Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 5 november 2022, 00:05 uur
Dank ArthurDZ voor een fijne week. De kinderen werden gek van een week Mountain Goats, maar ik denk dat ik volgende week toch maar naar Paradiso ga.
1
geplaatst: 5 november 2022, 00:07 uur
Zeer fraaie eindlijst, al vind ik Up the Wolves wel een redelijk verrassende #2. Bedankt voor het reisleiderschap deze week, Arthur. ❤️
1
geplaatst: 5 november 2022, 07:15 uur
Was leuk om last minute nog even mee te doen! Ik loop achter qua MG albums, dus zal die van de afgelopen jaren nog eens goed onder de loep nemen. (aangezien die het zo goed doen in dit lijstje)
Ben altijd een beetje hangen bij m.n. Tallahassee, The Sunset Tree, All Hail West Texas en Get Lonely.
Ben altijd een beetje hangen bij m.n. Tallahassee, The Sunset Tree, All Hail West Texas en Get Lonely.
2
geplaatst: 5 november 2022, 09:18 uur
GREATEST HITS OF CABERETLIEDJES
https://www.rider.edu/sites/default/files/2122wca-1604_cabaret_web_graphics_v2-1920x1080.jpg
We gaan deze week proberen eer te doen aan alle mooie liedjes die er in het Nederlands taalgebied gebracht worden in de theaters tijdens cabaretvoorstellingen! Er worden namelijk wat mij betreft pareltjes bedacht door mensen die van grapjes maken hun beroep gemaakt hebben.
Het was en is het idee hier de komende week mee aan de slag te gaan. Eerlijk gezegd heb ik wel gedacht: “Wat heb ik me op de hals gehaald?” toen ik begon na te denken over hoe de startlijst er dan uit moest zien. Want welke criteria hanteer je dan? Ik vind het leuk om af en toe eens naar cabaret te gaan, maar kan moeilijk beweren een echte kenner te zijn. En er is nogal wat keus. Welke cabaretiers pak je dan? En welke liedjes, de gevoelige of de hilarische?
Laat ik maar verklappen dat het me niet gelukt is heldere criteria te hanteren, behalve dan dat het nummer dus tijdens een theatervoorstelling gezongen moet zijn (maar ook dat is soms moeilijk na te gaan). Dus ik heb een mengelmoesje genomen van de grote namen, de hits (want we spelen hier ten slotte niet voor niets Greatest Hits of…) en prijswinnende liedjes. Dat leidt onherroepelijk tot een discutabele startlijst. Dit is het geworden:
Acda en de Munnik – Als het vuur gedoofd is
Claudia de Breij – Mag ik dan bij jou?
Drs. P – Dodenrit
Erik van Muiswinkel & Diederik van Vleuten - Tibetlied
Frans Halsema – Zondagmiddag Buitenveldert
Hans Dorrestijn – Dorrestijn’s Huwelijkslied 1 & 2
Harrie Jekkers – Terug bij af
Herman Finkers – Daarboven in de hemel
Herman van Veen – De bom valt nooit
Jeroen van Merwijk – Ik kan je dromen
Karin Bloemen – Zuid-Afrika
Kommil Foo - Ruimtevaarder
Maarten van Rozendaal – Red mij niet
Neerlands Hoop – Quo Vadis
Tineke Schouten – Lenie uit de Takkestraat
Toon Hermans – Lente me
Urbanus – Bakske vol met stro
Youp van ’t Hek – Flappie
Wim Kan – Uithuilen en opnieuw beginnen
Wim Sonneveld – Het Dorp
Hier valt natuurlijk van alles op aan te merken en dat mag. Maar nog beter, vul het aan met al die geweldige nummers die ik vergeten ben!
Het had ook liedjes van cabaretiers kunnen heten, maar het uitgangspunt is wel dat het nummer gezongen is tijdens een voorstelling. Nu ga ik dat echt niet controleren, zoals ik er ook niet op uit ben om oeverloze discussies te gaan voeren over wat wel en niet cabaret is. Als jij vindt dat het nummer voldoet aan deze criteria mag het meedoen. Het democratisch proces doet dan als het goed is wel zijn werk. Je mag zoveel nomineren van één artiest als je wil. Maximaal 10 nominaties, maar minder mag ook. Bij een gelijke stand qua hoeveelheid nominaties telt een nominatie uit een lijstje van minder 10 als minder zwaar.
