voor mij toch wel sneller af, maar ook hier zitten wel weer wat lastige keuzes tussen.
White Mist
It Leads to This
I Will Light Up Your Eyes
Our Mire
Versions of the Truth
Private Paradise
PVS
The World I Always Dreamed Of
Preparation for Meltdown
We Love You
White Mist
It Leads to This
Our Mire
Versions of the Truth
Private Paradise
PVS
Preparation for Meltdown
We Love You
1
geplaatst: 18 juni 2024, 17:33 uur
Preparation for Meltdown
Private Paradise
PVS
Shoot First
So We Row
Vapour Trails
We Love You
We Subside
What Have We Sown?
Preparation for Meltdown
Private Paradise
PVS
Shoot First
So We Row
Vapour Trails
We Love You
We Subside
What Have We Sown?
1
geplaatst: 18 juni 2024, 19:14 uur
Bond
Snowdrops
The Final Thing
My Debt To You
Too Much To Loose
A Different World
Reaching Out
Our Mire
PVS
Soort visueel exit pijltje van woorden geworden zo van: ‘Daar is de prullenbak..’
Snowdrops
The Final Thing
My Debt To You
Too Much To Loose
A Different World
Reaching Out
Our Mire
PVS
Soort visueel exit pijltje van woorden geworden zo van: ‘Daar is de prullenbak..’
1
geplaatst: 18 juni 2024, 20:25 uur
Give It Back
It Leads to This
My Debt to You
No Man's Land
Our Mire
Preparation for Meltdown
Remember Us
So We Row
Too Much to Lose
It Leads to This
My Debt to You
No Man's Land
Our Mire
Preparation for Meltdown
Remember Us
So We Row
Too Much to Lose
1
geplaatst: 19 juni 2024, 19:53 uur
Different World
My Debt to You
Our Mire
Private Paradise
PVS
Tightly Wound
We Love You
What Have We Sown?
My Debt to You
Our Mire
Private Paradise
PVS
Tightly Wound
We Love You
What Have We Sown?
0
geplaatst: 19 juni 2024, 20:31 uur
Bond
My Debt to You
Our Mire
PVS
So We Row
Tightly Wound
Versions of the Truth
We Love You
My Debt to You
Our Mire
PVS
So We Row
Tightly Wound
Versions of the Truth
We Love You
0
Stembussen zijn gesloten. De volgende titels kregen 4 of meer tegenstemmen en zijn derhalve uitgeschakeld voor de finale.
I Will Light Up Your Eyes (7)
PVS (6)
Our Mire (5)
Preparation for Meltdown (4)
So We Row (4)
Private Paradise (4)
We Love You (4)
My Debt to You (4)
The World I Always Dreamed Of (4)
Dat brengt ons bij...
I Will Light Up Your Eyes (7)
PVS (6)
Our Mire (5)
Preparation for Meltdown (4)
So We Row (4)
Private Paradise (4)
We Love You (4)
My Debt to You (4)
The World I Always Dreamed Of (4)
Dat brengt ons bij...
5
DE FINALE VAN DE GREATEST HITS OF...
https://freakingeek.com/wp-content/uploads/2018/08/ThePineappleThief-Banniere-800x445.jpg
De (white) mist is bijna opgetrokken, de finalisten zijn bekend.
Stel uit onderstaande nummers een persoonlijke top 10 samen, die de gezamenlijke top 20 van dit spelletje zal vormen.
Alone at Sea
Bond
Different World
Give It Back
In Exile
It Leads to This
No Man's Land
Part Zero
Reaching Out
Remember Us
Shoot First
Snowdrops
The Final Thing on My Mind
Tightly Wound
Too Much to Lose
Vapour Trails
Versions of the Truth
We Subside
What Have We Sown?
White Mist
Eventuele begeleidende tekst(jes), reviews en anekdotes bij de diverse nummers zijn meer dan welkom.
