Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 18 november 2022, 21:09 uur
Helaas geen tijd gehad om te beluisteren, maar het overgrote gedeelte van de top 20 staat in het muzikale geheugen gegrift, dus put ik daar maar uit.
1. Starálfur
2. Untitled (Samskeyti)
3. Untitled (Njósnavélin)
4. Viðrar Vel Til Loftárása
5. Hoppípolla
6. Untitled (Popplagið)
7. Olsen Olsen
8. Untitled (Dauðalagið)
9. Ný Batterí
10. Glósóli
1. Starálfur
2. Untitled (Samskeyti)
3. Untitled (Njósnavélin)
4. Viðrar Vel Til Loftárása
5. Hoppípolla
6. Untitled (Popplagið)
7. Olsen Olsen
8. Untitled (Dauðalagið)
9. Ný Batterí
10. Glósóli
1
geplaatst: 18 november 2022, 21:25 uur
Tja, ik zag ze ooit in voorprogramma van Radiohead in Nijmegen, Kid A tour. Ik vond die nieuwe plaat van Radiohead helemaal niets, merkte ik toen (wel topavond met mijn vrouw en kennissen gehad). Gelijk Sigur Ros gekocht. Radiohead en ik liggen nog in vechtechtscheiding
1. Untitled (Samskeyti)
2. Glósóli
3. Svefn-G-Englar
4. Starálfur
5. Festival
6. Ára Bátur
7. Untitled (Dauðalagið)
8. Varúð
9. Untitled (Njósnavélin)
10. Olsen Olsen
1. Untitled (Samskeyti)
2. Glósóli
3. Svefn-G-Englar
4. Starálfur
5. Festival
6. Ára Bátur
7. Untitled (Dauðalagið)
8. Varúð
9. Untitled (Njósnavélin)
10. Olsen Olsen
1
geplaatst: 18 november 2022, 23:36 uur
Pff, dit is vooral op gevoel en is heel erg een in this moment lijstje.
1. Varúð
2. Untitled (Dauðalagið)
3. Hoppípolla
4. Brennisteinn
5. Untitled (Popplagið)
6. Untitled (Njósnavélin)
7. Sæglópur
8. Untitled (Samskeyti)
9. Mílanó
10. Glósóli
1. Varúð
2. Untitled (Dauðalagið)
3. Hoppípolla
4. Brennisteinn
5. Untitled (Popplagið)
6. Untitled (Njósnavélin)
7. Sæglópur
8. Untitled (Samskeyti)
9. Mílanó
10. Glósóli
2
geplaatst: 19 november 2022, 10:34 uur
UITSLAG
20. Mílano – 5 punten
3x genoemd - #1 van niemand
Dit prachtige nummer komt er toch wel wat bekaaid vanaf met slechts 5 punten, ondanks dat het in de nominatieronde veel genoemd werd.
19. Fljótavík – 7 punten
Fljótavík doet het niet veel beter. Aan de kwaliteit ligt het niet; ondanks de voor Sigur Rós begrippen korte speelduur weet dit nummer absoluut de juiste snaar te raken.
18. Untitled (E-Bow) – 28 punten
7x genoemd - #1 van niemand
We maken een sprongetje in de punten en komen het eerste untitled nummer tegen: E-Bow, refererend naar het E-bow apparaatje dat Georg Hólm gebruikt op zijn basgitaar bij dit nummer. Wat mij betreft één van de absolute hoogtepunten een paar weken geleden in AFAS Live.
17. Ný Batterí – 29 punten
9x genoemd - #1 van niemand
Eén plekje hoger komen we de nieuwe batterijen tegen. Leuk feitje: de cimbaal gebruikt op dit nummer had de band gevonden op straat in Reykjavik. Omdat er een auto overheen was gereden was hij helemaal scheef, maar juist daarom vonden ze het goed klinken en hebben ze 'm gebruikt.
