Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 28 oktober 2022, 10:53 uur
vigil schreef:
Verder voel ik deze week wel een bepaalde soort van medelijden met mevrouw E. Smith
https://images0.persgroep.net/rcs/l5ZU9jHqdMEaocykTbOomTwIkC0/diocontent/117886528/_fill/1367/900/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9 Verder voel ik deze week wel een bepaalde soort van medelijden met mevrouw E. Smith
Die is wel wat gewend en redt zich heus wel

2
geplaatst: 28 oktober 2022, 11:18 uur
Van mijn shuffletechniek kan de gemiddelde wappie nog wat van leren. 
MIJN TOP 10:
‘Select’ is het album dat ik, naast de vroege albums van het Machtige MetalHoopje (Maiden, Metallica, Metal Church, Manowar en Megadeth), in mijn jeugd het meest heb gedraaid en waar mijn liefde voor muziek in eerste instantie mee is begonnen als tienjarige. Niet verrassend dus dat in mijn Top 10 daar het zwaartepunt op ligt. Deze metalen Groep van Vijf heeft er trouwens wel voor gezorgd dat mijn liefde voor Kim een lange tijd zwaar op de proef is gesteld. (Benieuwd of iemand deze verwijzingen snapt
)
In deze finale was het niet zo moeilijk om een aantal nummers links te laten liggen, maar wel een helse strijd om dertien absolute favorieten in mijn Top 10 te wurmen. Laat staan de volgorde ervan. Tot mijn hevige schrik, teleurstelling en verdriet moet ik hierdoor ‘The Touch’, ‘You’ll Never Be So Wrong’ en zelfs ‘Take Me Tonight’ laten gaan.
1. Cambodia
2. View from a Bridge
3. Chaos At The Airport *
4. Kids in America
5. The Second Time
6. Never Trust a Stranger
7. Chequered Love
8. House Of Salome *
9. You Keep Me Hangin' On
10. Water on Glass
Bubbling under:
Take Me Tonight
The Touch
You’ll Never Be So Wrong

https://i.pinimg.com/originals/3d/fc/73/3dfc73a55593a801dc01279f22d6bea1.jpg

MIJN TOP 10:
‘Select’ is het album dat ik, naast de vroege albums van het Machtige MetalHoopje (Maiden, Metallica, Metal Church, Manowar en Megadeth), in mijn jeugd het meest heb gedraaid en waar mijn liefde voor muziek in eerste instantie mee is begonnen als tienjarige. Niet verrassend dus dat in mijn Top 10 daar het zwaartepunt op ligt. Deze metalen Groep van Vijf heeft er trouwens wel voor gezorgd dat mijn liefde voor Kim een lange tijd zwaar op de proef is gesteld. (Benieuwd of iemand deze verwijzingen snapt
)In deze finale was het niet zo moeilijk om een aantal nummers links te laten liggen, maar wel een helse strijd om dertien absolute favorieten in mijn Top 10 te wurmen. Laat staan de volgorde ervan. Tot mijn hevige schrik, teleurstelling en verdriet moet ik hierdoor ‘The Touch’, ‘You’ll Never Be So Wrong’ en zelfs ‘Take Me Tonight’ laten gaan.
1. Cambodia
2. View from a Bridge
3. Chaos At The Airport *
4. Kids in America
5. The Second Time
6. Never Trust a Stranger
7. Chequered Love
8. House Of Salome *
9. You Keep Me Hangin' On
10. Water on Glass
Bubbling under:
Take Me Tonight
The Touch
You’ll Never Be So Wrong
dix schreef:
Zijn de foto's op?
Zeker niet! Maar ik zoek er altijd wel een aanleiding bij, anders is het einde zoek. Zijn de foto's op?