Wil Casartelli, cosmic kid of panjoe de titel veranderen in Cabaretliedjes? Alvast bedankt!
Ben benieuwd naar alle lijstjes. De deadline ligt op maandagavond 23 uur, maar wellicht wordt dat nog iets later. Ik moet eerst naar een concert van De La Soul namelijk. Ook een soort cabaret
https://www.rider.edu/sites/default/files/2122wca-1604_cabaret_web_graphics_v2-1920x1080.jpg
We gaan deze week proberen eer te doen aan alle mooie liedjes die er in het Nederlands taalgebied gebracht worden in de theaters tijdens cabaretvoorstellingen! Er worden namelijk wat mij betreft pareltjes bedacht door mensen die van grapjes maken hun beroep gemaakt hebben.
Het was en is het idee hier de komende week mee aan de slag te gaan. Eerlijk gezegd heb ik wel gedacht: “Wat heb ik me op de hals gehaald?” toen ik begon na te denken over hoe de startlijst er dan uit moest zien. Want welke criteria hanteer je dan? Ik vind het leuk om af en toe eens naar cabaret te gaan, maar kan moeilijk beweren een echte kenner te zijn. En er is nogal wat keus. Welke cabaretiers pak je dan? En welke liedjes, de gevoelige of de hilarische?
Laat ik maar verklappen dat het me niet gelukt is heldere criteria te hanteren, behalve dan dat het nummer dus tijdens een theatervoorstelling gezongen moet zijn (maar ook dat is soms moeilijk na te gaan). Dus ik heb een mengelmoesje genomen van de grote namen, de hits (want we spelen hier ten slotte niet voor niets Greatest Hits of…) en prijswinnende liedjes. Dat leidt onherroepelijk tot een discutabele startlijst. Dit is het geworden:
Acda en de Munnik – Als het vuur gedoofd is
Claudia de Breij – Mag ik dan bij jou?
Drs. P – Dodenrit
Erik van Muiswinkel & Diederik van Vleuten - Tibetlied
Frans Halsema – Zondagmiddag Buitenveldert
Hans Dorrestijn – Dorrestijn’s Huwelijkslied 1 & 2
Harrie Jekkers – Terug bij af
Herman Finkers – Daarboven in de hemel
Herman van Veen – De bom valt nooit
Jeroen van Merwijk – Ik kan je dromen
Karin Bloemen – Zuid-Afrika
Kommil Foo - Ruimtevaarder
Maarten van Rozendaal – Red mij niet
Neerlands Hoop – Quo Vadis
Tineke Schouten – Lenie uit de Takkestraat
Toon Hermans – Lente me
Urbanus – Bakske vol met stro
Youp van ’t Hek – Flappie
Wim Kan – Uithuilen en opnieuw beginnen
Wim Sonneveld – Het Dorp
Hier valt natuurlijk van alles op aan te merken en dat mag. Maar nog beter, vul het aan met al die geweldige nummers die ik vergeten ben!
Het had ook liedjes van cabaretiers kunnen heten, maar het uitgangspunt is wel dat het nummer gezongen is tijdens een voorstelling. Nu ga ik dat echt niet controleren, zoals ik er ook niet op uit ben om oeverloze discussies te gaan voeren over wat wel en niet cabaret is. Als jij vindt dat het nummer voldoet aan deze criteria mag het meedoen. Het democratisch proces doet dan als het goed is wel zijn werk. Je mag zoveel nomineren van één artiest als je wil. Maximaal 10 nominaties, maar minder mag ook. Bij een gelijke stand qua hoeveelheid nominaties telt een nominatie uit een lijstje van minder 10 als minder zwaar.
Wil Casartelli, cosmic kid of panjoe de titel veranderen in Cabaretliedjes? Alvast bedankt!
