Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juli 2022, 11:17 uur
6. It's My Life (It's My Life, 1984)
116 punten, 21 stemmen, nr 1 van johan de witt
We maken gelijk een flinke sprong naar meer dan 100 punten van meer dan 2/3e van de stemmers voor wat misschien wel de daadwerkelijk grootste hit van de band was.
116 punten, 21 stemmen, nr 1 van johan de witt
We maken gelijk een flinke sprong naar meer dan 100 punten van meer dan 2/3e van de stemmers voor wat misschien wel de daadwerkelijk grootste hit van de band was.
0
geplaatst: 16 juli 2022, 11:28 uur
5. I Believe in You (Spirit of Eden, 1988)
120 punten, 20 stemmen, nr 1 van ArthurDZ, EttaJamesBrown en Gyzzz
Prachtig sfeervol nummer. De hoogst geplaatste van Spirit of Eden.
120 punten, 20 stemmen, nr 1 van ArthurDZ, EttaJamesBrown en Gyzzz
Prachtig sfeervol nummer. De hoogst geplaatste van Spirit of Eden.
0
geplaatst: 16 juli 2022, 11:29 uur
Ik meen handelend over een heroïne verslaving van de broer van Hollis o.i.d.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 juli 2022, 11:30 uur
Ach, de ontknoping is nog bezig. Dan kunnen we even live reageren.
Gebruiker43757 schreef:
16. Wealth (Spirit of Eden, 1988)
45 punten, 8 stemmen, nummer 1 van Casartelli
We maken een sprong in de tijd naar misschien wel het meest verrassende nummer in de top 20. Stond ook niet in de startlijst. Eerste nummer dat voorbij komt dat 10 punten van iemand kreeg. Helaas namen relatief weinig mensen dit in hun lijstje op.
Binnen het hele Talk Talk oeuvre wel een enigszins willekeurige nummer 1, maar binnen het Spirit of Eden-album gewoon de ultieme climax. Toch...?16. Wealth (Spirit of Eden, 1988)
45 punten, 8 stemmen, nummer 1 van Casartelli
We maken een sprong in de tijd naar misschien wel het meest verrassende nummer in de top 20. Stond ook niet in de startlijst. Eerste nummer dat voorbij komt dat 10 punten van iemand kreeg. Helaas namen relatief weinig mensen dit in hun lijstje op.
0
geplaatst: 16 juli 2022, 11:31 uur
Chameleon Day schreef:
Ik meen handelend over een cocaïne verslaving van de broer van Hollis o.i.d.
Ik meen handelend over een cocaïne verslaving van de broer van Hollis o.i.d.
Heroine, nog vervelender dus helaas
0
geplaatst: 16 juli 2022, 11:31 uur
Neu, da's The Rainbow. Blies me destijds totaal van de sokken. De officiële geboorte van wat later post-rock zou gaan heten (nav een recensie door "ben naam recensent vergeten" van het album Hex van Bark Psychosis).
0
geplaatst: 16 juli 2022, 11:32 uur
Had het al in mijn post hersteld.
...I've seen heroïne for myself...
1
geplaatst: 16 juli 2022, 11:39 uur
4. Time It's Time (The Colour of Spring, 1986)
132 punten, 24 stemmen, nr 1 van pureshores en ECooper
Talk Talk op hun grootst, kwam helaas net een punt te kort voor het podium. Wel gedeelde eerste plaats wat betreft aantal gebruikers die het in hun lijstje hadden en werd ook in de tweede ronde niet genoemd. De daadwerkelijke top 3 kreeg alleen net wat meer hoge noteringen.
132 punten, 24 stemmen, nr 1 van pureshores en ECooper
Talk Talk op hun grootst, kwam helaas net een punt te kort voor het podium. Wel gedeelde eerste plaats wat betreft aantal gebruikers die het in hun lijstje hadden en werd ook in de tweede ronde niet genoemd. De daadwerkelijke top 3 kreeg alleen net wat meer hoge noteringen.
0
geplaatst: 16 juli 2022, 11:40 uur
Geweldig meeslepend en vooral warm slotakkoord van CoS. En geniaal hoe het nummer Chameleon Day overgaat in Time It's Time. Chameleon Day eindigt heel klein en breekbaar en dan komt die warme golf van Time aanzetten. Kippenvel!