https://i.pinimg.com/originals/3d/fc/73/3dfc73a55593a801dc01279f22d6bea1.jpg
1
geplaatst: 28 oktober 2022, 11:22 uur
1. Sparks *
2. Kids in America
3. Cambodia
4. Water on Glass
5. Four Letter Word
6. The Touch
7. Ego *
8. Chaos At The Airport *
9. You’ll Never Be So Wrong *
10. View from a Bridge
2. Kids in America
3. Cambodia
4. Water on Glass
5. Four Letter Word
6. The Touch
7. Ego *
9. You’ll Never Be So Wrong *
10. View from a Bridge
0
geplaatst: 28 oktober 2022, 14:33 uur
1. Cambodia
2. Love Blonde
3. Four Letter Word
4. View from a Bridge
5. Kids in America
6. Chequered Love
7. Hey Mister Heartache *
8. You Came
9. The Second Time
10. Love Is Holy *
2. Love Blonde
3. Four Letter Word
4. View from a Bridge
5. Kids in America
6. Chequered Love
7. Hey Mister Heartache *
8. You Came
9. The Second Time
10. Love Is Holy *
0
geplaatst: 28 oktober 2022, 15:30 uur
1. Never Trust a Stranger
2. Cambodia
3. Chequered Love
4. Love Blonde
5. Kids in America
6. You Keep Me Hangin' On
7. You Came
8. Sparks *
9. Four Letter Word
10. Take Me Tonight *
2. Cambodia
3. Chequered Love
4. Love Blonde
5. Kids in America
6. You Keep Me Hangin' On
7. You Came
8. Sparks *
9. Four Letter Word
10. Take Me Tonight *
0
geplaatst: 28 oktober 2022, 15:46 uur
1. Cambodia
2. You Came
3. Never Trust a Stranger
4. Kids in America
5. You Keep Me Hangin' On
6. Love Blonde
7. Chequered Love
8. Four Letter Word
9. Love Is Holy *
10. Hey Mister Heartache *
2. You Came
3. Never Trust a Stranger
4. Kids in America
6. Love Blonde
7. Chequered Love
8. Four Letter Word
9. Love Is Holy *
10. Hey Mister Heartache *
1
geplaatst: 28 oktober 2022, 19:00 uur
Last call!
Hi again boyzzz & girlzzz,
What's your favourite thing to do on a Friday night?
Well, it must be making your Top 10 best Kim Wilde songs, isn't it?
Obviously!
And while you're doing that, I am making myself more comfortable and slip into this black thingy.
Doesn't look too bad, don't you think?
Have a great night with me and I'll see you next morning. With eggs & bacon & hot black coffee.
XXX,
Your Kimmie.
https://www.wilde-life.com/sites/default/files/2018-03/19900728_hitkrant.jpg
Hi again boyzzz & girlzzz,
What's your favourite thing to do on a Friday night?
Well, it must be making your Top 10 best Kim Wilde songs, isn't it?
Obviously!

And while you're doing that, I am making myself more comfortable and slip into this black thingy.
Doesn't look too bad, don't you think?
You got until the next morning 10 AM, so there's no need to get enough of me yet.
Have a great night with me and I'll see you next morning. With eggs & bacon & hot black coffee.
XXX,
Your Kimmie.
https://www.wilde-life.com/sites/default/files/2018-03/19900728_hitkrant.jpg
0
geplaatst: 28 oktober 2022, 19:02 uur
Ik mis nog wel wat enthousiasme over dat Kim over een paar weken door Nederland toert. Er zijn nota bene nog kaartjes.
0
geplaatst: 28 oktober 2022, 19:43 uur
Zoals beloofd
1. Kids in America
Bij Veronica destijds als de nieuwe Blondie aangekondigd. En ik als negenjarige maar denken: dat was toch een andere blonde vrouw ?
2. Never Trust a Stranger
Kim met een snufje SAW
3. You Keep Me Hangin' On
Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen
4. Cambodia
5. The Touch
Kim doet t weer effe anders. Was een goeie move. En Alarmschijf nummer zoveel destijds.
6. You Came
7. Love Blonde
Maar wel nummer 1 bij de videoclips
8. Chequered Love
9. Ego *
Heeft ze hier een synthesizer van Robert Palmer geleend ?