Realiseer me overigens net, dat gezien de foebel happening van Oranje bij onze oosterburen, de uitslag op vrijdagavond niet zo'n geschikt moment voor jullie en mij gaat zijn. Dus ga ik die verschuiven naar de zaterdag.
Deadline: zaterdagochtend 09:00 uur
https://freakingeek.com/wp-content/uploads/2018/08/ThePineappleThief-Banniere-800x445.jpg
De (white) mist is bijna opgetrokken, de finalisten zijn bekend.
Stel uit onderstaande nummers een persoonlijke top 10 samen, die de gezamenlijke top 20 van dit spelletje zal vormen.
Alone at Sea
Bond
Different World
Give It Back
In Exile
It Leads to This
No Man's Land
Part Zero
Reaching Out
Remember Us
Shoot First
Snowdrops
The Final Thing on My Mind
Tightly Wound
Too Much to Lose
Vapour Trails
Versions of the Truth
We Subside
What Have We Sown?
White Mist
Eventuele begeleidende tekst(jes), reviews en anekdotes bij de diverse nummers zijn meer dan welkom.
Realiseer me overigens net, dat gezien de foebel happening van Oranje bij onze oosterburen, de uitslag op vrijdagavond niet zo'n geschikt moment voor jullie en mij gaat zijn. Dus ga ik die verschuiven naar de zaterdag.
Deadline: zaterdagochtend 09:00 uur
4
geplaatst: 19 juni 2024, 20:37 uur
Streaminglink:
TPT Finale Luisterlijst
Doe ik ook nog weer lekker een tag:
50tracks ABDrums Alicia All Day Watcher Bonk BoyOnHeavenHill Bravejester Brunniepoo Casartelli Dieter divart dynamo d Finidi Floydje FrodoK Gebruiker43757 Hedser Jacoto Jake Bugg Jester Johnny Marr laxus11 legian Leptop marsupilami meesterdch meneer Mindscapes mulver64 musicborst Noordpool Outlaw104 Papartis ProGNerD Rainmachine riesj68 Rogyros Rudi S SBube thelion TONYLUNA uffing vigil
TPT Finale Luisterlijst
Doe ik ook nog weer lekker een tag:
50tracks ABDrums Alicia All Day Watcher Bonk BoyOnHeavenHill Bravejester Brunniepoo Casartelli Dieter divart dynamo d Finidi Floydje FrodoK Gebruiker43757 Hedser Jacoto Jake Bugg Jester Johnny Marr laxus11 legian Leptop marsupilami meesterdch meneer Mindscapes mulver64 musicborst Noordpool Outlaw104 Papartis ProGNerD Rainmachine riesj68 Rogyros Rudi S SBube thelion TONYLUNA uffing vigil
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 juni 2024, 23:54 uur
Ik zit vanaf morgenochtend op Graspop, dus aan de finale ga ik helaas niet toekomen. Maak er wat moois van!
1
geplaatst: 20 juni 2024, 07:48 uur
Casartelli schreef:
Ik zit vanaf morgenochtend op Graspop, dus aan de finale ga ik helaas niet toekomen. Maak er wat moois van!
Zozo, dat is een behoorlijk hard festival qua bandsetting. En ga je het redden met kamperen gezien al die natte velden? Overvloedig gras zal er niet overblijven lijkt me. Maar veel muziekgenot toegewenst!Ik zit vanaf morgenochtend op Graspop, dus aan de finale ga ik helaas niet toekomen. Maak er wat moois van!
1
geplaatst: 20 juni 2024, 11:30 uur
Dan trap ik hem maar af. Gevalletje kill you darlings wel dit hoor.
1. What Have We Sown?
2. Too Much to Lose
3. Snowdrops
4. Tightly Wound
5. Vapour Trails
6. Different World
7.Shoot First
8. Remember Us
9. We Subside
10. The Final Thing on My Mind
Edit:
Outlaw104, excuus ik had even niet gezien dat het in volgorde moest. Bij deze aangepast
1. What Have We Sown?
2. Too Much to Lose
3. Snowdrops
4. Tightly Wound
5. Vapour Trails
6. Different World
7.Shoot First
8. Remember Us
9. We Subside
10. The Final Thing on My Mind
Edit:
Outlaw104, excuus ik had even niet gezien dat het in volgorde moest. Bij deze aangepast

1
geplaatst: 20 juni 2024, 12:16 uur
Is dit op volgorde van zeer goed naar goed?