1
geplaatst: 16 juli 2022, 11:49 uur
3. Tomorrow Started (It's My Life, 1984)
133 punten, 21 stemmen, nr 1 van vigil, Alicia en Ries_72
Meerdere uitvoeringen hiervan zijn deze editie benoemd. Duidelijk een nummer dat live goed tot zijn recht kwam (jammer dat ik het nooit mee heb mogen/zal maken). De top twee bleek ondanks de hoop van sommigen toch wel te hoog gegrepen. Wat dat betreft toch geen echte verrassingen. Alsnog een zeer respectabele podiumplek.
133 punten, 21 stemmen, nr 1 van vigil, Alicia en Ries_72
Meerdere uitvoeringen hiervan zijn deze editie benoemd. Duidelijk een nummer dat live goed tot zijn recht kwam (jammer dat ik het nooit mee heb mogen/zal maken). De top twee bleek ondanks de hoop van sommigen toch wel te hoog gegrepen. Wat dat betreft toch geen echte verrassingen. Alsnog een zeer respectabele podiumplek.
1
geplaatst: 16 juli 2022, 11:50 uur
Zack schreef:
Ik weet even zo niet wat 3e kanshebber is ....
Ik weet even zo niet wat 3e kanshebber is ....
Dat zal Such A Shame zijn. Maar die zal dus moeten wedijveren met de waarschijnlijke winnaar waar Chameleon Day al zo bang voor is.
0
geplaatst: 16 juli 2022, 11:51 uur
Nog twee nummers te gaan, een van It's My Life, een van The Colour of Spring, een met 161 punten, een met 162...
Tromgeroffel...
Tromgeroffel...
0
Zack
geplaatst: 16 juli 2022, 11:53 uur
Zo....Ik hoop toch het allerbeste nummer van TT en wat minder de populairste....
1
geplaatst: 16 juli 2022, 11:58 uur
Such a Shame...
2. Living in Another World (The Colour of Spring, 1986)
161 punten, 22 stemmen, nr 1 van likeahurricane, dynamo d, Zack, chevy93, Rudi S, 50tracks, laxus11 en Gebruiker43757
Veruit de meeste nummers 1, ook de meeste punten per stemmers, niet genoemd in ronde 2, de winnaar van de vorige editie, maar uiteindelijk maakt een punt het verschil doordat net wat minder gebruikers het in hun top 10 hebben opgenomen.
2. Living in Another World (The Colour of Spring, 1986)
161 punten, 22 stemmen, nr 1 van likeahurricane, dynamo d, Zack, chevy93, Rudi S, 50tracks, laxus11 en Gebruiker43757
Veruit de meeste nummers 1, ook de meeste punten per stemmers, niet genoemd in ronde 2, de winnaar van de vorige editie, maar uiteindelijk maakt een punt het verschil doordat net wat minder gebruikers het in hun top 10 hebben opgenomen.
3
geplaatst: 16 juli 2022, 12:04 uur
De winnaar is dus
1. Such a Shame (It's My Life, 1984) !!!
162 punten, 24 stemmen, nr 1 van Funky Bookie, GrafGantz, motel matches en Simon77
Fantastisch aanstekelijk nummer dat in je hoofd blijft zitten, en dus ook zeker een terechte winnaar. Vorige editie nog derde, maar nu door jullie gekroond als het beste nummer van Talk Talk.
1. Such a Shame (It's My Life, 1984) !!!
162 punten, 24 stemmen, nr 1 van Funky Bookie, GrafGantz, motel matches en Simon77
Fantastisch aanstekelijk nummer dat in je hoofd blijft zitten, en dus ook zeker een terechte winnaar. Vorige editie nog derde, maar nu door jullie gekroond als het beste nummer van Talk Talk.
