Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 12:38 uur
Nog een kleine verrassing: een albumtrack van haar derde album heeft de niet onverdienstelijke 13e plek behaald. Mede dankzij de hoge waarderingen van Motel Matches en Poeha. Dankzij deze Greatest Hits heb ik dit nummer weer regelmatig gedraaid en dankzij het keyboardthemaatje, het catchy refrein en het middendeel ben ik het nummer meer gaan waarderen. Of ze het ooit live heeft gespeeld is de vraag, ik betwijfel het ten zeerste, maar er is wel een demo van te beluisteren die alleen al vanwege de toegevoegde geüploade foto de moeite van het kij… luisteren waard is.
13. Sparks
Aantal punten: 43
Aantal keren genoemd: 11
Aantal nr. 3 noteringen: 1
Aantal nr. 2 noteringen: -
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (motel matches)
Album: Catch As Catch Can
13. Sparks
Aantal punten: 43
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (motel matches)
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 12:54 uur
Met dit nummer begon mijn Kimworshipping, mijn fanboygedrag, mijn lifetime crush voor Kimmie pas écht. Was het tot die tijd niet veel meer dan kinderlijk enthousiast fonetisch meezingen met de bekende hits, toen dit nummer verscheen was ik heel puberaal bewust bezig met muziek zoeken, luisteren, waarderen. Dit nummer bevestigde mijn prepuberale crush voor Kim en werd ik écht idolaat van haar. Dat ze zich in die rare post-apocalyptische scifi-pakjes hees, schiep alleen maar extra vreugde aan haar ongrijpbare status. Bij het volgende album had ze die pakjes alweer uitgetrokken. Toch maar beter.
Er is tussen alle lipsyncversies ook een niét playbackende opname uit die tijd te vinden (1988) (doorskippen naar 8'45").
12. The Second Time
Aantal punten: 52
Aantal nr. 2 noteringen: 1
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (andré)
Album: Teases & Dares
Er is tussen alle lipsyncversies ook een niét playbackende opname uit die tijd te vinden (1988) (doorskippen naar 8'45").
12. The Second Time
Aantal punten: 52
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (andré)
Album: Teases & Dares
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:05 uur
Lange tijd leek het erop dat het nummer zelfs in de Top 10 zou belanden, maar uiteindelijk moet mijn persoonlijke favoriet 'Chaos At The Airport' genoegen nemen met een plekje er nét buiten. Evenzogoed toch een fraaie prestatie voor een albumtrack die bij de eliminatieronde nog aan een zijden draadje hing. Voor zover bekend een nummer dat ze nooit live heeft gespeeld. Het zou toch mooi zijn als ze met haar aankomende toer in de tweede helft van november dit nummer ein-de-lijk in de setlist zal opnemen. (jaja, ik weet van de tour, Poek
).
Zoals eerder gezegd: voor iedereen die de afgelopen paar jaar wel eens op Schiphol heeft gestaan, zou dit de ideale soundtrack zijn.
11. Chaos At The Airport
Aantal punten: 55
Aantal keren genoemd: 12
Aantal nr. 3 noteringen: 3
Aantal nr. 1 noteringen: -
Album: Select
). Zoals eerder gezegd: voor iedereen die de afgelopen paar jaar wel eens op Schiphol heeft gestaan, zou dit de ideale soundtrack zijn.
11. Chaos At The Airport
Aantal punten: 55
Aantal keren genoemd: 12
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:15 uur
Over dit nummer kan beter Poek een verhaal vertellen. Of andere liefhebbers van haar popmuziek van het album ‘Close’. Ik vind dit nummer namelijk ver-schrik-ke-lijk. Dit nummer bezorgde destijds mijn definitieve (zij het achteraf toch tijdelijke) breuk met Kim. Ik heb het nummer ook een aantal keren live gezien en elke keer schrik ik dan uit mijn geestverruimende Kim Wilde-roes en ontwaak ik in een ontnuchterende staat van ergerlijke verveling en desinteresse. Maar hey: in ieder geval vijftien van jullie vinden dit nummer prachtig, dus ik houd wel even vier minuten en 19 seconden mijn waffel.
