MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Bonk schreef:
En als we het over fenemonen hebben,
In de Tour de France zwaar verboden spul

10. Patti Dooke, 53 punten
De nummer 1 van zaaf en panjoe en door 6 anderen genoemd. Kwam ook de finalelijst binnen via de nominatieronde . Het nummer wat ik zelf het meest ben gaan herwaarderen deze week. Wat een nummer, waar de eerder genoemde jazzhelden Maceo Parker, Fred Wesley en Pee Wee Ellis het nummer echt naar een hoger niveau tillen door hun instrumentale input. Overigens doet ook Guru hier een gastaoptreden. Niet het laatste nummer van Buhloone Mindstate wat we tegen zullen komen.

9. Breakadawn, 57 punten
Want die laatste van Buhloone Mindstate komen we nu tegen. Het werd 11 keer genoemd. Het haalde nog wel wat hitlijsten, maar niet de onze. Het nummer kent nogal wat samples, waaronder nummers van Smokey Robinson, Duke Ellington en Michael Jackson.

8. Buddy, 58 punten
En dan hebben we dus alles van Buhloone Mindstate al gehad, maar komen we nu pas de eerste van 3 Feet High and Rising pas tegen. 12 keer werd het genoemd. Wat een Buddy is? Producer Prince Paul legt het even uit aan het begin van het nummer: "'Buddy' doesn't mean 'girl' or 'sex' for that matter, 'buddy' simply means 'body', bodies of all kind." Weet u dat ook weer. Als single een dubbele A-kant met The Magic Number. Met een flink aantal gastoptredens van de vrienden van de Native Tongues posse. Kwam bij ons niet verder dan de tipparade.

7. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey), 59 punten
Had je mij van tevoren naar nummers gevraagd welk nummers de top 5 zouden halen, zou ik deze toch ook wel genoemd hebben, maar de werkelijkheid is dat het daar geen moment naar uitgezien heeft. Toch wel verrassend, want dit was de één-na-grootste hit van De La Soul in Nederland en haalde hier de tweede plek. 12 keer genoemd en afkomstig van De La Soul is Dead en mijn kennismaking met De La Soul. Gaat over demotapes van fans die opgestuurd worden in de hoop op een doorbraak. Denk me te herinneren dat het ooit snipperhit was in de top 40 op tv met Erik de Zwart (tijden veranderen) en dat iemand een heel werkend antwoordapparaat in elkaar geknutseld had als inzending met de goede oplossing. Maar goed, wellicht bedriegt mijn geheugen me.

6. The Magic Number, 65 punten
11 keer genoemd en de nummer 1 van johan de witt. Deze had natuurlijk op nummer 3 moeten staan, maar goed je kan niet alles hebben. Komt natuurlijk ook van 3 Feet High and Rising. Eerste nummer van hun debuutalbum. Zit me toch te bedenken hoe dat geweest moet zijn. Dat je denkt, je gaat hiphop luisteren zoals je het kent van een nieuwe artiest en dan krijg je dit nummer. It's hiphop, but not as we know it.

Voor de geïnteresseerden een paar originals:

Curiosity Killed the Cat - Name and Number (kleine hit in Nederland)

Bob Dorough - Three Is A Magic Number

5. Stakes is High

71 punten, 12 keer genoemd.
We trappen de top 5 dus af met het titelnummer van Stakes is High. Het antwoord van De La Soul op de rapoorlog die gaande was tussen East Coast en West Coast en de hiphop cultuur die gaande was. Hoewel ik het juist één van de nummers vinden waar ze het meest richting 'standaard' hiphop gaan qua stijl, is het dat dus qua tekst zeker niet. Ijzersterk nummer!

4. Me Myself and I

83 punten, 13 keer genoemd en de nummer 1 van Shelter
De andere grote hit en hoewel wel top 5, haalde deze het podium dus ook niet. De grote doorbraak van De La Soul en werd in ons land zelfs een nummer 1 hit. Ook in andere landen scoorde het heel behoorlijk, maar niet zo als bij ons. Dat had mede te maken met dat de VPRO een docu gemaakt had over De La Soul. Het zal voor velen een nieuwe ervaring geweest zijn dat humor en hiphop prima gecombineerd kunnen worden.

Even opfrissen en dan kom ik terug voor het podium!