Zou je ze anders willen nummeren van 1 t/m 10?
Alvast bedankt!
Zou je ze anders willen nummeren van 1 t/m 10?
Alvast bedankt!
0
geplaatst: 20 juni 2024, 12:48 uur
Dit wordt 'm dan! "Variations on a Dream" is hier de hofleverancier (4x). Een album, waarvan voor mij geldt, dat het geheel nagenoeg gelijkwaardig is aan de som der delen. Bij "Tightly Unwound" liggen de verhoudingen dan weer net even iets anders. Nochtans leveren ze geen van beide de nummer 1.
1. What Have We Sown?
2. Vapour Trails
3. The Final Thing on My Mind
4. Remember Us
5. Too Much to Lose
6. We Subside
7. Different World
8. White Mist
9. Part Zero
10. In Exile
1. What Have We Sown?
2. Vapour Trails
3. The Final Thing on My Mind
4. Remember Us
5. Too Much to Lose
6. We Subside
7. Different World
8. White Mist
9. Part Zero
10. In Exile
1
geplaatst: 20 juni 2024, 17:54 uur
De top 4 is subliem, de nummers daaronder vallen in de categorie heel erg goed. Ik miste wel wat nummers van Someone Here Is Missing, maar wat wil je ook met zo'n groot en goed oeuvre.
1. Remember Us
2. Too Much to Lose
3. Alone at Sea
4. We Subside
5. Snowdrops
6. Reaching Out
7. In Exile
8. White Mist
9. Part Zero
10. Versions of the Truth
1. Remember Us
2. Too Much to Lose
3. Alone at Sea
4. We Subside
5. Snowdrops
6. Reaching Out
7. In Exile
8. White Mist
9. Part Zero
10. Versions of the Truth
1
geplaatst: 20 juni 2024, 17:58 uur
1. We Subside
2. Part Zero
3. Snowdrops
4. Alone at Sea
5. White Mist
6. In Exile
7. Vapour Trails
8. Too Much to Lose
9. Tightly Wound
10. Shoot First
2. Part Zero
3. Snowdrops
4. Alone at Sea
5. White Mist
6. In Exile
7. Vapour Trails
8. Too Much to Lose
9. Tightly Wound
10. Shoot First
1
geplaatst: 21 juni 2024, 12:01 uur
1. Too Much to Lose
2. Tightly Wound
3. Different World
4. Snowdrops
5. Bond
6. It Leads to This
7. What Have We Sown?
8. Reaching Out
9. Alone at Sea
10. Vapour Trails
2. Tightly Wound
3. Different World
4. Snowdrops
5. Bond
6. It Leads to This
7. What Have We Sown?
8. Reaching Out
9. Alone at Sea
10. Vapour Trails
1
geplaatst: 21 juni 2024, 12:32 uur
Het was me een aangenaam Pineapple Thief weekje, dank je daar voor Outlaw104.
Bijna alles opnieuw moeten ontdekken, voor zover dat lukt in de korte tijd. Toch 250 TPT scrobbles afgelopen 7 dagen, net zo veel als de afgelopen 365 dagen!
Waarschijnlijk had ik morgen anders gedaan maar vandaag is dit mijn top10:
01. The Final Thing on My Mind
02. Bond
03. Reaching Out
04. No Man's Land
05. Too Much to Lose
06. In Exile
07. Alone at Sea
08. What Have We Sown?
09. We Subside
10. Part Zero
Bijna alles opnieuw moeten ontdekken, voor zover dat lukt in de korte tijd. Toch 250 TPT scrobbles afgelopen 7 dagen, net zo veel als de afgelopen 365 dagen!