16. Untitled (Dauðalagið) – 32 punten
6x genoemd - #1 van niemand
Op 16 staat 'The Death Song,' het langste nummer uit de lijst. Live laat de band tegenwoordig lange stiltes vallen tijdens dit nummer, waarna iedereen maar begint te klappen. Zeer irritant, maar ja, zo'n stilte is ongemakkelijk of zo? Prachtig nummer verder, met niet één duidelijke climax (zoals gebruikelijk bij SR), maar eigenlijk wel meerdere. Krachtiger klinkt Jónsi's stem wat mij betreft op vrijwel geen ander nummer.
Dit was trouwens al weer de laatste van de 4 nominaties die de finale hebben gehaald. Best een goede startlijst dus, al zeg ik het zelf.
20. Mílano – 5 punten
Dit prachtige nummer komt er toch wel wat bekaaid vanaf met slechts 5 punten, ondanks dat het in de nominatieronde veel genoemd werd.
19. Fljótavík – 7 punten
Fljótavík doet het niet veel beter. Aan de kwaliteit ligt het niet; ondanks de voor Sigur Rós begrippen korte speelduur weet dit nummer absoluut de juiste snaar te raken.
18. Untitled (E-Bow) – 28 punten
7x genoemd - #1 van niemand
We maken een sprongetje in de punten en komen het eerste untitled nummer tegen: E-Bow, refererend naar het E-bow apparaatje dat Georg Hólm gebruikt op zijn basgitaar bij dit nummer. Wat mij betreft één van de absolute hoogtepunten een paar weken geleden in AFAS Live.
17. Ný Batterí – 29 punten
9x genoemd - #1 van niemand
Eén plekje hoger komen we de nieuwe batterijen tegen. Leuk feitje: de cimbaal gebruikt op dit nummer had de band gevonden op straat in Reykjavik. Omdat er een auto overheen was gereden was hij helemaal scheef, maar juist daarom vonden ze het goed klinken en hebben ze 'm gebruikt.
16. Untitled (Dauðalagið) – 32 punten
6x genoemd - #1 van niemand
Op 16 staat 'The Death Song,' het langste nummer uit de lijst. Live laat de band tegenwoordig lange stiltes vallen tijdens dit nummer, waarna iedereen maar begint te klappen. Zeer irritant, maar ja, zo'n stilte is ongemakkelijk of zo? Prachtig nummer verder, met niet één duidelijke climax (zoals gebruikelijk bij SR), maar eigenlijk wel meerdere. Krachtiger klinkt Jónsi's stem wat mij betreft op vrijwel geen ander nummer.
Dit was trouwens al weer de laatste van de 4 nominaties die de finale hebben gehaald. Best een goede startlijst dus, al zeg ik het zelf.
3
geplaatst: 19 november 2022, 10:47 uur
15. Brennistein – 32 punten
8x genoemd - #1 van niemand
Met het album Kveikur verkende Sigur Rós nieuwe paden, zoals industrial rock. Brennistein is daar een goed voorbeeld van: één van de meest donkere en agressieve nummers van de band. Geweldige plaat.
14. Ára Bátur – 37 punten
Kitch alert! Ára Bátur (roeiboot) moet wel het zoetste nummer van Sigur Rós zijn. Maar of dat erg is? Wat mij betreft niet. De climax met de strijkers en het koor is wonderschoon.
13. Untitled (Njósnavélin) – 43 punten
8x genoemd - #1 van BrotherJohn
Njósnavélin speelde een belangrijke rol in het bekender maken van Sigur Rós bij het grote publiek. Het werd namelijk gebruikt in het slot van de film Vanilla Sky met Tom Cruise. Uitstekende keus!
