Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 2 november 2022, 19:01 uur
Bones Don't Rust*
Damn These Vampires
Dark in Here*
Ezekiel 7 and the Permanent Efficacy of Grace
Getting into Knives*
Hostages*
Mobile
The Last Place I Saw You Alive
Training Montage
Woke Up New
Damn These Vampires
Dark in Here*
Getting into Knives*
Hostages*
Mobile
Training Montage
Woke Up New
0
geplaatst: 2 november 2022, 23:09 uur
7 liedjes kregen drie of meer tegenstemmen, zij moeten het speelveld verlaten.
Going to Bogotá*
Isaiah 45:23*
Mole
Oceanographer's Choice
Training Montage
Daarnaast waren er nog acht nummers met twee tegenstemmen, maar vooruit, we zijn mild. Zij komen er met de schrik vanaf, in plaats van dat ze nog een tiebreak dienen te spelen.
Ronde 3: finale: maak een top 10 bestaande uit je favoriete Mountain Goats-nummers, behorend uit onderstaand 23-tal. Ik tel alles bij elkaar op en presenteer vrijdagavond vanaf 21u onze gezamenlijke top 23. Persoonlijke commentaartjes worden altijd gewaardeerd, dus wie er de tijd en inspiratie voor heeft, hou je niet in!
Deadline is dus vrijdagavond 21u!
Bones Don't Rust*
Damn These Vampires
Dance Music*
Dark in here*
Game Shows Touch Our Lives*
Getting Into Knives*
Going To Georgia
Going To Queens
Golden Boy
Hostages*
Mobile
No Children
Sax Rohmer #1
Slow West Vultures
Southwood Plantation Road*
The Best Ever Death Metal Band in Denton
The Legend of Chavo Guerrero
The Mess Inside
This Year
Trick Mirror
Up the Wolves
Woke Up New
Your Belgian Things*
Spotify: https://open.spotify.com/playlist/0ixNo0NfddGccBp6R7FgK7?si=ef8575d571154842
Going to Bogotá*
Isaiah 45:23*
Mole
Oceanographer's Choice
Training Montage
Daarnaast waren er nog acht nummers met twee tegenstemmen, maar vooruit, we zijn mild. Zij komen er met de schrik vanaf, in plaats van dat ze nog een tiebreak dienen te spelen.
Ronde 3: finale: maak een top 10 bestaande uit je favoriete Mountain Goats-nummers, behorend uit onderstaand 23-tal. Ik tel alles bij elkaar op en presenteer vrijdagavond vanaf 21u onze gezamenlijke top 23. Persoonlijke commentaartjes worden altijd gewaardeerd, dus wie er de tijd en inspiratie voor heeft, hou je niet in!
Deadline is dus vrijdagavond 21u!
Bones Don't Rust*
Damn These Vampires
Dance Music*
Dark in here*
Game Shows Touch Our Lives*
Getting Into Knives*
Going To Georgia
Going To Queens
Golden Boy
Hostages*
Mobile
No Children
Sax Rohmer #1
Slow West Vultures
Southwood Plantation Road*
The Best Ever Death Metal Band in Denton
The Legend of Chavo Guerrero
The Mess Inside
This Year
Trick Mirror
Up the Wolves
Woke Up New
Your Belgian Things*
Spotify: https://open.spotify.com/playlist/0ixNo0NfddGccBp6R7FgK7?si=ef8575d571154842
1
geplaatst: 3 november 2022, 00:26 uur
1. No Children
2. Golden Boy
3. The Best Ever Death Metal Band in Denton
4. Getting Into Knives*
5. Going To Queens
6. Up the Wolves
7. Hostages*
8. Woke Up New
9. Southwood Plantation Road*
10. Your Belgian Things*
2. Golden Boy
3. The Best Ever Death Metal Band in Denton
4. Getting Into Knives*
5. Going To Queens
6. Up the Wolves
7. Hostages*
8. Woke Up New
9. Southwood Plantation Road*
10. Your Belgian Things*
1
geplaatst: 3 november 2022, 06:56 uur
1. Up the Wolves
2. Woke Up New
3. This Year
4. No Children
5. Southwood Plantation Road*
6. Dark in here*
7. Getting Into Knives*
8. Hostages*
9. Mobile
10. Sax Rohmer #1
2. Woke Up New
3. This Year
4. No Children
5. Southwood Plantation Road*
6. Dark in here*
7. Getting Into Knives*
8. Hostages*
9. Mobile
10. Sax Rohmer #1
1
geplaatst: 3 november 2022, 09:12 uur
Right back at you, lil' homie.
RIP Takeoff tho, dafuq... Nu vrijdag maar een lastminute Migos-GH organiseren? 
0
geplaatst: 3 november 2022, 10:37 uur
Ik heb me ook weer ingeschreven.
Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).
4 november 2022 - Bonk (Cabaretliedjes)
11 november 2022 - Hedser(Sigur Rós)
18 november 2022 - DjFrankie (Nederlandse meidengroepen vanaf 1990)
25 november 2022 - EttaJamesBrown (Röyksopp meets Air)
2 december 2022 - AstroStart (Altin Gün)
9 december 2022 - herman (Big Thief cs.)
16 december 2022 - Het Vlaamse Lied vóór 1980 (Superbitch)
23 december 2022 - Poek (The Chills)
30 december 2022 - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2022)
6 januari 2023 - Casartelli (Rush vanaf 1987)
13 januari 2023 - Arno (Suede)
20 januari 2023 - wendyvortex (Sheffield: ABC, Heaven 17, The Human League)
27 januari 2023 - Shaky (Hot Chocolate)
3 februari 2023 - Johnny Marr (Agalloch)
10 februari 2023 - cosmic kid (Tears For Fears)
17 februari 2023 - jordidj1 (Brand New)
24 februari 2023 - EvilDrSmith (NWOBHM: New Wave Of British Heavy Metal)
3 maart 2023 - 123poetertjes (Julia Holter)
10 maart 2023 - ArthurDZ (Björk)
Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).
4 november 2022 - Bonk (Cabaretliedjes)
11 november 2022 - Hedser(Sigur Rós)
18 november 2022 - DjFrankie (Nederlandse meidengroepen vanaf 1990)
25 november 2022 - EttaJamesBrown (Röyksopp meets Air)
2 december 2022 - AstroStart (Altin Gün)
9 december 2022 - herman (Big Thief cs.)