10. Take Me Tonight *
Met een kusje van Kim voor Bas.
Zal mrs. Smith niet erg vinden ..
1. Kids in America
Bij Veronica destijds als de nieuwe Blondie aangekondigd. En ik als negenjarige maar denken: dat was toch een andere blonde vrouw ?
Kim met een snufje SAW
3. You Keep Me Hangin' On
Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen
4. Cambodia
5. The Touch
Kim doet t weer effe anders. Was een goeie move. En Alarmschijf nummer zoveel destijds.
6. You Came
7. Love Blonde
Maar wel nummer 1 bij de videoclips
8. Chequered Love
9. Ego *
Heeft ze hier een synthesizer van Robert Palmer geleend ?
10. Take Me Tonight *
Met een kusje van Kim voor Bas.
Zal mrs. Smith niet erg vinden ..
0
geplaatst: 28 oktober 2022, 19:50 uur
1. Cambodia
3. Kids in America
4. Chequered Love
6. You Came
7. Water on Glass
9. Four Letter Word
10. Love Is Holy *
3. Kids in America
4. Chequered Love
6. You Came
7. Water on Glass
9. Four Letter Word
10. Love Is Holy *
0
geplaatst: 28 oktober 2022, 21:30 uur
1. Four Letter Word
2. Cambodia
3. Chequered Love
4. Never Trust a Stranger
5. Love Blonde
6. Kids in America
7. Take Me Tonight
8. Water on Glass
9. View from a Bridge
10. You Keep Me Hangin' On
2. Cambodia
3. Chequered Love
4. Never Trust a Stranger
5. Love Blonde
6. Kids in America
7. Take Me Tonight
8. Water on Glass
9. View from a Bridge
10. You Keep Me Hangin' On
0
geplaatst: 29 oktober 2022, 10:10 uur
The lines are closed!
De eenkoppige jury trekt zich terug met Kim en zal, na een ongetwijfeld verhitte puntentelling, over enige tijd met witte rook (uit de oren) tevoorschijn komen met de uitslag.
https://i.pinimg.com/originals/19/d3/1d/19d31d07dce49c41d17c0746210b12d8.jpg
De eenkoppige jury trekt zich terug met Kim en zal, na een ongetwijfeld verhitte puntentelling, over enige tijd met witte rook (uit de oren) tevoorschijn komen met de uitslag.
https://i.pinimg.com/originals/19/d3/1d/19d31d07dce49c41d17c0746210b12d8.jpg
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 10:37 uur
GOEDEMORGEN ALLEMAAL!
http://2.bp.blogspot.com/-EyMBZiMKeSQ/UdpEoMltB5I/AAAAAAAADVg/6sRgyqMuX7Q/s1600/KimWildeInRedimg001-copy-2.gifWELKOM BIJ DE UITSLAG VAN DE FINALE VAN THE LOVE BLONDE!
Jullie hebben besloten, jullie hebben bepaald, jullie hebben massaal gestemd. Liefst 33 stemmers brachten hun stem uit aan Kim. Ik wist niet eens dat er zó veel mensen op dit forum zitten.
De tracks waaruit jullie konden kiezen was behoorlijk gemêleerd.
‘Kim Wilde’ (1981) = 4 tracks
‘Select’ (1982) = 5 tracks
‘Catch As Catch Can’ (1983) = 4 tracks
‘Teases & Dares’ (1984) = 3 tracks
‘Another Step’ (1986) = 1 track
‘Close’ (1988) = 4 tracks
‘Love Is’ (1992) = 1 track
Uiteindelijk moet er een track het onderspit delven, en dat is de derde (en laatste) single geworden van het album ‘Catch As Catch Can’. Een nogal afwijkend nummer uit het vroege oeuvre van Kim, al is het alleen maar omdat de compositie en mix zijn uitbesteed aan derden en niet van de hand zijn van de familie Wilde. Niemand minder dan Nicky Chin (van het glamrockhitformuleschrijversduo Chinn & Chapman) is medecomponist en funklegende Nile Rodgers is verantwoordelijk voor de mix. In mijn tienerjaren het nummer dat ik altijd skipte en al doe ik dat tegenwoordig niet meer, ik kan er wel mee leven dat dit nummer niet door iedereen op handen gedragen wordt.
