Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juli 2023, 22:49 uur
Choconas schreef:
Brengt me meteen bij het volgende: Poek, is het voor jou oké als ik de presentatie op zaterdag 22 juli doe? Dat komt me een stuk beter uit dan de vrijdagavond ervoor.
Brengt me meteen bij het volgende: Poek, is het voor jou oké als ik de presentatie op zaterdag 22 juli doe? Dat komt me een stuk beter uit dan de vrijdagavond ervoor.
Ik dacht alleen (ook gezien de deadline) dat je overdag bedoelde...
1
geplaatst: 22 juli 2023, 22:55 uur
01. All Along the Watchtower | Electric Ladyland (1968) | 131 punten | 19x genoemd | 10x podium | Nummer 1 van Zack, LucM, laxus11, johan de witt en Choconas
Het winnende nummer is toch weer een cover. Jimi Hendrix bezat de gave om een nummer van een andere artiest helemaal naar zijn eigen hand te zetten en daarmee het origineel ruimschoots te overtreffen. All Along the Watchtower is daar misschien wel het beste voorbeeld van. Met het zoals altijd sublieme gitaarspel toverde Hendrix het mooi geschreven, maar toch wat tamme nummer van Bob Dylan om tot een explosieve rockklassieker van jewelste. Het was daardoor in feite een nieuw lied geworden. Uiteindelijk is het dan ook deze versie die het lied beroemd heeft gemaakt. Zeker de openingsregel "There must be some kind of way out of here, said the joker to the thief" zal bij velen een belletje doen rinkelen. Dat Bob Dylan de versie van Hendrix wel kon waarderen, mag blijken uit het feit dat hijzelf bij latere gelegenheden ook graag deze versie speelde. Voor mij is dit wel een van de mooiste nummers allertijden!
All Along the Watchtower stond in 2022 op 267 in de Radio 2 Top 2000, de hoogste positie was evenwel 97 in 2013. Het is al ruim twintig jaar het hoogstgeplaatste nummer van Jimi Hendrix in de Top 2000.
Het winnende nummer is toch weer een cover. Jimi Hendrix bezat de gave om een nummer van een andere artiest helemaal naar zijn eigen hand te zetten en daarmee het origineel ruimschoots te overtreffen. All Along the Watchtower is daar misschien wel het beste voorbeeld van. Met het zoals altijd sublieme gitaarspel toverde Hendrix het mooi geschreven, maar toch wat tamme nummer van Bob Dylan om tot een explosieve rockklassieker van jewelste. Het was daardoor in feite een nieuw lied geworden. Uiteindelijk is het dan ook deze versie die het lied beroemd heeft gemaakt. Zeker de openingsregel "There must be some kind of way out of here, said the joker to the thief" zal bij velen een belletje doen rinkelen. Dat Bob Dylan de versie van Hendrix wel kon waarderen, mag blijken uit het feit dat hijzelf bij latere gelegenheden ook graag deze versie speelde. Voor mij is dit wel een van de mooiste nummers allertijden!
All Along the Watchtower stond in 2022 op 267 in de Radio 2 Top 2000, de hoogste positie was evenwel 97 in 2013. Het is al ruim twintig jaar het hoogstgeplaatste nummer van Jimi Hendrix in de Top 2000.
1
geplaatst: 22 juli 2023, 22:58 uur
Dat was ook zeker de bedoeling, maar de presentatie nam flink meer tijd in beslag dan ik voorzien had. Sorry dat het nu nachtwerk geworden is ("burning of the midnight lamp").
1
geplaatst: 22 juli 2023, 22:59 uur
die van The Leaves staat op de originele Nuggets lp dus die zal bij velen wel bekend zijn

en Love, ja die vind ik gewoon goed
6
geplaatst: 22 juli 2023, 23:00 uur
Nog eenmaal het volledige overzicht van de finale en dan kan Poek eindelijk aan de slag! Veel dank aan alle deelnemers van deze heerlijke Hendrix-editie.