10. Four Letter Word
Aantal punten: 72
Aantal keren genoemd: 15
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (Poek)
Album: Close
10. Four Letter Word
Aantal keren genoemd: 15
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (Poek)
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:16 uur
EvilDrSmith schreef:
Was ‘Hey Mister Headache’ al een verrassend nummer
We zullen maar denken dat het een typo/autocorrectie dingetje was Was ‘Hey Mister Headache’ al een verrassend nummer

1
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:21 uur
The Second Time is een nummer dat ik de laatste jaren steeds meer ben gaan waarderen. Kim Wilde nieuwe stijl en hoorbaar beïnvloed door de bombastische productie van het Frankie Goes To Hollywood succes. Maar het werkte wel. The Touch doet hetzelfde maar dan net iets minder pakkend, vind ik. Teases & Dares nam ik destijds mee uit de mediatheek en heb ik nog op cassette gezet. Maar kopen deed ik hem pas decennia later (hij staat hier zowel op origineel vinyl als in zijn 2CD deluxe uitvoering).
Chaos At The Airport vind ik... euh... te chaotisch. Er wordt op sommige nummers van Select zo nadrukkelijk met synthesizers gestunteld dat het contrast met het debuut soms erg groot is. Te groot naar mijn smaak. Op Kim Wilde zaten synths en gitaren perfect in balans. Take Me Tonight is voor mij de uitzondering: daar doen de synths wel hun werk op een manier die ik graag mag horen.
Four Letter Word vind ik een "best aardig" liedje maar voor mij verre van een top 10 kandidaat.
ps. Gek dat de persoonlijke favoriet van de spelleider geen nummer 1 plaats kon versieren. Je zou denken...
Chaos At The Airport vind ik... euh... te chaotisch. Er wordt op sommige nummers van Select zo nadrukkelijk met synthesizers gestunteld dat het contrast met het debuut soms erg groot is. Te groot naar mijn smaak. Op Kim Wilde zaten synths en gitaren perfect in balans. Take Me Tonight is voor mij de uitzondering: daar doen de synths wel hun werk op een manier die ik graag mag horen.
Four Letter Word vind ik een "best aardig" liedje maar voor mij verre van een top 10 kandidaat.
ps. Gek dat de persoonlijke favoriet van de spelleider geen nummer 1 plaats kon versieren. Je zou denken...
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:29 uur
EvilDrSmith schreef:
Was ‘Hey Mister Headache’ al een verrassend nummer
Dat was het natuurlijk zeker niet. Was ‘Hey Mister Headache’ al een verrassend nummer

Zoals al eerder aangehaald door Ries_72: beter goed gejat dan slecht geschreven. Je zou kunnen denken: waarom in hemelsnaam zo’n Supremes-evergreen kofferen? Wie is erbij gebaat? Behalve de heren Holland, Dozier en Holland die er hun bankrekening mee spekten… Maar het moet gezegd: Kims versie is wel een dubbeldikke, roombotervette knaller geworden. Ik weet niet of ze het heeft toegegeven en ooit zal toegeven, maar zelfs Diana Ross zou dat moeten beamen. Een van de laatste hits van Kim waar ik zelf, op dat moment met langer haar dan Kim, ook nog erg enthousiast van werd. Net zoveel punten als #10, maar vaker genomineerd en dat vind ik zwaarder wegend dan het aantal podiumplekken, dus een plekje hoger. Deze superenergieke liveversie stamt uit 1995, vlak voor haar tijdelijke duik in kinderen en tuinieren, en mijn hemel: hoe kan je nou niet van deze vrouw houden?

9. You Keep Me Hanging On
Aantal keren genoemd: 18
Album: Another Step
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:36 uur
EvilDrSmith schreef:
Over dit nummer kan beter Poek een verhaal vertellen. Of andere liefhebbers van haar popmuziek van het album ‘Close’. Ik vind dit nummer namelijk ver-schrik-ke-lijk.
10. Four Letter Word
Dit nummer alleen is de reden waarom Close voor mij geen 5* heeft gekregen. Ik vind het niet zo erg als jij, maar het is wel steeds een skipmoment, moet ik, helaas, toegeven.Over dit nummer kan beter Poek een verhaal vertellen. Of andere liefhebbers van haar popmuziek van het album ‘Close’. Ik vind dit nummer namelijk ver-schrik-ke-lijk.
10. Four Letter Word
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:42 uur
Kim scoorde met You Keep Me Hangin' On een US nummer 1 hit, iets wat haar in de UK nooit is gelukt.
Dit is volgens Ultratop haar top 20 palmares in Vlaanderen.
Kids In America 4
Chequered Love 2
Cambodia 2
View From A Bridge 4
Love Blonde 7
Dancing In The Dark 11
The Second Time 15
The Touch 20
You Keep Me Haning' On 16
You Came 10
Never Trust A Stranger 6
Four Letter Word 9
If I Can't Have You 6
Loved 7
Anyplace Anywhere Anytime 2
Dit is volgens Ultratop haar top 20 palmares in Vlaanderen.