16 december 2022 - Het Vlaamse Lied vóór 1980 (Superbitch)
23 december 2022 - Poek (The Chills)
30 december 2022 - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2022)
6 januari 2023 - Casartelli (Rush vanaf 1987)
13 januari 2023 - Arno (Suede)
20 januari 2023 - wendyvortex (Sheffield: ABC, Heaven 17, The Human League)
27 januari 2023 - Shaky (Hot Chocolate)
3 februari 2023 - Johnny Marr (Agalloch)
10 februari 2023 - cosmic kid (Tears For Fears)
17 februari 2023 - jordidj1 (Brand New)
24 februari 2023 - EvilDrSmith (NWOBHM: New Wave Of British Heavy Metal)
3 maart 2023 - 123poetertjes (Julia Holter)
10 maart 2023 - ArthurDZ (Björk)
3
geplaatst: 3 november 2022, 11:19 uur
1. The Legend of Chavo Guerrero
Van alle mooie Mountain Goats-songs in deze finale, en alle mooie songs in hun oeuvre die hier niet vertegenwoordigd zijn, is dit toch wel één van mijn allergrootste favorieten en dus een terechte nummer 1. Heel mooie melodie, vlot ritme, en een prachtige tekst over hoe belangrijk een jeugdheld kan zijn in het hoofd van een kind. “He was my hero back when I was a kid/You let me down, but Chavo never once did”.
2. Up the Wolves
The Sunset Tree is mijn favoriete Mountain Goats-plaat op moment van schrijven, en dit is daar een van de mooiste nummers op (hoewel ik het toch meer dan een beetje vreemd blijf vinden dat ik tijdens de nominatieronde de enige deelnemer was met Hast Thou Considered the Tetrapod In zijn lijstje). Kundig en sfeervol wordt toegewerkt naar dat geweldig explosieve refrein, wat een heerlijk gevoel van catharsis oplevert. “OUR MOTHER HAS BEEN ABSENT/EVER SINCE WE FOUNDED ROME”.
3. The Mess Inside
Eén van de meest pijnlijke, maar ook mooiste teksten die John Darnielle ooit geschreven heeft, mijns inziens, en voor mij de mooiste afgezant deze finale uit de ‘boomboxjaren’. “We went down to New Orleans/One weekend in the spring/Looked hard for what we'd lost/It was painful to admit it but we couldn't find a thing”. All hail The Mountain Goats.
4. This Year
Ik raakte pas echt betoverd door The Mountain Goats anno 2020, in volle lockdown, dus uiteraard voelt This Year voor mij nog steeds aan als een anthem van die tijd. “I am gonna make it through this year if it kills me”.
5. Game Shows Touch Our Lives*
Tallahassee ken ik al iets langer dan de rest van hun discografie, en dit nummer is daar altijd mijn favoriet op geweest (al is albumgenoot See America Right deze week ook verder opgeklommen in mijn ranking). Darnielle verplaatst zich op prachtige wijze in de hoofden van mensen wiens levens alleen maar bestaan uit televisiekijken, zuipen en ruzie zoeken. “Maybe everything that falls down eventually rises/Our house sinking into disrepair/Ah, but look at this showroom, filled with fabulous prizes”
6. The Best Ever Death Metal Band in Denton
Bij All Hail West Texas is de vonk pas echt overgeslaan tussen The Mountain Goats en mezelf, en dit nummer heeft daar als openingstrack van de plaat natuurlijk een stevige rol in gespeeld. De beste teksten van John Darnielle lezen als prachtige kortverhalen, waarmee met een minimum aan details een hele wereld wordt geschetst. Bij dit nummer is dat absoluut het geval. Met een van de meest kippenvelopwekkende passage uit hun hele discografie hier in de slotseconden: “When you punish a person for dreaming his dream/Don't expect him to thank or forgive you/The best ever death metal band out of Denton/Will in time both outpace and outlive you/Hail Satan!/Hail Satan tonight!”
7. No Children
De grote Mountain Goats-favoriet van enkele andere forumgangers (hopelijk komen ze nog meestemmen!), en ook ik vind dit een prachtig werkje natuurlijjk, zo bijtend en vol pure, rauwe emotie. En dit gaat natuurlijk samen met de mooie melodie en de prachtige zanglijn van John Darnielle, hand in unloveable hand.
8. Golden Boy
Wanneer je klaar bent met alle reguliere albums, kan er nog een hele wereld verkend worden in het restjesmateriaal dat deze veelschrijvers beschikbaar hebben gemaakt. Golden Boy opent ‘Ghana’, de enige van die albums die ik tot nu toe goed ken, en is meteen een feestje. Maar wel eentje zonder je favoriete soort pindanoten.
9. Mobile
Ook in hun vierde decennium van activiteit blijft deze band kwaliteit leveren, aan gestaag tempo waar onderhand alleen nog King Gizzard en Guided By Voices overheen gaan. Mobile, van het verleden jaar verschenen Dark In Here, was voor mij al vanaf luisterbeurt 1 een nieuwe Mountain Goats-klassieker. Een mooi meanderend liedje, dat dankzij de mooie melodie en de zanglijn van Darnielle (de niet-zo-geheime-wapens van deze bijzondere band) niet in de valkuil van saaie gezapigheid terechtkomt (kijk, Kurt Vile, zo moet het dus!
).
10. Trick Mirror
Ik ben best wel een geschiedenisfreak, dus altijd leuk wanneer John Darnielle obscure figuren uit de wereldgeschiedenis laat opdraven in zijn teksten. Trick Mirror zou gaan over Seneca, de Romeinse filosoof die het als leraar en raadgever van Nero niet meer na kon vertellen. “Fourteen years ago tonight/Watched him tearing through the garden/Killing everything in sight/I let my curiosity/Get the best of me”.
11. Slow West Vultures
12. Your Belgian Things*
13. Dance Music*
14. Woke Up New
15. Going To Queens
16. Getting Into Knives*
17. Sax Rohmer #1
18. Bones Don't Rust*
19. Dark in here*
20. Southwood Plantation Road*
21. Going To Georgia
22. Damn These Vampires
23. Hostages*
Mijn nummers 11-20 vind ik ook prachtig. Alleen met Going To Georgia en Damn These Vampires ontbreekt de klik, en Hostages is in de grond een leuk liedje maar duurt me toch echt te lang (geef mij maar korte Mountain Goats-nummers
). Maar ja, we are who we are/get in the goddamn car.