Ben benieuwd naar alle lijstjes. De deadline ligt op maandagavond 23 uur, maar wellicht wordt dat nog iets later. Ik moet eerst naar een concert van De La Soul namelijk. Ook een soort cabaret

1
geplaatst: 5 november 2022, 09:27 uur
En laat ik meteen maar wat inspiratie geven door mijn nominatielijstje te delen:
Ernst van der Pasch - In naam van de VN
Jochem Myjer - Ik slaap weer op de bank vannacht
Harrie Jekkers - Man in de wolken
Jeroen van Merwijk - Dat vinden jongens leuk
Lebbis & Jansen - Leven voor altijd
Mike & Thomas - Kotsen in Zeeland
Monica da Silva Trio - Philip Freriks ik ben je bitch niet
Niet uit het Raam - Dromen
Pieter Derks - De Halve Wereld
Youp van 't Hek - Niemand weet hoe laat het is
Ernst van der Pasch - In naam van de VN
Jochem Myjer - Ik slaap weer op de bank vannacht
Harrie Jekkers - Man in de wolken
Jeroen van Merwijk - Dat vinden jongens leuk
Lebbis & Jansen - Leven voor altijd
Mike & Thomas - Kotsen in Zeeland
Niet uit het Raam - Dromen
Pieter Derks - De Halve Wereld
1
geplaatst: 5 november 2022, 09:44 uur
motel matches schreef:
Dank ArthurDZ voor een fijne week. De kinderen werden gek van een week Mountain Goats, maar ik denk dat ik volgende week toch maar naar Paradiso ga.
Ik baal dat ik die avond al andere verplichtingen heb. Veel plezier alvast!
1
geplaatst: 5 november 2022, 09:53 uur
André Manuel - Ut mos groter
Brigitte Kaandorp - Annelies
Brigitte Kaandorp - Ik heb een heel zwaar leven
Cabaret Don Quishocking - Gewetensbezwaren
Corry Vonk - Met Me Vlaggetje Me Hoedje En Me Toeter
Kees Torn - Nederlands/Engels
Neerlands Hoop - Doe de Ballenkneller
Neerlands Hoop - Inleveren
Toon Hermans - Cafe Biljart
Wim Kan - Er Leven Haast Geen Mensen Meer (Railroadliedje)
Brigitte Kaandorp - Ik heb een heel zwaar leven
Corry Vonk - Met Me Vlaggetje Me Hoedje En Me Toeter
Neerlands Hoop - Inleveren
Toon Hermans - Cafe Biljart
Wim Kan - Er Leven Haast Geen Mensen Meer (Railroadliedje)
2
geplaatst: 5 november 2022, 10:46 uur
Het lied van Kees Torn is briljant! Qua tekst dan, muzikaal stelt het natuurlijk weinig voor.
Ik ga nadenken over een lijst, maar wil alvast een ander briljant (en omstreden) lied delen:
Leven na de dood komt zeker niet uit een cabaretprogramma? Ik ben ook wel benieuwd hoe het zit met het repertoire van Drs. P.
Ik ga nadenken over een lijst, maar wil alvast een ander briljant (en omstreden) lied delen:
Leven na de dood komt zeker niet uit een cabaretprogramma? Ik ben ook wel benieuwd hoe het zit met het repertoire van Drs. P.
0
geplaatst: 5 november 2022, 12:24 uur
Wat betreft 'Leven na de dood' kon ik inderdaad niet terugvinden dat die uit een show komt.
Drs. P. is inderdaad een ingewikkelde. Ik kon daar weinig over de inhoud van zijn shows terug vinden, maar er zijn er wel een paar geweest volgens mij. Wel vond ik ergens een filmpje waar hij het nummer brengt in een theater. Op basis daarvan vond in dat voldoende 'bewijs'.
Maar goed, zoals gezegd wil ik er geen halszaak van maken en keur ik elke nominatie in de geest van het spel goed.