12. Glósóli - 44 punten
11x genoemd - #1 van niemand
Glósóli was de eerste single van Takk... Zoals veel nummers van Sigur Rós kreeg het nummer een prachtige videoclip. Net als bij het nummer zelf is bij de clip de climax het hoogtepunt, waarin een groep kinderen van een klif springt en vervolgens naar de hemel zweeft. Tijdens concerten zijn oordoppen trouwens wel aanbevolen bij Glósóli; mijn broer heeft nog steeds een piep in zijn oren van de show in de Oosterpoort in 2017.
11. Sæglópur - 56 punten
12x genoemd - #1 van niemand
Net buiten de top 10 vinden we Sæglópur, een song over een visser die verdwaald is op zee. Sæglópur is misschien wel één van de meest heavy nummers van Sigur Rós, afgezien van het tergend mooie laatste stuk.
Met het album Kveikur verkende Sigur Rós nieuwe paden, zoals industrial rock. Brennistein is daar een goed voorbeeld van: één van de meest donkere en agressieve nummers van de band. Geweldige plaat.
14. Ára Bátur – 37 punten
Kitch alert! Ára Bátur (roeiboot) moet wel het zoetste nummer van Sigur Rós zijn. Maar of dat erg is? Wat mij betreft niet. De climax met de strijkers en het koor is wonderschoon.
Njósnavélin speelde een belangrijke rol in het bekender maken van Sigur Rós bij het grote publiek. Het werd namelijk gebruikt in het slot van de film Vanilla Sky met Tom Cruise. Uitstekende keus!
12. Glósóli - 44 punten
11x genoemd - #1 van niemand
Glósóli was de eerste single van Takk... Zoals veel nummers van Sigur Rós kreeg het nummer een prachtige videoclip. Net als bij het nummer zelf is bij de clip de climax het hoogtepunt, waarin een groep kinderen van een klif springt en vervolgens naar de hemel zweeft. Tijdens concerten zijn oordoppen trouwens wel aanbevolen bij Glósóli; mijn broer heeft nog steeds een piep in zijn oren van de show in de Oosterpoort in 2017.
11. Sæglópur - 56 punten
Net buiten de top 10 vinden we Sæglópur, een song over een visser die verdwaald is op zee. Sæglópur is misschien wel één van de meest heavy nummers van Sigur Rós, afgezien van het tergend mooie laatste stuk.
2
BrotherJohn
geplaatst: 19 november 2022, 10:52 uur
Hedser schreef:
Moet ik wel even zeggen dat ik helemaal geen fan ben van die film (Abre los Ojos was fijner) en ik ken het nummer er ook niet door. Het album ( ) erg vaak integraal gehoord vroeger, en dan toch vaak het meeste kippenvel bij dat vierde nummer. Ook nu, na jaren amper Sigur Ros te hebben geluisterd, alle nummers van deze eindronde geluisterd voor deze greatest hits, meteen weer kippenvel. Dus ja, dan moet 'ie op 1.Wel verrassend dat ik tot nu toe als enige "#1 van" ben langsgekomen.
2
geplaatst: 19 november 2022, 10:55 uur
10. Untitled (Vaka) – 59 punten
10x genoemd - #1 van niemand
We duiken de top 10 in met Vaka, het openingsnummer van ( ). Ook in de AFAS openden ze met dit nummer, gevolgd door de Untitled 2 en 3. Ik heb het nog nooit zo muisstil meegemaakt in die zaal, prachtig. De videoclip won in 2003 trouwens de prijs voor best video op de MTV Europe Music Awards. Daarmee versloegen ze onder andere Missy Elliot, Queens of the Stone Age en the White Stripes. Niet verkeerd!
9. Festival – 62 punten
13x genoemd - #1 van niemand
Festival is het hoogst genoteerde nummer van het album Með suð í eyrum við spilum endalaust. Zoals veel Sigur Rós nummers bestaat het uit een rustig eerste deel en werkt het toe naar een climax in deel twee. Filmliefhebbers zullen het misschien kennen uit de prachtige film 127 Hours, waar het heel fraai verwerkt werd in de eindscene.