01. All Along the Watchtower | Electric Ladyland (1968) | 131 punten | 19x genoemd | 10x podium | 5x nummer 1
02. Purple Haze | Are You Experienced (1967) | 122 punten | 20x genoemd | 8x podium | 1x nummer 1
03. Hey Joe | Are You Experienced (1967) | 120 punten | 18x genoemd | 7x podium | 2x nummer 1
04. Voodoo Child (Slight Return) | Electric Ladyland (1968) | 105 punten | 15x genoemd | 6x podium | 1x nummer 1
05. The Wind Cries Mary | Are You Experienced (1967) | 101 punten | 17x genoemd | 5x podium | 2x nummer 1
06. Little Wing | Axis: Bold as Love (1967) | 91 punten | 14x genoemd | 6x podium | 4x nummer 1
07. Crosstown Traffic | Electric Ladyland (1968) | 79 punten | 17x genoemd | 4x podium | 0x nummer 1
08. Machine Gun | Band of Gypsys (1970) | 63 punten | 12x genoemd | 4x podium | 2x nummer 1
09. Foxy Lady | Are You Experienced (1967) | 60 punten | 12x genoemd | 2x podium | 1x nummer 1
10. Voodoo Chile * | Electric Ladyland (1968) | 55 punten | 8x genoemd | 4x podium | 1x nummer 1
11. Bold as Love | Axis: Bold as Love (1967) | 43 punten | 9x genoemd | 2x podium | 1x nummer 1
12. Manic Depression | Are You Experienced (1967) | 38 punten | 9x genoemd | 3x podium | 1x nummer 1
13. Red House | Are You Experienced (1967) | 34 punten | 7x genoemd | 1x podium | 0x nummer 1
14. Burning of the Midnight Lamp * | Electric Ladyland (1968) | 32 punten | 6x genoemd | 2x podium | 1x nummer 1
15. Highway Chile | Are You Experienced (1967) | 29 punten | 8x genoemd | 1x podium | 0x nummer 1
16. Fire | Are You Experienced (1967) | 28 punten | 9x genoemd | 0x podium | 0x nummer 1
17. Angel * | The Cry of Love (1971) | 25 punten | 4x genoemd | 0x podium | 0x nummer 1
18. Castles Made of Sand * | Axis: Bold as Love (1967) | 20 punten | 6x genoemd | 0x podium | 0x nummer 1
19. Are You Experienced? | Are You Experienced (1967) | 17 punten | 6x genoemd | 0x podium | 0x nummer 1
20. Spanish Castle Magic * | Axis: Bold as Love (1967) | 15 punten | 3x genoemd | 1x podium | 0x nummer 1
21. Have You Ever Been (to Electric Ladyland) * | Electric Ladyland (1968) | 2 punten | 1x genoemd | 0x podium | 0x nummer 1
01. All Along the Watchtower | Electric Ladyland (1968) | 131 punten | 19x genoemd | 10x podium | 5x nummer 1
02. Purple Haze | Are You Experienced (1967) | 122 punten | 20x genoemd | 8x podium | 1x nummer 1
03. Hey Joe | Are You Experienced (1967) | 120 punten | 18x genoemd | 7x podium | 2x nummer 1
04. Voodoo Child (Slight Return) | Electric Ladyland (1968) | 105 punten | 15x genoemd | 6x podium | 1x nummer 1
05. The Wind Cries Mary | Are You Experienced (1967) | 101 punten | 17x genoemd | 5x podium | 2x nummer 1
06. Little Wing | Axis: Bold as Love (1967) | 91 punten | 14x genoemd | 6x podium | 4x nummer 1
07. Crosstown Traffic | Electric Ladyland (1968) | 79 punten | 17x genoemd | 4x podium | 0x nummer 1
08. Machine Gun | Band of Gypsys (1970) | 63 punten | 12x genoemd | 4x podium | 2x nummer 1
09. Foxy Lady | Are You Experienced (1967) | 60 punten | 12x genoemd | 2x podium | 1x nummer 1
10. Voodoo Chile * | Electric Ladyland (1968) | 55 punten | 8x genoemd | 4x podium | 1x nummer 1
11. Bold as Love | Axis: Bold as Love (1967) | 43 punten | 9x genoemd | 2x podium | 1x nummer 1
12. Manic Depression | Are You Experienced (1967) | 38 punten | 9x genoemd | 3x podium | 1x nummer 1