Drs. P. is inderdaad een ingewikkelde. Ik kon daar weinig over de inhoud van zijn shows terug vinden, maar er zijn er wel een paar geweest volgens mij. Wel vond ik ergens een filmpje waar hij het nummer brengt in een theater. Op basis daarvan vond in dat voldoende 'bewijs'.
Maar goed, zoals gezegd wil ik er geen halszaak van maken en keur ik elke nominatie in de geest van het spel goed.
0
geplaatst: 5 november 2022, 12:28 uur
Mogen nonsense songs ook of richt dit zich voornamelijk op kleinkunst?
0
geplaatst: 5 november 2022, 12:28 uur
Zo dat is een lastige, misschien dat ik de finale mee speel. Zo'n nummer als Duet van Finkers en Kaandorp zou dus dan niet mogen omdat t niet uit een show komt terwijl het aan alle eisen voldoet incl een zeer behoorlijke hitnotering?
0
geplaatst: 5 november 2022, 12:31 uur
Shaky schreef:
Mogen nonsense songs ook of richt dit zich voornamelijk meer op kleinkunst?
Mogen nonsense songs ook of richt dit zich voornamelijk meer op kleinkunst?
Nee hoor, nonsense songs mogen zeker ook.
Wat betreft Duet vigil, wat mij betreft ben je vrij om het te nomineren (kun je ook mooi wat eerder aanhaken
). Het zal vast wel eens ergens in een theater gebracht zijn, maar de twijfel daarover is wel de reden om het niet in de startlijst op te nemen, want die heb ik in de overweging gehad. Maar nomineren mag. Zoals gezegd worstelde ik wel wat met de criteria en zijn die niet keihard. Wat wel duidelijk niet de bedoeling is, is dat bijvoorbeeld nummers van het Klein Orkest genomineerd worden, omdat daar een cabaretier in zingt (liedjes die tijdens de cabaretshows van Harrie Jekkers in het programma zaten mogen wel), of nummers van de laatste cd van Paul de Munnik, terwijl die nu geen shows meer maakt.
1
geplaatst: 5 november 2022, 14:46 uur
Frans Halsema - M’n Vlaanderenland
Frans Halsema en Jenny Arean - Vluchten Kan Niet Meer
Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
Harrie Jekkers - Mijn Moeder
Harrie Jekkers - Papa
Herman van Veen - Andere Namen
Herman van Veen - Kletsnatte Clowns
Herman van Veen - Opzij
Jenny Arean - Dit Lied Is Duizend Eeuwen Oud
Jules de Corte - Ik Zou Wel Eens Willen Weten
Harrie Jekkers - Mijn Moeder
Harrie Jekkers - Papa
Herman van Veen - Andere Namen
Herman van Veen - Opzij
Jenny Arean - Dit Lied Is Duizend Eeuwen Oud
1
geplaatst: 5 november 2022, 15:31 uur
wendyvortex schreef:

Een van de allerfantastische sketches uit de Nederlandse cabaretgeschiedenis: verbluffend geniaal en de sketch die ik misschien wel het meest heb gezien.
Vergelijkbaar qua opzet met Herman Finkers Elfstedentocht. Wat Poek al zegt: tekst en humor zijn veruit bovengeschikt aan het "liedje". Maar dat je het al noemde, vind ik al helemaal geweldig.
2
geplaatst: 5 november 2022, 18:43 uur
Geen idee of Bonk dit toestaat, maar ik ga gewoon voor deze 10:
Hoornse Plas
Framenummer
Jochem
Gehakbal mit Roode Kool
Zondagoavnd Blues
Gezina
alcohol
Hée Doe
Baukelien
Jelle Gaat Lekker
Allemaal van Pé Daalemmer & Rooie Rinus
Hoornse Plas
Framenummer
Jochem
Gehakbal mit Roode Kool
Zondagoavnd Blues
Gezina
alcohol
Hée Doe
Baukelien
Jelle Gaat Lekker
Allemaal van Pé Daalemmer & Rooie Rinus
2
geplaatst: 5 november 2022, 18:49 uur
Jeetje wat zie ik veel serieuze liedjes vanuit de cabaret voorbijkomen. Ff wat 'working man's comedians' d'r bij gooien.