10x genoemd - #1 van niemand
We duiken de top 10 in met Vaka, het openingsnummer van ( ). Ook in de AFAS openden ze met dit nummer, gevolgd door de Untitled 2 en 3. Ik heb het nog nooit zo muisstil meegemaakt in die zaal, prachtig. De videoclip won in 2003 trouwens de prijs voor best video op de MTV Europe Music Awards. Daarmee versloegen ze onder andere Missy Elliot, Queens of the Stone Age en the White Stripes. Niet verkeerd!
9. Festival – 62 punten
13x genoemd - #1 van niemand
Festival is het hoogst genoteerde nummer van het album Með suð í eyrum við spilum endalaust. Zoals veel Sigur Rós nummers bestaat het uit een rustig eerste deel en werkt het toe naar een climax in deel twee. Filmliefhebbers zullen het misschien kennen uit de prachtige film 127 Hours, waar het heel fraai verwerkt werd in de eindscene.
1
geplaatst: 19 november 2022, 11:01 uur
8. Varúð – 64 punten
13x genoemd - #1 van legian
Ik ben blij om te zien dat Varúð zo hoog staat, een persoonlijke favoriet van mij. Misschien Sigur Rós by the numbers, maar wel fantastisch uitgevoerd. Het dreigende gitaargeluid en de engelachtige achtergrondzang maakt dat dit nummer, samen met de keiharde climax, voor mij één van de beste nummers ooit is.
7. Untitled (Samskeyti) – 74 punten
12x genoemd - #1 van Gretz en EttaJamesBrown
Samskeyti begon deze finale niet zo goed, maar kreeg aan het einde toch nog een hele sloot aan punten. Het is het enige instrumentale nummer in de finale en een grote fanfavoriet. Niet zo gek, want ontroerender klonken ze eigenlijk nooit. In de AFAS was het denk ik bij dit nummer dat de meeste telefoons omhoog gingen.
13x genoemd - #1 van legian
Ik ben blij om te zien dat Varúð zo hoog staat, een persoonlijke favoriet van mij. Misschien Sigur Rós by the numbers, maar wel fantastisch uitgevoerd. Het dreigende gitaargeluid en de engelachtige achtergrondzang maakt dat dit nummer, samen met de keiharde climax, voor mij één van de beste nummers ooit is.
7. Untitled (Samskeyti) – 74 punten
12x genoemd - #1 van Gretz en EttaJamesBrown
Samskeyti begon deze finale niet zo goed, maar kreeg aan het einde toch nog een hele sloot aan punten. Het is het enige instrumentale nummer in de finale en een grote fanfavoriet. Niet zo gek, want ontroerender klonken ze eigenlijk nooit. In de AFAS was het denk ik bij dit nummer dat de meeste telefoons omhoog gingen.
0
geplaatst: 19 november 2022, 11:09 uur
6. Olsen Olsen – 76 punten
Het einde van Olsen Olsen zou zo in een Disneyfilm passen. Wat een pracht. Vaak hebben nummers van Sigur Rós die eindigen in een climax een donkere ondertoon, maar daar is hier absoluut geen sprake van. Vrolijkheid ten top!
5. Hoppípolla – 81 punten
14x genoemd - #1 van dumb_helicopter
Hoppípolla is het perfecte popliedje van Sigur Rós. Dat dacht de band ook, want de werktitel was 'The Money Song,' omdat ze ervan overtuigd waren dat dit nummer commercieel succes zou opleveren. Ook dit nummer heeft weer zo'n charmante videoclip, waarin een stel bejaarden het kind in ze naar bovenhaalt door te gaan springen in plassen (Hoppípolla).
Teunnis, ik ben trouwens nog wel benieuwd waarom je juist dit nummer als Sigur Rós fan 'mislukt' vindt?