13. Red House | Are You Experienced (1967) | 34 punten | 7x genoemd | 1x podium | 0x nummer 1
14. Burning of the Midnight Lamp * | Electric Ladyland (1968) | 32 punten | 6x genoemd | 2x podium | 1x nummer 1
15. Highway Chile | Are You Experienced (1967) | 29 punten | 8x genoemd | 1x podium | 0x nummer 1
16. Fire | Are You Experienced (1967) | 28 punten | 9x genoemd | 0x podium | 0x nummer 1
17. Angel * | The Cry of Love (1971) | 25 punten | 4x genoemd | 0x podium | 0x nummer 1
18. Castles Made of Sand * | Axis: Bold as Love (1967) | 20 punten | 6x genoemd | 0x podium | 0x nummer 1
19. Are You Experienced? | Are You Experienced (1967) | 17 punten | 6x genoemd | 0x podium | 0x nummer 1
20. Spanish Castle Magic * | Axis: Bold as Love (1967) | 15 punten | 3x genoemd | 1x podium | 0x nummer 1
21. Have You Ever Been (to Electric Ladyland) * | Electric Ladyland (1968) | 2 punten | 1x genoemd | 0x podium | 0x nummer 1
1
geplaatst: 22 juli 2023, 23:25 uur
Greatest Hits Electroclash 1997-2006
https://www.billboard.com/wp-content/uploads/2022/03/032322-Electroclash-Peaches-JD-samson-casey-spooner-illustration-billboard-1548.jpg
Ik zat een tijdje geleden met een vriendin te chatten en via via kwamen we erop dat ze een jaar of twintig geleden vaak naar bepaalde liedjes/bands luisterde waarmee ze het electroclash-genre bedoelde. Deed ik ook, dus ik zocht naar wat meer nummers/bands en toen bedacht ik dat ik net zo goed een Greatest Hits erover kon organiseren. Dus bij deze! Maar wat is electroclash eigenlijk? Dat weet ik om eerlijk te zijn ook niet precies.
Wikipedia schrijft:
Het is dus iets met synthesizers en/of computers is en er zit ook wel iets punky/waveachtigs in. Het blijft een beetje vaag, de omschrijving. Een uitgebreidere omschrijving staat hier (met veel voorbeelden/omschrijvingen van nummers, waarvan er veel mijn startlijst hebben gehaald). Wat er niet staat en mij wel opgevallen is dat er bij electroclash vaak niet echt gezongen wordt, maar meer gedeclameerd, bijna spoken word.
Mocht het je nog steeds onduidelijk zijn waar deze GH over gaat, dan geeft de startlijst wellicht een idee. Ik vermoed dat er verschillende nummers bij zitten waar je bij beluistering denkt 'Oja, dat nummer!'
ADULT. - Glue Your Eyelids Together
Benny Benassi - Satisfaction
Chicks On Speed - We Don't Play Guitars
Felix Da Housecat feat. Miss Kittin - Silver Screen Shower Scene
Felix Da Housecat feat. Miss Kittin - Madame Hollywood
Fischerspooner - Emerge
Goldfrapp - Ooh La La
I-F - Space Invaders Smoking Grass
Ladytron - Seventeen
Madonna - American Life
Miss Kittin & The Hacker - Frank Sinatra
Peaches - Fuck the Pain Away
Shiny Toy Guns - Le Disko
Soulwax - NY Excuse
The Faint – Agenda Suicide
Tiga feat. Jake Shears- You gonna want me
Tok Tok VS. Soffy O - Missy Queen's Gonna Die
Vitalic - La Rock 01 of My Friend Dario
Vive la fête - Noir Desir
Yelle - Je Veux Te Voir
Het zijn allemaal nummers uit een periode van tien jaar, 1997-2006. Later werd er ook wel electroclash gemaakt, maar het hoogtepunt was toch wel in die periode, vandaar dat ik het daartoe beperkt heb en tien jaar leek me een mooie periode. De lijst is denk ik wel redelijk representatief, maar ik ben geen kenner, dus het zou best kunnen dat ik een nummer vergeten ben dat er echt in had moeten staan. Of dat er gewoon betere nummers zijn dan die in de startlijst. Geen nood, daar is de eerste ronde voor.
