MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Maar dat betekent dat je nu nog geen vakantie hebt jordidj1! Dus je mag jezelf best op de voorgrond zetten om een lijstje De La Soul top 10 in te leveren, lijkt me!

Ja ja ja hij gaat komen

zaaf
ik ga ook nog over de brug komen Bonk, jij ook?

jordidj1 schreef:
Ja ja ja hij gaat komen

Viespeuk

Ik heb juist niet zo veel te doen eind juli, dus verplaats ik mezelf wel naar voren. En verander meteen het onderwerp.

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).

7 juli - Bonk (De La Soul)
14 juli - Choconas (Jimi Hendrix)
21 juli - Poek (Electroclash 1997-2006)
28 juli - EttaJamesBrown (Sue Records Story)
4 aug -
11 aug - vigil (Pet Shop Boys, after the hits: 1996 tot heden)
18 aug - herman (Turn Up The Bass)
25 aug - ranja (the B-52's)
1 sep - motel matches (duetten)
8 sep - Casartelli (Jethro Tull)
15 sep -
22 sep -
29 sep -
6 okt - Hedser (My Morning Jacket)
13 okt -
20 okt - ArthurDZ (Joni Mitchell)
27 okt - Gretz (Even Tot Hier/De Kwis)
03 nov – jordidj1 (Apollo Brown)
10 nov -
17 nov - Outlaw104 (The Church)

O, gaan we zo beginnen, zaaf?
Welja, voor wat hoort wat. Wel op voorwaarde dat ik Buhloone Mindstate in mijn lijstje aan jou mag opnemen.

1. A Rollerskating Jam Named “Saturdays”
2. Eye Know
3. Keeping the Faith
4. Stakes Is High
5. Breakadawn
6. Buddy
7. Patti Dooke*
8. Ego Trippin’ (Part Two)
9. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)
10. The Magic Number

1. Eye Know
2. Patti Dooke*
3. Say No Go
4. Me Myself and I
5. Breakadawn
6. The Magic Number
7. Itsoweezee (Hot)*
9. A Rollerskating Jam Named “Saturdays”
10. Buddy

zaaf
1. Patti Dooke*
2. Stakes Is High
3. The Magic Number
4. Me Myself and I
5. Eye Know
6. Breakadawn
7. Itsoweezee (Hot)*
9. Buddy
10. Say No Go

Bonk schreef:
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik vrijdag voor het eerst in mijn leven een ballonvaart mag maken, dus het kan wat later worden, maar ik stel eerst de Deadline maar op vrijdag 21.30 uur.

Dus alvast een heads-up voor Choconas dat ik niet zeker weet of ik vrijdag op tijd de presentatie af heb, of dat het nachtwerk wordt.

Een ballonvaart, wat tof! Wat mij betreft hoef je je vrijdagavond niet te haasten en hoef je je presentatie niet af te raffelen, hoor. Als ik in de loop van de zaterdag kan beginnen met Jimi Hendrix, ben ik content.

Brengt me meteen bij het volgende: Poek, is het voor jou oké als ik de presentatie op zaterdag 22 juli doe? Dat komt me een stuk beter uit dan de vrijdagavond ervoor.

[quote]Choconas schreef:
(quote)

Ja dat is goed.

1.A Rollerskating Jam Named “Saturdays”
2.Say No Go
3.Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)
4.Me Myself and I
5.The Magic Number
6.All good
7.Breakadawn
8.Keeping the Faith
9.Itsoweezee (Hot)*
10.Millie Pulled a Pistol on Santa*

Tja, toch voornamelijk een singles discografie top 10, alleen Oooh hoort daar absoluut niet bij en Buddy en Eye know kunnen dan toch niet de nrs 9 en 10 bijbenen.

2. Say No Go
3. Buddy
4. The Magic Number
5. Eye Know
6. All Good
7. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)
8. Me Myself and I
9. Keeping the Faith
10. Oooh.

Ben, evenals mijn bovenbuurman, meer van het algemeen bekendere werk van Plug one, two en three.
De overall sfeer op Saturdays doet me het nummer zoals gewoonlijk weer op één zetten. Hetzelfde geldt voor Buddy, alleen die is dan van het type zeer loom/mellow met de complete gang...op drie. Say No Go is nog steeds zeer tof, maar dat kan ook niet anders als ze een favoriete artiest van je samplen, te weten Daryl Hall and John Oates. Ik kocht The Magic Number als één van m'n eerste cd maxi-singles, waarop ook Buddy staat. Deze koester ik nog steeds.

https://i.discogs.com/VusFGxQJ1LXfLC3K7Yoaz3b--V5pPV5h2mnloi4BR8E/rs:fit/g:sm/q:90/h:530/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTEyNzcy/NTAtMTU0NjE4NTgy/Ni0zMDc5LnBuZw.jpeg

All Good heb ik herontdekt tijdens het beluisteren van deze finalelijst. Geweldig toch met Chaka Khan. Itsoweezee (Hot) en En Focus vielen net buiten de top tien.