Het einde van Olsen Olsen zou zo in een Disneyfilm passen. Wat een pracht. Vaak hebben nummers van Sigur Rós die eindigen in een climax een donkere ondertoon, maar daar is hier absoluut geen sprake van. Vrolijkheid ten top!
5. Hoppípolla – 81 punten
14x genoemd - #1 van dumb_helicopter
Hoppípolla is het perfecte popliedje van Sigur Rós. Dat dacht de band ook, want de werktitel was 'The Money Song,' omdat ze ervan overtuigd waren dat dit nummer commercieel succes zou opleveren. Ook dit nummer heeft weer zo'n charmante videoclip, waarin een stel bejaarden het kind in ze naar bovenhaalt door te gaan springen in plassen (Hoppípolla).
Teunnis, ik ben trouwens nog wel benieuwd waarom je juist dit nummer als Sigur Rós fan 'mislukt' vindt?
3
geplaatst: 19 november 2022, 11:18 uur
4. Svefn-G-Englar – 94 punten
14x genoemd - #1 van likeahurricane en Superbitch
Lang zag het er naar uit dat Svefn-G-Englar comfortabel tweede zou worden, maar in de laatste lijstjes kreeg het nauwelijks punten meer. Svefn-G-Englar is de perfecte binnenkomer voor het album Ágætis byrjun; als je van dit dromerige meesterwerkje niet helemaal ondersteboven raakt weet ik het ook niet meer. En ook hier weer een prachtige videoclip, met in de hoofdrol allemaal acteurs en actrices met het Down-syndroom.
3. Viðrar Vel Til Loftárása – 94 punten
14x genoemd - #1 van aERodynamIC, Johnny Marr, staralfur en Dance Lover
Zou dit het favoriete nummer van Vladimir Putin zijn? Het zou zomaar kunnen, want de titel betekent 'mooi weer voor luchtaanvallen.' Het nummer begint kalm met een fraaie pianomelodie en eindigt in een heerlijke kakofonie van violen. En alles wat daartussenin gebeurt is al even mooi. Ik val in herhaling, maar ook bij dit nummer weer een prachtige videoclip. Viðrar Vel Til Loftárása scoorde trouwens evenveel punten als Svefn-G-Englar, maar behaalde meer #1-posities.
14x genoemd - #1 van likeahurricane en Superbitch
Lang zag het er naar uit dat Svefn-G-Englar comfortabel tweede zou worden, maar in de laatste lijstjes kreeg het nauwelijks punten meer. Svefn-G-Englar is de perfecte binnenkomer voor het album Ágætis byrjun; als je van dit dromerige meesterwerkje niet helemaal ondersteboven raakt weet ik het ook niet meer. En ook hier weer een prachtige videoclip, met in de hoofdrol allemaal acteurs en actrices met het Down-syndroom.
3. Viðrar Vel Til Loftárása – 94 punten
14x genoemd - #1 van aERodynamIC, Johnny Marr, staralfur en Dance Lover
Zou dit het favoriete nummer van Vladimir Putin zijn? Het zou zomaar kunnen, want de titel betekent 'mooi weer voor luchtaanvallen.' Het nummer begint kalm met een fraaie pianomelodie en eindigt in een heerlijke kakofonie van violen. En alles wat daartussenin gebeurt is al even mooi. Ik val in herhaling, maar ook bij dit nummer weer een prachtige videoclip. Viðrar Vel Til Loftárása scoorde trouwens evenveel punten als Svefn-G-Englar, maar behaalde meer #1-posities.
