Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 13 oktober 2024, 17:04 uur
Dissident Aggressor
Saints in Hell
The Green Manalishi
Desert Plains
Jawbreaker
Rock Hard Ride Free
Hell Patrol
One Shot at Glory
Lightning Strike
As God is my Witness
Niet te doen dit. Zeer pijnlijk om enkele geweldige krakers geen plek te kunnen geven
Saints in Hell
The Green Manalishi
Desert Plains
Jawbreaker
Rock Hard Ride Free
Hell Patrol
One Shot at Glory
Lightning Strike
As God is my Witness
Niet te doen dit. Zeer pijnlijk om enkele geweldige krakers geen plek te kunnen geven

6
geplaatst: 13 oktober 2024, 19:19 uur
Dankzij Faalhaas' Top 10 zag ik een onoverkomelijke omissie in mijn eigen Top 10.
Ten koste van All Guns Blazing heb ik dat nu rechtgezet.
Mijn definitieve (?) tien nummers:
Here Come The Tears (1977)
Dissident Aggressor (1977)
Let Us Pray / Call for the Priest (1977)
Saints in Hell (1978)
Steeler (1980)
Riding on the Wind (1982)
Jawbreaker (1984)
Blood Red Skies (1988)
Metal Meltdown (1990)
Hellrider (2005)
Misschien leuk om de aller-, álleroudste opname van Judas Priest te luisteren. Afkomstig van hun demo 'Mind Conception' dat in juli 1971 op een 7" acetate is verschenen. Vorig jaar is er nog een exemplaar van eigenaar verwisseld voor een goede €1000,-.
Hierop is Rob Halford nog niet te horen, maar de eerste zanger Al Atkins. De zanger die de bandnaam ook heeft meegenomen van zijn eerste Judas Priest-combo, welke al vrij snel ter ziele ging. De nieuwe Judas Priest-versie, die eind 1970 vorm kreeg, is de Judas Priest zoals wij die kennen. Nouja kennen? Rob en Glenn waren er nog niet bij. En mocht je je afvragen wie die vent met dat afrokapsel is? Dat is een van de vele drummers die Priest vooral in de beginjaren heeft versleten: Chris "Congo" Campbell. Hij was er trouwens ook nog niet bij op deze opname. Hij kwam er pas een jaar later bij, maar was alweer vertrokken voordat Rob en Glenn zich bij de band voegden. Wel zijn hier Ian Hill en K.K. Downing al te horen. Met ene John Ellis op drums die later o.a. opdook in The Cinematic Orchestra.
https://rockcellarmagazine.com/wp-content/uploads/2022/03/judas-priest-original-early-Ian-Hill-drummer-Chris-Congo-Campbell-K.K.-Downing-singer-Al-Atkins.jpg
Ten koste van All Guns Blazing heb ik dat nu rechtgezet.
Mijn definitieve (?) tien nummers:
Here Come The Tears (1977)
Dissident Aggressor (1977)
Let Us Pray / Call for the Priest (1977)
Saints in Hell (1978)
Steeler (1980)
Riding on the Wind (1982)
Jawbreaker (1984)
Blood Red Skies (1988)
Metal Meltdown (1990)
Hellrider (2005)
Misschien leuk om de aller-, álleroudste opname van Judas Priest te luisteren. Afkomstig van hun demo 'Mind Conception' dat in juli 1971 op een 7" acetate is verschenen. Vorig jaar is er nog een exemplaar van eigenaar verwisseld voor een goede €1000,-.
Hierop is Rob Halford nog niet te horen, maar de eerste zanger Al Atkins. De zanger die de bandnaam ook heeft meegenomen van zijn eerste Judas Priest-combo, welke al vrij snel ter ziele ging. De nieuwe Judas Priest-versie, die eind 1970 vorm kreeg, is de Judas Priest zoals wij die kennen. Nouja kennen? Rob en Glenn waren er nog niet bij. En mocht je je afvragen wie die vent met dat afrokapsel is? Dat is een van de vele drummers die Priest vooral in de beginjaren heeft versleten: Chris "Congo" Campbell. Hij was er trouwens ook nog niet bij op deze opname. Hij kwam er pas een jaar later bij, maar was alweer vertrokken voordat Rob en Glenn zich bij de band voegden. Wel zijn hier Ian Hill en K.K. Downing al te horen. Met ene John Ellis op drums die later o.a. opdook in The Cinematic Orchestra.