Jullie taak is om maximaal tien nummers te noemen die in het genre electroclash en de tijdzone 1997-2006 passen. De tien meest genoemde nummers gaan met de twintig nummers uit de startlijst door naar de tweede ronde. Of een nummer electroclash is of niet mag je in principe zelf bepalen: er zijn best twijfelgevallen, ook in de startlijst (zo distantieert Ladytron zich van electroclash, maar Seventeen past volgens bovenstaande link wel heel goed in het genre). Ik behou me wel het recht voor in de grijpen als een nummer echt niet in deze GH thuishoort. Minder dan tien nummers nomineren mag ook (ik haal dat aantal misschien ook niet), maar wel minstens drie. De deadline is maandagavond 22:00 uur.
https://www.billboard.com/wp-content/uploads/2022/03/032322-Electroclash-Peaches-JD-samson-casey-spooner-illustration-billboard-1548.jpg
Ik zat een tijdje geleden met een vriendin te chatten en via via kwamen we erop dat ze een jaar of twintig geleden vaak naar bepaalde liedjes/bands luisterde waarmee ze het electroclash-genre bedoelde. Deed ik ook, dus ik zocht naar wat meer nummers/bands en toen bedacht ik dat ik net zo goed een Greatest Hits erover kon organiseren. Dus bij deze! Maar wat is electroclash eigenlijk? Dat weet ik om eerlijk te zijn ook niet precies.
Wikipedia schrijft:
Electroclash (also known as synthcore, retro-electro, tech-pop, nouveau disco, and the new new wave) is a popular music genre that fuses 1980s electro, new wave and synth-pop with 1990s techno, retro-style electropop and electronic dance music. It emerged in the later 1990s and is often thought of as reaching its peak circa 2002/2003.
Het is dus iets met synthesizers en/of computers is en er zit ook wel iets punky/waveachtigs in. Het blijft een beetje vaag, de omschrijving. Een uitgebreidere omschrijving staat hier (met veel voorbeelden/omschrijvingen van nummers, waarvan er veel mijn startlijst hebben gehaald). Wat er niet staat en mij wel opgevallen is dat er bij electroclash vaak niet echt gezongen wordt, maar meer gedeclameerd, bijna spoken word.
Mocht het je nog steeds onduidelijk zijn waar deze GH over gaat, dan geeft de startlijst wellicht een idee. Ik vermoed dat er verschillende nummers bij zitten waar je bij beluistering denkt 'Oja, dat nummer!'
ADULT. - Glue Your Eyelids Together
Benny Benassi - Satisfaction
Chicks On Speed - We Don't Play Guitars
Felix Da Housecat feat. Miss Kittin - Silver Screen Shower Scene
Felix Da Housecat feat. Miss Kittin - Madame Hollywood
Fischerspooner - Emerge
Goldfrapp - Ooh La La
I-F - Space Invaders Smoking Grass
Ladytron - Seventeen
Madonna - American Life
Miss Kittin & The Hacker - Frank Sinatra
Peaches - Fuck the Pain Away
Shiny Toy Guns - Le Disko
Soulwax - NY Excuse
The Faint – Agenda Suicide
Tiga feat. Jake Shears- You gonna want me
Tok Tok VS. Soffy O - Missy Queen's Gonna Die
Vitalic - La Rock 01 of My Friend Dario
Vive la fête - Noir Desir
Yelle - Je Veux Te Voir
Het zijn allemaal nummers uit een periode van tien jaar, 1997-2006. Later werd er ook wel electroclash gemaakt, maar het hoogtepunt was toch wel in die periode, vandaar dat ik het daartoe beperkt heb en tien jaar leek me een mooie periode. De lijst is denk ik wel redelijk representatief, maar ik ben geen kenner, dus het zou best kunnen dat ik een nummer vergeten ben dat er echt in had moeten staan. Of dat er gewoon betere nummers zijn dan die in de startlijst. Geen nood, daar is de eerste ronde voor.