Van alle mooie Mountain Goats-songs in deze finale, en alle mooie songs in hun oeuvre die hier niet vertegenwoordigd zijn, is dit toch wel één van mijn allergrootste favorieten en dus een terechte nummer 1. Heel mooie melodie, vlot ritme, en een prachtige tekst over hoe belangrijk een jeugdheld kan zijn in het hoofd van een kind. “He was my hero back when I was a kid/You let me down, but Chavo never once did”.
2. Up the Wolves
The Sunset Tree is mijn favoriete Mountain Goats-plaat op moment van schrijven, en dit is daar een van de mooiste nummers op (hoewel ik het toch meer dan een beetje vreemd blijf vinden dat ik tijdens de nominatieronde de enige deelnemer was met Hast Thou Considered the Tetrapod In zijn lijstje). Kundig en sfeervol wordt toegewerkt naar dat geweldig explosieve refrein, wat een heerlijk gevoel van catharsis oplevert. “OUR MOTHER HAS BEEN ABSENT/EVER SINCE WE FOUNDED ROME”.
3. The Mess Inside
Eén van de meest pijnlijke, maar ook mooiste teksten die John Darnielle ooit geschreven heeft, mijns inziens, en voor mij de mooiste afgezant deze finale uit de ‘boomboxjaren’. “We went down to New Orleans/One weekend in the spring/Looked hard for what we'd lost/It was painful to admit it but we couldn't find a thing”. All hail The Mountain Goats.
4. This Year
Ik raakte pas echt betoverd door The Mountain Goats anno 2020, in volle lockdown, dus uiteraard voelt This Year voor mij nog steeds aan als een anthem van die tijd. “I am gonna make it through this year if it kills me”.
5. Game Shows Touch Our Lives*
Tallahassee ken ik al iets langer dan de rest van hun discografie, en dit nummer is daar altijd mijn favoriet op geweest (al is albumgenoot See America Right deze week ook verder opgeklommen in mijn ranking). Darnielle verplaatst zich op prachtige wijze in de hoofden van mensen wiens levens alleen maar bestaan uit televisiekijken, zuipen en ruzie zoeken. “Maybe everything that falls down eventually rises/Our house sinking into disrepair/Ah, but look at this showroom, filled with fabulous prizes”
6. The Best Ever Death Metal Band in Denton
Bij All Hail West Texas is de vonk pas echt overgeslaan tussen The Mountain Goats en mezelf, en dit nummer heeft daar als openingstrack van de plaat natuurlijk een stevige rol in gespeeld. De beste teksten van John Darnielle lezen als prachtige kortverhalen, waarmee met een minimum aan details een hele wereld wordt geschetst. Bij dit nummer is dat absoluut het geval. Met een van de meest kippenvelopwekkende passage uit hun hele discografie hier in de slotseconden: “When you punish a person for dreaming his dream/Don't expect him to thank or forgive you/The best ever death metal band out of Denton/Will in time both outpace and outlive you/Hail Satan!/Hail Satan tonight!”
7. No Children
De grote Mountain Goats-favoriet van enkele andere forumgangers (hopelijk komen ze nog meestemmen!), en ook ik vind dit een prachtig werkje natuurlijjk, zo bijtend en vol pure, rauwe emotie. En dit gaat natuurlijk samen met de mooie melodie en de prachtige zanglijn van John Darnielle, hand in unloveable hand.
8. Golden Boy
Wanneer je klaar bent met alle reguliere albums, kan er nog een hele wereld verkend worden in het restjesmateriaal dat deze veelschrijvers beschikbaar hebben gemaakt. Golden Boy opent ‘Ghana’, de enige van die albums die ik tot nu toe goed ken, en is meteen een feestje. Maar wel eentje zonder je favoriete soort pindanoten.
9. Mobile
Ook in hun vierde decennium van activiteit blijft deze band kwaliteit leveren, aan gestaag tempo waar onderhand alleen nog King Gizzard en Guided By Voices overheen gaan. Mobile, van het verleden jaar verschenen Dark In Here, was voor mij al vanaf luisterbeurt 1 een nieuwe Mountain Goats-klassieker. Een mooi meanderend liedje, dat dankzij de mooie melodie en de zanglijn van Darnielle (de niet-zo-geheime-wapens van deze bijzondere band) niet in de valkuil van saaie gezapigheid terechtkomt (kijk, Kurt Vile, zo moet het dus!
). 10. Trick Mirror
Ik ben best wel een geschiedenisfreak, dus altijd leuk wanneer John Darnielle obscure figuren uit de wereldgeschiedenis laat opdraven in zijn teksten. Trick Mirror zou gaan over Seneca, de Romeinse filosoof die het als leraar en raadgever van Nero niet meer na kon vertellen. “Fourteen years ago tonight/Watched him tearing through the garden/Killing everything in sight/I let my curiosity/Get the best of me”.
11. Slow West Vultures
12. Your Belgian Things*
13. Dance Music*
14. Woke Up New
15. Going To Queens
16. Getting Into Knives*
17. Sax Rohmer #1
18. Bones Don't Rust*
19. Dark in here*
20. Southwood Plantation Road*
21. Going To Georgia
22. Damn These Vampires
23. Hostages*
Mijn nummers 11-20 vind ik ook prachtig. Alleen met Going To Georgia en Damn These Vampires ontbreekt de klik, en Hostages is in de grond een leuk liedje maar duurt me toch echt te lang (geef mij maar korte Mountain Goats-nummers
). Maar ja, we are who we are/get in the goddamn car.
0
geplaatst: 3 november 2022, 19:19 uur
Maken jullie er vanavond een leuk Mountain Goats-avondje van, jongens? 
Deadline ronde 3: morgenavond 21u (maar ik ben flexibel)

Deadline ronde 3: morgenavond 21u (maar ik ben flexibel)
1
geplaatst: 4 november 2022, 13:07 uur
Zojuist is op Bandcamp The Jordan Lake Session: Volume 5 verschenen. Voor de fans zijn die sessies, alsmede de voorgaande, echt de moeite waard. Afijn: net digitaal aangeschaft en zit het album nu te beluisteren.