Waarschijnlijk had ik morgen anders gedaan maar vandaag is dit mijn top10:
01. The Final Thing on My Mind
02. Bond
03. Reaching Out
04. No Man's Land
05. Too Much to Lose
06. In Exile
07. Alone at Sea
08. What Have We Sown?
09. We Subside
10. Part Zero
1
geplaatst: 21 juni 2024, 13:24 uur
Heb de afgelopen dagen ook veel ouder werk geluisterd, maar blijf toch een voorkeur hebben voor de recentere albums, met name die met Gavin Harrison op drums. Your Wilderness is mijn favoriete album en die is dan ook met 3 nummers vertegenwoordigd in mijn top 10:
1. In Exile
2. The Final Thing on My Mind
3. It Leads to This
4. Snowdrops
5. White Mist
6. No Man's Land
7. Tightly Wound
8. Versions of the Truth
9. Reaching Out
10. Part Zero
De song die ik tijdens deze GH ontdekt heb is het mooie Snowdrops, met het opvallende handgeklap in de laatste minuten.
1. In Exile
3. It Leads to This
4. Snowdrops
5. White Mist
6. No Man's Land
7. Tightly Wound
8. Versions of the Truth
9. Reaching Out
10. Part Zero
De song die ik tijdens deze GH ontdekt heb is het mooie Snowdrops, met het opvallende handgeklap in de laatste minuten.
1
geplaatst: 21 juni 2024, 13:50 uur
Teveel om in een weekje bij te luisteren maar dit zijn 10 prima nummers. Mijn playlistjes zijn weer een stuk langer geworden. Dank Outlaw104
1. Bond
3. What Have We Sown?
4. Vapour Trails
5. Too Much to Lose
6. Snowdrops
7. We Subside
8. Remember Us
9. In Exile
10. It Leads to This
1. Bond
3. What Have We Sown?
4. Vapour Trails
5. Too Much to Lose
6. Snowdrops
7. We Subside
8. Remember Us
9. In Exile
10. It Leads to This
2
geplaatst: 21 juni 2024, 13:57 uur
Outlaw104 bedankt om mij hierin mee te nemen. Helaas afgelopen weken weinig tijd gehad.
Maar een Top 10 TPT is hier dan toch.
TPT is een ongelofelijke goede band ( ook live trouwens dik in orde ). En hun laatste worp is toch ook weer uitstekend.
1 Bond
2 In Exile
3 Tightly Wound
4 It Leads to This
5 Part Zero
6 White Mist
7 Too Much to Lose
8 Vapour Trails
9 The Final Thing on My Mind
10 No Man's Land
Maar een Top 10 TPT is hier dan toch.
TPT is een ongelofelijke goede band ( ook live trouwens dik in orde ). En hun laatste worp is toch ook weer uitstekend.
1 Bond
2 In Exile
3 Tightly Wound
4 It Leads to This
5 Part Zero
6 White Mist
7 Too Much to Lose
8 Vapour Trails
9 The Final Thing on My Mind
10 No Man's Land
3
geplaatst: 21 juni 2024, 14:42 uur
Nou, dat waren zeker TPT dagen. Meest bijzondere moment was dat ik afgelopen woensdag van Tilburg naar Vlissingen met de auto ging en dat ik, vanaf Tilburg, 3 x What Have We Sown achter elkaar opzette en toen weer thuis was
. En dan nog genieten ook hè ! Maar over een tijdje gaat deze band weer uit mijn luisterlijsten want er is altijd weer zoveel anders te beluisteren.
Tot ik op een gegeven moment weer eens een album opzet en mij dan werkelijk afvraag of ik die nummers nu weleens eerder heb gehoord of niet. Vreemde tijdloze band ! Zeer groot is mijn dank nu al, mijn beste Outlaw104 ! Mooie dagen achter de rug en een voorbode van de zomerse dagen die ons te wachten staan.