Kids In America 4
Chequered Love 2
Cambodia 2
View From A Bridge 4
Love Blonde 7
Dancing In The Dark 11
The Second Time 15
The Touch 20
You Keep Me Haning' On 16
You Came 10
Never Trust A Stranger 6
Four Letter Word 9
If I Can't Have You 6
Loved 7
Anyplace Anywhere Anytime 2
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:45 uur
We maken een klein sprongetje qua punten. En qua albums is het, chronologisch gezien, hier allemaal begonnen. Het openingsnummer van haar debuutalbum. Ook in Engeland als derde single uitgebracht (in een iets andere versie). Zou het vanwege het onderwerp zijn van het liedjes, tinnitus, dat ik dit nummer zo gaaf vind? Het is in ieder geval iets waar ik zelf helaas niet onbekend mee ben. Het nummer wordt nog steeds af en toe live gespeeld, hopelijk volgende maand ook, maar ze zal dan niet meer hetzelfde outfit aantrekken als in deze clip. Hopelijk niet. De band maakt er op het eind wel bijna een hardrockversie van, hoezee! Dat doet de huidige band, met broer Ricky op gitaar, trouwens ook.
8. Water On Glass
Aantal punten: 90
Aantal keren genoemd: 19
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (Roxy6)
Album: Kim Wilde
8. Water On Glass
Aantal punten: 90
Aantal keren genoemd: 19
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (Roxy6)
0
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:48 uur
Ik heb het even aan Kim zelf gevraagd en haar reactie was "All my songs are crap, except for Four Letter Word, one of the best songs ever made! EvilDrSmith, dazzler and Poeha just don't understand things."
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:49 uur
The Very Best Of Kim Wilde behoort tot één van de eerste tien platen die ik ooit kocht. Ik heb de verzamelaar grijs gedraaid in de zomer van 1984. En bijna alle albumtracks die in de ongewoon lange tracklijst van 16 stuks stonden, waren winnaars. Water On Glass was er zo eentje, want hoewel het ook bij ons op single verscheen, kwam het nooit echt aan de oppervlakte. Uit Vlaamse hitparade gegevens die ik verzamel blijkt dat Water On Glass de tipparade haalde op het moment dat Chequered Love nog stevig in de top 3 genoteerd stond. Eens die single de hitlijsten had verlaten, zat Cambodia al te wachten om de fakkel over te nemen. Het ontbreken van een videoclip zorgde mee voor een gebrek aan promotie.
3
geplaatst: 29 oktober 2022, 13:59 uur
Poek schreef:
Ik heb het even aan Kim zelf gevraagd en haar reactie was "All my songs are crap, except for Four Letter Word, one of the best songs ever made! EvilDrSmith, dazzler and Poeha just don't understand things."

Mooier dan ooit, maar zoals vaker gezegd: ik hield van Kim toen ze nog rock in haar pop propte. Toch kan ik dit nummer tegenwoordig beter waarderen (lees: minder hekelen) dan weleer, en dat dit nummer hoge ogen gooit bij de pop pur sangliefhebbers kan ik me zeker goed voorstellen. Het nummer slaat op de geboorte van Marty III, de zoon van Kims broer Rick, en inderdaad: dezelfde naam als zijn opa Marty. Om de verwarring in de familie Wilde nog completer te maken: Marty Wilde senior kreeg ook nog een nakomertje dat Marty Jr. is genoemd.
Speciaal voor de Belgische tak van MM: deze clip is, net als de hekkensluiter bij de eliminatieronde, opgenomen in België 1990 en is… adembenemend.
7. You Came
Aantal punten: 107
Aantal keren genoemd: 20
Aantal nr. 2 noteringen: 3
0
geplaatst: 29 oktober 2022, 14:10 uur
Love Blonde zo hoog
daar zag het na zo'n 10 lijstjes bepaald niet naar uit.
daar zag het na zo'n 10 lijstjes bepaald niet naar uit.
3
geplaatst: 29 oktober 2022, 14:11 uur
EvilDrSmith schreef:
Speciaal voor de Belgische tak van MM: deze clip is, net als de hekkensluiter bij de eliminatieronde, opgenomen in België 1990 en is… adembenemend.
Bollie en Billie zitten een beetje hoog in de mix, zie ik.