Jullie taak is om maximaal tien nummers te noemen die in het genre electroclash en de tijdzone 1997-2006 passen. De tien meest genoemde nummers gaan met de twintig nummers uit de startlijst door naar de tweede ronde. Of een nummer electroclash is of niet mag je in principe zelf bepalen: er zijn best twijfelgevallen, ook in de startlijst (zo distantieert Ladytron zich van electroclash, maar Seventeen past volgens bovenstaande link wel heel goed in het genre). Ik behou me wel het recht voor in de grijpen als een nummer echt niet in deze GH thuishoort. Minder dan tien nummers nomineren mag ook (ik haal dat aantal misschien ook niet), maar wel minstens drie. De deadline is maandagavond 22:00 uur.
2
geplaatst: 22 juli 2023, 23:39 uur
Wil Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe de titel veranderen in Electroclash 1997-2006? Alvast bedankt!
Mogelijk dat de volgende mensen wel nostalgische gevoelens bij de startlijst krijgen:
GrafGantz Martijn Jonkers wendyvortex aERodynamIC itchy herman ranja yeahyeahyeah starbright boy voskat RogerV coldwarkids E-Clect-Eddy wibro Gizzmann bart1989 andré
Maar iedereen met of zonder nostalgische gevoelens is welkom om mee te doen. En wie weet helpt het luisteren naar de playlist:
https://open.spotify.com/playlist/2YNbHUcjZit9ZTaJdD2tn9?si=3dd676f811354ce4
Mogelijk dat de volgende mensen wel nostalgische gevoelens bij de startlijst krijgen:
GrafGantz Martijn Jonkers wendyvortex aERodynamIC itchy herman ranja yeahyeahyeah starbright boy voskat RogerV coldwarkids E-Clect-Eddy wibro Gizzmann bart1989 andré
Maar iedereen met of zonder nostalgische gevoelens is welkom om mee te doen. En wie weet helpt het luisteren naar de playlist:
https://open.spotify.com/playlist/2YNbHUcjZit9ZTaJdD2tn9?si=3dd676f811354ce4
0
geplaatst: 23 juli 2023, 00:00 uur
Het is toch heel standaard dat de bands die het meest bij het genre passen er niet mee geassocieerd willen worden? Ladytron is de electroclash band bij uitstek (volgens mij).
0
geplaatst: 23 juli 2023, 00:14 uur
Choconas schreef:
...Dit is de mijne:
01. All Along the Watchtower
02. Purple Haze
03. Manic Depression
04. Fire
05. Foxy Lady
06. Crosstown Traffic
07. Machine Gun
08. The Wind Cries Mary
09. Highway Chile
10. Little Wing
En daarmee zijn de stembussen gesloten. Ik ga de stemmen tellen en aanstonds de presentatie verzorgen!
...Dit is de mijne:
01. All Along the Watchtower
02. Purple Haze
03. Manic Depression
04. Fire
05. Foxy Lady
06. Crosstown Traffic
07. Machine Gun
08. The Wind Cries Mary
09. Highway Chile
10. Little Wing
En daarmee zijn de stembussen gesloten. Ik ga de stemmen tellen en aanstonds de presentatie verzorgen!
Dus begrijp ik het dan goed, dat tot jouw laatste lijstje Hey Joe gedeeld met All Allong the Watchtower op 1 stond?
