Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
4
geplaatst: 28 juli 2023, 10:01 uur
Een voorloper van electroclash zou je het genre Hi-NRG kunnen noemen (m.i. meer dan synthpop/new wave in het geheel). "Hi-NRG developed during the end of the 1970s on the heels of Electro-Disco and quickly became the most popular Electronic Dance Music genre in the LGBT club scenes of San Francisco and New York." zegt RYM. Een voorbeeld is onderstaand nummer.
Als je dit nummer een beetje aanpast heb je zo een electroclashklassieker toch? En dat is (o.a. dankzij een Nederlandse DJ) inderdaad gebeurd, waarover later meer.
Verder hoop ik nog op lijsjes van dix EvilDrSmith Ries_72 remcodulac Choconas en wie weet willen itchy starbright boy RogerV coldwarkids wibro Gizzmann bart1989 E-Clect-Eddy of anderen in de finale nog aansluiten?
De deadline in principe vanavond acht uur maar geef een bericht als je dan nog luisterende bent of verwacht te zijn.
Als je dit nummer een beetje aanpast heb je zo een electroclashklassieker toch? En dat is (o.a. dankzij een Nederlandse DJ) inderdaad gebeurd, waarover later meer.
Verder hoop ik nog op lijsjes van dix EvilDrSmith Ries_72 remcodulac Choconas en wie weet willen itchy starbright boy RogerV coldwarkids wibro Gizzmann bart1989 E-Clect-Eddy of anderen in de finale nog aansluiten?
De deadline in principe vanavond acht uur maar geef een bericht als je dan nog luisterende bent of verwacht te zijn.
2
geplaatst: 28 juli 2023, 10:24 uur
Geweldig genre!!!!!!! Heb geen tijd vandaag iets in te sturen maar ik keer hier absoluut voor terug!!
1
geplaatst: 28 juli 2023, 10:44 uur
Poek schreef:
Een voorloper van electroclash zou je het genre Hi-NRG kunnen noemen..
Oooh, vandaar natuurlijk dat ik Hi-NRG ook zo gaaf vind! Wat ik wel weer een amusante uitbreiding van mijn smaak vind, aangezien ik "vroeger" een bloedhekel aan disco had. Ik hoop later vandaag toe te komen aan een lijstje en zet onderwijl nog zo'n oorwurmende electroclashvoorloper op.Een voorloper van electroclash zou je het genre Hi-NRG kunnen noemen..
2
geplaatst: 28 juli 2023, 10:46 uur
Ja en ook o.a. italodisco is een inspirator voor electroclash-artiesten. Zie ook I-f - Mixed Up in The Hague Vol. 1 (2000)
0
geplaatst: 28 juli 2023, 18:25 uur
Dat geweldige Passion van The Flirts is geschreven en geproduceerd door de onvolprezen Bobby Orlando. Bobby wordt ook nog genoemd in het nummer Walking In The Sunshine van Miss Kittin & The Hacker. En zo is de cirkel weer rond 

1
geplaatst: 28 juli 2023, 19:48 uur
Op de valreep.. de 10 leukste - ongeacht de officiële muzikale typering.
1 Soulwax - NY Excuse
2 Zoot Woman - Living in a Magazine
3 Tiga & Zyntherius - Sunglasses at Night *
4 Ladytron - Playgirl *
5 Peaches - Fuck the Pain Away
6 I-F - Space Invaders Smoking Grass
7 Fischerspooner - Emerge
8 Dot Allison - Substance (Felix Da Housecat Remix) *
9 Tiga feat. Jake Shears- You gonna want me
10 Legowelt - Disco Rout *
1 Soulwax - NY Excuse
2 Zoot Woman - Living in a Magazine
3 Tiga & Zyntherius - Sunglasses at Night *
4 Ladytron - Playgirl *
5 Peaches - Fuck the Pain Away
6 I-F - Space Invaders Smoking Grass
7 Fischerspooner - Emerge
8 Dot Allison - Substance (Felix Da Housecat Remix) *
9 Tiga feat. Jake Shears- You gonna want me
10 Legowelt - Disco Rout *
0
geplaatst: 28 juli 2023, 20:01 uur
Poek schreef:
Nog stemmers?