De Partizanen - Burnout
Droog Brood - Pimpelmees
Hans Teeuwen - Benny en Giselle
Hans Teeuwen - De Bereden Politie II
Hans Teeuwen - Dat Dan Weer Wel
Hans Teeuwen - Niemand Weet Wat Het Is
Hans Teeuwen - Nostradamus
Hans Teeuwen - Stout Matroosje
Hans Teeuwen - Wachten op de Nacht
Hans Teeuwen - Wie Ben Jij
De Partizanen - Burnout
Droog Brood - Pimpelmees
Hans Teeuwen - Benny en Giselle
Hans Teeuwen - De Bereden Politie II
Hans Teeuwen - Dat Dan Weer Wel
Hans Teeuwen - Niemand Weet Wat Het Is
Hans Teeuwen - Stout Matroosje
Hans Teeuwen - Wachten op de Nacht
Hans Teeuwen - Wie Ben Jij
1
geplaatst: 5 november 2022, 20:14 uur
André van Duin - Willempie
Drs. P - De veerpont
Herman van Veen - Toveren
Jasperina de Jong - De non (Roll Another One)
Paul van Vliet - Vlaanderen
Toon Hermans - Wat ruist er door het struikgewas?
Urbanus - Madammen met een bontjas
Wim Sonneveld - Margootje
Wim Sonneveld - Tearoomtango
Drs. P - De veerpont
Jasperina de Jong - De non (Roll Another One)
Paul van Vliet - Vlaanderen
Wim Sonneveld - Margootje
Wim Sonneveld - Tearoomtango
1
geplaatst: 5 november 2022, 22:16 uur
Cabaret Don Quishocking - Zonnig Mexico
Harrie Jekkers - Het Schaakspel
Kabaret Ivo de Wijs - Goed Nieuws
Kabaret Ivo de Wijs - Verhaal
Neerlands Hoop - De Oude Vrouw
Youp van 't Hek - Niemand Weet Hoe Laat Het Is
Youp van 't Hek - Niet Verbaasd
Cabaret Don Quishocking - Zonnig Mexico
Kabaret Ivo de Wijs - Goed Nieuws
Kabaret Ivo de Wijs - Verhaal
Neerlands Hoop - De Oude Vrouw
Youp van 't Hek - Niemand Weet Hoe Laat Het Is
Youp van 't Hek - Niet Verbaasd
1
geplaatst: 6 november 2022, 08:43 uur
Gerard Cox - 1948 ( toen was geluk heel gewoon)
Harrie Jekkers - Kerstezel
Jochem Myjer- Ik slaap weer op de bank vannacht
Brigitte Kaandorp & Herman Finkers - Duet
Robert Long - Huil Maar
Toon Hermans - Wat Ruist en door t Struikgewas
Urbanus - 1-2-3 Rikke Tikke Tik
Urbanus - Hittentit
Harrie Jekkers - Kerstezel
Jochem Myjer- Ik slaap weer op de bank vannacht
Brigitte Kaandorp & Herman Finkers - Duet
Robert Long - Huil Maar
Toon Hermans - Wat Ruist en door t Struikgewas
Urbanus - Hittentit
1
geplaatst: 6 november 2022, 09:50 uur
Ter inspiratie: http://www.hitsallertijden.nl/diverse%202006/kleinkunst%20top%20202.htm
(Al is het niet allemaal cabaret)
(Al is het niet allemaal cabaret)
1
geplaatst: 6 november 2022, 13:39 uur
De Vliegende Panters - Anne Frank
De Vliegende Panters - Hitler (was dat nou nodig?)
De Vliegende Panters - Lekker Reppe
Drs. P - De Veerpont
Drs. P - Sneker Cafe
Herman Finkers - Telefoon, telefoon, telefoon
Urbanus - Poesje Stoei
De Vliegende Panters - Hitler (was dat nou nodig?)