4
geplaatst: 19 november 2022, 11:24 uur
2. Starálfur – 102 punten
15x genoemd - niet de #1 van staralfur, maar wel van wendyvortex, ArthurDZ en Titmeister
Starálfur (starende elf) scoorde op het laatst veel punten en staat daardoor op plek 2. Wat feitjes: de strijkers in dit nummer zijn een palindroom, d.w.z. dat ze zowel voorwaarts als achterwaarts hetzelfde zijn; Avalon is eigenlijk hetzelfde nummer als Starálfur maar dan heel erg vertraagd; en de vocalen van Jónsi op dit nummer zijn een klein beetje versneld, waardoor zijn stem hier wat kinderlijker klinkt dan normaal. Dit laatste leerde ik van een podcast met Kjartan Sveinsson over de making-of van het album Ágætis byrjun. Een aanrader!
https://open.spotify.com/episode/5AM3pGSnlrpDI9ZXmQqLdn?si=113659a9c17c49fe
15x genoemd - niet de #1 van staralfur, maar wel van wendyvortex, ArthurDZ en Titmeister
Starálfur (starende elf) scoorde op het laatst veel punten en staat daardoor op plek 2. Wat feitjes: de strijkers in dit nummer zijn een palindroom, d.w.z. dat ze zowel voorwaarts als achterwaarts hetzelfde zijn; Avalon is eigenlijk hetzelfde nummer als Starálfur maar dan heel erg vertraagd; en de vocalen van Jónsi op dit nummer zijn een klein beetje versneld, waardoor zijn stem hier wat kinderlijker klinkt dan normaal. Dit laatste leerde ik van een podcast met Kjartan Sveinsson over de making-of van het album Ágætis byrjun. Een aanrader!
https://open.spotify.com/episode/5AM3pGSnlrpDI9ZXmQqLdn?si=113659a9c17c49fe
5
geplaatst: 19 november 2022, 11:30 uur
1. Untitled (Popplagið) – 135 punten
18x genoemd - #1 van Teunnis, Jizze, Finidi, dynamo d, Outlaw104, Mastroianni en mijzelf
De nummer 1 is wat mij betreft geen verrassing, maar de grote voorsprong op nummer 2 wel. Untitled (Popplagið) is al sinds het uitkomen van ( ) het nummer waar Sigur Rós haar concerten mee afsluit. En terecht, want dit nummer bevat een opbouw waar je u tegen zegt en eindigt met de climax der climaxen. Iedere keer weer een mokerslag als ik dit hoor, of het nou op plaat of live is. Popplagið betekent trouwens 'the pop song;' ze hebben wel humor, die IJslanders!
18x genoemd - #1 van Teunnis, Jizze, Finidi, dynamo d, Outlaw104, Mastroianni en mijzelf
De nummer 1 is wat mij betreft geen verrassing, maar de grote voorsprong op nummer 2 wel. Untitled (Popplagið) is al sinds het uitkomen van ( ) het nummer waar Sigur Rós haar concerten mee afsluit. En terecht, want dit nummer bevat een opbouw waar je u tegen zegt en eindigt met de climax der climaxen. Iedere keer weer een mokerslag als ik dit hoor, of het nou op plaat of live is. Popplagið betekent trouwens 'the pop song;' ze hebben wel humor, die IJslanders!
4
geplaatst: 19 november 2022, 11:34 uur
Bedankt voor het meespelen allemaal! Nog even de complete uitslag op een rijtje:
1. Untitled (Popplagið) - 135 punten
2. Starálfur - 102 punten
3. Viðrar Vel Til Loftárása - 94 punten
4. Svefn-G-Englar - 94 punten
5. Hoppípolla - 81 punten
6. Olsen Olsen - 76 punten
7. Untitled (Samskeyti) - 74 punten
8. Varúð - 64 punten
9. Festival - 62 punten
10. Untitled (Vaka) - 59 punten
11. Sæglópur - 56 punten
12. Glósóli - 44 punten
13. Untitled (Njósnavélin) - 43 punten
14. Ára Bátur - 37 punten
15. Brennisteinn - 33 punten
16. Untitled (Dauðalagið) - 32 punten
17. Ný Batterí - 29 punten
18. Untitled (E-Bow) - 28 punten
19. Fljótavík - 7 punten
20. Mílano - 5 punten
De beurt is nu aan DjFrankie met Nederlandse meidengroepen vanaf 1990s.