En shit: helemaal vergeten om Tidal Waves in mijn lijst op te nemen. Zou bij mij op 5 terecht zijn gekomen, ten koste van Sax Rohmer #. troost: ik zal dit gevoel nog wel vaker gaan tegenkomen ...
En shit: helemaal vergeten om Tidal Waves in mijn lijst op te nemen. Zou bij mij op 5 terecht zijn gekomen, ten koste van Sax Rohmer #. troost: ik zal dit gevoel nog wel vaker gaan tegenkomen ...
1
geplaatst: 4 november 2022, 19:03 uur
01. No Children
02. Going To Georgia
03. The Mess Inside
04. Dance Music*
05. Trick Mirror
06. Going To Queens
07. Southwood Plantation Road*
08. The Best Ever Death Metal Band in Denton
09. This Year
10. The Legend of Chavo Guerrero
11. Your Belgian Things*
12. Golden Boy
13. Slow West Vultures
14. Up the Wolves
15. Game Shows Touch Our Lives*
Heerlijk lijstje dit, ondanks het ontbreken van sommige favorieten. Ik verbaas me lichtjes over ArthurDZ z'n gebrek aan liefde voor Going to Georgia, voor mij een absoluut hoogtepunt uit Darnielle z'n oeuvre. Waar No Children draaglijk wordt gemaakt door de donkere humor en The Mess Inside gewoon ronduit pijnlijk is, is dit voor mij wellicht het meest ontroerende nummer uit de Mountain Goats catalogus. Ik weet dat John zich zelf niet meer comfortabel voelt bij het nummer, maar ik vind de lyrics nog steeds ontzettend krachtig en op meerdere manieren te interpreteren. Zorgt hier elke keer weer voor óf kippenvel, óf tranen in mijn ogen, afhankelijk van mijn stemming.
Anyway, Darnielle is absoluut één van de beste songwriters van de afgelopen 30 jaar. Buitencategorie.
02. Going To Georgia
03. The Mess Inside
04. Dance Music*
05. Trick Mirror
06. Going To Queens
07. Southwood Plantation Road*
08. The Best Ever Death Metal Band in Denton
09. This Year
10. The Legend of Chavo Guerrero
11. Your Belgian Things*
12. Golden Boy
13. Slow West Vultures
14. Up the Wolves
15. Game Shows Touch Our Lives*
Heerlijk lijstje dit, ondanks het ontbreken van sommige favorieten. Ik verbaas me lichtjes over ArthurDZ z'n gebrek aan liefde voor Going to Georgia, voor mij een absoluut hoogtepunt uit Darnielle z'n oeuvre. Waar No Children draaglijk wordt gemaakt door de donkere humor en The Mess Inside gewoon ronduit pijnlijk is, is dit voor mij wellicht het meest ontroerende nummer uit de Mountain Goats catalogus. Ik weet dat John zich zelf niet meer comfortabel voelt bij het nummer, maar ik vind de lyrics nog steeds ontzettend krachtig en op meerdere manieren te interpreteren. Zorgt hier elke keer weer voor óf kippenvel, óf tranen in mijn ogen, afhankelijk van mijn stemming.
Anyway, Darnielle is absoluut één van de beste songwriters van de afgelopen 30 jaar. Buitencategorie.
1
geplaatst: 4 november 2022, 19:41 uur
1. Getting Into Knives*
2. Mobile
3. No Children
4. Game Shows Touch Our Lives*
5. Your Belgian Things*
6. Up the Wolves
7. Bones Don't Rust*
8. This Year
9. The Legend of Chavo Guerrero
10. Woke Up New
2. Mobile
3. No Children
4. Game Shows Touch Our Lives*
5. Your Belgian Things*
6. Up the Wolves
7. Bones Don't Rust*
8. This Year
9. The Legend of Chavo Guerrero
10. Woke Up New
0
geplaatst: 4 november 2022, 19:49 uur
Ik ga nu eerst een filmpje kijken met het vrouwtje (It Happened One Night, voor de geïnteresseerden), daarna volgt de ontknoping! Dus jullie hebben nog een uurtje of wat extra!
1
geplaatst: 4 november 2022, 21:08 uur
Ik ga nu even een volgorde proberen te maken! Heb alles twee keer geluisterd dus is eigenlijk nog te vroeg voor een oordeel maar ik krik graag de stats op want dat verdien je honey 

0
geplaatst: 4 november 2022, 21:23 uur
1
geplaatst: 4 november 2022, 21:50 uur
1. Up The Wolves
2. Your Belgian Things
3. This Year
4. Woke Up New
5. The Legend of Chavo Guerrero
6. Slow West Vultures
7. The Mess Inside
8. Sax Rohmer #1
9. No Children
10. Mobile
2. Your Belgian Things
3. This Year
4. Woke Up New
5. The Legend of Chavo Guerrero
6. Slow West Vultures
7. The Mess Inside
8. Sax Rohmer #1
9. No Children
10. Mobile
1
geplaatst: 4 november 2022, 21:54 uur
ArthurDZ schreef:
Super, bedankt
Misschien willen popstranger en itchy en dix ook helpen met het opkrikken der stats? En aerobag? En staralfur? hoi123? Gretz?
Super, bedankt
Misschien willen popstranger en itchy en dix ook helpen met het opkrikken der stats? En aerobag? En staralfur? hoi123? Gretz? Nee, ik moet deze keer verstek laten gaan maar ik weet zeker dat er een goeie top tien aan zit te komen

2
geplaatst: 4 november 2022, 21:59 uur
Fijne kennismaking hoor dit. Ben dus echt, op misschien een luisterbeurt voor de Ladder ofzo na (EDIT: oooohh en Koens tophonderd natuurlijk vergeef me honey!), nog totaaaaal onbekend hiermee. Maar goed is het wel, ik moet in de eerste plaats vooral heel erg denken aan Neutral Milk Hotel (komen die akkoorden van TBEDMBID jullie ook bekend voor? hihi) en de Russische Yanka
maar hoor ook wel wat Van Morrison, Daniel Johnston en [insert willekeurig Keltisch folkbandje]. Dat zijn best wel adelbrievern heur. En af en toe wat Dire Straits/TWOD, maar die nummers staan dan ook onderaan hiero hihi.