22. Dancing In The Dark
Aantal punten: 12
Aantal keren genoemd: 3
Aantal nr. 3 noteringen: -
Aantal nr. 2 noteringen: -
Aantal nr. 1 noteringen: -
Hoogste notering: 6e
Album: Catch As Catch Can
http://2.bp.blogspot.com/-EyMBZiMKeSQ/UdpEoMltB5I/AAAAAAAADVg/6sRgyqMuX7Q/s1600/KimWildeInRedimg001-copy-2.gifWELKOM BIJ DE UITSLAG VAN DE FINALE VAN THE LOVE BLONDE!
Jullie hebben besloten, jullie hebben bepaald, jullie hebben massaal gestemd. Liefst 33 stemmers brachten hun stem uit aan Kim. Ik wist niet eens dat er zó veel mensen op dit forum zitten.
De tracks waaruit jullie konden kiezen was behoorlijk gemêleerd.
‘Kim Wilde’ (1981) = 4 tracks
‘Select’ (1982) = 5 tracks
‘Catch As Catch Can’ (1983) = 4 tracks
‘Teases & Dares’ (1984) = 3 tracks
‘Another Step’ (1986) = 1 track
‘Close’ (1988) = 4 tracks
‘Love Is’ (1992) = 1 track
Uiteindelijk moet er een track het onderspit delven, en dat is de derde (en laatste) single geworden van het album ‘Catch As Catch Can’. Een nogal afwijkend nummer uit het vroege oeuvre van Kim, al is het alleen maar omdat de compositie en mix zijn uitbesteed aan derden en niet van de hand zijn van de familie Wilde. Niemand minder dan Nicky Chin (van het glamrockhitformuleschrijversduo Chinn & Chapman) is medecomponist en funklegende Nile Rodgers is verantwoordelijk voor de mix. In mijn tienerjaren het nummer dat ik altijd skipte en al doe ik dat tegenwoordig niet meer, ik kan er wel mee leven dat dit nummer niet door iedereen op handen gedragen wordt.
22. Dancing In The Dark
Aantal keren genoemd: 3
Hoogste notering: 6e
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 10:52 uur
Vervolgens gaan we naar de derde (en laatste) single van het volgende album, ‘Teases & Dares’: de doowoppende rockabilly van ‘Rage To Love. Net zoveel punten, maar met meer stemmen én, verrassend, zelfs een nummer 2-positie. Dat het toch maar 12 punten vergaarde, komt omdat de andere stemmers het nummer op de laatste plaats hadden gezet.
Ook voor dit nummer werd een bekende man uit de muziekhistorie ingelijfd: de remix is gedaan door Dave Edmunds (bekend van o.a. het album ‘Rockpile’ en zijn zinderende rockversie van Khachaturians ‘Sabre Dance’). Toen ik dit album kocht - samen met ‘N.E.W.S.’ van Golden Earring’ en ‘Eliminator’ van ZZ Top waren dit mijn allereerste lp’s die ik zelf kocht, samen met mijn moeder in de V&D in Hoorn, in 1985 – kon ik, als twaalfjarige jochie niet begrijpen hoe het mogelijk was hoe buitenaards knap een vrouw kon zijn. Bijna letterlijk, want Kim had zich op dit album een nogal futuristisch imago aangemeten: als een soort equivalent van de Mad Max-hype in die tijd. Maar die foto’s van Kim op de binnenhoes: da's niet normaal?
Net zoveel punten als de hekkensluiter, maar met meer nominaties.