https://rockcellarmagazine.com/wp-content/uploads/2022/03/judas-priest-original-early-Ian-Hill-drummer-Chris-Congo-Campbell-K.K.-Downing-singer-Al-Atkins.jpg
3
geplaatst: 13 oktober 2024, 19:55 uur
Mijn geupdate lijst:
Winter
Epitaph
Mother Sun
Starbreaker
Last Rose Of Summer
Here Come The Tears
Dissident Agressor
Stained Class
Invader
Saints In Hell
Leuk trouwens die oude demo uit 1971. Zoals jullie aan mijn songkeuzes kunnen zien ben ik vooral weg van hun seventies werk. Al hebben ze daarna ook veel toppers uitgebracht hoor. Het oude werk heeft echter een bepaalde sfeer en magie die ze nooit neer hebben weten te evenaren. In mijn beleving dan he.
Mother Sun uit 1975 is ook zo'n vergeten juweeltje. Had wat mij betreft niet misstaan op Sin After Sin of op Sad Wings.
Winter
Epitaph
Mother Sun
Starbreaker
Last Rose Of Summer
Here Come The Tears
Dissident Agressor
Stained Class
Invader
Saints In Hell
Leuk trouwens die oude demo uit 1971. Zoals jullie aan mijn songkeuzes kunnen zien ben ik vooral weg van hun seventies werk. Al hebben ze daarna ook veel toppers uitgebracht hoor. Het oude werk heeft echter een bepaalde sfeer en magie die ze nooit neer hebben weten te evenaren. In mijn beleving dan he.
Mother Sun uit 1975 is ook zo'n vergeten juweeltje. Had wat mij betreft niet misstaan op Sin After Sin of op Sad Wings.
1
geplaatst: 13 oktober 2024, 20:05 uur
Mijn leuke liedjes lijst:
Mother sun
Victim of changes
Genocide
Trant
Dissident agressor
Burnin' up
The rage
Heading out on the highway
Lightning strike
Invincible shield
Mother sun
Victim of changes
Genocide
Trant
Dissident agressor
Burnin' up
The rage
Lightning strike
Invincible shield
2
geplaatst: 13 oktober 2024, 22:17 uur
Never Satisfied
Riding on the Wind
Jawbreaker
Hell Patrol
Between the Hammer & the Anvil
Deal with the Devil
Nostradamus
Halls of Valhalla
Evil Never Dies
Trial by Fire
Riding on the Wind
Jawbreaker
Hell Patrol
Deal with the Devil
Nostradamus
Halls of Valhalla
Evil Never Dies
Trial by Fire
0
geplaatst: 13 oktober 2024, 23:19 uur
Rukwind schreef:
Mother sun
Victim of changes
Genocide
Trant
Dissident agressor
Burnin' up
The rage
Lightning strike
Invincible shield
Mother sun
Victim of changes
Genocide
Trant
Dissident agressor
Burnin' up
The rage
Lightning strike
Invincible shield
Leuk dat je ook Mother Sun erin hebt gezet.

1
geplaatst: 13 oktober 2024, 23:45 uur
Johnny Marr schreef:
Omg jaaaa, ik nomineer morgen.
Omg jaaaa, ik nomineer morgen.
Toch morgen. Wel wil ik Gretz al bedanken voor de schitterende presentatie van Jessie!
3
geplaatst: 14 oktober 2024, 12:55 uur
Rukwind schreef:
Victim of changes
Deze staat al in de startlijst, dus daar mag je nog een andere Priestclassic voor kiezen.Victim of changes
Over Victim Of Changes gesproken: het nummer is een samenvoeging van twee nummers, waarvan het eerste deel van de hand is van hun eerste zanger, Al Atkins, en het tweede deel, 'Red Light Lady' genaamd, afkomstig is uit de koker van Rob.