Nog stemmers?
Ik zou nog graag stemmen, als dat kan?
0
geplaatst: 28 juli 2023, 20:05 uur
Hahaha, ik snap dat je dat voor de zekerheid nog even nagaat. Maar dat moet met een kwartiertje wel lukken.
1
geplaatst: 28 juli 2023, 20:14 uur
Mooi, dan ben ik binnen de verlenging nog net op tijd.
Mijn nummer 1 kende ik tot een uur geleden niet, maar wat een gaaf nummer zeg, whohoooo!
1. Vitalic - My Friend Dario (electroclash needs more guitarsssss!)
2. Vive la fête - Noir Desir
3. ADULT. - Glue Your Eyelids Together
4. Ladytron - Seventeen
5. Ladytron - Playgirl *
6. Fischerspooner - Emerge
7. Soulwax - NY Excuse
8. Dot Allison - Substance (Felix Da Housecat Remix) *
9. Chicks On Speed - We Don't Play Guitars
10. I-F - Space Invaders Smoking Grass
Mijn nummer 1 kende ik tot een uur geleden niet, maar wat een gaaf nummer zeg, whohoooo!
1. Vitalic - My Friend Dario (electroclash needs more guitarsssss!)
2. Vive la fête - Noir Desir
3. ADULT. - Glue Your Eyelids Together
4. Ladytron - Seventeen
5. Ladytron - Playgirl *
6. Fischerspooner - Emerge
7. Soulwax - NY Excuse
8. Dot Allison - Substance (Felix Da Housecat Remix) *
9. Chicks On Speed - We Don't Play Guitars
10. I-F - Space Invaders Smoking Grass
1
geplaatst: 28 juli 2023, 20:18 uur
Ik heb er nooit zo bij stilgestaan dat dit een genre zou zijn en dat dat dan electroclash zou heten. Maar het meeste klonk bekend en heb ik destijds wel bewust meegemaakt. Niet alles heeft de tand des tijds even goed doorstaan, maar deze tien zijn in elk geval erg tof. Het grootste gemis in de finale vind ik Le Tigre (Deceptacon met name), It's Automatic van Zoot Woman en nog een andere Vive La Fête.
01. Ladytron - Playgirl *
02. Zoot Woman - Living in a Magazine *
03. CSS - Let's Make Love and Listen to Death from Above *
04. ADULT. - Glue Your Eyelids Together
05. Vive la fête - Noir Desir
06. Ladytron - Seventeen
07. Dot Allison - Substance (Felix Da Housecat Remix) *
08. Peaches - Fuck the Pain Away
09. Vitalic - My Friend Dario
10. Fischerspooner - Emerge
01. Ladytron - Playgirl *
02. Zoot Woman - Living in a Magazine *
03. CSS - Let's Make Love and Listen to Death from Above *
04. ADULT. - Glue Your Eyelids Together
05. Vive la fête - Noir Desir
06. Ladytron - Seventeen
07. Dot Allison - Substance (Felix Da Housecat Remix) *
08. Peaches - Fuck the Pain Away
09. Vitalic - My Friend Dario
10. Fischerspooner - Emerge
3
geplaatst: 28 juli 2023, 20:35 uur
FINALE VAN GREATEST HITS ELECTROCLASH 1997-2006, DE UITSLAG
Aan het begin van deze editie van GH wist ik eigenlijk niet precies van Electroclash is. We zijn nu bijna een week verder en inmiddels weet ik het nog steeds niet. Ik snap ook niet van alle nummers in de finalelijst warom ze meedoen, maar het is wel een mooie lijst geworden met geen enkel slecht nummer. Ik zal daarom elk nummer apart aandacht geven, te beginnen met de nummer 20.
20. Tiga feat. Jake Shears- You gonna want me
17 punten van 6 stemmers
Ik had Comfortably Numb van Scissor Sisters overwogen voor de startlijst. Geweldige cover vind ik dat, wordt her en der electroclash genoemd, maar ik twijfelde eraan. Maar de Schaarzusjes zijn evengoed vertegenwoordigd met hun zanger dankzij dit nummer, mede geproduceerd en geschreven door Soulwax.