Oja ! Mijn top 10:
1. What Have We Sown? Tuurlijk! Niks mooiers dan naar Walcheren te rijden met goede muziek !
2. Vapour Trails
3. Part Zero
4. Remember Us
5. In Exile
6. We Subside
7. Give It Back
8. Versions of the Truth
9. White Mist
10. Reaching Out
Ook mede namens mijn geliefde couch potato die ook graag naar deze band luistert !
. En dan nog genieten ook hè ! Maar over een tijdje gaat deze band weer uit mijn luisterlijsten want er is altijd weer zoveel anders te beluisteren.Tot ik op een gegeven moment weer eens een album opzet en mij dan werkelijk afvraag of ik die nummers nu weleens eerder heb gehoord of niet. Vreemde tijdloze band ! Zeer groot is mijn dank nu al, mijn beste Outlaw104 ! Mooie dagen achter de rug en een voorbode van de zomerse dagen die ons te wachten staan.
Oja ! Mijn top 10:
1. What Have We Sown? Tuurlijk! Niks mooiers dan naar Walcheren te rijden met goede muziek !
2. Vapour Trails
3. Part Zero
4. Remember Us
5. In Exile
6. We Subside
7. Give It Back
8. Versions of the Truth
9. White Mist
10. Reaching Out
Ook mede namens mijn geliefde couch potato die ook graag naar deze band luistert !
3
geplaatst: 21 juni 2024, 15:22 uur
Alicia's TPT Top Tien
01. What Have We Sown?
02. It Leads to This
03. We Subside
04. White Mist
05. No Man's Land
06. Reaching Out
07. The Final Thing on My Mind
08. Snowdrops
09. Versions of the Truth
10. Alone at Sea
Na de ontdekking van het album Your Wilderness heb ik met veel plezier alle voor- en nagangers aangeschaft om de TPT verzameling compleet te krijgen. Bijna dan. Want ik wil liever niets dubbel hebben, want daar heb ik inmiddels wel ervaring mee. Een wederom schier onmogelijke taak naar blijkt, want intussen zijn aardig wat liedjes in allerlei uitvoeringen stiekem het huis binnengerold.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor de latere werkjes vanaf Your Wilderness, voornamelijk vanwege de composities en de geluidskwaliteit. Desalniettemin blijft het allermooiste lied voor mij het nummer What We Have Sown?
Al is het nipt, hoor.
What We Have Sown? is wel een track waar je zin in moet hebben. Ik draai dit nummer dan ook sporadisch. Maar eenmaal aangeslingerd is het 27 minuten en 49 seconden genieten geblazen. Het geluid daarentegen kan wel een flinke poetsbeurt gebruiken. Vooral als je het vergelijkt met het meest recente werk.
It Leads to This is de favoriet tot nu toe. Het album waarvan het titelnummer op de tweede plaats terecht is gekomen. Niet uit de speler te slaan gewoon. Dit liedje had daarom ook net zo goed op de eerste plek kunnen staan. Rubicon vind ik zelfs nog beter. Helaas heeft dat liedje deze ronde niet gehaald. Net als lieveling Now It's Yours. Daarop zing ik namelijk regelmatig mee als achtergrondzangeres. De uitgave met de vier schijven is sowieso prachtig vormgegeven. De fraaie foto's in zowel het boek als op de hoes en als achtergrond voor op de tv zijn niet te missen. Confronterend zelfs. Enfin... lees mijn verhaaltje bij dat album maar.
Alleen al om de kwaliteit in beeld en geluid verdient The Pineapple Thief beter. De stroom aan creativiteit is immers eindeloos en de inzet tomeloos. Ik kijk nu alweer uit naar het vervolg. Iets met live versies van It Leads to This in Dolby Atmos and 5.1 DTS-HD surround lijkt mij wel wat.