Nadat Atkins vertrok uit Priest hield hij zo'n 25 jaar lang zijn metalactiviteiten op een laag pitje, tot hij zich in 1998 weer wat meer in spotlights zong met het album 'Victim Of Changes', waarop ook oud-Priestdrummer en inmiddels wijlen Dave Holland meespeelde. Een album dat qua artwork als twee druppels lijkt op 'Sin After Sin' en bijna volledig is gevuld met antiquarische Priestnummers uit de eerste jaren van diens bestaan. Waaronder natuurlijk ook een herinterpretatie van het titelnummer. Je krijgt er bijna een Paul Di'Anno-gevoel bij...
Bijna, want Atkins is nog steeds actief, sinds 2010 onder de noemer Atkins / May Project, en i.t.t. Di'Anno brengt hij nog regelmatig albums uit met nieuw materiaal en dus niet teert op ouwe roem/vergane glorie.
'Victim Of Changes' klonk in het begin nog wat anders - meer bluesrock - zoals wij hem nu allemaal kennen: het droeg ook een andere titel. Luister maar eens naar de demoversie uit 1973, waarop de kersvers nieuwe zanger Rob Halford te horen is.
0
geplaatst: 14 oktober 2024, 13:41 uur
Rukwind schreef:
Mother sun
Victim of changes
Genocide
Tyrant
Dissident agressor
Burnin' up
The rage
Lightning strike
Invincible shield
Mother sun
Victim of changes
Genocide
Tyrant
Dissident agressor
Burnin' up
The rage
Lightning strike
Invincible shield
1
geplaatst: 14 oktober 2024, 15:15 uur
The Green Manalishi niet in de startlijst, je bent knettergek gap. BESTE COVER OOIT AAAAAAA
Bloodstone
(Take These) Chains
Devil's Child
Diamonds & Rust (Unleashed in the East '79)
Heading out to the Highway
Hell Patrol
Living After Midnight
Riding on the Wind
The Green Manalishi (Unleashed in the East '79)
You've Got Another Thing Comin'
Unleashed in the East is het beste livealbum ooit. Screaming For Vengeance is m'n faffie studioalbum.
Bloodstone
(Take These) Chains
Devil's Child
Diamonds & Rust (Unleashed in the East '79)
Heading out to the Highway
Hell Patrol
Living After Midnight
Riding on the Wind
The Green Manalishi (Unleashed in the East '79)
You've Got Another Thing Comin'
Unleashed in the East is het beste livealbum ooit. Screaming For Vengeance is m'n faffie studioalbum.
0
geplaatst: 14 oktober 2024, 15:15 uur
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities
Intekenlijst:
11 oktober - EvilDrSmith (Judas Priest)
18 oktober - EttaJamesBrown (Vera’s poll-winners 2006 - 2023)
25 oktober - Herman (Neue Deutsche Welle 1979 - 1985)
1 november - Bonk (Alanis Morissette)
8 november - Arno (Fontaines DC + Grian Chatten solo)
15 november - All Day Watcher (Epica)
22 november - Titmeister (Future Islands)
29 november - Superbitch (Janelle Monáe)
6 december - Johnny Marr (Interpol)
—
27 december - 50tracks (Greatest Hits Of Greatest Hits 2024)
3 januari - 50tracks (The Dutch Class of 2024)
10 januari - Titmeister (Kieran Hebden)
17 januari - 123poetertjes (black midi, New Road)
24 januari - Shaky (Manfred Mann: 60's + Earth Band)
31 januari - dynamo d (Jean Michel Jarre)
Informatie over het spel en over voorgaande edities:
Toch maar es Interpol doen, één van de meest essentiële bands die nog nooit aan de beurt zijn geweest.