1. Untitled (Popplagið) - 135 punten
2. Starálfur - 102 punten
3. Viðrar Vel Til Loftárása - 94 punten
4. Svefn-G-Englar - 94 punten
5. Hoppípolla - 81 punten
6. Olsen Olsen - 76 punten
7. Untitled (Samskeyti) - 74 punten
8. Varúð - 64 punten
9. Festival - 62 punten
10. Untitled (Vaka) - 59 punten
11. Sæglópur - 56 punten
12. Glósóli - 44 punten
13. Untitled (Njósnavélin) - 43 punten
14. Ára Bátur - 37 punten
15. Brennisteinn - 33 punten
16. Untitled (Dauðalagið) - 32 punten
17. Ný Batterí - 29 punten
18. Untitled (E-Bow) - 28 punten
19. Fljótavík - 7 punten
20. Mílano - 5 punten
De beurt is nu aan DjFrankie met Nederlandse meidengroepen vanaf 1990s.
1
geplaatst: 19 november 2022, 12:11 uur
Mooie lijst geworden! Popplagið live is een buitenaardse beleving, ik sta elke keer weer te spacen. 

1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 november 2022, 13:07 uur
Guilty pleasures, top amusement, geen bal aan. Je kunt het hier allemaal kwijt.
We zoeken de beste nummers van nederlandse vrouwenbands / groepen vanaf 1990
Hieronder alvast 20 evergreens, aan jullie de taak om een lijstje te maken welke er zeker nog bij moeten, lijstjes van 5 tot 10 nummers.
Maandagavond maak ik daarvan de balans op.
Enjoy, !!
Bad Candy - Girls Just Wanna Have Fun
Bo & Monica - Gonna be a star
Close II You - Baby don't go
Dakota - Four Leaf Clover
Dignity - Nothing is for free
Djumbo - Eyahe (Ik Wil Met Jou)
Double Date - E-mail to Berlin
Kus - Lekker Ding
Ladies Of Soul - I'll Carry You
Linda,Roos & Jessica - Ademnood
Monroe - The Real Thing
Mrs. Einstein - Niemand heeft nog tijd
O Die 3 - Jongens
O'G3NE - Magic
Party's cool - This 'n that
Raffish- Thursdays Child
Riplets - Rock 'N Roll Beat
Treble - Ramaganana
UNITY - Let's Go On A Vacay
WOW! - Keer op keer
We zoeken de beste nummers van nederlandse vrouwenbands / groepen vanaf 1990
Hieronder alvast 20 evergreens, aan jullie de taak om een lijstje te maken welke er zeker nog bij moeten, lijstjes van 5 tot 10 nummers.
Maandagavond maak ik daarvan de balans op.
Enjoy, !!
Bad Candy - Girls Just Wanna Have Fun
Bo & Monica - Gonna be a star
Close II You - Baby don't go
Dakota - Four Leaf Clover
Dignity - Nothing is for free
Djumbo - Eyahe (Ik Wil Met Jou)
Double Date - E-mail to Berlin
Kus - Lekker Ding
Ladies Of Soul - I'll Carry You
Linda,Roos & Jessica - Ademnood
Monroe - The Real Thing
Mrs. Einstein - Niemand heeft nog tijd
O Die 3 - Jongens
O'G3NE - Magic
Party's cool - This 'n that
Raffish- Thursdays Child
Riplets - Rock 'N Roll Beat
Treble - Ramaganana
UNITY - Let's Go On A Vacay
WOW! - Keer op keer
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 november 2022, 13:10 uur
Kan Casartelli cosmic kid of panjoe de titel aanpassen naar Greatest hits van Nederlandse meidengroepen vanaf 1990. Alvast bedankt.