De Vliegende Panters - Lekker Reppe
Drs. P - De Veerpont
Drs. P - Sneker Cafe
Herman Finkers - Telefoon, telefoon, telefoon
Urbanus - Poesje Stoei
1
geplaatst: 6 november 2022, 16:50 uur
Maar jongens en meisjes toch, niemand heeft nog Katinka Polderman genoemd?!?!
De grappigste cabaretière met de lolligste liedjes van deze eeuw. Vlug doen hoor!
En er wordt ook nog veel te weinig Jeroen van Merwijk en André Manuel gekozen.
Tien keuzes is dan ook veel te moeilijk: honderd zou makkelijker zijn.
Katinka Polderman - De Hollandse Garnaal, Het Lekkerst Van Allemaal (Pi-Pa-Pijpen)
Katinka Polderman - Ode aan Nick en Simon
Yentl en De Boer - Ik Heb Een Man Gekend
André Manuel - Kraaien (liveversie)
Neerlands Hoop In Bange Dagen - Ze Zitten In De Zaal (rawk & roll in het theater!)
Jeroen van Merwijk - Dat Vinden Jongens Leuk
Adèle Bloemendaal - Afscheidsbrief van een Lelijk Meisje (tekst: Koos Speenhoff)
Maarten van Roozendaal - Mooi (ik vind Sterfbed indringender en nóg mooier, maar dit nummer is bekender)
Helaas, geen plek meer voor Jules de Corte - Hallo Koning Onbenul
(...en Drs. P, Kees Torn, Joop Visser, Hans Dorrestijn, Annelies, Andries Knevel en het Zware Leven van Brigitte, 'De Wereld Om Zeep' van Urbanus, Finkers, Ivo de Wijs, diverse gave keuzes van Bonk, etc.etc.)
Voor Alles van Wende heeft zelfs de Annie M.G. Schmidtprijs gewonnen voor beste theaterlied, maar beschouw ik niet echt als een cabaretlied. Als deze wel door de cabaretbeugel kan, dan deze graag i.p.v. Adèle Bloemendaal.
De grappigste cabaretière met de lolligste liedjes van deze eeuw. Vlug doen hoor!
En er wordt ook nog veel te weinig Jeroen van Merwijk en André Manuel gekozen.
Tien keuzes is dan ook veel te moeilijk: honderd zou makkelijker zijn.
Katinka Polderman - De Hollandse Garnaal, Het Lekkerst Van Allemaal (Pi-Pa-Pijpen)
Katinka Polderman - Ode aan Nick en Simon
Yentl en De Boer - Ik Heb Een Man Gekend
André Manuel - Kraaien (liveversie)
Neerlands Hoop In Bange Dagen - Ze Zitten In De Zaal (rawk & roll in het theater!)
Adèle Bloemendaal - Afscheidsbrief van een Lelijk Meisje (tekst: Koos Speenhoff)
Maarten van Roozendaal - Mooi (ik vind Sterfbed indringender en nóg mooier, maar dit nummer is bekender)
Helaas, geen plek meer voor Jules de Corte - Hallo Koning Onbenul
(...en Drs. P, Kees Torn, Joop Visser, Hans Dorrestijn, Annelies, Andries Knevel en het Zware Leven van Brigitte, 'De Wereld Om Zeep' van Urbanus, Finkers, Ivo de Wijs, diverse gave keuzes van Bonk, etc.etc.)Voor Alles van Wende heeft zelfs de Annie M.G. Schmidtprijs gewonnen voor beste theaterlied, maar beschouw ik niet echt als een cabaretlied. Als deze wel door de cabaretbeugel kan, dan deze graag i.p.v. Adèle Bloemendaal.