3. Say No Go

91 punten, 14 keer genoemd en nummer 1 van Niek
Het podium trappen we dus met de volgende van het debuut 3 Feet High and Rising. Say No Go behaalde bij ons een 8e plaats in de hitlijst. De sample van I Can't Go for That ( No One Can Do) van Hall & Oates is toch wel één van de drijvende krachten in dit nummer. Het nummer gaat over drugsgebruik, maar dan wel op de De La Soul manier. Heerlijke flow zit er in dit nummer, maar dat is ook wel vaker zo bij hun muziek.

2. A Roller Skating Jam Named "Saturdays"

106 punten, 16 keer genoemd en de nummer 1 van jordidj1, pureshores, Poeha, west, Johnny Marr en mijzelve.
De meeste nummer 1 plekken leidt dus niet naar de winst vandaag. Maar hé, wat maakt het uit, want het is Saturday! O, wat word ik toch altijd allemachtig vrolijk van dit nummer. Gastoptredens van Vinia Mojica (wat een heerlijke bijdrage is dat toch!), Q-tip en Russell Simmons en zit natuurlijk vol met allerlei samples. Kwam tot plek 23 in onze hitlijst. Zo'n nummer wat je honderden keren kan draaien en er toch geen slijt op komt. Dus ik zet hem nog een keer op!

DE WINNAAR VAN DE GREATEST HITS VAN DE LA SOUL

1. Eye Know

124 punten, 17 keer genoemd, nummer 1 van berend94, jeroentjuhh, musicfriek, ArthurDZ en Choconas
De winnaar komt dus ook van het debuut Three Feet High and Rising. Zeker niet de grootste hit, maar haalde nog wel de 20e plek in de hitlijst. En dat bijna iedereen (alleen panjoe niet) deze in zijn top 10 opnam, zegt wel iets over de waardering voor dit nummer. En terecht natuurlijk. Wat een heerlijke groove. Dat er een sample van één van de beste nummers ooit (Sittin' on the Dock of the Bay) gebruikt wordt helpt alleen maar mee. En zo staat er gewoon een liefdesliedje op 1 en zo hoort het ook!

Daarmee zijn we aan het einde van een weekje De La Soul. Dank aan alles deelnemers. Hopelijk hebben jullie er net zo veel van genoten als ik. De vloer is aan Choconas met Jimi Hendrix. Dat betekent dat ik gedurende deze week ook zeker weer zal aanhaken.
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/520ed800e4b0229123208764/1381701876112-JSASJY49AUL2IF6OSFTW/comic.jpg?format=1500w

Jimi

dank De La Bonk voor deze fijne Greatest hits

Dank Bonk, eindelijk weer eens een aflevering waar ik met volle teugen van heb kunnen genieten. Ook van de presentatie. En voor jou ook nog eens een gedenkwaardige week met die ballonvaart. Staat ook nog op mijn ToDo-lijst.

panjoe (moderator)
Leuk om weer eens terug te keren naar De La, thanks Bonk! De winnaar was denk ik mijn nummer 11 of 12, dus ik kan hier alsnog best mee leven.

Ik plaats me zelf weer achteraan de lijst. Voor zover ik kan herleiden is er nog niet eerder een GH gespeeld met Fish, dus dat wordt wel tijd, vind ik. Weer eens wat anders dan De La Soul

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).

14 juli - Choconas (Jimi Hendrix)
21 juli - Poek (Electroclash 1997-2006)
28 juli - EttaJamesBrown (Sue Records Story)
4 aug -
11 aug - vigil (Pet Shop Boys, after the hits: 1996 tot heden)
18 aug - herman (Turn Up The Bass)
25 aug - ranja (the B-52's)
1 sep - motel matches (duetten)
8 sep - Casartelli (Jethro Tull)
15 sep -
22 sep -
29 sep - Bonk (Fish)
6 okt - Hedser (My Morning Jacket)
13 okt -
20 okt - ArthurDZ (Joni Mitchell)
27 okt - Gretz (Even Tot Hier/De Kwis)
03 nov – jordidj1 (Apollo Brown)
10 nov -
17 nov - Outlaw104 (The Church) [/quote]

zaaf
thanks Bonk dat is een mooie lijst geworden!