Intekenlijst:
11 oktober - EvilDrSmith (Judas Priest)
18 oktober - EttaJamesBrown (Vera’s poll-winners 2006 - 2023)
25 oktober - Herman (Neue Deutsche Welle 1979 - 1985)
1 november - Bonk (Alanis Morissette)
8 november - Arno (Fontaines DC + Grian Chatten solo)
15 november - All Day Watcher (Epica)
22 november - Titmeister (Future Islands)
29 november - Superbitch (Janelle Monáe)
6 december - Johnny Marr (Interpol)
—
27 december - 50tracks (Greatest Hits Of Greatest Hits 2024)
3 januari - 50tracks (The Dutch Class of 2024)
10 januari - Titmeister (Kieran Hebden)
17 januari - 123poetertjes (black midi, New Road)
24 januari - Shaky (Manfred Mann: 60's + Earth Band)
31 januari - dynamo d (Jean Michel Jarre)
Informatie over het spel en over voorgaande edities:
Toch maar es Interpol doen, één van de meest essentiële bands die nog nooit aan de beurt zijn geweest.
0
geplaatst: 14 oktober 2024, 15:33 uur
Johnny Marr schreef:
The Green Manalishi niet in de startlijst, je bent knettergek gap. BESTE COVER OOIT AAAAAAA
Nee hoor, ik vind Diamonds & Rust minstens zo gaaf. En zó veel Priestclassics en dan aankomen met een cover? Hoe goed ook, mij niet gezien.The Green Manalishi niet in de startlijst, je bent knettergek gap. BESTE COVER OOIT AAAAAAA
Maar jongen toch: Beyond The Realms Of Death en Exciter staan er al in, hè?
Ff de oogprut uit je hoofd bangen en daar dan andere metalen joekels inrammen, graag!
1
geplaatst: 14 oktober 2024, 15:45 uur
EvilDrSmith schreef:
Ff de oogprut uit je hoofd bangen en daar dan andere metalen joekels inrammen, graag!
Excuses, aangepast. Heading out to the Highway en Living After Midnight kunnen toch ook niet ontbreken. Breaking the Law niet in de startlijst is ook wel een dingetje.
EvilDrSmith schreef:
En zó veel Priestclassics en dan aankomen met een cover? Hoe goed ook, mij niet gezien.
En zó veel Priestclassics en dan aankomen met een cover? Hoe goed ook, mij niet gezien.
Wat boeit het dat een cover is? Die snap ik niet zo goed.
1
geplaatst: 14 oktober 2024, 16:10 uur
EvilDrSmith schreef:
Johnny Marr schreef:
Wat boeit het dat een cover is? Die snap ik niet zo goed.
Wat ik niet zo goed snap is dat Rob inmiddels wel samen heeft gezongen met zijn grote heldin Dolly Parton, maar nog nooit 'Diamonds & Rust' met Joan Baez. Dat zou toch helemaal mindblowing fantastisch zijn? Wat boeit het dat een cover is? Die snap ik niet zo goed.
Zal ik de volgende keer 'Jolene' ook in de startlijst zetten?

https://cdn.apollo.audio/one/media/6368/d564/7c89/0d04/f203/5d59/rob-halford-dolly-parton.jpg
1
geplaatst: 14 oktober 2024, 16:54 uur
Gelukkig toch een momentje kunnen vinden. Dus bij deze even wat nummers die ik zo bij elkaar geluisterd heb als toevoeging. Zal wel anders zijn als ik er langer de tijd voor had, maar ach dan wordt het zo voorspelbaar.
Kijken wat er uit gaat komen. Heb nou wel weer zin in wat ouderwetse Metal.
- Between the Hammer & the Anvil
- All Guns Blazing
- Lightning Strike
- Children of the Sun
- Spectre
- Metal Meltdown
- Heavy Metal
- Jawbreaker
- Rock Hard Ride Free
- As God is my Witness
Kijken wat er uit gaat komen. Heb nou wel weer zin in wat ouderwetse Metal.
- Between the Hammer & the Anvil
- All Guns Blazing
- Lightning Strike
- Children of the Sun
- Spectre
- Metal Meltdown
- Heavy Metal
- Jawbreaker
- Rock Hard Ride Free
- As God is my Witness
0
geplaatst: 14 oktober 2024, 19:38 uur
Leuk al die achtergrondinformatie, weer het een en ander geleerd over een van mijn favoriete bands.
Kun je Judas Priest wel de langst bestaande metalband noemen trouwens? Black Sabbath timmerde al aan de metalen weg terwijl Judas Priest psychedelische rock en blues rock aan het maken was en pas later een metalband werd.