01. What Have We Sown?
02. It Leads to This
03. We Subside
04. White Mist
05. No Man's Land
06. Reaching Out
07. The Final Thing on My Mind
08. Snowdrops
09. Versions of the Truth
10. Alone at Sea
Na de ontdekking van het album Your Wilderness heb ik met veel plezier alle voor- en nagangers aangeschaft om de TPT verzameling compleet te krijgen. Bijna dan. Want ik wil liever niets dubbel hebben, want daar heb ik inmiddels wel ervaring mee. Een wederom schier onmogelijke taak naar blijkt, want intussen zijn aardig wat liedjes in allerlei uitvoeringen stiekem het huis binnengerold.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor de latere werkjes vanaf Your Wilderness, voornamelijk vanwege de composities en de geluidskwaliteit. Desalniettemin blijft het allermooiste lied voor mij het nummer What We Have Sown?
Al is het nipt, hoor.
What We Have Sown? is wel een track waar je zin in moet hebben. Ik draai dit nummer dan ook sporadisch. Maar eenmaal aangeslingerd is het 27 minuten en 49 seconden genieten geblazen. Het geluid daarentegen kan wel een flinke poetsbeurt gebruiken. Vooral als je het vergelijkt met het meest recente werk.
It Leads to This is de favoriet tot nu toe. Het album waarvan het titelnummer op de tweede plaats terecht is gekomen. Niet uit de speler te slaan gewoon. Dit liedje had daarom ook net zo goed op de eerste plek kunnen staan. Rubicon vind ik zelfs nog beter. Helaas heeft dat liedje deze ronde niet gehaald. Net als lieveling Now It's Yours. Daarop zing ik namelijk regelmatig mee als achtergrondzangeres. De uitgave met de vier schijven is sowieso prachtig vormgegeven. De fraaie foto's in zowel het boek als op de hoes en als achtergrond voor op de tv zijn niet te missen. Confronterend zelfs. Enfin... lees mijn verhaaltje bij dat album maar.
Alleen al om de kwaliteit in beeld en geluid verdient The Pineapple Thief beter. De stroom aan creativiteit is immers eindeloos en de inzet tomeloos. Ik kijk nu alweer uit naar het vervolg. Iets met live versies van It Leads to This in Dolby Atmos and 5.1 DTS-HD surround lijkt mij wel wat.
0
geplaatst: 21 juni 2024, 18:22 uur
Van iedereen die al in eerder stadium mee deden aan deze TPT Greatest Hits mis ik nog een finalelijstje van Bonk.
EttaJamesBrown en vigil misschien ook nog interesse?
EttaJamesBrown en vigil misschien ook nog interesse?
1
geplaatst: 21 juni 2024, 19:00 uur
Ben niet van de voetbal, wel alleen thuis. Reden voor een spoedcursus TPT. Luisteren en skippen nochtans
Edit: te lange liedjes voor een snelle screening. Het klinkt niet verkeerd, maar het past niet dat ik met te weinig luisterminuten wel een top 10 ga maken.
Spijtig voor Bond
Edit: te lange liedjes voor een snelle screening. Het klinkt niet verkeerd, maar het past niet dat ik met te weinig luisterminuten wel een top 10 ga maken.
Spijtig voor Bond
1
geplaatst: 21 juni 2024, 20:45 uur
Ik heb toch wel een beetje een dubbele verhouding met The Pineapple Thief. Tijdens het beluisteren van deze lijst merkte ik dat weer. Aan de ene kant hebben ze prachtige nummers gemaakt, maar geregeld vind ik het ook wat te veel kabbelen en net op het moment dat mijn aandacht echt weg begint te zakken, doen ze weer wat dat me verrast en wat mijn aandacht er weer vol bij trekt. De spanningsboog mag voor mijn gevoel dan niet altijd geweldig zijn, spannende muziek is het zeker.
1. Tightly Wound
2. Versions of the Truth
3. Give It Back
4. What Have We Sown?
5. Remember Us
6. No Man's Land
7. Alone at Sea
8. Different World
9. The Final Thing on My Mind
10. Snowdrops
1. Tightly Wound
2. Versions of the Truth
3. Give It Back
4. What Have We Sown?
5. Remember Us
6. No Man's Land
7. Alone at Sea
8. Different World
9. The Final Thing on My Mind
10. Snowdrops
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.