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 14:15 uur
Even iets dat mij opvalt hier in de arena met allemaal trouwe Kim disciples, er is 1 album van Kim dat volgens mij AL haar trouwe fans en followers zwaar teleur heeft gesteld en dat is Now& Forever, toen dat in 1995 uitkwam en het blind kocht heb ik het thuis 1 keer gedraaid en toen heel erg ver en diep weg gestopt om mijn ellende te gaan zitten verbijten...
Ik was echt desperaat in die zin van: wat doet ze nou? haar eigen unieke persoonlijk stijl is volledig weg....
Het bleef 11 jaar stil en met de release van Never say Never werd ik weer wat meer overtuigd...
Maar ze heeft me wel even heel zwaar op de proef gesteld....
Hoe ze in de nieuwe eeuw is teruggekomen is helemaal vintage Kim en kan ik goed waarderen.
Ik was echt desperaat in die zin van: wat doet ze nou? haar eigen unieke persoonlijk stijl is volledig weg....
Het bleef 11 jaar stil en met de release van Never say Never werd ik weer wat meer overtuigd...
Maar ze heeft me wel even heel zwaar op de proef gesteld....
Hoe ze in de nieuwe eeuw is teruggekomen is helemaal vintage Kim en kan ik goed waarderen.
0
geplaatst: 29 oktober 2022, 14:17 uur
Ik ken eigenlijk alleen maar haar eerste zes albums integraal.
3
geplaatst: 29 oktober 2022, 14:24 uur
De eerste single van ‘Catch As Catch Can’ gaat volgens Wikipedia over haarzelf, maar in deze clip kondigt Kim het nummer aan dat het toch echt wél over Marilyn Monroe gaat. Nu ben ik best te spreken over de geloofwaardigheid van de Engelstalige Wikipedia, maar deze keer geloof ik liever Kim op haar woord. Het nummer lijkt sowieso ook uit de jaren 50 te zijn komen lopen. Al is dat met deze liveversie wel iets anders, met name te danken aan de vette gitaarsolo van Steve Byrd. Dit is dan meteen even een eerbetoon aan deze livegitarist van Kim Wilde (van 1982 tot 1995), want hij is in 2016 op 61-jarige leeftijd veel te vroeg gaan hemelen. Al had hij in zijn werkende leven weinig te klagen, want hij heeft met al mijn slaapkamerposters mogen spelen: Kim Wilde dus, maar ook Samantha Fox en die andere Kim (Appleby, van Mel). Some guys just have all the luck. Helaas was zijn geluk wel vroegtijdig opgebruikt.
[Voor de aankondiging en het nummer: doorskippen naar 26'38"]
6. Love Blonde
Aantal punten: 115
Aantal keren genoemd: 21
Aantal nr. 3 noteringen: 2
Aantal nr. 2 noteringen: 2
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (SBube)
[Voor de aankondiging en het nummer: doorskippen naar 26'38"]
6. Love Blonde
Aantal punten: 115
Aantal keren genoemd: 21
Aantal nr. 3 noteringen: 2
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (SBube)
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 14:34 uur
Chapeau en diepe buiging EvilDrSmith voor al het werk dat je hier in hebt gestoken!!!
Al de nummers voorzien van mooie achtergrond informatie en clips, echt super!
Ik heb Kim 4 keer live gezien (altijd in Utrecht) en kocht haar werk vanaf de allereerste single.
Als laatste de prachtige box die vorig jaar uitkwam.
Hopelijk komt ze in de komende tijd weer met een mooi album uit.
Al de nummers voorzien van mooie achtergrond informatie en clips, echt super!
Ik heb Kim 4 keer live gezien (altijd in Utrecht) en kocht haar werk vanaf de allereerste single.
Als laatste de prachtige box die vorig jaar uitkwam.
Hopelijk komt ze in de komende tijd weer met een mooi album uit.
3
geplaatst: 29 oktober 2022, 14:43 uur
We maken een reuzensprong voor de Top 5. Vervolgens was het ook meteen razend spannend tussen de nummers 4 en 5. Het verschil was minimaal. Uiteindelijk moest ‘View From A Bridge’ door de allerlaatste stemmer alsnog de vierde plaats afstaan en eindigde op de 5e plek. Ook niet onverdienstelijk, zeker niet als je bedenkt dat het tekstueel een allesbehalve vrolijk verhaal is over een vrouw die ziet dat ze wordt bedrogen door haar vriendje die aanpapt met een andere vrouw en daarom uit wanhoop en liefdesverdriet van een brug wil afspringen. Tekstueel wel even andere koek dan de sensualiteit in ‘Love Blonde’. Op haar comebackalbum ‘Never Say Never’ staat trouwens een dance-remake van dit nummer en die is behoorlijk bagger. En dan druk ik me nog netjes uit. Nee, dan liever de playbackversie bij TopPop waar een deel van jullie mee is opgegroeid (ik heb er helaas geen actieve herinneringen meer aan of ik dit destijds heb gezien).