3
geplaatst: 16 juli 2022, 12:09 uur
Nog even een overzicht:
1. Such a Shame
2. Living in Another World
3. Tomorrow Started
4. Time It's Time
5. I Believe in You
6. It's My Life
7. Life's What You Make It
8. Renée
9. Happiness is Easy
10. Eden
11. The Rainbow
12. April 5th
13. I Don't Believe in You
14. Desire
15. Give It Up
16. Wealth
17. Dum Dum Girl
18. Today
19. Talk Talk
20. The Party's Over
Ter vergelijking, drie jaar geleden was de top vijf nog:
1. Living in Another World
2. I Believe in You
3. Such a Shame
4. Life's What You Make It
5. Time It's Time
1. Such a Shame
2. Living in Another World
3. Tomorrow Started
4. Time It's Time
5. I Believe in You
6. It's My Life
7. Life's What You Make It
8. Renée
9. Happiness is Easy
10. Eden
11. The Rainbow
12. April 5th
13. I Don't Believe in You
14. Desire
15. Give It Up
16. Wealth
17. Dum Dum Girl
18. Today
19. Talk Talk
20. The Party's Over
Ter vergelijking, drie jaar geleden was de top vijf nog:
1. Living in Another World
2. I Believe in You
3. Such a Shame
4. Life's What You Make It
5. Time It's Time
0
geplaatst: 16 juli 2022, 12:11 uur
Het begon zo goed met allemaal mindere nummers achterin de top-20. Maar uiteindelijk staat de top-2 niet in mijn top-10.
3
geplaatst: 16 juli 2022, 12:11 uur
Bedankt aan iedereen die heeft meegespeeld. Het was weer leuk, volgende keer bij jullie...
Dan geef ik nu het stokje door aan dumb_helicopter.
Dan geef ik nu het stokje door aan dumb_helicopter.
1
geplaatst: 16 juli 2022, 12:13 uur
dix schreef:
Waaat, geen After The Flood?
Dat is inderdaad wel de grootste smet op deze top 20. Maar staat niettemin vol met klasbakken. Waaat, geen After The Flood?
Heb de laatste paar dagen wat live-optredens van Talk Talk gekeken (en nu weer deze van Such a Shame) en op die ene vraag 'als je terug in de tijd kon gaan naar welk concert zou je dan gaan?' zou ik zomaar een keer kunnen verwijzen naar een concert van Talk Talk.
0
geplaatst: 16 juli 2022, 12:14 uur
GREATEST HITS OF HUMO'S ROCK RALLY WINNAARS
https://www.trixonline.be/images/events/detail/a0k5j000000boglua21240x720.jpg
Tijd om één van de, zoniet belangrijkste muziekwedstrijd in België eens op de voorgrond te brengen. Ik was al langer aan het denken om iets te doen met de talloze 'Afrekening'-groepjes die apart te klein zijn voor een Greatest Hits-editie. Maar door Humo's Rock Rally in de verf te zetten kunnen we er via een omweg heel wat bands bij betrekken die ik voor ogen had.
Humo's Rock Rally is in 1978 ontstaan via het weekblad Humo dat steeds sterk inzette op (alternatieve) muziek. Sindsdien wordt er tweejaarlijks een editie georganiseerd waaruit vele bekende Belgische bands ontsproten zijn. Het concept is als volgt: iedereen kan een demo insturen. Uit die demo's wordt dan een selectie gepuurd van 100 bands die verdeeld op 10 locaties deelnemen aan een eerste ronde. Daaruit komen er 20 groepen voort die naar de halve finale mogen (met traditioneel de verplichte cover). De 10 beste bands mogen dan in de finale het beste van zichzelf brengen en de laatste jaren gebeurt dit in de AB.
Zoals gezegd zijn er veel bands die op die manier het opstapje hadden om naar bekendheid te gaan. Dit omvat onder meer: dEUS, Gorky, De Kreuners, Balthazar, Admiral Freebee, etc. En dit zijn dan nog de bands die niet de eerste plek behaalden. In deze editie gaan we ons evenwel focussen op de winnaars om het deelnemersveld niet te breed te maken. Dit maakt dat de eerder vernoemde bands helaas niet mogen meedoen. Ook winnaars die later bv. onder de frontman een nieuwe groep opgestart zijn (ik denk aan Monza, The Pop Guns, etc), horen hier niet thuis. Wat wel mag zijn bands die gewoon van naam zijn veranderd, zoals Once More dat Luna Twist werd of Steak Number Eight dat onder STAKE verder ging.