Mother Sun kende ik nog niet, maar die tweede zanger die er soms doorheen kakelt is verschrikkelijk. Verder wel een prima nummer, maar door de krakkemikkige opnamekwaliteit geen topmateriaal naar mijn mening.
Ik heb nog niet eerder meegespeeld met dit spelletje. Het is dus de bedoeling om op 18 oktober al de winnaar bekend te maken?
EvilDrSmith schreef:
Na de zwoele klanken van Jessie is het nu een week lang headbangen met de langst bestaande metalband:

THE PRIEST! 
Na de zwoele klanken van Jessie is het nu een week lang headbangen met de langst bestaande metalband:

THE PRIEST! 
Kun je Judas Priest wel de langst bestaande metalband noemen trouwens? Black Sabbath timmerde al aan de metalen weg terwijl Judas Priest psychedelische rock en blues rock aan het maken was en pas later een metalband werd.
Mother Sun kende ik nog niet, maar die tweede zanger die er soms doorheen kakelt is verschrikkelijk. Verder wel een prima nummer, maar door de krakkemikkige opnamekwaliteit geen topmateriaal naar mijn mening.
Ik heb nog niet eerder meegespeeld met dit spelletje. Het is dus de bedoeling om op 18 oktober al de winnaar bekend te maken?
1
geplaatst: 14 oktober 2024, 19:54 uur
EvilDrSmith schreef:
THE PRIEST! 

THE PRIEST! 
Apollo schreef:
Black Sabbath is al jaren geleden gestopt, hè? Kun je Judas Priest wel de langst bestaande metalband noemen trouwens? Black Sabbath timmerde al aan de metalen weg terwijl Judas Priest psychedelische rock en blues rock aan het maken was en pas later een metalband werd.
Zo bedoelde ik die opmerking. Langst, als in: nog actief. Ja, in de loop van vrijdagavond 18 of zaterdagochtend 19 oktober maak ik de uitslag bekend welke Priestknaller het populairst is op dit forum.
1
geplaatst: 14 oktober 2024, 22:05 uur
De eerste ronde is gesloten.
ψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψ JUDAS PRIEST TIEBREAK ψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψ https://i.ytimg.com/vi/YwF8mOnLpXc/hq720.jpg?sqp=-oaymwEhCK4FEIIDSFryq4qpAxMIARUAAAAAGAElAADIQj0AgKJD&rs=AOn4CLC_4j6xy-cWWGoOUjV8Jgk0Rkr64w
We hebben met vijftien man negen Prieststamperds gekozen die door zijn naar de tweede ronde: deze nummers hebben vier of meer stemmen gekregen.
Jawbreaker (1984) (10x)
Riding On The Wind (1982) (6x)
You've Got Another Thing Comin' (1982) (6x)
Dissident Aggressor (1977) (5x)
Breaking The Law (1980) (5x)
Lightning Strike (2018) (5x)
Delivering the Goods (1978) (4x)
Heading Out to the Highway (1981) (4x)
Metal Meltdown (1990) (4x)
Wel aardig om te zien dat Jawbreaker en Riding On The Wind de laatste twee afvallers van mijn startlijst waren. Dat was dus geen toeval.
Maar we mogen er tien door laten gaan. Dat betekent dat we nog een keuze moeten maken uit de nummers die drie keer genomineerd zijn. En dat zijn liefst tien nummers.
Kies je drie favoriete nummers en geef deze respectievelijk 5, 3 en 1 punt. Het nummer met de meeste punten gaat als enige door naar de tweede ronde:
Desert Plains
Diamonds & Rust
Hell Patrol
Here Come the Tears
Nostradamus
Rock Hard Ride Free
Rocka Rolla
Saints in Hell
Steeler
Ik tag degenen die in de 1ste ronde mee hebben gedaan: ABDrums,Apollo,B.Robertson, Etiul, Faalhaas, Johnny Marr, Kondoro0614, legian, Mr. Rock, The_CrY, vielip, 50tracks, All Day Watcher,Shaky, Rukwind
ψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψ JUDAS PRIEST TIEBREAK ψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψ https://i.ytimg.com/vi/YwF8mOnLpXc/hq720.jpg?sqp=-oaymwEhCK4FEIIDSFryq4qpAxMIARUAAAAAGAElAADIQj0AgKJD&rs=AOn4CLC_4j6xy-cWWGoOUjV8Jgk0Rkr64w
We hebben met vijftien man negen Prieststamperds gekozen die door zijn naar de tweede ronde: deze nummers hebben vier of meer stemmen gekregen.