Aan het begin van deze editie van GH wist ik eigenlijk niet precies van Electroclash is. We zijn nu bijna een week verder en inmiddels weet ik het nog steeds niet. Ik snap ook niet van alle nummers in de finalelijst warom ze meedoen, maar het is wel een mooie lijst geworden met geen enkel slecht nummer. Ik zal daarom elk nummer apart aandacht geven, te beginnen met de nummer 20.
20. Tiga feat. Jake Shears- You gonna want me
17 punten van 6 stemmers
Ik had Comfortably Numb van Scissor Sisters overwogen voor de startlijst. Geweldige cover vind ik dat, wordt her en der electroclash genoemd, maar ik twijfelde eraan. Maar de Schaarzusjes zijn evengoed vertegenwoordigd met hun zanger dankzij dit nummer, mede geproduceerd en geschreven door Soulwax.
1
geplaatst: 28 juli 2023, 20:44 uur
19. Soulwax - NY Excuse
18 punten van 3 stemmers, nummer 1 van Ries_72
Soulwax was eerst een indieband, toen gingen ze draaien als 2 Many DJ's en toen werd van ze verwacht dat het nieuwe album dance-achtig zou worden. Dan is electroclash een logische keuze. Een jaar later maakten ze hetzelfde album opnieuw, maar dan iets anders. Daar staat onderstaande versie op waar je Funky Town doorheen hoort en ook Nancy Whang van LCD Soundsystem en The Juan MacLean.
18 punten van 3 stemmers, nummer 1 van Ries_72
Soulwax was eerst een indieband, toen gingen ze draaien als 2 Many DJ's en toen werd van ze verwacht dat het nieuwe album dance-achtig zou worden. Dan is electroclash een logische keuze. Een jaar later maakten ze hetzelfde album opnieuw, maar dan iets anders. Daar staat onderstaande versie op waar je Funky Town doorheen hoort en ook Nancy Whang van LCD Soundsystem en The Juan MacLean.
1
geplaatst: 28 juli 2023, 20:51 uur
18 Vitalic - My Friend Dario
21 punten van 5 stemmers, nummer 1 van EvilDrSmith
Op As heard on radio Soulwax pt 2 staat trouwens een nummer van de Franse DJ Vitalic, La Rock 01, en volgens Wikipedia werd hij daar bekend door. Dat bij bevriend is met The Hacker hielp zijn carrière ook. De zang in My Friend Dario is electronisch, gemaakt met een programma gemaakt Brigitte. Echte instrumenten zijn er ook niet gebruikt. Vandaar dat de drummer en gitaristen in de clip zonder drums en gitaren spelen.
21 punten van 5 stemmers, nummer 1 van EvilDrSmith
Op As heard on radio Soulwax pt 2 staat trouwens een nummer van de Franse DJ Vitalic, La Rock 01, en volgens Wikipedia werd hij daar bekend door. Dat bij bevriend is met The Hacker hielp zijn carrière ook. De zang in My Friend Dario is electronisch, gemaakt met een programma gemaakt Brigitte. Echte instrumenten zijn er ook niet gebruikt. Vandaar dat de drummer en gitaristen in de clip zonder drums en gitaren spelen.
0
geplaatst: 28 juli 2023, 20:55 uur
17. Vive la Fête - Noir Desir
26 punten van 5 stemmers
Vive la Fête is de band van voormalig dEUS-bassist Danny Mommens en zijn partner, zangeres Els Pynoo, die elkaar leerden kennen doordat de zus van Pynoo naaktfoto's van haar maakte en die aan Mommens liet zien. Zijn openingszin toen hij haar later tegenkwam was "Hee, ik heb je naakt gezien." Hoewel ze Vlaams zijn, zijn de meeste nummers in het Frans. In de clip is de suggestie van seks te zien, vandaar de leeftijdsbeperking.