21. Rage To Love
Aantal keren genoemd: 4
Aantal nr. 2 noteringen: 1
Album: Teases & Dares
Ook voor dit nummer werd een bekende man uit de muziekhistorie ingelijfd: de remix is gedaan door Dave Edmunds (bekend van o.a. het album ‘Rockpile’ en zijn zinderende rockversie van Khachaturians ‘Sabre Dance’). Toen ik dit album kocht - samen met ‘N.E.W.S.’ van Golden Earring’ en ‘Eliminator’ van ZZ Top waren dit mijn allereerste lp’s die ik zelf kocht, samen met mijn moeder in de V&D in Hoorn, in 1985 – kon ik, als twaalfjarige jochie niet begrijpen hoe het mogelijk was hoe buitenaards knap een vrouw kon zijn. Bijna letterlijk, want Kim had zich op dit album een nogal futuristisch imago aangemeten: als een soort equivalent van de Mad Max-hype in die tijd. Maar die foto’s van Kim op de binnenhoes: da's niet normaal?
Net zoveel punten als de hekkensluiter, maar met meer nominaties.
21. Rage To Love
Aantal keren genoemd: 4
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 11:04 uur
Het was al snel duidelijk dat jullie en masse voor het oude werk van Kimmie vallen. Niet alleen het werk uit dit millennium kreeg weinig bijval, zelfs haar oeuvre uit de jaren 90 werd maar mondjesmaat gewaardeerd. Slechts een nummer uit de jaren 90 haalde de finale en zelfs dat nummer bungelt onderaan de lijst. Nu was ik zelf begin jaren 90 Kim volledig uit het oor verloren en diep in de metalen pokkeherrie gedoken. Haar poprock was ingeruild voor pop zonder rock en later kwamen er zelfs wat dance-invloeden bij, iets waar ik toen een enorme [censuur]hekel aan had. Uit het oor, maar niet uit het oog, want ze was qua looks toen misschien wel op haar aller oogverblindendst. Moet je nou toch zien: dat is toch onwerkelijk belachelijk prachtig?!

20. Love Is Holy
Aantal punten: 16
Aantal keren genoemd: 7
Hoogste positie: 6e
Album: Love Is

20. Love Is Holy
Aantal punten: 16
Album: Love Is
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 11:15 uur
Het nummer dat bij mij nét buiten de Top 10-boot viel, is ook niet door jullie gehonoreerd met veel punten. Maar de melancholisch, licht-dramatisch gezongen ballade ‘Take Me Tonight’ weet mij altijd te beroeren. Het is een van de liefst drie non-single tracks van ‘Select’ in deze finale en als ik setlist.fm mag geloven heeft ze dit nummer zowaar een paar keer live vertolkt in 1982/1983. Ik zou daarvan héél graag een keer een opname van willen horen, maar YouTube biedt geen uitkomst. Dan maar een uitgerekte dubversie, zodat we een dikke zes minuten kunnen luisteren naar deze cultkimmieclassic.
19. Take Me Tonight
Aantal punten: 20
Hoogste positie: 5e
Album: Select
19. Take Me Tonight
Aantal punten: 20
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 11:27 uur
Meteen door naar de volgende non-singletrack van ‘Select’: ‘Ego’. Alleen verschenen op een promosingle in Australië, maar dat is een van de duurste items uit het oeuvre van Kim Wilde, dus als je de gelukkige bezitter bent van dat singletje, dan heb je tevens mijn bewondering én jaloezie.
Ik ben er trouwens nu pas achter gekomen, NU PAS (!), na bijna veertig jaar (!), dat ze zingt “You never cared for anyone… at all!”.
Ik heb altijd gedacht dat ze zong: “You never cared for anyone… asshole!”
Een mama appelsapje dat iemand met me deelt?
Dit nummer is waarschijnlijk zelfs nooit live gespeeld, maar er is wel een obscuur clipje waar ze het nummer playbackt. Ook leuk!
18. Ego
Aantal punten: 21
Ik ben er trouwens nu pas achter gekomen, NU PAS (!), na bijna veertig jaar (!), dat ze zingt “You never cared for anyone… at all!”.
Ik heb altijd gedacht dat ze zong: “You never cared for anyone… asshole!”