1. Eye Know
2. Say No Go
3. The Magic Number
4. Me Myself and I
5. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)
6. A Rollerskating Jam Named “Saturdays”
7. Buddy
8. Keeping the Faith
9. Oooh.
10. Stakes Is High

1. Eye Know
2. Millie Pulled a Pistol on Santa*
3. Me Myself and I
4. En Focus*
6. A Rollerskating Jam Named “Saturdays”
7. The Magic Number
8. Say No Go
9. Stakes Is High
10. Keeping the Faith

1. Say No Go
2. En Focus
3. Buddy
4. A Rollerskating Jam Named "Saturdays”
5. Eye Know
6. Breakadawn
7. Patti Dooke
8. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)
9. Millie Pulled a Pistol on Santa
10. Oooh

Onmogelijk dit hoor. Wat hebben deze mannen heerlijk veel topmuziek gemaakt. De top2 ben ik redelijk zeker van, de rest is eigenlijk onderling inwisselbaar. Album Stakes is High valt er helemaal buiten valt me nu op. Klopt ook wel. Die ligt me toch wat minder.

Herken wel wat mijn bovenbuurman zegt over de hoeveelheid topmuziek. Dat Millie niet eens mijn top 10 haalt, zegt wel wat, vind ik zelf. Voor mij begon het met mijn nummer 10.

2. Patti Dooke*
3. Keeping the Faith
4. Stakes Is High
5. Eye Know
6. Pease Porridge*
7. Ego Trippin’ (Part Two)
8. Say No Go
9. Itsoweezee (Hot)*
10. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)

2. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)
3. Say No Go
4. Breakadawn
5. Me Myself and I
6. Millie Pulled a Pistol on Santa*
7. Stakes Is High
9. Eye Know
10 Patti Dooke*

2. Stakes Is High
3. Eye Know
4. Me Myself and I
5. Breakadawn
6. Itsoweezee (Hot)*
7. Keeping the Faith
8. Millie Pulled a Pistol on Santa*
9. Buddy
10. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)

Top 2 is buitencategorie. Saturdays een vd beste nummers ooit, Stakes Is High een vd beste hiphopnummers ooit!

Bonk schreef:
Voor mij begon het met mijn nummer 10.
Voor mij ook! Daarna kwam All Good en daarna jouw nummer 10 ;P

01. Keeping the Faith
02. I Am I Be*
03. A Rollerskating Jam Named “Saturdays”
04. Me Myself and I
05. All Good
06. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)
07. Eye Know
08. Dinninit
09. Breakadawn
10. The Magic Number

Behouden vaart Bonk !

1. The Magic Number
2. Me Myself and I
3. Buddy
4. Eye Know
6. Say No Go
7. Stakes Is High
8. A Rollerskating Jam Named “Saturdays”
9. Ego Trippin’ (Part Two)
10. En Focus*

01. Eye Know
02. Say No Go
03. Stakes Is High
04. Buddy
05. Patti Dooke*
06. Breakadawn
07. Ego Trippin’ (Part Two)
08. Me Myself and I
09. I Am I Be*
10. A Rollerskating Jam Named “Saturdays”

01. Millie Pulled a Pistol on Santa
02. I Am I Be
03. Eye Know
04. A Rollerskating Jam Named “Saturdays”
05. Oooh.
06. Itsoweezee (Hot)
07. Keeping the Faith
08. Breakadawn
09. All Good
10. Dinninit

Net thuis van de ballonvaart. Mocht iemand nog twijfelen of die het ooit zou doen... niet twijfelen, doen! Wat een geweldige ervaring is dat!
Maar goed, ArthurDZ had gelijk. Zo'n presentatie moet je niet doen met een Buhloone Mindstate. Ik stel de presentatie dus uit naar morgenochtend. Mocht iemand onverhoopt nog een lijstje willen inleveren, dan kan dat dus nog.

Volgens mij heb ik dezelfde ballonvaart (zelfde startpunt althans) een jaar of 10 geleden gemaakt. Was zeker heel gaaf.

UITSLAG VAN DE GREATEST HITS VAN DE LA SOUL
https://www.buy24hours.de/ebay500/646627-9.jpg

Met veel dank aan de 18 stemmers!

We beginnen met de onderste vijf.

20. Pease Porridge, 5 punten
Dit lekkere nummer kwam binnen via de nominatieronde, overleefde probleemloos de eliminatieronde om er vervolgens in de finale totaal niet aan te pas te komen. Het werd slechts één keer genoemd ("Ik!", zei de gek). Afkomstig van De La Soul is Dead. Zonet maar eens opgezocht wat pease porridge eigenlijk is, maar laat ik het zo zeggen, de muziek ziet er een stuk smaakvoller uit dan de pudding (hoewel ik het op soep vind lijken) gemaakt van erwten. De sample (9 days old) is dus een wetenswaardigheid over dit gerecht. Maar dat terzijde.