26 punten van 5 stemmers
Vive la Fête is de band van voormalig dEUS-bassist Danny Mommens en zijn partner, zangeres Els Pynoo, die elkaar leerden kennen doordat de zus van Pynoo naaktfoto's van haar maakte en die aan Mommens liet zien. Zijn openingszin toen hij haar later tegenkwam was "Hee, ik heb je naakt gezien." Hoewel ze Vlaams zijn, zijn de meeste nummers in het Frans. In de clip is de suggestie van seks te zien, vandaar de leeftijdsbeperking.
0
geplaatst: 28 juli 2023, 21:03 uur
16. Chicks On Speed - We Don't Play Guitars
30 punten van 6 stemmers
Chicks on Speed is een band van twee kunstacedemiestudenten uit München,
Dat weet ik verder niet, maar de ene is Australisch en de andere Amerikaans. Even later kwam er ook een Duitse bij. Echt goed zingen kunnen ze niet en gitaar spelen blijkbaar ook niet. Maar weet je wie wel gitaar speelt? P E A C H E S. En ze houdt ervan!
30 punten van 6 stemmers
Chicks on Speed is een band van twee kunstacedemiestudenten uit München,
Titmeister schreef:
[Ik zie de ziedend snuivende kunstacademiestudenten al voor me.
[Ik zie de ziedend snuivende kunstacademiestudenten al voor me.
Dat weet ik verder niet, maar de ene is Australisch en de andere Amerikaans. Even later kwam er ook een Duitse bij. Echt goed zingen kunnen ze niet en gitaar spelen blijkbaar ook niet. Maar weet je wie wel gitaar speelt? P E A C H E S. En ze houdt ervan!
1
geplaatst: 28 juli 2023, 21:08 uur
15. Zoot Woman - Living in a Magazine
34 punten van 8 stemmers
Heb ik eigenlijk nooit met electroclash geassocieerd, zingen ze niet veel te beschaafd ervoor? Ook RYM doet dat niet, maar het staat wel (in een remix) op Electroclash : Massive 19 Track Mix From Miss Kittin, dus vooruit.
34 punten van 8 stemmers
Heb ik eigenlijk nooit met electroclash geassocieerd, zingen ze niet veel te beschaafd ervoor? Ook RYM doet dat niet, maar het staat wel (in een remix) op Electroclash : Massive 19 Track Mix From Miss Kittin, dus vooruit.
0
geplaatst: 28 juli 2023, 21:15 uur
14. Peaches - Fuck the Pain Away
37 punten van 9 stemmers
Staat te laag wat mij betreft. Dit nummer is [url=https://www.youtube.com/watch?v=im-2u77OZ2Y]door Dave Grohl] uitgevoerd en een inspiratie geweest voor Radiohead. Het zit ook in veel films, kortom, echt een nummer dat bekender is dan de artiest zelf. Ze heeft trouwens (boven een seksshop genaamd Come As You Are) samengewoond met Feist, één van mijn favoriete zangeressen.
Er is geen officiële video van het nummer, maar de volgende fanvideo gebaseerd op The Andy Griffith Show is populair.
En dan is er ook nog die met Miss Piggy.
37 punten van 9 stemmers
Staat te laag wat mij betreft. Dit nummer is [url=https://www.youtube.com/watch?v=im-2u77OZ2Y]door Dave Grohl] uitgevoerd en een inspiratie geweest voor Radiohead. Het zit ook in veel films, kortom, echt een nummer dat bekender is dan de artiest zelf. Ze heeft trouwens (boven een seksshop genaamd Come As You Are) samengewoond met Feist, één van mijn favoriete zangeressen.
Er is geen officiële video van het nummer, maar de volgende fanvideo gebaseerd op The Andy Griffith Show is populair.
En dan is er ook nog die met Miss Piggy.
1
geplaatst: 28 juli 2023, 21:20 uur
13. ADULT. - Glue Your Eyelids Together
37 punten van 5 stemmers
Ook ADULT. is een band van een echtpaar. Het nummer komt uit 2003, maar 1983 had ik ook geloofd, best wel new/dark/synth wave.
37 punten van 5 stemmers
Ook ADULT. is een band van een echtpaar. Het nummer komt uit 2003, maar 1983 had ik ook geloofd, best wel new/dark/synth wave.