Jawbreaker (1984) (10x)
Riding On The Wind (1982) (6x)
You've Got Another Thing Comin' (1982) (6x)
Dissident Aggressor (1977) (5x)
Breaking The Law (1980) (5x)
Lightning Strike (2018) (5x)
Delivering the Goods (1978) (4x)
Heading Out to the Highway (1981) (4x)
Metal Meltdown (1990) (4x)
Wel aardig om te zien dat Jawbreaker en Riding On The Wind de laatste twee afvallers van mijn startlijst waren. Dat was dus geen toeval.
Maar we mogen er tien door laten gaan. Dat betekent dat we nog een keuze moeten maken uit de nummers die drie keer genomineerd zijn. En dat zijn liefst tien nummers.
Kies je drie favoriete nummers en geef deze respectievelijk 5, 3 en 1 punt. Het nummer met de meeste punten gaat als enige door naar de tweede ronde:
Desert Plains
Diamonds & Rust
Hell Patrol
Here Come the Tears
Nostradamus
Rock Hard Ride Free
Rocka Rolla
Saints in Hell
Steeler
DEADLINE: DINSDAG 13.00 UUR
Ik tag degenen die in de 1ste ronde mee hebben gedaan: ABDrums,Apollo,B.Robertson, Etiul, Faalhaas, Johnny Marr, Kondoro0614, legian, Mr. Rock, The_CrY, vielip, 50tracks, All Day Watcher,Shaky, Rukwind
0
geplaatst: 14 oktober 2024, 22:06 uur
Desert Plains
Diamonds & Rust
Hell Patrol
5 Here Come the Tears +5
Nostradamus
Rock Hard Ride Free
Rocka Rolla
3 Saints in Hell +3
1 Steeler +1
Desert Plains
Diamonds & Rust
Hell Patrol
5 Here Come the Tears +5
Nostradamus
Rock Hard Ride Free
Rocka Rolla
3 Saints in Hell +3
1 Steeler +1
DEADLINE: DINSDAG 13.00 UUR
0
geplaatst: 14 oktober 2024, 22:15 uur
Desert Plains
1 Diamonds & Rust +1
Hell Patrol
10 Here Come the Tears +5
Nostradamus
Rock Hard Ride Free
Rocka Rolla
6 Saints in Hell +3
1 Steeler
Desert Plains
1 Diamonds & Rust +1
Hell Patrol
10 Here Come the Tears +5
Nostradamus
Rock Hard Ride Free
Rocka Rolla
6 Saints in Hell +3
1 Steeler
0
geplaatst: 14 oktober 2024, 22:16 uur
Desert Plains
4 Diamonds & Rust +3
Hell Patrol
10 Here Come the Tears
Nostradamus
5 Rock Hard Ride Free +5
Rocka Rolla
6 Saints in Hell
2 Steeler +1
Desert Plains
4 Diamonds & Rust +3
Hell Patrol
10 Here Come the Tears
Nostradamus
5 Rock Hard Ride Free +5
Rocka Rolla
6 Saints in Hell
2 Steeler +1
0
geplaatst: 14 oktober 2024, 22:19 uur
5 Between the Hammer & the Anvil +5
Desert Plains
4 Diamonds & Rust
1 Hell Patrol +1
10 Here Come the Tears
Nostradamus
8 Rock Hard Ride Free +3
Rocka Rolla
6 Saints in Hell
2 Steeler
Desert Plains
4 Diamonds & Rust
1 Hell Patrol +1
10 Here Come the Tears
Nostradamus
8 Rock Hard Ride Free +3
Rocka Rolla
6 Saints in Hell
2 Steeler
0
geplaatst: 14 oktober 2024, 22:24 uur
5 Between the Hammer & the Anvil
Desert Plains
4 Diamonds & Rust
1 Hell Patrol
10 Here Come the Tears
Nostradamus
8 Rock Hard Ride Free
1 Rocka Rolla +1
9 Saints in Hell +3
7 Steeler +5
Desert Plains
4 Diamonds & Rust
1 Hell Patrol
10 Here Come the Tears
Nostradamus
8 Rock Hard Ride Free
1 Rocka Rolla +1