Anyways, hieronder het resultaat van mijn eerste indruk. Zat (zit, help) ondertussen wel aan een deadline dus heb me nog niet echt op de teksten kunnen focussen, maar de rauwe schoonheid van een The Mess Inside of Going to Georgia zijn al een taal in zichzelf.
1. Going To Georgia
2. The Mess Inside
3. Golden Boy
4. Southwood Plantation Road*
5. Slow West Vultures
6. Going To Queens
7. Woke Up New
8. Trick Mirror
9. Damn These Vampires
10. The Best Ever Death Metal Band in Denton
Gevoelsmatig is een toptien nu al te klein. Thanks alvast Tuur voor deze prachtige kennismaking! Weet zeker dat je je Belgische dingen nog mooi gaat showen in de eindpresentatie.
maar hoor ook wel wat Van Morrison, Daniel Johnston en [insert willekeurig Keltisch folkbandje]. Dat zijn best wel adelbrievern heur. En af en toe wat Dire Straits/TWOD, maar die nummers staan dan ook onderaan hiero hihi.Anyways, hieronder het resultaat van mijn eerste indruk. Zat (zit, help) ondertussen wel aan een deadline dus heb me nog niet echt op de teksten kunnen focussen, maar de rauwe schoonheid van een The Mess Inside of Going to Georgia zijn al een taal in zichzelf.
1. Going To Georgia
2. The Mess Inside
3. Golden Boy
4. Southwood Plantation Road*
5. Slow West Vultures
6. Going To Queens
7. Woke Up New
8. Trick Mirror
9. Damn These Vampires
10. The Best Ever Death Metal Band in Denton
Gevoelsmatig is een toptien nu al te klein. Thanks alvast Tuur voor deze prachtige kennismaking! Weet zeker dat je je Belgische dingen nog mooi gaat showen in de eindpresentatie.
2
geplaatst: 4 november 2022, 22:02 uur
Oké, dit was moeilijker dan gedacht. Ik had dit hele topic gemist, dus heb niet mijn all time favourite Never Quite Free kunnen pushen. Ik luister al heel wat jaartjes naar the Mountain Goats en heb ze ook al een paar keer live mogen zien (zowel JD solo als met band) maar ik ken lang niet alles even goed. Heb nu wel weer de inspiratie om weer hun omvangrijke oeuvre in te duiken.
Maargoed. Dit is 'm denk ik?
1.The Best Ever Death Metal Band in Denton
KEI hard Hail Satan meebleren toen dit live gespeeld werd (of gewoon thuis op de bank of in de auto). Een euforischer gevoel is haast niet denkbaar.
2. No Children
Mountain Goats classic, vurig als F.
3. Up the Wolves
Oh, dat viooltje... ❤️
4. Woke Up New
Het liefste, meest trieste liedje over een breakup dat ik ken. Zo eerlijk, met name de zin "the first time I made coffee just for myself I made too much of it".
5. This Year
Mijn standaard Nieuwjaarsdag-meeschreeuw nummer. Geeft een fantastische boost!
6. Going To Georgia
Eén van de eerste nummers die ik van ze hoorde - mijn date maakte een mixtape voor me. De date had geen lange houdbaarheidsdatum, the Mountain Goats zit na al die jaren later nog steeds in mijn hart.
7. Damn These Vampires
8. Sax Rohmer #1
9. Dance Music*
10. Getting Into Knives*
Maargoed. Dit is 'm denk ik?
1.The Best Ever Death Metal Band in Denton
KEI hard Hail Satan meebleren toen dit live gespeeld werd (of gewoon thuis op de bank of in de auto). Een euforischer gevoel is haast niet denkbaar.
2. No Children
Mountain Goats classic, vurig als F.
3. Up the Wolves
Oh, dat viooltje... ❤️
4. Woke Up New
Het liefste, meest trieste liedje over een breakup dat ik ken. Zo eerlijk, met name de zin "the first time I made coffee just for myself I made too much of it".
5. This Year
Mijn standaard Nieuwjaarsdag-meeschreeuw nummer. Geeft een fantastische boost!
6. Going To Georgia
Eén van de eerste nummers die ik van ze hoorde - mijn date maakte een mixtape voor me. De date had geen lange houdbaarheidsdatum, the Mountain Goats zit na al die jaren later nog steeds in mijn hart.
7. Damn These Vampires
8. Sax Rohmer #1
9. Dance Music*
10. Getting Into Knives*
1
geplaatst: 4 november 2022, 22:32 uur
Bedankt voor de lijstjes, lieve mensen! Bij deze sluiten de lijnen, tijd voor de finalepresentatie!
1
geplaatst: 4 november 2022, 22:37 uur
Bedankt, ArthurDZ! Als bonus nog even een live cover van The Sign(Ace of Base), helaas zonder hilarisch verhaal vooraf over een roadtrip met maar 1 cassettebandje.
1
geplaatst: 4 november 2022, 22:41 uur
23. Bones Don't Rust* (4) (1)
In dit spelletje zijn het vaak de songs uit de pioniers-/doorbraakjaren die het goed doen, recenter werk wordt meestal maar matig gewaardeerd. Niet zo bij The Mountain Goats, van het laatste album Bleed Out (een conceptalbum over actiefilms uit de jaren '80 en '90, genre Rambo, Commando...) zijn gewoon twee nummers, via de nominatieronde nog wel, in de finale geraakt. Nu ja, Bones Don't Rust eindigt daarin helaas enigszins roemloos laatste, maar toch. Feit dat ie hier staat is al een prestatie op zich in dit format.
22. Dark in here* (5) (1)
Tweede en laatste nummer met slechts één fan in deze finale (ai, merk nu dat ik ranboy ben vergeten reminden, sorry Rob, had mijn koppie er niet bij zo tijdens de film!). Van het verleden jaar verschenen album van dezelfde naam, die ook nog een ijzer in het vuur heeft. John Darnielle levert gewoon al decennia kwaliteit, hoezo alleen Nick Cave doet dat?
21. Damn These Vampires (6) (2)
Kreeg als laatste van iemand punten, maar dus nipt niet als laatste geëindigd. Openingsnummer van All Eternals Deck uit 2011, een album van de GOATs die ik nog niet ken. Hmm, binnenkort toch maar eens verandering in brengen, misschien dat de klik met dit nummer er in albumcontext wel komt.