Deze week werd zo een Roller Skating Jam named Bonk: thanks!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/01/Popartiest_Jimi_Hendrix_op_Hippy_Happy_beurs_voor_jongeren_in_Ahoy.jpg/800px-Popartiest_Jimi_Hendrix_op_Hippy_Happy_beurs_voor_jongeren_in_Ahoy.jpg

JIMI HENDRIX

Als ik de Wiki mag geloven, is er nog nooit een Greatest Hits gespeeld van Jimi Hendrix. Nogal verbazingwekkend, gezien de populariteit en invloed van deze Amerikaanse gitarist. Snel maar eens verandering in brengen! Recentelijk zijn in dit theater al diverse gitaargoden aan bod gekomen (Stevie Ray Vaughan, Rory Gallagher, Jimmy Page), maar Jimi is en blijft voor mij toch de allergrootste. Niet voor niets behoort hij al sinds jaar en dag tot mijn tien favoriete artiesten allertijden.

Biografie

Jimi Hendrix werd geboren op 27 november 1942 in Seattle, Washington, en was van gemengde afkomst (Afro-Amerikaans, Cherokee en Iers). Jimi's moeder Lucille, die 17 was toen ze Jimi baarde, was danseres en alcoholiste. Jimi woonde vaak bij familie. Jimi was een verlegen jongen die opgroeide in de achterbuurten van Seattle. Zijn moeder overleed op 2 februari 1958 aan de gevolgen van cirrose.

Van jongs af aan was Hendrix weg van muziek. Al Hendrix, de vader van Jimi, betrapte hem er regelmatig op de bezem als gitaar te gebruiken. Hierna besloot Al een ukelele voor zijn zoon te huren. Na een aantal maanden werd het steeds moeilijker voor Jimi's vader om de rekeningen te betalen, zo ook voor Jimi's ukelele. Aangezien Al Jimi's plezier belangrijker vond dan het zijne, gaf hij het saxofoonspel (hij speelde toentertijd zelf sax) op. Zo kon hij een akoestische gitaar voor de inmiddels 11-jarige Jimi kopen. Op zijn dertiende kocht Jimi zijn eerste elektrische gitaar, een Supro Ozark 1560 S. Jimi gebruikte deze gitaar toen hij in zijn eerste bandje speelde, The Rocking Kings.

In 1961 verliet Jimi Hendrix de middelbare school om bij het leger te gaan. Hij ging in dienst bij de luchtlandingsdivisie, die in het zuiden van de VS was gelegerd. Hier ontmoette hij in nabijgelegen cafeetjes veel muzikanten, onder wie Billy Cox, een bassist met wie hij later nog op het Woodstock-festival optrad en enkele singles opnam. Hendrix zag veel goede gitaristen aan het werk, die een grote indruk op hem maakten. Na veertien maanden in het leger in dienst te hebben gezeten werd hij ontslagen vanwege een gebroken enkel na een mislukte parachutesprong.

Na het ontslag trok Jimi als begeleidend gitarist door de Verenigde Staten, waar hij met vele soul- en bluesgroepen optrad, waaronder veel bekende namen als B.B. King, Little Richard, Jackie Wilson, Bo Diddley en The Isley Brothers. Als beroepsmuzikant oefende Hendrix gemiddeld 6 tot 8 uur per dag, een gewoonte die hij tot aan zijn dood vol zou houden. In Greenwich Village in New York, waar Hendrix optrad als gitarist-zanger met zijn band Jimmy James and the Blue Flames, werd hij ontdekt door Chas Chandler (toen de basgitarist van de Engelse groep The Animals), die hem zag spelen in het plaatselijk bekende Café Wha. Na enkele keren met hem te hebben gesproken, en tientallen keren te hebben gejamd, vroeg hij hem mee te gaan naar Engeland, om daar zijn muziekcarrière van de grond te krijgen.

In Engeland vormde hij een groep onder de naam The Jimi Hendrix Experience. Het was een groep met een paar vluchtig bij elkaar gezochte muzikanten, maar later bleek het een sterk trio te zijn. Hendrix zong zelf en speelde uiteraard gitaar, en hij werd daarbij ritmisch ondersteund door Noel Redding, basgitaar en gitaar, en Mitch Mitchell op drums. Noel Redding was van oorsprong helemaal geen bassist, en Mitch Mitchell kwam uit een heel ander hoekje van de muziekindustrie, namelijk de jazz.