9 Saints in Hell +3
7 Steeler +5
0
geplaatst: 15 oktober 2024, 07:24 uur
Desert Plains
9 Diamonds & Rust +5
1 Hell Patrol
10 Here Come the Tears
Nostradamus
8 Rock Hard Ride Free
4 Rocka Rolla +3
9 Saints in Hell
8 Steeler +1
Desert Plains
9 Diamonds & Rust +5
1 Hell Patrol
10 Here Come the Tears
Nostradamus
8 Rock Hard Ride Free
4 Rocka Rolla +3
9 Saints in Hell
8 Steeler +1
0
geplaatst: 15 oktober 2024, 07:40 uur
Desert Plains
9 Diamonds & Rust
2 Hell Patrol +1
15 Here Come the Tears +5
Nostradamus
8 Rock Hard Ride Free
7 Rocka Rolla +3
9 Saints in Hell
8 Steeler
Desert Plains
9 Diamonds & Rust
2 Hell Patrol +1
15 Here Come the Tears +5
Nostradamus
8 Rock Hard Ride Free
7 Rocka Rolla +3
9 Saints in Hell
8 Steeler
0
geplaatst: 15 oktober 2024, 08:43 uur
5 Desert Plains +5
12 Diamonds & Rust +3
2 Hell Patrol
15 Here Come the Tears
Nostradamus
8 Rock Hard Ride Free
7 Rocka Rolla
10 Saints in Hell +1
8 Steeler
5 Desert Plains +5
12 Diamonds & Rust +3
2 Hell Patrol
15 Here Come the Tears
Nostradamus
8 Rock Hard Ride Free
7 Rocka Rolla
10 Saints in Hell +1
8 Steeler
0
geplaatst: 15 oktober 2024, 09:05 uur
8 Between the Hammer & the Anvil + 3
5 Desert Plains
12 Diamonds & Rust
7 Hell Patrol + 5
15 Here Come the Tears
Nostradamus
9 Rock Hard Ride Free + 1
7 Rocka Rolla
10 Saints in Hell
8 Steeler
5 Desert Plains
12 Diamonds & Rust
7 Hell Patrol + 5
15 Here Come the Tears
Nostradamus
9 Rock Hard Ride Free + 1
7 Rocka Rolla
10 Saints in Hell
8 Steeler
0
geplaatst: 15 oktober 2024, 10:07 uur
13 Between the Hammer & the Anvil +5
5 Desert Plains
12 Diamonds & Rust
8 Hell Patrol +1
15 Here Come the Tears
Nostradamus
12 Rock Hard Ride Free +3
7 Rocka Rolla
10 Saints in Hell
8 Steeler
5 Desert Plains
12 Diamonds & Rust
8 Hell Patrol +1
15 Here Come the Tears
Nostradamus
12 Rock Hard Ride Free +3
7 Rocka Rolla
10 Saints in Hell
8 Steeler
0
geplaatst: 15 oktober 2024, 10:30 uur
17 Diamonds & Rust +5
15 Here Come the Tears
14 Between the Hammer & the Anvil +1
12 Rock Hard Ride Free
11 Hell Patrol +3
10 Saints in Hell
8 Steeler
7 Rocka Rolla
5 Desert Plains
Nostradamus
15 Here Come the Tears
14 Between the Hammer & the Anvil +1
12 Rock Hard Ride Free
11 Hell Patrol +3
10 Saints in Hell
8 Steeler
7 Rocka Rolla
5 Desert Plains
Nostradamus
3
geplaatst: 15 oktober 2024, 13:09 uur
ψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψ JUDAS PRIEST DE TWEEDE RONDE ψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψψ https://media.s-bol.com/x20zWrwM0DEP/82MZ0gr/1200x1200.jpg
Op het laatste nippertje zorgt Johnny Marr ervoor dat we toch een cover in de tweede ronde krijgen. Weliswaar niet zijn favoriete cover, maar wel 'Diamonds & Rust'. Jammer voor 'Here Come the Tears', die drie keer 5 punten scoorden en vanaf het begin aan kop ging, maar 'Diamonds & Rust' ligt qua sfeer erg in diezelfde lijn en is natuurlijk ook bloedstollend mooi.