Hieronder een overzicht van de winnaars per jaar:
1978: Once More (later Luna Twist)
1980: The Machines
1982: The Chrome
1984: Elisa Waut
1986: The Peter Pan Band
1988: Ze Noiz
1990: Noordkaap
1992: Charlie 45
1994: Evil Superstars
1996: Novastar
1998: Das Pop
2000: Mintzkov
2002: Goose
2004: The Van Jets
2006: The Hickey Underworld
2008: Steak Number Eight
2010: School Is Cool
2012: Compact Disk Dummies
2014: Warhola
2016: Whispering Sons
2018: The Calicos
2020: Meskerem Mees
2022: Bluai
En deze nummers staan in de startlijst:
Bluai - Dime Store
Compact Disk Dummies - The Reeling
Das Pop - You
Elisa Waut - Four Times More
Evil Superstars - It's a Sad Sad Planet
Goose - Synrise
Luna Twist - African Time
Meskerem Mees - Joe
Mintzkov - Opening Fire
Noordkaap - Een Heel Klein Beetje Oorlog
Novastar - Wrong
School Is Cool - The World Is Gonna End Tonight
Steak Number Eight - The Sea Is Dying
The Calicos - Nova
The Hickey Underworld - Future Words
The Machines - (I See) The Lies in Your Eyes
The Van Jets - The Future
Warhola - Aura
Whispering Sons - Alone
Ze Noiz - She's Alright
Enkele bands zijn een snelle dood gestorven en hebben niet bepaald iets uitgegeven, dus die heb ik eruit gelaten. Zoals je ziet mogen niet enkel nummers van hun beginperiode, maar van hun volledige carrière. Wat betreft de nominaties mag iedereen 10 nummers nomineren, waarvan er maximaal 2 per artiest om de diversiteit te promoten.
Deadline: Maandag 18 juli om 19u30
https://www.trixonline.be/images/events/detail/a0k5j000000boglua21240x720.jpg
Tijd om één van de, zoniet belangrijkste muziekwedstrijd in België eens op de voorgrond te brengen. Ik was al langer aan het denken om iets te doen met de talloze 'Afrekening'-groepjes die apart te klein zijn voor een Greatest Hits-editie. Maar door Humo's Rock Rally in de verf te zetten kunnen we er via een omweg heel wat bands bij betrekken die ik voor ogen had.
Humo's Rock Rally is in 1978 ontstaan via het weekblad Humo dat steeds sterk inzette op (alternatieve) muziek. Sindsdien wordt er tweejaarlijks een editie georganiseerd waaruit vele bekende Belgische bands ontsproten zijn. Het concept is als volgt: iedereen kan een demo insturen. Uit die demo's wordt dan een selectie gepuurd van 100 bands die verdeeld op 10 locaties deelnemen aan een eerste ronde. Daaruit komen er 20 groepen voort die naar de halve finale mogen (met traditioneel de verplichte cover). De 10 beste bands mogen dan in de finale het beste van zichzelf brengen en de laatste jaren gebeurt dit in de AB.
Zoals gezegd zijn er veel bands die op die manier het opstapje hadden om naar bekendheid te gaan. Dit omvat onder meer: dEUS, Gorky, De Kreuners, Balthazar, Admiral Freebee, etc. En dit zijn dan nog de bands die niet de eerste plek behaalden. In deze editie gaan we ons evenwel focussen op de winnaars om het deelnemersveld niet te breed te maken. Dit maakt dat de eerder vernoemde bands helaas niet mogen meedoen. Ook winnaars die later bv. onder de frontman een nieuwe groep opgestart zijn (ik denk aan Monza, The Pop Guns, etc), horen hier niet thuis. Wat wel mag zijn bands die gewoon van naam zijn veranderd, zoals Once More dat Luna Twist werd of Steak Number Eight dat onder STAKE verder ging.