0
geplaatst: 23 juli 2023, 00:18 uur
0
geplaatst: 23 juli 2023, 00:27 uur
Ik zie dat op MuMe het met Joy Division wordt vergeleken en dat hoor ik er toch meer in dan Miss Kittin en consorten.
1
geplaatst: 23 juli 2023, 00:42 uur
Ah leuk! Helemaal grijsgedraaid destijds.
Moet je bij Vitalic de knoop nog doorhakken, Poek? Of doen die alle 2 al mee?
2
geplaatst: 23 juli 2023, 00:57 uur
Deze 10... gefocust op singles, zeker Soldout. heeft paar albumtracks die ik beter vind,
Wel 3 nederlandse acts er bij
en 1 belgische dus (soldout, volgens mij was ik de enige die ze in de belgische albumlijst had - wie weet hier meer succes).
About - Think Niles Drink
Adult. - Shake Your Head
Dot Allison - We're Only Science
Drillem - Whomb (Beatem versie)
Freezepop - Bike Thief
Ladytron - Playgirl
Ladytron - The Way that I Found You
Persil - Agony Aunt
Persil - Light Up My Life
Soldout. - I Don't Want to Have Sex with You
Wel 3 nederlandse acts er bij
en 1 belgische dus (soldout, volgens mij was ik de enige die ze in de belgische albumlijst had - wie weet hier meer succes).About - Think Niles Drink
Adult. - Shake Your Head
Dot Allison - We're Only Science
Drillem - Whomb (Beatem versie)
Freezepop - Bike Thief
Ladytron - Playgirl
Ladytron - The Way that I Found You
Persil - Agony Aunt
Persil - Light Up My Life
Soldout. - I Don't Want to Have Sex with You
2
geplaatst: 23 juli 2023, 01:18 uur
Erg lastig, heb het idee dat ik er nog 100 vergeet. En er gaan ongetwijfeld nog nominaties komen die ik er ook nog bij moet gaan proppen. En ben ook wel benieuwd naar wat genoemd wordt en ik nog niet ken. 
Wel mooi om te ontdekken dat sommige muziek na zowat 15 jaar dan eindelijk op Spotify staat. Alleen die eerste twee nog niet. Nu staat er wel een andere Bucci Bag op Spotify, maar dat is volgens mij een remix zonder remixcredits. Gaat me dus om de YouTube-versie.
Andrea Doria - Bucci Bag
Codec & Flexor – Crazy Girls Make My Heart Go Boom Boom
Dot Allison - Substance (Felix da Housecat Remix)
Felix da Housecat - Ready 2 Wear
Golden Boy & Miss Kittin - Rippin' Kittin
Ladytron - Playgirl
Le Tigre - Deceptacon (DFA Remix)
The Faint– The Conductor (Thin White Duke Remix)
Tiga - Burning Down
Zoot Woman - Living in a Magazine
De hele DFA-scene heb ik er maar een beetje buiten gehouden, al is de scheidslijn soms wel erg dun. Deceptacon in die remix past voor mij dan wel weer.

Wel mooi om te ontdekken dat sommige muziek na zowat 15 jaar dan eindelijk op Spotify staat. Alleen die eerste twee nog niet. Nu staat er wel een andere Bucci Bag op Spotify, maar dat is volgens mij een remix zonder remixcredits. Gaat me dus om de YouTube-versie.
Andrea Doria - Bucci Bag
Codec & Flexor – Crazy Girls Make My Heart Go Boom Boom
Dot Allison - Substance (Felix da Housecat Remix)
Golden Boy & Miss Kittin - Rippin' Kittin
Ladytron - Playgirl
Le Tigre - Deceptacon (DFA Remix)
The Faint– The Conductor (Thin White Duke Remix)
Tiga - Burning Down
De hele DFA-scene heb ik er maar een beetje buiten gehouden, al is de scheidslijn soms wel erg dun. Deceptacon in die remix past voor mij dan wel weer.