- Run of the Mill (1974)
- Dreamer Deceiver - Deceiver (1976)
- The Ripper (1976)
- Victim of Changes (1976)
- Diamonds & Rust (1977)
- Dissident Aggressor (1977)
- Sinner (1977)
- Beyond the Realms of Death (1978)
- Delivering the Goods (1978)
- Exciter (1978)
- Hell Bent for Leather (1978)
- Breaking The Law (1980)
- Rapid Fire (1980)
- Heading Out to the Highway (1981)
- The Hellion/ Electric Eye (1982)
- Riding On The Wind (1982)
- Screaming for Vengeance (1982)
- You've Got Another Thing Comin' (1982)
- Freewheel Burning (1984)
- Jawbreaker (1984)
- The Sentinel (1984)
- Turbo Lover (1986)
- Ram It Down (1988)
- A Touch of Evil (1990)
- Metal Meltdown (1990)
- Night Crawler (1990)
- Painkiller (1990)
- Judas Rising (2005)
- Lightning Strike (2018)
- Panic Attack (2024)
Spotify: THE PRIEST IS BACK (HE WAS NEVER GONE)
Op het laatste nippertje zorgt Johnny Marr ervoor dat we toch een cover in de tweede ronde krijgen. Weliswaar niet zijn favoriete cover, maar wel 'Diamonds & Rust'. Jammer voor 'Here Come the Tears', die drie keer 5 punten scoorden en vanaf het begin aan kop ging, maar 'Diamonds & Rust' ligt qua sfeer erg in diezelfde lijn en is natuurlijk ook bloedstollend mooi.
DE TWEEDE RONDE: DE ELIMINATIERONDE
Noem de tien Priestnummers waarbij je het minst graag mee wilt brullen, de vuist het zwakst is gebald en die je het minste kippenvel bezorgd. De tien nummers die het vaakst worden genoemd gaan niet mee naar de finale.- Run of the Mill (1974)
- Dreamer Deceiver - Deceiver (1976)
- The Ripper (1976)
- Victim of Changes (1976)
- Diamonds & Rust (1977)
- Dissident Aggressor (1977)
- Sinner (1977)
- Beyond the Realms of Death (1978)
- Delivering the Goods (1978)
- Exciter (1978)
- Hell Bent for Leather (1978)
- Breaking The Law (1980)
- Rapid Fire (1980)
- Heading Out to the Highway (1981)
- The Hellion/ Electric Eye (1982)
- Riding On The Wind (1982)
- Screaming for Vengeance (1982)
- You've Got Another Thing Comin' (1982)
- Freewheel Burning (1984)
- Jawbreaker (1984)
- The Sentinel (1984)
- Turbo Lover (1986)
- Ram It Down (1988)
- A Touch of Evil (1990)
- Metal Meltdown (1990)
- Night Crawler (1990)
- Painkiller (1990)
- Judas Rising (2005)
- Lightning Strike (2018)
- Panic Attack (2024)
DEADLINE: WOENSDAG 21.00 UUR
15 van de 19 studioalbums zijn genomineerd: dat is toch een mooie staalkaart van het oeuvre van Judas Priest. Helaas wel een beetje sneu dat de albums met Ripper Owens zijn afgeserveerd. Maar heel verwonderlijk is dat ook weer niet.Ik tag degenen die in de 1ste ronde mee hebben gedaan: ABDrums,Apollo,B.Robertson, Etiul, Faalhaas, Johnny Marr, Kondoro0614, legian, Mr. Rock, The_CrY, vielip, 50tracks, All Day Watcher,Shaky, Rukwind
Spotify: THE PRIEST IS BACK (HE WAS NEVER GONE)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.