In dit spelletje zijn het vaak de songs uit de pioniers-/doorbraakjaren die het goed doen, recenter werk wordt meestal maar matig gewaardeerd. Niet zo bij The Mountain Goats, van het laatste album Bleed Out (een conceptalbum over actiefilms uit de jaren '80 en '90, genre Rambo, Commando...) zijn gewoon twee nummers, via de nominatieronde nog wel, in de finale geraakt. Nu ja, Bones Don't Rust eindigt daarin helaas enigszins roemloos laatste, maar toch. Feit dat ie hier staat is al een prestatie op zich in dit format.
22. Dark in here* (5) (1)
Tweede en laatste nummer met slechts één fan in deze finale (ai, merk nu dat ik ranboy ben vergeten reminden, sorry Rob, had mijn koppie er niet bij zo tijdens de film!). Van het verleden jaar verschenen album van dezelfde naam, die ook nog een ijzer in het vuur heeft. John Darnielle levert gewoon al decennia kwaliteit, hoezo alleen Nick Cave doet dat?
21. Damn These Vampires (6) (2)
Kreeg als laatste van iemand punten, maar dus nipt niet als laatste geëindigd. Openingsnummer van All Eternals Deck uit 2011, een album van de GOATs die ik nog niet ken. Hmm, binnenkort toch maar eens verandering in brengen, misschien dat de klik met dit nummer er in albumcontext wel komt.
3
geplaatst: 4 november 2022, 23:02 uur
staralfur schreef:
Bedankt, ArthurDZ! Als bonus nog even een live cover van The Sign(Ace of Base), helaas zonder hilarisch verhaal vooraf over een roadtrip met maar 1 cassettebandje.
Fuuuck hemels, één van mijn favoriete zangers die één van mijn favoriete 90's europop-nummers onder handen neemt. Bedankt voor het delen!
20. Hostages* (7) (2)
Op 20 dat andere nummer van hun eerder dit jaar verschenen Bleed Out die hier al mocht komen opdraven. Een Mountain Goats-nummer van 7 minuten, dat hadden we dacht ik nog niet meegemaakt. Op Bleed Out gebeurt het twee keer, waaronder hier. Ook bij dit nummer voel ik het (nog) niet, maar niettemin knap dat al een finaleplaats is afgedwongen door deze. "Some of what you'll hear in the footage that follows/May not reflect our station's views"
19. Sax Rohmer #1 (7) (3)
Door één deelnemer meer genoemd, en dus net een plekje hoger, vinden we de enige afgevaardigde van Heretic Pride. Vertelde ik hier eerder dat ik het heerlijk vind wanneer Darnielle nummers wijdt aan obscure figuren uit de wereldgeschiedenis, hier word ik op mijn wenken bediend. De Britse schrijver Arthur Henry "Sarsfield" Ward, iemand, die in het begin van de 20ste eeuw bekend werd met een reeks crime novels over een Chinese stereotype supercrimineel Fu Manchu?
18. Dance Music* (9) (2)
De eerste van drie The Sunset Tree-afgezanten, een album dat geheel handelt over het misbruik waar Darnielle als kind mee te maken kreeg. "I'm in the living room watching the Watergate hearings/While my stepfather yells at my mother/Launches a glass across the room, straight at her head/And I dash upstairs to take cover". Heavy shit, maar wat zingt hij het mooi van zich af.
17. Trick Mirror (10) (3)
The Coroner's Gambit is wat mij betreft ook een onvervalst pareltje uit de boombox-jaren, Trick Mirror is daar een van de prijsnummers op en is gelukkig ook tot in de finale geraakt. Seneca de jongere die zichzelf voor z'n kop slaat dat hij het gevaar Nero niet vroeger heeft proberen indammen. Nu brandt Rome en is het te laat, niet in het minst voor hem, want de keizer heeft hem gedwongen zelfmoord te plegen.
16. Slow West Vultures (11) (2)
Op We Shall All Be Healed gaat het over de tijd dat John Darnielle in Portland woonde en zwaar verslaafd was aan crystal meth. Bewogen leven heeft de beste man gehad, eigenlijk. Maar zoals ie hier zelf zegt, "We are what we are/Get in the goddamn car". Verderop vinden we nog een nummer van dit bijzondere album, een van hun beste mijn inziens.
1
geplaatst: 4 november 2022, 23:11 uur
ArthurDZ schreef:
Fuuuck hemels, één van mijn favoriete zangers die één van mijn favoriete 90's europop-nummers onder handen neemt. Bedankt voor het delen!
(quote)
Bovenzaal Paradiso 2009, ik kwam niet meer bij van het lachen... Onnavolgbaar, deze man. De meest heftige nummers afwisselen met hilarische anekdotes. ❤️
2
geplaatst: 4 november 2022, 23:23 uur
Phoeee ik kan al niet wachten tot ik ze straks voor de eerste keer live ga zien in de Roma (Antwerpen) 
15. Game Shows Touch Our Lives* (13) (2)
Het laatste nummer dat slechts door twee users werd genoemd, is tot plekje 15 geraakt. Het is Game Shows Touch Our Lives, de eerste van drie Tallahassee-nummers in deze finale en mijn eerste favoriete Mountain Goats-liedje. Nostalgisch
Tallahassee was hun eerste plaat waar een productiebudget voor werd vrijgemaakt, en het was meteen duidelijk dat de oude spirit uit de beginjaren ook in deze professionele context nog steeds kon voortleven. Dat is ook twintig jaar later nog niet echt veranderd.
14. Mobile (14) (4)
De tweede en laatste van Dark In Here, maar... nog niet het hoogste Mountain Goats-nummer uit dit prille decennium! Op deze track laten John Darnielle en band The War On Drugs en consorten een poepje ruiken. Maar geen poetje, als ik het commentaar van Niek juist interpreteer tenminste
geeft niks joh, hun oeuvre is groot genoeg.
13. Going To Queens (16) (3)
Een heel spannende ex aequo in deze fase van de eindlijst, die Going To Queens nipt verliest. De enige van Sweden, nochtans wel een beetje een mijlpaal in de discografie van de band als we het hebben over aandacht van (underground) pers en publiek. Een album waar ik nodig eens wat dieper in moet duiken, ik zit nu denk ik onder de vijf luisterbeurten, kan echt niet eigenlijk. Ik neem het mee voor volgende keer!
