MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Mooi moment voor Madrugada in het weekend dat er 4 (of 5) nieuwe tracks zijn aangekondigd die later deze maand worden vrijgegeven ..

Mijn aanvulling:
Salt
Only when you’re gone
I don’t fit
Stories from the streets
Running out of time
Honey bee
Dreams at midnight
Belorado (Sivert)
Gorlitzer Park (Sivert)
Fool to your crown (Sivert)

Nou EvilDrSmith je maakt me wel nieuwsgierig. Nog nooit een song van deze band / man gehoord, maar aangezien vocals voor mij het allerbelangrijkste zijn in mijn muzieksmaak en mij hier the best of the best beloofd wordt, moet ik natuurlijk mee gaan doen. Ik weet nog niet welke ronde, maar hopelijk deel ik jouw passie aan het eind.

Ries_72 schreef:
Mooi moment voor Madrugada in het weekend dat er 4 (of 5) nieuwe tracks zijn aangekondigd die later deze maand worden vrijgegeven ..
Ik had het nog niet gelezen, maar inderdaad zeg: een paar uur voor mijn post plaatste Madrugada dat verheugende nieuws. De timing voor deze GH lijkt zo griezelig perfect.

Ben benieuwd wat je van de band vind Shaky, maar zelfs als je, god verhoede en in een worst case scenario, helemaal geen chocola van de band kunt maken lees ik je mening graag.

Kom nog tot deze fraaie aanvulling op een al zeer volledige startlijst

Belladonna
Higher
Honey Bee
I Don't Fit
Lucy One
Quite Emotional
Salt
Sirens
The Frontman
Valley of Deception

Hebben ze eigenlijk nog meer REM-achtige nummers a la The Kids Are On High Street? Die in de buurt komen van uptempo?

Poek, probeer Oceanliner of Elektro Vakuum eens

Wat is dit toch een geweldige band.

Elektro Vakuum
Help Yourself to Me
Imagination
Honey Bee
I Don't Fit
Only When You're Gone
Quite Emotional
Shine
Stories from the Streets
Valley Of Deception

Lekker uptempo ja! In Oceanliner klinkt Sivert wel als Eddie Vedder

Nogmaals dank dynamo d!

dynamo d schreef:
1. Het Uur Tussen Hond en Wolf

(embed)
89 punten / 11x (en dus door alle finale deelnemers) genoemd
Nummer 1 van EvilDrSmith
Terechte winnaar, scoorde niet lager dan een 6e plek en behalve 1x 1e ook 5x 2e en 2x 3e plek
Album: En Toch… (2014)

Mooie nummer 1...en volledig terecht.

Ik hoorde het nummer destijds voor het eerst in de melkweg bij de album presentatie en was meteen onder de indruk. Ook her verhaal wat er toen bij zat ter introductie.
Dank voor deze mooie tribute aan de beste muzikant die Nederland bezat......

Poek schreef:
Lekker uptempo ja! In Oceanliner klinkt Sivert wel als Eddie Vedder

Je kunt ook Ready proberen, klinkt als een outtake van Monster

Dreams at Midnight
Ecstasy
Help Yourself to Me
If I Was the Captain of This Ship
Lioness (Sivert)
Run Away (Sivert)
Shadows/High Meseta (Sivert)
Valley of Deception

Ik kom tot acht, waarvan naar mijn bescheiden mening Ecstasy, Lioness, Shadows/.. en Valley absoluuut top tien waardig zijn

Ik heb Sivert solo er bewust uitgelaten: de keuze bij Madrugada is al enorm.

aERodynamIC schreef:
Ik heb Sivert solo er bewust uitgelaten: de keuze bij Madrugada is al enorm.
Begrijpelijk, ik verwacht daarbij ook niet dat er veel solowerk de finale gaat halen. Maar ik sta op dit forum wel eens vaker voor verrassingen.

Move
Oceanliner
The Riverbed , dat hun mooiste nummer niet eens op een album terechtkwam is ongelofelijk
Tonight I Have No Words for You
Running from the Love of Your Life
Elektro Vakuum
I Don’t Fit
The Frontman
Nightly Disease Part Two
Belorado (Sivert)

DjFrankie (moderator)
The World Could Be Falling Down 
Empire Blues
Subterranean Sunlight
Running Out of Time
Salt
Valley of Deception
Ecstacy
Sirens

Syvert

At Our Evening Table
Görlitzer Park
Inner Vision
Lioness
My Thieving Heart
Run away

Madrugada

Ecstasy
Salt
Shine
Valley of Deception

motel matches schreef:
The Riverbed
Ik had me qua voorbereiding willen beperken tot hun reguliere studioplaten, dus je worde bedankt dat ik nu ook nog eens alle b-sides moet gaan doorskippen. Pfff, 't lijkt wel werk.

Maar nee: écht bedankt, want wat een briljant nummer! as well.
Ik vermoed dat ik 'em nog nooit had geluisterd (of al gruwelijk lang niet meer) en dat terwijl ik de dubbel-cd heb van Industrial Silence met allemaal b-sides, demo's en outtakes.

Heren! Dames ook! Vooral zelfs.
Er mogen nog meer lijstjes binnendruppelen. Ja hoor, dat mag zeker. Tot vanavond 21.00 uur.
Laat je bedwelmen door en onderdompelen in de ro(c)kerige vocale perfectie van Sivert en zijn band Madrugada.
Met name van Johnny Marr verwacht ik nog een dijk van een toevoeging, want anders had hier mogelijk een GH van Kim Wilde gestaan en was de subtitel geweest: "THE MOST BEAUTIFUL FEMALE IN POP MUSIC HISTORY".