0
geplaatst: 28 juli 2023, 21:25 uur
12. Ladytron – Seventeen
38 punten van 6 stemmers
Ik vind Playgirl beter, maar deze wel meer Electroclash, o.a. omdat het nummer maar 1 regel tekst heeft. De band wil zoals ik eerder schreef geen Electroclash zijn, omdat ze het een stomme term of maar een hype vinden of zo.
38 punten van 6 stemmers
Ik vind Playgirl beter, maar deze wel meer Electroclash, o.a. omdat het nummer maar 1 regel tekst heeft. De band wil zoals ik eerder schreef geen Electroclash zijn, omdat ze het een stomme term of maar een hype vinden of zo.
4
geplaatst: 28 juli 2023, 21:28 uur
11. Felix Da Housecat feat. Miss Kittin - Madame Hollywood
40 punten van 7 stemmers, nummer 1 van voskat
Een boel katten hierboven! En twee van de meest voorname artiesten in de scene. In de clip zie je diverse oudere dames playbacken.
40 punten van 7 stemmers, nummer 1 van voskat
Een boel katten hierboven! En twee van de meest voorname artiesten in de scene. In de clip zie je diverse oudere dames playbacken.
2
geplaatst: 28 juli 2023, 21:45 uur
10. CSS - Let's Make Love and Listen to Death from Above
42 punten van 10 stemmers, nummer 1 van pureshores
Hier kan ik mezelf quoten:
42 punten van 10 stemmers, nummer 1 van pureshores
Hier kan ik mezelf quoten:
Poek schreef:
Een Brazilaanse band in deze lijst! De lead-zangeres Lovefoxx heet in het echt Luísa Hanae Matsushita en is dus van Japanse afkomst. Als kind wilde ze stewardes worden, maar ook gitariste (door het spel Guitar Hero). Ze ging op 16-jarige leeftijd naar Sao Paulo om daar in de modebranche te werken (en dat verklaart wellicht haar bijzondere outfits later). In de eerste repetitie van de band die ze oprichtte met wat vrienden (vernoemd naar een citaat van Beyonce, "Ik ben het moe om sexy te zijn") was ze haar gitaar vergeten en toen ging ze maar zingen.
De muziek die ze maakten werd New Rave genoemd, een soort mix van indie, new wave en dance-punk. Het eerste (soort van titelloze) album werd in eerste instantie alleen in Brazilië uitgebracht, maar daarna opgepikt door Sub Pop en een internationaal succes, vooral door de single Let's Make Love and Listen to Death From Above, dat zelfs (een paar jaar later) de Engelse hitparade haalde. In de video is op 1'53'' een verwijzing te zien naar (o.a.) de hoes van Death from Above 1979 - You're a Woman, I'm a Machine (2004) .
Een Brazilaanse band in deze lijst! De lead-zangeres Lovefoxx heet in het echt Luísa Hanae Matsushita en is dus van Japanse afkomst. Als kind wilde ze stewardes worden, maar ook gitariste (door het spel Guitar Hero). Ze ging op 16-jarige leeftijd naar Sao Paulo om daar in de modebranche te werken (en dat verklaart wellicht haar bijzondere outfits later). In de eerste repetitie van de band die ze oprichtte met wat vrienden (vernoemd naar een citaat van Beyonce, "Ik ben het moe om sexy te zijn") was ze haar gitaar vergeten en toen ging ze maar zingen.
De muziek die ze maakten werd New Rave genoemd, een soort mix van indie, new wave en dance-punk. Het eerste (soort van titelloze) album werd in eerste instantie alleen in Brazilië uitgebracht, maar daarna opgepikt door Sub Pop en een internationaal succes, vooral door de single Let's Make Love and Listen to Death From Above, dat zelfs (een paar jaar later) de Engelse hitparade haalde. In de video is op 1'53'' een verwijzing te zien naar (o.a.) de hoes van Death from Above 1979 - You're a Woman, I'm a Machine (2004) .