12. Your Belgian Things* (16) (3)
De winnaar van de ex aequo (wooeee Belgiëuuuu! Olé olé olé oléééééé) doordat popstranger hem zeer hoog had. De tweede van We Shall All Be Healed, waarin de ordediensten de spullen van een van de bewoners van het huis, waar Darnielle samen met zijn mede-methheads verblijft, komen weghalen, omdat die bewoner 'er niet meer is'. Phoe zeg, heavy shit! Benieuwd of ie deze gaat spelen in de Roma, en zo ja, welke hilarische anekdote hij hier aan zal weten te koppelen. Het lijkt me een uitdaging, maar als iemand het kan...
11. Southwood Plantation Road* (19) (4)
De tweede uit Tallahassee (dat ik weet hoe je deze plaatsnaam spelt is geheel op het conto van The Mountain Goats te schrijven). Voor mij niet meteen een van de toppers van die plaat, maar voor jullie duidelijk wel. Volgende luisterbeurt maar eens extra goed op letten!

15. Game Shows Touch Our Lives* (13) (2)
Het laatste nummer dat slechts door twee users werd genoemd, is tot plekje 15 geraakt. Het is Game Shows Touch Our Lives, de eerste van drie Tallahassee-nummers in deze finale en mijn eerste favoriete Mountain Goats-liedje. Nostalgisch
Tallahassee was hun eerste plaat waar een productiebudget voor werd vrijgemaakt, en het was meteen duidelijk dat de oude spirit uit de beginjaren ook in deze professionele context nog steeds kon voortleven. Dat is ook twintig jaar later nog niet echt veranderd. 14. Mobile (14) (4)
De tweede en laatste van Dark In Here, maar... nog niet het hoogste Mountain Goats-nummer uit dit prille decennium! Op deze track laten John Darnielle en band The War On Drugs en consorten een poepje ruiken. Maar geen poetje, als ik het commentaar van Niek juist interpreteer tenminste
geeft niks joh, hun oeuvre is groot genoeg.13. Going To Queens (16) (3)
Een heel spannende ex aequo in deze fase van de eindlijst, die Going To Queens nipt verliest. De enige van Sweden, nochtans wel een beetje een mijlpaal in de discografie van de band als we het hebben over aandacht van (underground) pers en publiek. Een album waar ik nodig eens wat dieper in moet duiken, ik zit nu denk ik onder de vijf luisterbeurten, kan echt niet eigenlijk. Ik neem het mee voor volgende keer!

12. Your Belgian Things* (16) (3)
De winnaar van de ex aequo (wooeee Belgiëuuuu! Olé olé olé oléééééé) doordat popstranger hem zeer hoog had. De tweede van We Shall All Be Healed, waarin de ordediensten de spullen van een van de bewoners van het huis, waar Darnielle samen met zijn mede-methheads verblijft, komen weghalen, omdat die bewoner 'er niet meer is'. Phoe zeg, heavy shit! Benieuwd of ie deze gaat spelen in de Roma, en zo ja, welke hilarische anekdote hij hier aan zal weten te koppelen. Het lijkt me een uitdaging, maar als iemand het kan...
11. Southwood Plantation Road* (19) (4)
De tweede uit Tallahassee (dat ik weet hoe je deze plaatsnaam spelt is geheel op het conto van The Mountain Goats te schrijven). Voor mij niet meteen een van de toppers van die plaat, maar voor jullie duidelijk wel. Volgende luisterbeurt maar eens extra goed op letten!
3
geplaatst: 4 november 2022, 23:40 uur
10. The Legend of Chavo Guerrero (19) (4) en de nummer 1 van deze jongen
Dankzij een nummer 1-notering van moi nog net boven de nummer 11 geëindigd. Hoezee! Enige afgevaardigde van Beat The Champ uit 2015, een conceptalbum rond Darnielle's liefde voor de nobele worstelsport. Ik vind het zelf een vreselijk stomme sport, maar The Mountain Goats doen een Ploegsteertje, en dat een heel album lang, door me wel geboeid te houden tot de laatste seconde. "Before a black-and-white TV in the middle of the night/I'm lying on the floor, I'm bathed in blue light/The telecast's in Spanish, I can understand some/And I need justice in my life; here it comes"
9. Golden Boy (20) (3)
Nooit verwacht dat deze van Ghana (een restjesplaat uit de categorie 'beter dan de beste studioalbums van sommige andere bands') de top 10 zou halen, maar kijk, er waren daarvoor net genoeg fans in de zaal.
8. Getting Into Knives* (22) (4) en de nummer 1 van motel matches
De hoogste nominatie, en de hoogste van hun 2020's output. Hun eerste plaat die uitkwam binnen mijn superfanschap en alleen daarom zal ik er altijd wel een zwak voor hebben. En ook motel matches is een liefhebber, of toch op zijn minst van het titelnummer. Ik heb altijd gedacht dat dit liedje over een seriemoordenaar gaat trouwens, moet ik nu bang van je worden Jan Jelle?
7. Going To Georgia (24) (3) en de nummer 1 van 123poetertjes
Van debuut-studioalbum Zopilote Machine, en dus waarschijnlijk het oudste nummer van de finale. Deze moest ook even op gang komen, maar toen de liefhebbers de weg naar dit topic eenmaal gevonden hadden, was Georgia snel bereikt. Ik hoor het nog niet, maar wat niet is kan nog komen. Ik beloof beterschap
6. The Best Ever Death Metal Band in Denton (27) (5) en de nummer 1 van staralfur
Oeh nu wil ik plots ook dat de band deze live speelt straks in Antwerpen, dit is inderdaad wellicht het huis van de meest meezingbare 'hail Satan' uit de muziekgeschiedenis.
Dankzij een nummer 1-notering van moi nog net boven de nummer 11 geëindigd. Hoezee! Enige afgevaardigde van Beat The Champ uit 2015, een conceptalbum rond Darnielle's liefde voor de nobele worstelsport. Ik vind het zelf een vreselijk stomme sport, maar The Mountain Goats doen een Ploegsteertje, en dat een heel album lang, door me wel geboeid te houden tot de laatste seconde. "Before a black-and-white TV in the middle of the night/I'm lying on the floor, I'm bathed in blue light/The telecast's in Spanish, I can understand some/And I need justice in my life; here it comes"
9. Golden Boy (20) (3)
Nooit verwacht dat deze van Ghana (een restjesplaat uit de categorie 'beter dan de beste studioalbums van sommige andere bands') de top 10 zou halen, maar kijk, er waren daarvoor net genoeg fans in de zaal.