Eenmaal gevormd trad de band op in kleine cafeetjes in Engeland. Door Hendrix' flamboyante verschijning, zijn gitaartechniek en extravagante optredens werden ze al snel populairder, maar echte faam bleef uit. Met de cover Hey Joe, opgenomen in 1966 kwam Jimi Hendrix op nummer 6 in de Britse hitparade.

Nadat hun eerste album Are You Experienced in 1967 was uitgebracht, kwam het succes. The Jimi Hendrix Experience werd in Engeland zowat in één klap beroemd. Hun singles werden veel op de radio gedraaid, en de band werd regelmatig uitgenodigd voor televisieopnames van populaire muziekprogramma's. Naarmate de tijd verstreek begon de rest van Europa ook steeds meer lucht te krijgen van The Experience. Al snel toerden Hendrix en zijn band door veel Europese landen.

Hoewel Hendrix in Engeland successen boekte en zijn faam zich verspreidde, was hij nog weinig bekend in de VS. Het eerste optreden in de VS op het Monterey International Pop Festival op 18 juni 1967 bracht daar verandering in. Op dit optreden stak hij ook zijn gitaar in brand, iets wat hij maar driemaal gedaan heeft. De in brand gestoken gitaar sloeg hij vervolgens stuk op de grond. Andere gimmicks die hij ook al in Engeland gebruikte waren het spelen met zijn tanden, en met de gitaar op zijn rug.

Wegens contractuele verplichtingen moesten er twee platen worden gemaakt in 1967. Het eerste album Are You Experienced werd in mei 1967 voor het eerst uitgebracht. Het tweede album Axis: Bold as Love kwam uit eind 1967. Hierin is veelvuldig gebruikgemaakt van nieuwe gitaar- en studiotechnieken, waarmee Hendrix tot op de dag van vandaag nog geassocieerd wordt. Het derde album van de band, Electric Ladyland (1968), werd het best verkochte album dat Hendrix ooit maakte,

In augustus 1969, op het beroemde Woodstock-festival in New York, verraste Hendrix iedereen door zonder aankondiging (de presentator kondigde hen abusievelijk aan als The Jimi Hendrix Experience) opeens met een totaal andere band op het podium te verschijnen. Hij noemde de band Gypsy Sun and Rainbows. Noel Redding had inmiddels de band verlaten om zijn eigen pad te kiezen en zijn oude legermaatje Billy Cox speelde nu bas. Experience-drummer Mitch Mitchell was nog wel van de partij. Verder was de band uitgebreid met een tweede gitarist en twee percussionisten. Zijn optreden op Woodstock wordt door veel mensen een van zijn beste liveoptredens ooit genoemd. In deze show bracht hij onder andere een beroemde controversiële versie van het Amerikaanse volkslied ten gehore.

Deze band was geen lang leven beschoren. Hendrix vormde weer een trio, Band of Gypsys. Legendarisch zijn de optredens in de beroemde Fillmore East rond de jaarwisseling 1969/1970, met Billy Cox en drummer Buddy Miles.

Na ongeveer twee maanden rust te hebben genomen en aan zijn nieuwe album, First Rays Of The New Rising Sun te hebben gewerkt, besloot Hendrix zijn oude band, The Jimi Hendrix Experience weer bij elkaar te brengen. Hendrix, Mitchell en Redding hadden net bekendgemaakt weer te gaan toeren, maar op het laatste moment haakte Redding toch af en haalde Jimi opnieuw Billy Cox terug als bassist. De band heeft nooit een officiële naam gehad, maar veel fans die de optredens hebben meegemaakt na hun, overigens ietwat korte, tour noemden de band steevast The Cry of Love Band, naar de naam van de tournee zelf.

Al zijn hele carrière lang vertelde Hendrix aan veel mensen dat hij graag een plek had voor zichzelf waar hij in alle rust nummers kon opnemen, experimenteren en mixen. In de beginjaren van zijn carrière had hij daar simpelweg het budget niet voor, maar hij maakte zijn droom in augustus 1970 eindelijk waar. Hij zocht samen met zijn geluidstechnicus Eddie Kramer een pand uit ergens in New York dat geschikt was om er een studio in te vestigen. Na een korte zoektocht vond Kramer een geschikte locatie op 8th Street en liet Jimi zich door professionele architecten leiden om zijn droomstudio te bouwen. Veel conflicten vertraagden de bouw: hevige regenval verwoestte een deel van de ruwbouw en pompen moesten worden geïnstalleerd toen bekend werd dat het pand gesitueerd was boven een ondergrondse rivier. Een zesvoudige lening van Warner Brothers moest de studio uiteindelijk redden.