1
geplaatst: 6 november 2022, 17:36 uur
Nog weinig Vlaamse liedjes; even rechtzetten 
Urbanus - De aarde
Urbanus - Publiciteitsjaren
Urbanus - De wereld is om zeep
Kommil Foo - Zoogdier
Kommil Foo - Worsten
De Nieuwe Snaar - Ik heb vannacht
De Nieuwe Snaar - In de hemel is geen Dylan
Toon Hermans - Café Biljart
Katinka Polderman - De Hollandse garnaal ( Pipapijpen)

Urbanus - De aarde
Urbanus - Publiciteitsjaren
Urbanus - De wereld is om zeep
Kommil Foo - Zoogdier
Kommil Foo - Worsten
De Nieuwe Snaar - Ik heb vannacht
De Nieuwe Snaar - In de hemel is geen Dylan
Toon Hermans - Café Biljart
Katinka Polderman - De Hollandse garnaal ( Pipapijpen)
1
geplaatst: 6 november 2022, 19:29 uur
Brigitte Kraandorp - Ik Haat Je
Jacques Vermeire - Être
Pieter Verelst - Badschuim
Pieter Verelst - Ik Hoop
Urbanus - Madammen Met Een Bontjas
Urbanus - Poesje Stoei
Urbanus - Hittentit
Urbanus - De Aarde
Ubranus - De Wereld is om Zeep
Jacques Vermeire - Être
Pieter Verelst - Badschuim
Pieter Verelst - Ik Hoop
Urbanus - Madammen Met Een Bontjas
Urbanus - Poesje Stoei
Urbanus - Hittentit
Urbanus - De Aarde
Ubranus - De Wereld is om Zeep
1
geplaatst: 6 november 2022, 22:07 uur
1
geplaatst: 6 november 2022, 22:29 uur
Drs. P - De veerpont
drs. p - de zusters karamazov
Herman van Veen - Opzij
drs. p - de zusters karamazov
Herman van Veen - Opzij
1
geplaatst: 6 november 2022, 22:41 uur
20 jaar geleden per toeval ergens gehoord en nooit meer uit m'n geheugen gegaan.

0
geplaatst: 7 november 2022, 18:22 uur
Mochten er nog mensen zijn die een lijstje willen inleveren: graag! Je hebt nog tot vanavond 22 uur de tijd. Ik vervroeg de deadline enigszins, want helaas gaat De La Soul vanavond niet door
Dus pak je kans en geef aan welke 10 cabaretliedjes toch echt nog de lijst in moeten wat jou betreft.
Dus pak je kans en geef aan welke 10 cabaretliedjes toch echt nog de lijst in moeten wat jou betreft.
1
geplaatst: 7 november 2022, 20:04 uur
De Lamaketta's - Kapitein Rooibos
De Nieuwe Snaar - De Zwemmer
Hans Dorresteijn - Ome Jan
Harry Jekkers - De Man in de Wolken
Katinka Polderman - De Hollandse Garnaal (Pi-Pa-Pijpen)
Maarten van Roozendaal - Mooi
De Nieuwe Snaar - De Zwemmer
Hans Dorresteijn - Ome Jan
Harry Jekkers - De Man in de Wolken
Katinka Polderman - De Hollandse Garnaal (Pi-Pa-Pijpen)
Maarten van Roozendaal - Mooi
1
geplaatst: 7 november 2022, 20:46 uur
Jaap Fischer - De Monikken
Jasperina de Jong - De Wandelclub
Kabaret Ivo de Wijs - Tristoire
Leen Jongewaard - Op een Mooie Pinksterdag
Leen Jongewaard - Waar Vind Je Tegenwoordig Nog een Goede Timmerman?
Maarten van Roozendaal - Liefste Voor Één Nacht
Marijke Boon - Verlangen Brandt
Martine Bijl - Belletjes
Toon Hermans - Vogeltje Wat Zing Je Vroeg
Wim Sonneveld - De Kat Van Ome Willem
Jasperina de Jong - De Wandelclub
Kabaret Ivo de Wijs - Tristoire
Leen Jongewaard - Op een Mooie Pinksterdag
Leen Jongewaard - Waar Vind Je Tegenwoordig Nog een Goede Timmerman?
Maarten van Roozendaal - Liefste Voor Één Nacht
Marijke Boon - Verlangen Brandt
Martine Bijl - Belletjes
Toon Hermans - Vogeltje Wat Zing Je Vroeg
Wim Sonneveld - De Kat Van Ome Willem
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.