8. Getting Into Knives* (22) (4) en de nummer 1 van motel matches
De hoogste nominatie, en de hoogste van hun 2020's output. Hun eerste plaat die uitkwam binnen mijn superfanschap en alleen daarom zal ik er altijd wel een zwak voor hebben. En ook motel matches is een liefhebber, of toch op zijn minst van het titelnummer. Ik heb altijd gedacht dat dit liedje over een seriemoordenaar gaat trouwens, moet ik nu bang van je worden Jan Jelle?

7. Going To Georgia (24) (3) en de nummer 1 van 123poetertjes
Van debuut-studioalbum Zopilote Machine, en dus waarschijnlijk het oudste nummer van de finale. Deze moest ook even op gang komen, maar toen de liefhebbers de weg naar dit topic eenmaal gevonden hadden, was Georgia snel bereikt. Ik hoor het nog niet, maar wat niet is kan nog komen. Ik beloof beterschap

6. The Best Ever Death Metal Band in Denton (27) (5) en de nummer 1 van staralfur
Oeh nu wil ik plots ook dat de band deze live speelt straks in Antwerpen, dit is inderdaad wellicht het huis van de meest meezingbare 'hail Satan' uit de muziekgeschiedenis.

2
geplaatst: 4 november 2022, 23:45 uur
5. The Mess Inside (29) (4)
Gebroederlijk geëindigd naast zijn albumgenoot van All Hail West Texas (een van hun allerbeste platen ooit trouwens, mijn inziens) is het wanhopige, bloedmooie The Mess Inside hier het populairste nummer uit de one man band-jaren van The Mountain Goats gebleken. De hele tekst is een pareltje, you cannot run and you cannot hide.
4. Woke Up New (31) (6)
Get Lucky moet ik dringend ook nog eens opnieuw opleggen, loop al de hele week met het deuntje van If You See Light in mijn hoofd vastgelijmd. Woke Up New is het nummer hiervoor, en zoals vriend Staralfur het al zo mooi zei
Gebroederlijk geëindigd naast zijn albumgenoot van All Hail West Texas (een van hun allerbeste platen ooit trouwens, mijn inziens) is het wanhopige, bloedmooie The Mess Inside hier het populairste nummer uit de one man band-jaren van The Mountain Goats gebleken. De hele tekst is een pareltje, you cannot run and you cannot hide.
4. Woke Up New (31) (6)
Get Lucky moet ik dringend ook nog eens opnieuw opleggen, loop al de hele week met het deuntje van If You See Light in mijn hoofd vastgelijmd. Woke Up New is het nummer hiervoor, en zoals vriend Staralfur het al zo mooi zei
staralfur schreef:
4
geplaatst: 4 november 2022, 23:56 uur
3. This Year (34) (6)
Het hoogst genoteerde liedje zonder een #1-positie staat deze keer op 3. In een wereld van gerechtigheid was dit misschien hun grootste hit geweest, wie weet? Prachtig refrein waar iedereen wel een andere connotatie mee heeft, ook al is het gevoel dat iedereen ervan krijgt hetzelfde. Uitzonderlijk knap!
2. Up the Wolves (47) (6) en de nummer 1 van Tonio en popstranger
We maken een grote sprong in de punten van het ene Sunset Tree-liedje naar het andere. Het was een erg spannende strijd voor de nummer 1-positie, maar Romelus en Remus hier verliezen hem dan toch nipt. Maar toch zal er een feestje volgen, wanneer de wolven thuiskomen. Tradities zijn er om in ere te houden.
1. No Children (50 (7) en de nummer 1 van wendyvortex en Koenr
"And I hope you die/I hope we both die" zooo da's me de uitsmijter wel. Prachtig eerlijk liefdesliedje over hoe dicht liefde, haat en zelfhaat eigenlijk bij elkaar kunnen liggen soms. Stemmen we deze volgend jaar dan eindelijk de Musicmeterladder in, Genootschap van de Vrienden van de Berggeit? Eén medaille heeft deze song op dit forum bij deze in ieder geval al op zijn conto.
Heel erg bedankt aan de kleine maar uiterst fijne groep nominatoren, schrappers en stemmers die deze editie mogelijk hebben gemaakt.
En de stille meelezers die The Mountain Goats nog niet goed kennen maar wel hebben meegevolgd: niet twijfelen, gewoon luisteren! This band could be your life.
Dan geef ik het stokje nu door aan Bonk voor een weekje cabaret!
Het hoogst genoteerde liedje zonder een #1-positie staat deze keer op 3. In een wereld van gerechtigheid was dit misschien hun grootste hit geweest, wie weet? Prachtig refrein waar iedereen wel een andere connotatie mee heeft, ook al is het gevoel dat iedereen ervan krijgt hetzelfde. Uitzonderlijk knap!
2. Up the Wolves (47) (6) en de nummer 1 van Tonio en popstranger
We maken een grote sprong in de punten van het ene Sunset Tree-liedje naar het andere. Het was een erg spannende strijd voor de nummer 1-positie, maar Romelus en Remus hier verliezen hem dan toch nipt. Maar toch zal er een feestje volgen, wanneer de wolven thuiskomen. Tradities zijn er om in ere te houden.
1. No Children (50 (7) en de nummer 1 van wendyvortex en Koenr
"And I hope you die/I hope we both die" zooo da's me de uitsmijter wel. Prachtig eerlijk liefdesliedje over hoe dicht liefde, haat en zelfhaat eigenlijk bij elkaar kunnen liggen soms. Stemmen we deze volgend jaar dan eindelijk de Musicmeterladder in, Genootschap van de Vrienden van de Berggeit? Eén medaille heeft deze song op dit forum bij deze in ieder geval al op zijn conto.

Heel erg bedankt aan de kleine maar uiterst fijne groep nominatoren, schrappers en stemmers die deze editie mogelijk hebben gemaakt.
En de stille meelezers die The Mountain Goats nog niet goed kennen maar wel hebben meegevolgd: niet twijfelen, gewoon luisteren! This band could be your life.
Dan geef ik het stokje nu door aan Bonk voor een weekje cabaret!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.