0
geplaatst: 23 juli 2023, 01:23 uur
west schreef:
Dus begrijp ik het dan goed, dat tot jouw laatste lijstje Hey Joe gedeeld met All Allong the Watchtower op 1 stond?
(quote)
Nee, dat zie je verkeerd. Vóór mijn lijstje had Watchtower 121 punten en Hey Joe 120. Hey Joe stond toen dus tweede.
1
Zack
geplaatst: 23 juli 2023, 05:59 uur
Dank Choconas voor je mooie presentatie en inhoudelijke verhalen. Er zijn weer wat dingen bijgekomen die ik niet wist.

0
geplaatst: 23 juli 2023, 06:11 uur
Leuk; de electroclash was net iets voor mijn tijd, maar tot een lijstje van 10 moet ik nog wel kunnen komen. Ga ik me over buigen.
1
geplaatst: 23 juli 2023, 06:30 uur
Choconas schreef:
Nee, dat zie je verkeerd. Vóór mijn lijstje had Watchtower 121 punten en Hey Joe 120. Hey Joe stond toen dus tweede.
(quote)
Ah 1 punt verschil dus.
Bedankt voor een mooie week Jimi en een fraaie presentatie!

2
geplaatst: 23 juli 2023, 07:49 uur
CSS - Let's Make Love and Listen to Death from Above
Digitalism - Pogo
The Faint - The Conductor
Fischerspooner - Just Let Go
Goldfrapp - Strict Machine
The Juan Maclean - Give Me Every Little Thing
Legowelt - Disco Rout
Les Rythmes Digitales - (Hey You) What's That Sound?
The Presets - This Boy's in Love
Simian Mobile Disco - Audacity of Huge
Digitalism - Pogo
The Faint - The Conductor
The Juan Maclean - Give Me Every Little Thing
Legowelt - Disco Rout
Les Rythmes Digitales - (Hey You) What's That Sound?
The Presets - This Boy's in Love
Simian Mobile Disco - Audacity of Huge
1
geplaatst: 23 juli 2023, 08:04 uur
Poek schreef:
Leuk!
En ja, dat heb je altijd, artiesten die zich distantiëren van de trends die hen groot maakten. Sisters Of Mercy misschien wel het bekendste voorbeeld.

Ok, deze 10 zijn me het eerst te binnen geschoten. Die moeten het maar doen.
XLover - Trash Me (dit had zo groot moeten zijn grrr.. super zeldzaam nu, sws niet op Spotify te vinden)
Yellow Note - Naked Drunk and Horny (feat. Pukka)
Felix da Housecat - Silver Screen Shower Scene (Malibu Mix is ook gaaf)
Fischerspooner - The 15th (Felix da Housecat Thee Blak Lite Mix)
Legowelt - Disco Rout
Golden Boy & Miss Kittin - Rippin Kittin
Vive La Fête - Jaloux
Ladytron - Playgirl
Les Rythmes Digitales - Soft Machine
1
geplaatst: 23 juli 2023, 08:26 uur
Nog even dank aan Choconas voor het mooie eerbetoon aan de grote artiest van Jimi Hendrix! 

1
geplaatst: 23 juli 2023, 10:00 uur
herman schreef:
Oja, vergeten aan te passen. My Friend Dario doet mee, dus La Rock 01 kan genomineerd worden.
voskat SSSS staat sin sde startlijst.