5. View From A Bridge
Aantal punten: 158
Aantal keren genoemd: 27
Aantal nr. 1 noteringen: 2 (wendyvortex, yeahyeahyeah)
5. View From A Bridge
Aantal punten: 158
Aantal nr. 1 noteringen: 2 (wendyvortex, yeahyeahyeah)
3
geplaatst: 29 oktober 2022, 14:59 uur
Op het nippertje dus op de vierde plek beland: de tweede single van Kim en zowel in België als in Nederland behaalde het de tweede plaats in de Top 40. In Nederland hield die draak van ‘How ‘Bout Us’ van Champaign twee weken lang Kim van de eerste plaats af. En toen vervolgens dat zeiknummer terecht omlaag donderde naar de achtste plaats en de eerste plek vrij leek voor Kim, moest de niet veel betere draak en al vijf jaar oude (!) ‘One Day In Your Life’ van Michael Jackson zo nodig de eerste plek opeisen. Pffff... (s)hitlists are so unfair.
Onderstaande clip begint met een kort (te gek!) livefragment van ‘Chequered Live’ en is een documentaire over Kims eerste tour door Groot-Brittannië. Fantastische vintage beelden en hier kan je ook Joyce, de moeder van Kim, zien: een voormalige zangeres in de jaren 50 meidengroep The Vernons Girls, maar waar maar bar weinig beeldmateriaal van te vinden is.
4. Chequered Love
Aantal punten: 163
Aantal nr. 3 noteringen: 5
Aantal nr. 2 noteringen: 5
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (ranja)
Onderstaande clip begint met een kort (te gek!) livefragment van ‘Chequered Live’ en is een documentaire over Kims eerste tour door Groot-Brittannië. Fantastische vintage beelden en hier kan je ook Joyce, de moeder van Kim, zien: een voormalige zangeres in de jaren 50 meidengroep The Vernons Girls, maar waar maar bar weinig beeldmateriaal van te vinden is.
4. Chequered Love
Aantal punten: 163
Aantal nr. 3 noteringen: 5
Aantal nr. 1 noteringen: 1 (ranja)
3
geplaatst: 29 oktober 2022, 15:23 uur
https://www.stickybusiness.com/images/embossed_seals/third-place-bronze-embossed-seals-800X800.png
De bronzen Kim!
Minder vaak genoemd dan #4 en #5, maar gemiddeld (veel) hogere scores behaald: we maken dus weer een puntensprongetje. Van de Top 6 het enige nummer uit de tweede helft van de jaren 80.
Het was begin juni 1988 dat Kim in het voorprogramma stond van (alweer die) Michael Jackson. Ze traden drie keer op in de Kuip, Rotterdam. Ik hoorde dat op mijn portable radiootje op mijn slaapkamer op een woensdagmiddag, waar in een radioprogramma Kim te gast was. De betreffende DJ voegde er aan toe: “Als je ons belt met een vraag voor Kim Wilde, dan krijg je ook een gratis ticket voor het concert.” Ik was nog nooit naar een écht concert geweest, maar het idee dat ik Kim een vraag kon stellen én haar live kon zien, maakte me op mijn slaapkamer zó gruwelijk zenuwachtig dat ik van de spanning het niet heb aangedurfd om het telefoonnummer te bellen. Tot op de dag van vandaag spijt van, al weet ik ook wel dat waarschijnlijk honderden andere luisteraars verwoede pogingen zullen hebben gedaan.
Drie maanden later streek in Tilburg het vermaarde Monsters Of Rock festival neer en zag ik alsnog mijn eerste échte concert: van mijn nieuwe liefde Iron Maiden.
Als ik nu hoor hoe Kim dit nummer in 1988 vertolkte, dan ben ik er misschien toch wat minder rouwig om, want ze klinkt hier en daar toch wel een beetje wiebelig en minder strak dan haar outfit. To say the least. Maar zelfs dan nog blijft het een geweldig nummer.
3. Never Trust A Stranger
Aantal punten: 190
Aantal keren genoemd: 25
Aantal nr. 3 noteringen: 4
Aantal nr. 1 noteringen: 5 (dix, EttaJamesBrown, luigifort, Poeha, vigil)
De bronzen Kim!