Hendrix spendeerde uiteindelijk maar vier weken tijd in de studio, drie weken daarvan terwijl het bouwen van de studio nog in de eindfase zat. Op 26 augustus werd de bouw voltooid en werd een groot openingsfeest gehouden. De volgende dag vloog hij naar Londen voor zijn optreden op het Isle of Wight Festival op 30 augustus 1970. Hendrix zou pas na middernacht het podium betreden.

Electric Lady Studios, zoals Hendrix zijn studio had genoemd, is na Hendrix' dood een immens populaire studio geworden waar veel beroemde artiesten en bands hun muziek hebben opgenomen, zoals John Lennon, Led Zeppelin, The Rolling Stones, David Bowie, The Who, Stevie Wonder, Frank Zappa en Patti Smith.

Hendrix stierf in het Samarkand Hotel in Londen op 18 september 1970 op 27-jarige leeftijd. De precieze omstandigheden van zijn dood zijn nooit helemaal opgehelderd. Hendrix werd begraven op het Greenwood Memorial Park in Renton, een stadje bij zijn geboortestad Seattle.

Startlijst

Enfin, tot zover de nodige achtergronden (dankzij Wikipedia), op naar de startlijst! Bij leven heeft Jimi slechts drie studioalbums uitgebracht (met de Experience), maar postuum is er de wereld aan verzamelaars en live-albums verschenen (van zeer wisselende kwaliteit). Uitgangspunt voor de startlijst en dit spel zijn in eerste instantie de studioalbums, het live-album Band of Gypsys en de soundtrack Rainbow Bridge. Ik heb de populairste 20 nummers geselecteerd op basis van deze albums.

Lang verhaal kort, hier is dan de startlijst:

1983... (A Merman I Should Turn to Be)
All Along the Watchtower
Are You Experienced?
Bold as Love
Can You See Me
Crosstown Traffic
Fire
Foxy Lady
Hear My Train a Comin'
Hey Joe
Highway Chile
Little Wing
Machine Gun
Manic Depression
Purple Haze
Red House
Stone Free
The Wind Cries Mary
Third Stone from the Sun
Voodoo Child (Slight Return)

Uiteraard heeft Jimi veel meer goede nummers opgenomen dan de 20 nummers in de startlijst. Daarom aan jullie de schone taak om nog tien nummers te noemen die jullie missen in deze startlijst. Deze nummers hoeven niet per se op een van de hiervoor genoemde albums te staan, het mogen ook later verschenen studio-opnames zijn of liveregistraties. Maar let op: van elk nummer kan er maar één versie meedoen. In principe is dat de studioversie, tenzij er alleen een liveversie is. Andere versies van de nummers in de startlijst hoeven dus niet nogmaals genomineerd te worden en eventuele verschillende versies van hetzelfde genomineerde nummer zal ik samenvoegen (bijvoorbeeld hetzelfde nummer op twee verschillende festivals).

Voor deze opdracht krijgen jullie de tijd tot maandagavond 22.00 uur. Veel plezier!

Oh ja, voor ik het vergeet, wil Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe de titel veranderen in Jimi Hendrix? Alvast bedankt!

Castles Made of Sand
Changes
If 6 Was 9
Rainy Day, Dream Away
Remember
Spanish Castle Magic
Still Raining, Still Dreaming
Up From The Skies
Voodoo Chile
Who Knows?

Burning of the Midnight Lamp
Castles Made of Sand 
Have You Ever Been (to Electric Ladyland) 
If 6 Was 9 
Long hot summer night
Power to Love
Rainy Day, Dream Away
Spanish Castle Magic
Voodoo Child
Who Knows?
,

Als nou ook iemand track 8 van cd1 nomineert hebben we alle variaties gehad!