2
geplaatst: 23 juli 2023, 11:33 uur
CSS-Let's make love and listen to death from above
Spektrum-Kinda new
Timo Maas ft. Kelis-Help me
Fischerspooner-Never win
Goldfrapp-Strict machine
Miss Kitten-Professional distortion
Etienne de Crecy & Alex Gopher & Julien Delfaud - Fast Track
Zoot Woman-Automatic (Cosmos acid dub)
Royksopp-Remind me (Ernest Saint Laurent remix)
Mylo-Muscle car (Freeform reform)
Spektrum-Kinda new
Timo Maas ft. Kelis-Help me
Fischerspooner-Never win
Goldfrapp-Strict machine
Miss Kitten-Professional distortion
Etienne de Crecy & Alex Gopher & Julien Delfaud - Fast Track
Zoot Woman-Automatic (Cosmos acid dub)
Royksopp-Remind me (Ernest Saint Laurent remix)
Mylo-Muscle car (Freeform reform)
2
geplaatst: 23 juli 2023, 11:38 uur
Hell & Billie Ray Martin - Je Regrette Everything
I-f - Secret Desire (Vox)
Le Tigre - Get Off the Internet
Lesbians on Ecstasy - Tell Me Does She Love the Bass
Miss Kittin & The Hacker - 1982
Peaches - Boys Wanna Be Her
The Parallax Corporation - Antisocial Tendencies
The Parallax Corporation - Whore of the Floor (Disco Sucks)
Tiga - Good as Gold
Tiga & Zyntherius - Sunglasses at Night
I-f - Secret Desire (Vox)
Le Tigre - Get Off the Internet
Lesbians on Ecstasy - Tell Me Does She Love the Bass
Miss Kittin & The Hacker - 1982
Peaches - Boys Wanna Be Her
The Parallax Corporation - Antisocial Tendencies
The Parallax Corporation - Whore of the Floor (Disco Sucks)
Tiga - Good as Gold
2
geplaatst: 23 juli 2023, 11:47 uur
Jimi Tenor - Take Me Baby
Ladytron - Playgirl
Louie Austen and Peaches - Grab My Shaft
Miss Kittin - Requiem for a Hit
The Parallax Corporation - Fear
Vive la Fête - Maquillage
Jimi Tenor - Take Me Baby
Ladytron - Playgirl
Louie Austen and Peaches - Grab My Shaft
The Parallax Corporation - Fear
Vive la Fête - Maquillage
3
geplaatst: 23 juli 2023, 12:39 uur
Dopplereffekt - Infophysix
Hell - Suicide Commando
Parallax Cooperation - Whore on the Floor
Parallax Cooperation - Fear
The Conservatives - Loneliness
Ladytron - He Took Her To a Movie
Ladytron - The Way That I Found You
Jimi Tenor - Sugardaddy
A.R.E. Weapons - NY Muscle
Peaches - Lovertits
Hell - Suicide Commando
Parallax Cooperation - Whore on the Floor
Parallax Cooperation - Fear
The Conservatives - Loneliness
Ladytron - He Took Her To a Movie
Ladytron - The Way That I Found You
Jimi Tenor - Sugardaddy
A.R.E. Weapons - NY Muscle
Peaches - Lovertits
0
geplaatst: 23 juli 2023, 12:47 uur
Wel jammer dat Shake yer dix nog niet is genomineerd, zelfs niet door de naamgever!
0
geplaatst: 23 juli 2023, 12:59 uur
Daar zeg je wat. De rest van mijn lijst komt door de ballotage?
0
geplaatst: 23 juli 2023, 13:53 uur
dix schreef:
Vast wel!
Ken het allemaal niet
2
geplaatst: 23 juli 2023, 14:07 uur
ADULT. - Hand to Phone
Chris Korda & the Church of Euthanasia - Save the Planet, Kill Yourself
Felix Da Housecat - Ready 2 Wear
Legowelt - Disco Rout
Miss Kittin & the Hacker - Stock Exchange
T.Raumschmiere - Monstertruckdriver
Vitalic - Valletta Fanfares
Zombie Nation - Kernkraft 400
Ik weet niet hoe strikt Poek is, maar deze is uit 2007.
Chris Korda & the Church of Euthanasia - Save the Planet, Kill Yourself
Felix Da Housecat - Ready 2 Wear
Legowelt - Disco Rout
Miss Kittin & the Hacker - Stock Exchange
T.Raumschmiere - Monstertruckdriver
Vitalic - Valletta Fanfares
Zombie Nation - Kernkraft 400
andré schreef:
Digitalism - Pogo
Digitalism - Pogo
Ik weet niet hoe strikt Poek is, maar deze is uit 2007.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.