Een mama appelsapje dat iemand met me deelt?
Dit nummer is waarschijnlijk zelfs nooit live gespeeld, maar er is wel een obscuur clipje waar ze het nummer playbackt. Ook leuk!
18. Ego
Aantal punten: 21
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 11:29 uur
EvilDrSmith schreef:
Uiteindelijk moet er een track het onderspit delven, en dat is de derde (en laatste) single geworden van het album ‘Catch As Catch Can’.
Uiteindelijk moet er een track het onderspit delven, en dat is de derde (en laatste) single geworden van het album ‘Catch As Catch Can’.
Dancing In The Dark is de tweede single van Catch As Catch Can en daar bleef het bij in de UK.
In de Benelux verscheen met House Of Salome nog een derde om The Very Best Of Kim Wilde te promoten.
Ik volg live de ontknoping. Spannend!
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 11:39 uur
Je hebt gelijk én je bent me net op voor, want ik was er zojuist ook achter gekomen.
Vervolgens hebben we hier de titeltrack van Kims derde album. Het was de derde single van haar album, maar niet eens uitgebracht in haar eigen land en samen met ‘Water On Glass’ de enige single die niet op 12” is verschenen. Het werd dan ook geen groot succes. Wel spijtig, want de uptempo song vind ik zeker een van de beste nummers van het verder toch iets tegenvallende ‘Catch As Catch Can’. Zeker vergeleken met haar vorige twee albums en opvolger ‘Teases & Dares’ heb ik dit album in mijn tienerjaren véél minder gedraaid. Wie die Salome is, is me verder een raadsel. Maar dat raadselachtige sluit mooi aan op de wat mysterieuze vibe en energie die op er op album rondwaart. Ook dit nummer is ooit live gespeeld en hoera hoera: ook op YouTube te vinden (alleen audio)!
17. House Of Salome
Aantal punten: 25
Aantal keren genoemd: 8
Vervolgens hebben we hier de titeltrack van Kims derde album. Het was de derde single van haar album, maar niet eens uitgebracht in haar eigen land en samen met ‘Water On Glass’ de enige single die niet op 12” is verschenen. Het werd dan ook geen groot succes. Wel spijtig, want de uptempo song vind ik zeker een van de beste nummers van het verder toch iets tegenvallende ‘Catch As Catch Can’. Zeker vergeleken met haar vorige twee albums en opvolger ‘Teases & Dares’ heb ik dit album in mijn tienerjaren véél minder gedraaid. Wie die Salome is, is me verder een raadsel. Maar dat raadselachtige sluit mooi aan op de wat mysterieuze vibe en energie die op er op album rondwaart. Ook dit nummer is ooit live gespeeld en hoera hoera: ook op YouTube te vinden (alleen audio)!
17. House Of Salome
Aantal punten: 25
Aantal keren genoemd: 8
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 11:48 uur
Ik vind Catch As Catch Can best een goed album. De helft van de nummers vind ik zelfs top maar de andere helft is inderdaad eerder wat teleurstellend. Select is evenwichtiger maar als ik de optelsom maak vind ik haar tweede niet zoveel beter dan haar derde. Het debuut blijft met stip mijn favoriete album.
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 11:56 uur
We vervolgen met de debuutsingle van het album ‘Close’: Hey Mister Heartache. Het was 1988 en in dat jaar leerde ik Napalm Death, Carcass, Death en nog duizenden andere herriebandjes kennen en dat stond zó ver af van de nieuwe dancy popsound van Kim, dat ik er geen chocola van kon maken. Nog steeds niet trouwens. Ze wordt hier bijgestaan door "Junior" Giscombe en het meest interessante van deze man vind ik dat hij een aantal nummers met Phil Lynott heeft opgenomen, vlak voordat laatstgenoemde in januari 1986 overleed. Live en playbackend voor muziekprogramma’s moest Kim het trouwens zonder deze Junior doen. Ik vind dit nummer nog steeds drie keer niks, maar een deel van jullie heeft daar mooi maling aan en dat is natuurlijk helemaal prima (voor een 16e plek)
16. Hey Mister Heartache
Aantal punten: 30
Album: Close
16. Hey Mister Heartache
Aantal punten: 30
Album: Close
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 12:14 uur
En juist in haar "Close"-periode zag ze er op haar sensueelst uit, beste meneer de organisator 

1
geplaatst: 29 oktober 2022, 12:14 uur
Dat Hey Mister Heartache de finale haalde, vond ik één van de grootste verrassingen.