Help Yourself To Me
Honey Bee
Shine
The Frontman
Half-Light
The World Could Be Falling Down
The Lost Gospel
7 Seconds
Ecstasy
Elektro vakuum

Oei, vanavond al. De tijd vliegt, ik vrees dat ik later pas aanhaak bij deze editie. Van de band zelf alle albums in huis en 3x live gezien, en ook Sivert nog een keer solo mogen aanschouwen. Toch wel een van m'n favoriete bands van deze eeuw

Casartelli (moderator)
Ik heb de band 1x live gezien en draag ze ook best een warm hart toe, maar vrijwel alle nummers die ik zo spontaan in een toplijst voor me zie, staan al in de startlijst. Nomineren jullie eventueel Sirens er nog even bij? Dan kom ik bij de finale terug.

EvilDrSmith schreef:
Met name van Johnny Marr verwacht ik nog een dijk van een toevoeging, want anders had hier mogelijk een GH van Kim Wilde gestaan en was de subtitel geweest: "THE MOST BEAUTIFUL FEMALE IN POP MUSIC HISTORY".

Hebben we die dan nog tegoed?

Poek schreef:
Hebben we die dan nog tegoed?
Ik meen ergens in de reglementen te hebben gelezen dat je 1x per jaar een GH mag organiseren, dus wat mij betreft zet ik Kim dan in de eerste week van januari 2023 in het winterzonnetje.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Ik meen ergens in de reglementen te hebben gelezen dat je 1x per jaar een GH mag organiseren, dus wat mij betreft zet ik Kim dan in de eerste week van januari 2023 in het winterzonnetje.

Dat zal je verkeerd begrepen hebben. Je mag onbeperkt organiseren, en twee of zelfs drie keer per jaar is niet ongebruikelijk. Het is echter niet de bedoeling om jezelf twee keer op de lijst te zetten. Vroeger kon dat wel, maar het liep uit de hand met een wachtlijst van anderhalf jaar. Maar na deze GH mag je dus jezelf weer op de lijst zetten.

Casartelli schreef:
Ik heb de band 1x live gezien en draag ze ook best een warm hart toe, maar vrijwel alle nummers die ik zo spontaan in een toplijst voor me zie, staan al in de startlijst. Nomineren jullie eventueel Sirens er nog even bij? Dan kom ik bij de finale terug.
Your wish is my command

Ik gooi mijn eigen Top 10 er ook nog even bij en dan ga ik de bups tellen:

New Woman, New Man
Only When You're Gone
Quite Emotional
Salt
Sirens
The Frontman
The Hour of the Wolf
The Riverbed
Sivert Høyem - Song For Cornelis (Vreeswijk)

DE ELIMINATIERONDE!
https://www.festivalinfo.nl/img/artist/109/Madrugada_1.jpg
https://bluray-disc.de/image/news/Bloody_Chainsaw_Girl_Returns_01.jpg

Alle stemmen zijn geteld en de volgende Madrugadamadrigalen gaan door naar de volgende ronde!
Salt (5x)
Valley of Deception (5x)
Ecstacy (4x)
Honey Bee (4x)
I Don’t Fit (4x)
The Frontman (4x)
Elektro Vakuum (3x)
Help Yourself To Me (3x)
Only When You're Gone (3x)
Shine (3x)
Sirens (3x)

Saillant detail: er waren acht songs tweemaal genomineerd en daar zaten vier solosongs van Sivert tussen, maar geen enkele solotrack werd minimaal drie keer genoemd. Het moge duidelijk zijn dat wij de som der (band)leden groter vinden dan de individuele kracht.

Het zijn er elf, dat vind ik een mooi aantal om toe te voegen aan de startlijst.
Dat betekent dat de onderstaande 31 nummers nu peentjes gaan zweten of ze ná woensdag nog steeds mogen meedoen voor de finale.

Kies je tien minst favoriete, minst iconische, minste legendarisch, minst kippenvelopwekkende nummers uit:
DEADLINE WOENSDAG 21.00 UUR

A Deadend Mind
Beautyproof
Black Mambo
Blood Shot Adult Commitment
Ecstacy *
Electric
Elektro Vakuum *
Empty House (Sivert Hoyem)
Hands Up - I Love You
Help Yourself To Me *
Hold on to You
Honey Bee *
I Don't Fit *
Look Away Lucifer
Majesty
Nobody Loves You Like I Do
Norwegian Hammerworks Corp.
Only When You're Gone *
Salt *
Shine *
Sirens *
Sleepwalking Man (Sivert Hoyem)
Step into This Room and Dance for Me
Strange Colour Blue
The Frontman *
The Kids Are on High Street
This Old House
Valley of Deception *
Vocal
What´s on Your Mind?
Whatever Happened to You?

Spotify

Heb het helaas niet gehaald, ben op weekend geweest en nog maar net thuis

Vanaf nu doe ik wel mee, steengoede band!

Beautyproof
Blood Shot Adult Commitment
Empty House (Sivert Hoyem)
Hands Up - I Love You
Hold on to You
Norwegian Hammerworks Corp.
Salt *
Sirens *
Strange Colour Blue
The Frontman *

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:13 uur

geplaatst: vandaag om 12:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.