Dankzij de nominatie van Gerrit Dekzeil in het Top40-spelletje van shaky / wavanbuuren kreeg ik ineens een ingeving waar ik graag een GH voor wil organiseren. De grootste nog levende kunstenaar van Nederland en omstreken. En al was hij wél overleden, dan was hij nog steeds de grootste. De geniaal geschifte gekte van Wim T. Schippers heeft, als zanger en/of componist, voldoende bizarre, knullige, hilarische en ludieke liedjes opgeleverd voor een weekje aburde lol (Hoepla, Barend Servet, Fred Haché Show etc., en natuurlijk Ronflonflon, Graaf Tel en Ernie).

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).

14 juli - Choconas (Jimi Hendrix)
21 juli - Poek (Electroclash 1997-2006)
28 juli - EttaJamesBrown (Sue Records Story)
4 aug -
11 aug - vigil (Pet Shop Boys, after the hits: 1996 tot heden)
18 aug - herman (Turn Up The Bass)
25 aug - ranja (the B-52's)
1 sep - motel matches (duetten)
8 sep - Casartelli (Jethro Tull)
15 sep -
22 sep - EvilDrSmith (Wim T. Schippers / Jacques Plafond)
29 sep - Bonk (Fish)
6 okt - Hedser (My Morning Jacket)
13 okt -
20 okt - ArthurDZ (Joni Mitchell)
27 okt - Gretz (Even Tot Hier/De Kwis)
03 nov – jordidj1 (Apollo Brown)
10 nov -
17 nov - Outlaw104 (The Church)

Angel (van album: The Cry of Love)
Castles Made of Sand
Gypsy Eyes
Hey Baby (New Rising Sun)
Rainy Day, Dream Away
Spanish Castle Magic
Voodoo Chile
Who Knows?

Angel
Castles Made of Sand
Drifting
If 6 Was 9
May This Be Love
Message of Love
Spanish Castle Magic
Voodoo Chile

Angel
Castles Made of Sand
Changes
Freedom
Gypsy Eyes
Love or Confusion
Message of Love
Spanish Castle Magic

Angel
Castles Made of Sand
Gypsy Eyes
If 6 Was 9
I Don’t Live Today
Star Spangled Banner (Woodstock)
Straight Ahead
Voodoo Chile

51st Anniversary
Castles Made of Sand
Gypsy Eyes
If 6 Was 9
She's So Fine
Spanish Castle Magic
Voodoo Chile
Wait Until Tomorrow

De eerste ronde is afgelopen en de uitslagen zijn binnen. Zeven stemmers brachten 27 verschillende nummers naar voren en daarvan mogen er tien door naar de tweede ronde. Er blijken precies tien nummers te zijn die drie of meer stemmen wisten te vergaren, de overige liedjes kunnen hun biezen pakken.

Castles Made of Sand 7
Burning of the Midnight Lamp 6
Have You Ever Been (to Electric Ladyland) 6
Spanish Castle Magic 6
Voodoo Chile 6
If 6 Was 9. 5
Angel 4
Gypsy Eyes 4
Rainy Day, Dream Away 3
Who Knows? 3

Changes 2
Message of Love 2

Drifting 1
Freedom 1
Hey Baby (New Rising Sun) 1
I Don't Live Today 1
Long Hot Summer Night 1
Love or Confusion 1
May This Be Love 1
Power to Love 1
Remember 1
She's So Fine 1
Star Spangled Banner 1
Still Raining, Still Dreaming 1
Straight Ahead 1
Up from the Skies 1
Wait Until Tomorrow 1

Dan zijn we nu toe aan de gevreesde eliminatieronde! Selecteer uit de onderstaande lijst van 30 nummers je 10 minst favoriete. De 10 nummers die het vaakst genoemd worden, gaan niet mee naar de finale.

1983... (A Merman I Should Turn to Be)
All Along the Watchtower
Angel *
Are You Experienced?
Bold as Love
Burning of the Midnight Lamp *
Can You See Me
Castles Made of Sand *
Crosstown Traffic
Fire
Foxy Lady
Gypsy Eyes *
Have You Ever Been (to Electric Ladyland) *
Hear My Train a Comin'
Hey Joe
Highway Chile
If 6 Was 9 *
Little Wing
Machine Gun
Manic Depression
Purple Haze
Rainy Day, Dream Away *
Red House
Spanish Castle Magic *
Stone Free
The Wind Cries Mary
Third Stone from the Sun
Voodoo Child (Slight Return)
Voodoo Chile *
Who Knows? *

Deadline: woensdagavond 22.00 uur

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:49 uur

geplaatst: vandaag om 01:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.