Zo'n nummer waarin ze plots nogal ver van haar vertrouwde geluid stond.
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 12:18 uur
De tweede single van 'Teases & Dares' was in haar eigen land het minst succesvol van de drie singles, maar in Nederland juist de grootste hit. Al is een 20e plek evenzogoed enigszins schamel te noemen als je het afzet tegen haar eerdere én latere hits. De clip die ik hier heb toegevoegd MOET je even in zijn geheel zien. Het duurt weliswaar twintig minuten, maar in dit interview met Adam Curry is ze zó grappig en sexy. Ze zitten hier met elkaar te flirten waar ‘First Dates’ nog een punt aan kan zuigen. En ze geeft en passant middels ‘The Nearness Of You’ muziekles aan Adam.
15. The Touch
Aantal punten: 35
Hoogste positie: 4e
15. The Touch
Aantal punten: 35
Hoogste positie: 4e
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 12:22 uur
dazzler schreef:
Dat Hey Mister Heartache de finale haalde, vond ik één van de grootste verrassingen.
Maar voor velen juist weer een eye opener, door dat nieuwe geluid en de topproductie. Getuige ook de populariteit van dit album op MuMe (wat stemmen betreft).Dat Hey Mister Heartache de finale haalde, vond ik één van de grootste verrassingen.
Zeker niet het sterkste nummer op Close, maar ben er zeker content mee, binnen haar oeuvre.
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 12:26 uur
Dat begrijp ik. Voor mij toch eerder een valse start als single van een album dat Kim inderdaad weer helemaal op de kaart zette. Maar dan toch hoofdzakelijk door You Came en Never Trust A Stranger. Vooral in dat laatste nummer hoorden we weer een glimp van de oude Kim (en Ricky) terug.
Maakt van mij eerder een liefhebber dan een echte fan.
Maakt van mij eerder een liefhebber dan een echte fan.
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 12:28 uur
Het eerste nummer in de finale dat afkomstig is van haar debuutalbum: de ballad ‘You’ll Never Be So Wrong’. Was ‘Hey Mister Headache’ al een verrassend nummer in de finale, dat vind ik van dit nummer zeker ook. Een prachtig liedje, maar nooit gedacht dat deze albumtrack verhoudingsgewijs op zoveel bijval kon rekenen. Of zou het te maken hebben dat Kim het de afgelopen jaren een aantal keer in haar live-set heeft opgenomen? Zoals hier te zien en te horen is in de 013 in 2017.
14. You’ll Never Be So Wrong
Aantal punten: 37
Aantal keren genoemd: 10
Aantal nr. 3 noteringen: 1
Album: Kim Wilde
14. You’ll Never Be So Wrong
Aantal punten: 37
Aantal keren genoemd: 10
Aantal nr. 3 noteringen: 1
Album: Kim Wilde
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 12:32 uur
Ik hou erg veel van You'll Never Be So Wrong omwille van de wijze waarop Kim het nummer zingt.
Hier hoor je een zekere pijn in haar stem die ze in het begin van haar carrière zo mooi kon vertolken.
Om dezelfde reden scoren Cambodia en Child Come Away ook hoog bij mij.
Labelgenoot Hot Chocolate nam het ook op. Het werd zelfs een single.
Hier hoor je een zekere pijn in haar stem die ze in het begin van haar carrière zo mooi kon vertolken.
Om dezelfde reden scoren Cambodia en Child Come Away ook hoog bij mij.
Labelgenoot Hot Chocolate nam het ook op. Het werd zelfs een single.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.