1
geplaatst: 19 november 2022, 13:48 uur
Hedser schreef:
Mislukt is natuurlijk een flinke hyperbool, maar hier wat argumenten:
- het sentiment ligt er wat té dik bovenop
- het nummer geeft zijn geheimen al binnen 40 seconden prijs
- een valkuil waar Sigur Rós bijna altijd nét omheen weet te balanceren is voorspelbaarheid, maar in dit nummer gaat het (mede vanwege voorgaande) daarmee “mis”
Het lijkt alsof ze een best sterk nummer per se in vier minuten hebben willen proppen. Een lange intro had het al heel wat beter gemaakt.
0
geplaatst: 19 november 2022, 14:16 uur
Riplets en Dakota meidengroepen? Dan zijn Metallica en The National zeker boybands.
Beetje jammer, bij de 80s ging dit qua genre prima maar dit is toch niet meer van deze tijd om bands te groeperen per geslacht.
Beetje jammer, bij de 80s ging dit qua genre prima maar dit is toch niet meer van deze tijd om bands te groeperen per geslacht.
0
geplaatst: 19 november 2022, 14:17 uur
Ben benieuwd naar de nominaties. Ik zou er zelf niet zo snel 10 kunnen bedenken die ik nog graag terughoor...
Verrassende keuze bij Raffish trouwens, ze hebben ook een nummer 1 hit gehad. Of zat er toen nog een man in de groep?
Verrassende keuze bij Raffish trouwens, ze hebben ook een nummer 1 hit gehad. Of zat er toen nog een man in de groep?

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 november 2022, 14:26 uur
ranja schreef:
Riplets en Dakota meidengroepen? Dan zijn Metallica en The National zeker boybands.
Ik zie geen verschil met The Nixe en de Wanda's
uit de 80's editie.
0
geplaatst: 19 november 2022, 14:28 uur
Close II You - Nice & Nasty
Close II You - Somebody
Djumbo - Boya Boya Bay
Kus - Ik heb je gewist
Kus - Topje van m'n zus
Linda,Roos & Jessica - Alles of Niets
Linda,Roos & Jessica - Druppels
Linda,Roos & Jessica - Lange Nacht
Wow! - Lekker lang lekker
Wow! - Zomer
Qua bezetting toch net wat minder dan de vorige editie.
Close II You - Somebody
Djumbo - Boya Boya Bay
Kus - Ik heb je gewist
Kus - Topje van m'n zus
Linda,Roos & Jessica - Alles of Niets
Linda,Roos & Jessica - Druppels
Linda,Roos & Jessica - Lange Nacht
Wow! - Lekker lang lekker
Wow! - Zomer
Qua bezetting toch net wat minder dan de vorige editie.
0
geplaatst: 19 november 2022, 14:46 uur
Bad Candy - Spin Around
Close II You - Friends
Close II You - Somebody
Dignity - Renaissance (met Postmen) (mag deze ook?)
Kus - Natuurtalent
Kus - Topje van M’n Zus
Linda, Roos & Jessica - Alles of Niets
OG3NE - Lights and Shadows
Raffish - Plaything
Raffish & Gio - Let Go [DJ Chucky Mix]
Close II You - Friends
Close II You - Somebody
Dignity - Renaissance (met Postmen) (mag deze ook?)
Kus - Natuurtalent
Kus - Topje van M’n Zus
Linda, Roos & Jessica - Alles of Niets
OG3NE - Lights and Shadows
Raffish - Plaything
Raffish & Gio - Let Go [DJ Chucky Mix]
0
geplaatst: 19 november 2022, 15:02 uur
Doodswens - Het Zwartewaterland
Doodswens - In mijn Bloed
Kus - Topje van M’n Zus
Tina, Toos & Tessa - Waardeloos
Vulva - Kill the Baby
Vulva - We Only Fuck So You Can Cum
Doodswens - In mijn Bloed
Kus - Topje van M’n Zus
Tina, Toos & Tessa - Waardeloos
Vulva - Kill the Baby
Vulva - We Only Fuck So You Can Cum
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.