1
geplaatst: 28 juli 2023, 21:53 uur
9. Tok Tok VS. Soffy O - Missy Queen's Gonna Die
44 punten van 9 stemmers
Verrassend hoog, want het bijbehorende album Toktok vs. Soffy O. - Toktok Vs. Soffy O. (2002) - MusicMeter.nl heeft alleen van GrafGantz een stem gehad.Over de artiesten kan ik verder ook weinig vinden, behalve dat RYM Berlijn zegt.
Ook verrassend: de clip mag gewoon hier bekeken worden, terwijl er toch echt iemand aan het strippen is.
44 punten van 9 stemmers
Verrassend hoog, want het bijbehorende album Toktok vs. Soffy O. - Toktok Vs. Soffy O. (2002) - MusicMeter.nl heeft alleen van GrafGantz een stem gehad.Over de artiesten kan ik verder ook weinig vinden, behalve dat RYM Berlijn zegt.
Ook verrassend: de clip mag gewoon hier bekeken worden, terwijl er toch echt iemand aan het strippen is.
0
geplaatst: 28 juli 2023, 21:56 uur
Poek schreef:
Verrassend hoog, want het bijbehorende album Toktok vs. Soffy O. - Toktok Vs. Soffy O. (2002) - MusicMeter.nl heeft alleen van GrafGantz een stem gehad.
Verrassend hoog, want het bijbehorende album Toktok vs. Soffy O. - Toktok Vs. Soffy O. (2002) - MusicMeter.nl heeft alleen van GrafGantz een stem gehad.
Sterker nog, ik heb de cd in de kast staan hier

2
geplaatst: 28 juli 2023, 22:00 uur
7/8 Tiga & Zyntherius - Sunglasses at Night
45 punten van 8 stemmers, nummer 1 van wendyvortex
Oorspronkelijk een synthpopnummer van Corey Hart (net als Tiga uit Canada). Het nummer is gebaseerd op een persoonlijke ervaring: in een studio waaide een airco boven de mixers het personeel in de ogen, en die gingen daarom maar zonnebrillen dragen. Dat inspireerde Hart tot het schrijven van een grote hit, die ook in de versie van Tiga de Britse hitlijsten haalde.
45 punten van 8 stemmers, nummer 1 van wendyvortex
Oorspronkelijk een synthpopnummer van Corey Hart (net als Tiga uit Canada). Het nummer is gebaseerd op een persoonlijke ervaring: in een studio waaide een airco boven de mixers het personeel in de ogen, en die gingen daarom maar zonnebrillen dragen. Dat inspireerde Hart tot het schrijven van een grote hit, die ook in de versie van Tiga de Britse hitlijsten haalde.
1
geplaatst: 28 juli 2023, 22:09 uur
7/8 Felix Da Housecat feat. Miss Kittin - Silver Screen Shower Scene
45 punten van 7 stemmers
Ik lees dat zowel Madame Hollywood als dit nummer een dag waren gemaakt nadat de beide miauwers elkaar leerden kennen. In SSSS zit een sample van Passion van The FLirts, maar dan de remix van Ben Liebrand.. Over remix gesproken: David Guetta heeft een versie van SSSS gemaakt met meer views dan het origineel. Wij weten wel welke versie beter is.
45 punten van 7 stemmers
Ik lees dat zowel Madame Hollywood als dit nummer een dag waren gemaakt nadat de beide miauwers elkaar leerden kennen. In SSSS zit een sample van Passion van The FLirts, maar dan de remix van Ben Liebrand.. Over remix gesproken: David Guetta heeft een versie van SSSS gemaakt met meer views dan het origineel. Wij weten wel welke versie beter is.
2
geplaatst: 28 juli 2023, 22:15 uur
6. Dot Allison - Substance (Felix Da Housecat Remix)
48 punten van 9 stemmers, nummer 1 van herman
Dot Allison is een Schotse zangeres die o.a. trip hop, folktronica, dreampop en chamber folk gemaakt heeft, maar dankzij FdH staat ze ook in deze lijst.
48 punten van 9 stemmers, nummer 1 van herman
Dot Allison is een Schotse zangeres die o.a. trip hop, folktronica, dreampop en chamber folk gemaakt heeft, maar dankzij FdH staat ze ook in deze lijst.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.