Hieronder een overzicht van de winnaars per jaar:
1978: Once More (later Luna Twist)
1980: The Machines
1982: The Chrome
1984: Elisa Waut
1986: The Peter Pan Band
1988: Ze Noiz
1990: Noordkaap
1992: Charlie 45
1994: Evil Superstars
1996: Novastar
1998: Das Pop
2000: Mintzkov
2002: Goose
2004: The Van Jets
2006: The Hickey Underworld
2008: Steak Number Eight
2010: School Is Cool
2012: Compact Disk Dummies
2014: Warhola
2016: Whispering Sons
2018: The Calicos
2020: Meskerem Mees
2022: Bluai
En deze nummers staan in de startlijst:
Bluai - Dime Store
Compact Disk Dummies - The Reeling
Das Pop - You
Elisa Waut - Four Times More
Evil Superstars - It's a Sad Sad Planet
Goose - Synrise
Luna Twist - African Time
Meskerem Mees - Joe
Mintzkov - Opening Fire
Noordkaap - Een Heel Klein Beetje Oorlog
Novastar - Wrong
School Is Cool - The World Is Gonna End Tonight
Steak Number Eight - The Sea Is Dying
The Calicos - Nova
The Hickey Underworld - Future Words
The Machines - (I See) The Lies in Your Eyes
The Van Jets - The Future
Warhola - Aura
Whispering Sons - Alone
Ze Noiz - She's Alright
Enkele bands zijn een snelle dood gestorven en hebben niet bepaald iets uitgegeven, dus die heb ik eruit gelaten. Zoals je ziet mogen niet enkel nummers van hun beginperiode, maar van hun volledige carrière. Wat betreft de nominaties mag iedereen 10 nummers nomineren, waarvan er maximaal 2 per artiest om de diversiteit te promoten.
Deadline: Maandag 18 juli om 19u30
0
geplaatst: 16 juli 2022, 13:01 uur
Das Pop - The One
Evil Superstars - Satan Is in My Ass
Goose - British Mode
Mintzkov (Luna) - Mimosa
Mintzkov (Luna) - Act Real Cool
Noordkaap - Druk in Leuven
Novastar - Never Back Down
School Is Cool - (Entropology)
The Van Jets - Electric Soldiers
Whispering Sons - Wall
Evil Superstars - Satan Is in My Ass
Goose - British Mode
Mintzkov (Luna) - Mimosa
Mintzkov (Luna) - Act Real Cool
Novastar - Never Back Down
School Is Cool - (Entropology)
The Van Jets - Electric Soldiers
Whispering Sons - Wall
0
geplaatst: 16 juli 2022, 13:16 uur
Das Pop - Never Get Enough
Mintzkov - Mimosa
Novastar - Rome
Novastar - The Best Is Yet to Come
Mintzkov - Mimosa

Novastar - Rome
Novastar - The Best Is Yet to Come
0
geplaatst: 16 juli 2022, 13:26 uur
Das Pop - The One
Goose - Control
Goose - Real
Noordkaap - Feest in de Stad
Noordkaap - Het Komt voor in de Beste Families
The Hickey Underworld - Year of the Rat
The Van Jets - Utopia
The Van Jets - Vaarwel
Whispering Sons - Midlife
Whispering Sons - Time
Goose - Control
Goose - Real
Noordkaap - Feest in de Stad
Noordkaap - Het Komt voor in de Beste Families
The Hickey Underworld - Year of the Rat
The Van Jets - Utopia
The Van Jets - Vaarwel
Whispering Sons - Midlife
Whispering Sons - Time
0
geplaatst: 16 juli 2022, 14:07 uur
dix schreef:
Nee, dat nummer is - evenals heel Laughing Stock en solowerk Hollis - voor na de zondvloed
0
geplaatst: 16 juli 2022, 16:06 uur
Bedankt Gebruiker43757 voor deze mooie Talk Talk editie.
Net even teruggekeken en mijn top 10 is op wat klein verschuifsel na vrij consistent, alleen had ik Such a shame vorige keer helemaal niet erbij staan (maar Desire) de rest alle 9 weer en de top 3 hetzelfde
Net even teruggekeken en mijn top 10 is op wat klein verschuifsel na vrij consistent, alleen had ik Such a shame vorige keer helemaal niet erbij staan (maar Desire) de rest alle 9 weer en de top 3 hetzelfde

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.