MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
We gaan gelijk door met Talk Talk. Maar welk nummer dan? Nou, dat zeg ik toch...

19. Talk Talk (The Party's Over, 1982)

28 punten, 7 stemmen

EvilDrSmith schreef:
I ik heb zelfs liedjes van The Reaction geluisterd - Mark Hollis' eerste bandje, met onder meer een oerpunkversie van 'Talk Talk (Talk Talk)' die me beter bevalt dan de genomineerde versie

Overigens, bedankt voor deze link! Had dit nog nooit gehoord, grappig hoe dit oorspronkelijk kennelijk klonk...

18. Today (The Party's Over, 1982)

30 punten, 6 stemmen

En dat was gelijk de derde en laatste van het debuutalbum. Itt Laughing Stock en Mark Hollis wel met drie nummers in de finale, maar die liggen er wel gelijk allemaal uit.

Gebruiker43757 schreef:

Het was weer een feest om een weekje Talk Talk te luisteren. Helaas is dat feest binnenkort voorbij...

Bij deze mijn permissie om ook nog na deze week af en toe een plaat van Talk Talk op te zetten!

Nee, nee dat gaan we niet doen. Boodschap was duidelijk. Feest is over. Ik blokkeer de boel met trekkers.

Johnny Marr schreef:
Toch alvast bedankt voor de organisatie, Gebruiker43757. Jij bent wel een baas. Maar de finale zonder een enkel nummer van één van hun belangrijkste albums is wel een beetje een Laughing Stock, nee? *badum tss*

Eehm, thanks, maar ik vrees dat als je naar mijn tweede ronde lijstje kijkt ik toch ook wel schuldig ben hieraan. Lastig, want ik denk dat het voor het complete beeld in de finale wel beter was geweest als alle albums vertegenwoordigd waren, maar ja als er dan keuzes gemaakt moeten worden spreken die nummers me toch net wat minder aan dan het eerdere werk...

vigil schreef:
(quote)

Bij deze mijn permissie om ook nog na deze week af en toe een plaat van Talk Talk op te zetten!
Hear Hear

17. Dum Dum Girl (It's My Life, 1984)

38 punten, 11 stemmen

Deze onderste vier zijn ook mijn vier laagst geklasseerden. Die eensgezindheid met iedereen zal ik vast niet lang stand houden.

16. Wealth (Spirit of Eden, 1988)

45 punten, 8 stemmen, nummer 1 van Casartelli

We maken een sprong in de tijd naar misschien wel het meest verrassende nummer in de top 20. Stond ook niet in de startlijst. Eerste nummer dat voorbij komt dat 10 punten van iemand kreeg. Helaas namen relatief weinig mensen dit in hun lijstje op.

Ondertussen zitten alle 7 Colour of Spring nummers die de finale haalden er nog gewoon in... Daarnaast nog 4 van It's My Life en 4 van Spirit of Eden te gaan.

15. Give It Up (The Colour of Spring, 1986)

48 punten, 13 stemmen, nr 1 van andré

... maar dat kon niet lang meer duren natuurlijk. Ondanks de eerste plaats relatief weinig punten per stem.

14. Desire (Spirit of Eden, 1988)

52 punten, 11 stemmen

13. I Don't Believe in You (The Colour of Spring, 1986)

55 punten, 12 stemmen, nr 1 van Outlaw104

12. April 5th (The Colour of Spring, 1986)

75 punten, 14 stemmen

Het hoogste nummer dat niet in de startlijst stond. Haalde ook het meeste stemmen in de eerste ronde.

11. The Rainbow (Spirit of Eden, 1988)

82 punten, 12 stemmen, nr 1 van Chameleon Day, EvilDrSmith, Johnny Marr

Niet heel veel stemmen, maar op een nummer na wel het nummer met de meeste punten per stem.

Overigens nu we op de helft zijn wel een goed moment op te benoemen dat er slechts een punt verschil zit tussen de nummer 1 en 2 (terwijl het gat tussen 2 en 3, 28 punten is). Het wordt dus nog spannend...

Zal wel weer Living in Another World zijn die de zoveelste gouden medaille binnenhaalt....

Ik heb wel vertrouwen in Tomorrow Started.

10. Eden (Spirit of Eden, 1988)

85 punten, 15 stemmen, nr 1 van Teunnis

Het middelste (en hoogst geplaatste) nummer van wat in de oorspronkelijk Britse uitgave van het album (en in de Progladder) kennelijk als een drieluik werd gezien. Moet zeggen dat ze op mij toch wel als drie redelijk op zichzelf staande nummers overkomen. Hoe dan ook, het gaat nu wel hard met dit album. Nog maar een nummer over.

9. Happiness is Easy (The Colour of Spring, 1986)

88 punten, 17 stemmen, nr 1 van wendyvortex

En daar is dan het kinderkoor. De meningen verschillen er kennelijk over. Ben er zelf ook nog niet helemaal uit of het nummer er nou beter van wordt of dat het nummer juist nog beter zou zijn zonder. Neig naar het eerste, maar dat is misschien ook de gewenning. Eerste nummer dat stemmen kreeg van meer dan de helft van de deelnemers.

En toen waren er plotseling meer It's My Life dan Colour of Spring nummers over...

Dat kinderkoor in Happiness is prachtig, tilt het nummer net naar een wat hoger niveau.

Teunnis schreef:
Ik heb wel vertrouwen in Tomorrow Started.

Voor die ontknoping teken ik. Bloedmooi nummer, werd er destijds als tiener bij het aanschouwen, in de zeer late uurtjes, van het concert voor Veronica's Rock Night stil van. Die live-versie is daarna ook op 7" uitgebracht.

8. Renée (It's My Life, 1984)

89 punten, 18 stemmen, nr 1 van remcodulac

Een vroege voorbode van welke kant het op zou gaan met de muziek van Talk Talk. Op aanwijzen van Chameleon Day heb ik de Montreux versie er bij geplaatst. Is inderdaad ook een zeer geslaagde uitvoering.

Het spijt mij dat ik niet heb meegestemd. Dat had rainbow veel punten opgeleverd

Geweldige song en uitvoering! Genieten dit..

Scorpion_21 schreef:
Het spijt mij dat ik niet heb meegestemd. Dat had rainbow veel punten opgeleverd

Zucht, altijd van die figuren die te laat komen voor de wedstrijd - nou ja, het feestje. Anders hadden we deze editie zeker gewonnen!!

7. Life's What You Make It (The Colour of Spring, 1986)

92 punten, 18 stemmen

Moet zeggen dat ik deze eigenlijk hoger had verwacht. Toch wel een uniek nummer. Hoogst geplaatste nummer dat bij niemand op 1 stond.

(Ook een van de drie nummers die in de afvalronde geen enkele stem tegen kreeg.)

Chameleon Day schreef:
(quote)

Zucht, altijd van die figuren die te laat komen voor de wedstrijd - nou ja, het feestje. Anders hadden we deze editie zeker gewonnen!!
nou ja altijd.. ik stem vaak genoeg wel mee

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:12 uur

geplaatst: vandaag om 14:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.