Minder vaak genoemd dan #4 en #5, maar gemiddeld (veel) hogere scores behaald: we maken dus weer een puntensprongetje. Van de Top 6 het enige nummer uit de tweede helft van de jaren 80.
Het was begin juni 1988 dat Kim in het voorprogramma stond van (alweer die) Michael Jackson. Ze traden drie keer op in de Kuip, Rotterdam. Ik hoorde dat op mijn portable radiootje op mijn slaapkamer op een woensdagmiddag, waar in een radioprogramma Kim te gast was. De betreffende DJ voegde er aan toe: “Als je ons belt met een vraag voor Kim Wilde, dan krijg je ook een gratis ticket voor het concert.” Ik was nog nooit naar een écht concert geweest, maar het idee dat ik Kim een vraag kon stellen én haar live kon zien, maakte me op mijn slaapkamer zó gruwelijk zenuwachtig dat ik van de spanning het niet heb aangedurfd om het telefoonnummer te bellen. Tot op de dag van vandaag spijt van, al weet ik ook wel dat waarschijnlijk honderden andere luisteraars verwoede pogingen zullen hebben gedaan.
Drie maanden later streek in Tilburg het vermaarde Monsters Of Rock festival neer en zag ik alsnog mijn eerste échte concert: van mijn nieuwe liefde Iron Maiden.
Als ik nu hoor hoe Kim dit nummer in 1988 vertolkte, dan ben ik er misschien toch wat minder rouwig om, want ze klinkt hier en daar toch wel een beetje wiebelig en minder strak dan haar outfit. To say the least. Maar zelfs dan nog blijft het een geweldig nummer.
3. Never Trust A Stranger
Aantal punten: 190
Aantal keren genoemd: 25
Aantal nr. 3 noteringen: 4
Aantal nr. 1 noteringen: 5 (dix, EttaJamesBrown, luigifort, Poeha, vigil)
1
geplaatst: 29 oktober 2022, 15:43 uur
Poek schreef:
Even geluisterd. Wat kan ze goed tuinieren he!
Even geluisterd. Wat kan ze goed tuinieren he!
Ik ben toch blij dat ze niet in een tuinbroek op het podium staat

0
geplaatst: 29 oktober 2022, 15:47 uur
https://www.justawardmedals.com/v/vspfiles/photos/sm162-silver-2.jpg
The beginning of the end of the beginning. Waar haar vader Marty al een redelijk geslaagde muziekcarrière had in de jaren vijftig en zestig en haar moeder Joyce dus ook een blauwe maandag actief was in de muziek (de twee hebben elkaar ontmoet in het rock&roll-teenagerprogramma 'Oh Boy') en Kims jongere broer Ricky al in de vroege jaren zeventig werd gelanceerd als een kindsterretje, daar is het natuurlijk met Kim met dit nummer begonnen.
Omdat ik weet dat veel hardrockers hard gaan op Kim - ik zag bij haar concerten menig metalshirt voorbij komen, metalvrienden van mij diggen haar en Kim Wilde droeg zelf ook een keer een backpatch van ik meen The Clash - krijgen jullie nu een bijzondere uitvoering van haar op na favoriete en bekendste liedje.
In 1991 bracht de Britse thrashmetalband Lawnmower Deth een cover uit van ‘Kids In America’. Nouja, lekker belangrijk, zal je denken. Het is een nummer dat wel vaker werd gecoverd. Maar welke band die Kim Wilde covert krijgt Kim zelf ook op het podium om gezamenlijk het nummer te vertolken? En dat niet alleen: Kim zinggrunt ook mee op hun eigen songs! Dat band en Kim het niet bij een eenmalige noviteit lieten, blijkt wel uit een alternatief kerstliedje dat ze gezamenlijk opnamen. Kijk, zo hoor ik mijn kerstliedjes graag!
2. Kids In America
Aantal punten: 214
Aantal keren genoemd: 31 (alleen Roxy6 en wavanbuuren niet)
Aantal nr. 3 noteringen: 7
Aantal nr. 2 noteringen: 6
Aantal nr. 1 noteringen: 5 (El Ninjo, Ries_72)
The beginning of the end of the beginning. Waar haar vader Marty al een redelijk geslaagde muziekcarrière had in de jaren vijftig en zestig en haar moeder Joyce dus ook een blauwe maandag actief was in de muziek (de twee hebben elkaar ontmoet in het rock&roll-teenagerprogramma 'Oh Boy') en Kims jongere broer Ricky al in de vroege jaren zeventig werd gelanceerd als een kindsterretje, daar is het natuurlijk met Kim met dit nummer begonnen.