19. Oooh., 10 punten
Slechts twee nummers uit deze eeuw haalden de finale en de eerste komen we dus nu al tegen. Komt dus van Art Official Intelligence: Mosaic Thump, want die andere albums werden al geëlimineerd voor de finale. Deze werd 4 keer genoemd, maar dus nooit erg hoog. Samenwerking met Redman. Werd nog in meerdere landen een hit, haalde bij ons plek 48. De clip (kende ik eigenlijk niet) is gebaseerd op The Wizard of Oz.

18. Dinninit, 11 punten
Het eerste nummer van Stakes is High wat we tegenkwamen. Deze is ook via de nominatielijst binnengekomen en 4 keer genoemd. De La Soul gebruikt natuurlijk nogal wat samples in hun songs en daar ben ik nooit echt ingedoken. Ga ze ook niet steeds vermelden, maar het unieke geluid wordt er wel mede door bepaald natuurlijk. Zo wordt hier een sample gebruikt van Enchanted Lady van Milt Jackson, wat uit 1969 komt. Weer een voorbeeld dat ze meesters zijn in het koppelen van oude en nieuwe muziek aan elkaar.

17. All Good, 19 punten
En daarmee ook het laatste nummer van deze eeuw al gehad. Dus ook afkomstig van Art Official Intelligence: Mosaic Thump. Het werd 5 keer genoemd en blijkbaar ook nog een heel bescheiden succesje in Nederland, want haalde de 76e plek. Samenwerking met een fenenomeen, want zo mag je Chaka Khan toch wel noemen. Deze clip is gebaseerd op de film Car Wash.

16. En Focus, 20 punten
De eerste van Buhloone Mindstate die we tegen komen. Een album wat bol staat van de kwaliteit, maar commercieel het in Nederland toch heel wat minder deed, want hitsucces hier was er pas weer met Oooh. Ook dit nummer kwam binnen via de nominatieronde, werd maar 4 keer genoemd, maar door een 4e en 2e plek toch plek 16 weten te bemachtigen. Met bijdragen van Dres en Shortie No Mass.

15. I Am I Be, 25 punten
Meteen de volgende van Buhloone Mindstate. En als we het over fenomenen hebben, dan mogen we dat Maceo Parker, Fred Wesley en Pee Wee Ellis natuurlijk ook wel noemen. Niet dat ik groot jazz-kenner ben, maar deze namen ken ik dan wel (via De La Soul, maar dat doet er niet toe ) Maar jazzy kunnen we dit nummer dus wel noemen. Zo'n lekker nummer en dan op nummer 15 zegt toch wel iets over je oeuvre vind ik. Slechts 4 keer genoemd, maar wel twee keer op nummer 2.

14. Itzsoweezee (Hot), 27 punten
Deze werd 8 keer genoemd, kwam ook via de nominatieronde en is afkomstig van Stakes is High. Voor zover ik kan herleiden, zonder gastoptreden en zonder samples. Ook wel uniek. Trugoy the Dove doet dit nummer bijna helemaal alleen. Tja, dan laat je dus maar allemaal rapartiesten als gastartiest optreden in je clip. Die kende ik eigenlijk ook niet voor deze week, maar er zijn er nogal wat (zie link). De lol tijdens de foodfight zal groot geweest zijn.

13. Ego Trippin' (Part Two), 29 punten
Ook weer van Buhloone Mindstate. 8 keer genoemd en Shortie No Mass doet hier ook weer een gastoptreden. De sample in dit nummer is Harlem Hendoo van Al Hirt en komt uit 1967(!)

12. Millie Pulled a Pistol on Santa, 34 punten
Deze werd 7 keer genoemd en is de eerste nummer 1 die we tegenkomen. Namelijk die van Venceremos. Kwam via de nominatieronde binnen en afkomstig van De La Soul is Dead. Eén van de meer heftigere nummers van De La Soul, want eigenlijk gaat het over seksueel misbruik. Millie wordt misbruikt door haar vader en niemand gelooft haar. Uiteindelijk gaat ze met een pistool naar hem op zoek, terwijl hij de Kerstman speelt. Ik vind het ongelofelijk knap hoe je dergelijke zware thematiek weet te koppelen aan goede muziek.

11. Keeping the Faith, 43 punten
Iemand behoefte aan een aanstekelijk deuntje na deze zware kost? Nou dan zit je met Keepin' the Faith wel goed. Dat vond vigil ook, want die zette op hem op nummer 1 en daarnaast werd het nog door 8 anderen genoemd. Nu gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar de albumversie van De La Soul is Dead en niet naar de versie van de officiële clip (zie link), maar goed smaken verschillen. Het haalde in Nederland de 23e plek in de hitparade.

Keepin the Faith was de ontdekking voor mij deze editie, wat een lekker nummer is dat zeg.

Met Bob Marley's 'Could You Be Loved' als sample!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:20 uur

geplaatst: vandaag om 00:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.