Omdat ik weet dat veel hardrockers hard gaan op Kim - ik zag bij haar concerten menig metalshirt voorbij komen, metalvrienden van mij diggen haar en Kim Wilde droeg zelf ook een keer een backpatch van ik meen The Clash - krijgen jullie nu een bijzondere uitvoering van haar op na favoriete en bekendste liedje.
In 1991 bracht de Britse thrashmetalband Lawnmower Deth een cover uit van ‘Kids In America’. Nouja, lekker belangrijk, zal je denken. Het is een nummer dat wel vaker werd gecoverd. Maar welke band die Kim Wilde covert krijgt Kim zelf ook op het podium om gezamenlijk het nummer te vertolken? En dat niet alleen: Kim zinggrunt ook mee op hun eigen songs! Dat band en Kim het niet bij een eenmalige noviteit lieten, blijkt wel uit een alternatief kerstliedje dat ze gezamenlijk opnamen. Kijk, zo hoor ik mijn kerstliedjes graag!
2. Kids In America
Aantal punten: 214
Aantal keren genoemd: 31 (alleen Roxy6 en wavanbuuren niet)
Aantal nr. 3 noteringen: 7
Aantal nr. 2 noteringen: 6
Aantal nr. 1 noteringen: 5 (El Ninjo, Ries_72)
3
geplaatst: 29 oktober 2022, 16:05 uur
EvilDrSmith schreef:
In 1991 bracht de Britse thrashmetalband Lawnmower Deth een cover uit van ‘Kids In America’. Nouja, lekker belangrijk, zal je denken.
In 1991 bracht de Britse thrashmetalband Lawnmower Deth een cover uit van ‘Kids In America’. Nouja, lekker belangrijk, zal je denken.
Logisch, als je trashmetal en tuinieren wilt combineren dan kom je als vanzelf bij Lawnmower Deth uit.
7
geplaatst: 29 oktober 2022, 16:12 uur
https://i.pinimg.com/originals/0f/a2/71/0fa2718753c979583656793bd7ad64b6.jpg
En de winnaar is....?
Tja, hoe kan het ook anders? Eerlijk zeggen: wie dacht aan een ander nummer dan dit nummer? Niemand toch?
Dus feitelijk had deze hele Greatest Hits helemaal geen zin, want we wisten toch wel welk nummer zou winnen. Maar dat zou ons een heleboel pret hebben gekost én in de lijst staan verder toch wel een paar verrassingen.
Opvallend: Poeha en luigifort zijn de enige in hun Top 10 met de nadruk op de tweede helft van jaren 80. En Poeha had de gedoodverfde winnaar ‘Cambodia’ bovendien een schamele 8e plaats toebedeeld. Hulde voor deze eigenzinnige Kimsmaak! Al kan het nog bijzonderder: ranja zette ‘Cambodia’ op de 9e plek en yeahyeahyeah plaatste ‘Cambodia’ zelfs op de laatste plaats. Maar uiteindelijk is ‘Cambodia’ het enige nummer dat door iedereen is genoemd.
Volgens wavanbuuren is het niet zo’n goed idee om naar Kims live-uitvoeringen van ‘Cambodia’ van dit jaar te kijken. Al kan je er wel degelijk heel goed naar luisteren, sterker nog: ik vind haar inmiddels overwegend beter zingen dan begin jaren 80. Maar om toch in vintage 80s-stijl af te sluiten, rond ik deze GH af met de oudste échte (niet playbackende) liveversie van ‘Cambodia’ die ik kon vinden.
Boys and girls,
Thank you so much for all your votes! There were so many, it was sheer overwhelming! I’m glad you didn’t forgot me, so I hope to see you all in a few weeks when I will play live in Haarlem, Eindhoven, Utrecht, Leeuwarden, Leiden, Venlo and maybe (y)our Town as well!
Kimmie
1. Cambodia
Aantal punten: 276
Aantal keren genoemd: 33
Aantal nr. 1 noteringen: 18 (te veel om op te sommen)
En de winnaar is....?
Tja, hoe kan het ook anders? Eerlijk zeggen: wie dacht aan een ander nummer dan dit nummer? Niemand toch?
Dus feitelijk had deze hele Greatest Hits helemaal geen zin, want we wisten toch wel welk nummer zou winnen. Maar dat zou ons een heleboel pret hebben gekost én in de lijst staan verder toch wel een paar verrassingen.
Opvallend: Poeha en luigifort zijn de enige in hun Top 10 met de nadruk op de tweede helft van jaren 80. En Poeha had de gedoodverfde winnaar ‘Cambodia’ bovendien een schamele 8e plaats toebedeeld. Hulde voor deze eigenzinnige Kimsmaak! Al kan het nog bijzonderder: ranja zette ‘Cambodia’ op de 9e plek en yeahyeahyeah plaatste ‘Cambodia’ zelfs op de laatste plaats. Maar uiteindelijk is ‘Cambodia’ het enige nummer dat door iedereen is genoemd.
Volgens wavanbuuren is het niet zo’n goed idee om naar Kims live-uitvoeringen van ‘Cambodia’ van dit jaar te kijken. Al kan je er wel degelijk heel goed naar luisteren, sterker nog: ik vind haar inmiddels overwegend beter zingen dan begin jaren 80. Maar om toch in vintage 80s-stijl af te sluiten, rond ik deze GH af met de oudste échte (niet playbackende) liveversie van ‘Cambodia’ die ik kon vinden.
Boys and girls,
Thank you so much for all your votes! There were so many, it was sheer overwhelming! I’m glad you didn’t forgot me, so I hope to see you all in a few weeks when I will play live in Haarlem, Eindhoven, Utrecht, Leeuwarden, Leiden, Venlo and maybe (y)our Town as well!
Kimmie
1. Cambodia
Aantal punten: 276
Aantal keren genoemd: 33
Aantal nr. 1 noteringen: 18 (te veel om op te sommen)
3
geplaatst: 29 oktober 2022, 16:16 uur
Dit is de uiteindelijke Top 22 geworden:
1. Cambodia
2. Kids in America
3. Never Trust a Stranger
4. Chequered Love
5. View from a Bridge
6. Love Blonde
7. You Came
8. Water on Glass
9. You Keep Me Hangin' On
10. Four Letter Word
11. Chaos At The Airport *
12. The Second Time
13. Sparks *
14. You’ll Never Be So Wrong *
15. The Touch
16. Hey Mister Heartache *
17. House Of Salome *
18. Ego *
19. Take Me Tonight *
20. Love Is Holy *
21. Rage to Love
22. Dancing in the Dark
Ik draag nu, véél later dan ik had gewild (krimmenele, wat kost dit een berg tijd!), het stokje over aan ArthurDZ die ons een weeklang een muzikale workshop geeft over The Mountain Goats.
1. Cambodia
2. Kids in America
3. Never Trust a Stranger
4. Chequered Love
5. View from a Bridge
6. Love Blonde
7. You Came
8. Water on Glass
9. You Keep Me Hangin' On
10. Four Letter Word
11. Chaos At The Airport *
12. The Second Time
13. Sparks *
14. You’ll Never Be So Wrong *
15. The Touch
16. Hey Mister Heartache *
17. House Of Salome *
18. Ego *
19. Take Me Tonight *
20. Love Is Holy *
21. Rage to Love
22. Dancing in the Dark
Ik draag nu, véél later dan ik had gewild (krimmenele, wat kost dit een berg tijd!), het stokje over aan ArthurDZ die ons een weeklang een muzikale workshop geeft over The Mountain Goats.
2
geplaatst: 29 oktober 2022, 16:20 uur
Geweldige editie, mister Smith!
Leerrijk en met heel veel passie gepresenteerd.
Ontdekking is voor mij niet zozeer een song maar die mini-docu over haar eerste UK tour.
Die zou natuurlijk op de bonus DVD van Select gestaan moeten hebben.
Jammer dat op de 2CD+DVD editie van Select Cambodia niet in zijn losse 7" versie is opgenomen.
Want op het album hangt het Reprise stukje er toch een beetje "crossfaderig" aan vast.
I Won't Let You Down, Cambodia, Don't You Want Me en Maid Of Orleans.
In de winter van 1982 begon mijn liefde voor popmuziek en Kim was erbij.
Leerrijk en met heel veel passie gepresenteerd.
Ontdekking is voor mij niet zozeer een song maar die mini-docu over haar eerste UK tour.
Die zou natuurlijk op de bonus DVD van Select gestaan moeten hebben.
Jammer dat op de 2CD+DVD editie van Select Cambodia niet in zijn losse 7" versie is opgenomen.
Want op het album hangt het Reprise stukje er toch een beetje "crossfaderig" aan vast.
I Won't Let You Down, Cambodia, Don't You Want Me en Maid Of Orleans.
In de winter van 1982 begon mijn liefde voor popmuziek en Kim was erbij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.